Σχεδιασμός για βιώσιμες μετακινήσεις
- Δευτέρα, 4 Ιουλίου, 2022 - 06:19
Στο πλαίσιο των ενεργειών του Δήμου Θήρας, για την οργάνωση ενός νέου, ενεργειακά και κοινωνικά βιώσιμου δικτύου μετακινήσεων στο νησί, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη διαβούλευση με τους φορείς του νησιού για το ΣΒΑΚ Δήμου Θήρας, ενώ εγκρίθηκε και το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών οχημάτων.
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, μέρος έλαβαν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς, με την κατάθεση προτάσεων για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο βρίσκεται στη δεύτερη φάση υλοποίησής του, με την εξειδίκευση των μέτρων και δράσεων, που αναμένεται να λάβουν χώρα για την υλοποίησή του.
Όσον αφορά στο Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, ο Δήμος Θήρας κατά την εκπόνηση της σχετικής μελέτης, κατέληξε στη διαμόρφωση 46 σημείων σε όλο το νησί, για την εξυπηρέτηση της ηλεκτροκίνησης για όλες τις κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες.
2η διαβούλευση για το ΣΒΑΚ Δήμου Θήρας
Ο Δήμος Θήρας έχοντας ως πρωταρχικό στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και συμμετέχοντας στην παγκόσμια κινητοποίηση για το περιβάλλον, έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αποτελούν Στρατηγικά Σχέδια που θέτουν στόχους και δράσεις αναφορικά με την επιθυμητή εξέλιξη και οργάνωση του συστήματος μετακινήσεων των πολιτών, αλλά και του δικτύου μεταφορών/ διανομής εμπορευμάτων στις αστικές περιοχές.
Η ενεργή συμμετοχή φορέων και πολιτών, είναι καθοριστική ώστε να χαραχθεί η στρατηγική και η δράση του Δήμου σε θέματα κινητικότητας για τα επόμενα έτη και ενισχύει τον χαρακτήρα του συμμετοχικού σχεδιασμού. Η συμμετοχικότητα επιτυγχάνεται τόσο μέσα από τις διαβουλεύσεις, όσο και μέσα από την εκτενή έρευνα ερωτηματολογίων.
Οι συμμετέχοντες στη 2η διαβούλευση, συμφωνήθηκε να δράσουν συντονισμένα, συλλογικά και συνεργατικά για 2 χρόνια και σε συνεχή διαβούλευση με τα μέλη του κάθε φορέα, τους πολίτες και τους κοινωνικούς και οικονομικούς εταίρους του Δήμου, ώστε οι μετακινήσεις και υπηρεσίες που σχεδιάζονται να ικανοποιούν τον οικουμενικό στόχο της βιώσιμης ανάπτυξης, που στον τομέα των μετακινήσεων περιγράφεται ως βιώσιμης κινητικότητα, προάγοντας την εικόνα των δημόσιων χώρων του Δήμου Θήρας. Πιο συγκεκριμένα υπήρξε η δέσμευση, κάθε φορέας και πολίτης να συμβάλει στην εξασφάλιση της κοινωνικής βιωσιμότητας και συνοχής και στην εφαρμογή των περιβαλλοντικά και οικονομικά βέλτιστων λύσεων.
Ειδικότερα, ο σχεδιασμός αποβλέπει σε μετακινήσεις που θα είναι φιλικές στους χρήστες κάθε είδους, εξασφαλίζοντας ισότιμη και απρόσκοπτη προσπέλαση και προσβασιμότητα για όλους και για τις επόμενες γενεές. Συμβάλλουν με το βέλτιστο τρόπο στην εύρυθμη και ισορροπημένη ανάπτυξη και βιωσιμότητα του Δήμου, τονώνουν την ελκυστικότητά του και αναβαθμίζουν την ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος. Μέσω της χρησιμοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της επιλογής φιλικών στο περιβάλλον μέσων μετακίνησης και μεταφορών οδηγούν στον περιορισμό της ενεργειακής κατανάλωσης, της παραγωγής αερίων του θερμοκηπίου και κάθε είδους ρύπων και αποβλήτων και ελαχιστοποιούν τις επιπτώσεις ως προς το θόρυβο και τη λειτουργία των διαφόρων δραστηριοτήτων. Ενισχύουν την κοινωνική συνοχή και την αστική ασφάλεια, συμβάλλοντας στην κοινωνική δικαιοσύνη, στον περιορισμό των παραβατικών συμπεριφορών και των τροχαίων συμβάντων και στην προστασία της καλής υγείας των πολιτών. Συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη, τονώνουν την ανταγωνιστικότητα και ενισχύουν την επιχειρηματικότητα εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες. Βελτιστοποιούν τη σχέση κόστους - οφέλους των διαφόρων δικτύων. Προωθούν μορφές ήπιας κυκλοφορίας, λύσεις «βιώσιμης διαχείρισης της κινητικότητας» και συλλογικής χρήσης των μεταφορικών μέσων. Αξιοποιούν κατά τον μέγιστο δυνατό βαθμό τους κοινόχρηστους χώρους προς όφελος της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Έγκριση του ΣΦΗΟ Δήμου Θήρας
Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα και την επέκταση της χρήσης οχημάτων χαμηλών ή/και μηδενικών εκπομπών CO2, ΟΙ Δήμοι υποχρεούνται να συντάξουν Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.
Ο Δήμος Θήρας προχώρησε στην εκπόνηση του ΣΦΗΟ, το οποίο αφορά στη χωροθέτηση δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κανονικής ή υψηλής ισχύος και αντίστοιχα θέσεων στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων εντός των διοικητικών του ορίων.
Στο πλαίσιο της εκπόνησης του ΣΦΗΟ Δήμου Θήρας, πραγματοποιήθηκε η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, η οποία περιλαμβάνει την καταγραφή των στοιχείων υπερκείμενου σχεδιασμού και ειδικότερα την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τις εθνικές στρατηγικές και στρατηγικές περιφερειακού και τοπικού επιπέδου, τη μελέτη των πολεοδομικών χαρακτηριστικών της περιοχής, καθώς και την ανάλυση των πληθυσμιακών δεδομένων και κατανομής της κατοχής οχήματος και θέσεων στάθμευσης, τα οποία αποτελούν τη βάση για τη χωροθέτηση των ηλεκτρικών φορτιστών.
Επίσης, μελετήθηκαν οι θέσεις στάθμευσης εντός των ορίων του Δήμου, οι ειδικές θέσεις στάθμευσης ΙΧ (όπως για παράδειγμα ΑμεΑ, θέσεις ταξί, λεωφορείων και φορτοεκφόρτωσης. Τέλος, χωροθετήθηκαν θέσεις στάθμευσης για οχήματα μικροκινητικότητας, σύμφωνα με τις αντίστοιχες τεχνικές οδηγίες του ΥΠΕΝ. Το ΣΦΗΟ Δήμου Θήρας τέθηκε σε διαβούλευση με τους φορείς και τους πολίτες, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις απόψεις τους για τα εναλλακτικά σενάρια χωροθέτησης των σταθμών φόρτισης.
Ως αποτέλεσμα, προέκυψε ένα σύνολο 46 σημείων, περιλαμβανομένων και των ειδικών θέσεων, όπου συνολικά μαζί με τις θέσει μικροκινητικότητας, ταξί, ΑμεΑ, τουριστικών λεωφορείων και φορτοεκφόρτωσης προτείνονται 46 φορτιστές με 91 θέσεις φόρτισης.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- "Διαξιφισμοί" με φόντο το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο
27 Φεβ. 2025 - 6:18 - Με στόχο την ενίσχυση και βελτίωση των εκπαιδευτικών και αθλητικών δομών
27 Φεβ. 2025 - 6:17 - Ανακοίνωση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
26 Φεβ. 2025 - 18:09 - Στα “σχοινιά” για την ακτοπλοϊκή σύνδεση
26 Φεβ. 2025 - 6:18 - Προχωρά η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Παροικιάς
26 Φεβ. 2025 - 6:17