Απόφαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Σύρου για διαμόρφωση έξτρα χώρου αναμονής επιβατών πλοίων, στο λιμάνι της Ερμούπολης

Τρίτο στέγαστρο για την αυξημένη επιβατική κίνηση

Προτεινόμενος χώρος με περίφραξη, οικίσκο και σκίαστρα, ο χώρος αναμονής λεωφορείων στο kiss ‘n’ ride

Τέλος στις εικόνες που θέλουν τον αυξημένο αριθμό επιβατών πλοίων, να περιμένει και να συγκεντρώνεται έξω από τα μικρής χωρητικότητας στέγαστρα στο λιμάνι της Ερμούπολης και σε απόσταση αναπνοής από τον δρόμο, επιχειρεί να βάλει η σημερινή διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, παίρνοντας μέτρα για δημιουργία ενός τρίτου στεγάστρου.

Η πρόταση αφορά στον χώρο του kiss ‘n’ ride που σήμερα χρησιμοποιείται για τη στάση λεωφορείων και ειδικότερα στη συνέχεια των υφιστάμενων στεγάστρων, τμήμα στο οποίο θα πακτωθούν βάσεις για την τοποθέτηση στεγάστρου, ώστε οι επιβάτες να εξυπηρετούνται ομαλά και με ασφάλεια.

Στο σημείο θα τοποθετηθεί περίφραξη και σύμφωνα με όσα υποστήριξαν ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κώστας Γαβιώτης και ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας, Ρένος Ζερβός, πρόκειται για έργα προσωρινού χαρακτήρα και αναγκαία, για την ασφάλεια των πολιτών που αναμένουν να επιβιβαστούν στα πλοία στο λιμάνι Ερμούπολης.

Σημειώνεται πως στην είσοδο και την έξοδο του kiss ‘n’ ride, θα τοποθετηθούν αυτόματες μπάρες όπως υπάρχουν στον χώρο στάθμευσης στο Νησάκι και θα πρέπει επίσης να μεταφερθούν τα ταξί μέσα στον χώρο σε άλλο σημείο, ώστε να εξυπηρετούνται και τα λεωφορεία.

Με επιφύλαξη για τη διαδικασία ως προς την αλλαγή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο kiss ‘n’ ride, τοποθετήθηκε και ψήφισε λευκό ο λιμενάρχης Σύρου, Παναγιώτης Καραμήτσας, ενώ για τον ίδιο λόγο και προτείνοντας πως πριν τα απαραίτητα έργα, θα πρέπει να υπάρξει απόφαση λιμενάρχη για τροποποίηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ψήφισε κατά, το μέλος της μειοψηφίας, Κανδιώ Μαραγκού.

Κ. Γαβιώτης: Απαραίτητο έργο για την αυξημένη κίνηση

Για την αναγκαιότητα λήψης μέτρων στο χώρο του λιμένα Ερμούπολης, με δεδομένη πλέον την αυξημένη επιβατική κίνηση, μίλησε αναλυτικά ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.

“Λόγω της μεγάλης κίνησης και στα πλοία, έχουμε ένα θέμα στη Σύρο με τους επιβάτες. Πρέπει να βελτιώσουμε την αποβίβαση και την επιβίβαση των επιβατών. Θα κάνουμε ένα προσωρινό στέγαστρο, στο χώρο που είναι στην περιοχή του kiss ‘n’ ride ώστε να έχουμε στην ουσία τρία στέγαστρα αναμονής, αντί των δύο που έχουμε σήμερα”, ανέφερε ο κ. Γαβιώτης, σημειώνοντας πως, “τις περισσότερες φορές τα δύο στέγαστρα που έχουμε ήδη στο λιμάνι μας ενώνονται για να μπορέσει να χωρέσει όλος ο κόσμος που περιμένει. Τα πλοία παίρνουν περισσότερο κόσμο, οπότε, αν πρέπει σε ένα πλοίο να επιβιβαστούν 1.000 και 1.200 άτομα, καταλαβαίνουμε ότι ένα στέγαστρο που χωρά 500 άτομα, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει”. Επαναλαμβάνοντας δε, πως, “ενώνουμε τα δύο στέγαστρα και αν έχουμε και δεύτερο πλοίο, ο κόσμος περιμένει στον δρόμο”, ο Κώστας Γαβιώτης επεσήμανε, πως, “οπότε αναγκαστικά φτιάχνουμε ένα προσωρινό στέγαστρο, για να εξυπηρετήσει, αν έχουμε και δεύτερο πλοίο”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, γνωστοποίησε πως, “θα τοποθετήσουμε και μπάρες εισόδου και εξόδου” στο kiss ‘n’ ride.

Σε πρακτικό επίπεδο, ο πρόεδρος περιέγραψε την ουσία του προσωρινού - όπως είπε - έργου. “Στην ουσία το νέο στέγαστρο θα εξυπηρετεί την προβλήτα 4 και 5, το επόμενο που ήδη υπάρχει θα εξυπηρετεί την προβλήτα 3 και το πρώτο τη 2. Η προβλήτα 1 δεν χρησιμοποιείται και είναι για έκτακτη ανάγκη, γιατί εξυπηρετεί συνήθως ένα χαμηλό πλοίο, φορτηγά πλοία”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Συμπληρωματικά, ο κ. Ζερβός διευκρίνισε πως, “επίσης έχουμε δυνατότητα φορτοεκφόρτωσης των οχημάτων από έναν νέο χώρο και στοίβαξης πλέον, προς διευκόλυνση του Λιμεναρχείου καθώς πάρα πολλές φορές έχει ζητηθεί αυτό, που είναι ο χώρος του kiss ‘n’ ride. Στην ουσία η χρήση μένει ίδια”.

Αναμονή για απάντηση του κλάδου των ταξί

Η διοίκηση γνωστοποίησε πως αναμένει απαντήσεις και από την πλευρά του Σωματείου των ταξί, καθώς θα χρειαστεί να περάσουν σε άλλο σημείο από το σημερινό, που κάνουν στάση, μέσα στο kiss ‘n’ ride.

“Μόνο από τα ταξί περιμένουμε απάντηση. Τους έχουμε κάνει μία πρόταση ώστε να γυρίσουνε με πρόσωπο προς την έξοδο. Δεν μας έχουν απαντήσει ακόμη. Αν είναι θετική και η πιάτσα των ταξί να αλλάξει, θα το προχωρήσουμε”, σημείωσε ο Κώστας Γαβιώτης.

Σε επικοινωνία της “Κοινής Γνώμης” με τον πρόεδρο του Σωματείου τους, Λευτέρη Βαρθαλίτη, ο ίδιος δήλωσε: “Είμαστε σε επεξεργασία του αιτήματος. Έχουμε κάνει και κάποιες δοκιμές για να δούμε πώς μπορούμε να λειτουργήσουμε καλύτερα. Σε μία εβδομάδα θα έχουμε καταλήξει στη θέση μας. Είμαστε σε επαφή με τον κ. Γαβιώτη”.

Περί τροποποίησης κυκλοφοριακών μέτρων

Με τα μέτρα συμφώνησε το σύνολο των συμμετεχόντων στο Δ.Σ., ωστόσο για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί, εκφράστηκαν διαφωνίες.

“Είναι αναγκαίες προσωρινές ρυθμίσεις. Ψηφίζουμε τις εργασίες που χρειαζόμαστε να κάνουμε. Μία βάση μπετόν, ένα κάγκελο που θα βιδωθεί κ.α”, περιέγραψε ο κ. Ζερβός με την κ. Μαραγκού να ρωτά, αν θα ακολουθήσει απόφαση τροποποίησης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

“Δεν αλλάζει κάτι στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του kiss ‘n’ ride”, υποστήριξε κατηγορηματικά ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας, με το μέλος της αντιπολίτευσης να επανέρχεται και να ρωτά: “Όταν βάζεις στέγαστρο – ομπρέλες στο σημείο που παρκάρουν σήμερα, δεν είναι τροποποίηση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων;”.

Από την πλευρά του, ο Κώστας Γαβιώτης ανέφερε: “Εκεί υπήρχε στάση – όχι στάθμευση – λεωφορείου για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών. Τώρα θα πάει μπροστά στα ταξί, θα αποβιβάζει τον κόσμο και θα φεύγει”. Πρακτικά, συμπλήρωσε πως, “στην ουσία δεν αλλάζει κάτι. Απλά μειώνεται η στάση οχημάτων”.

Η κ. Μαραγκού εκφράζοντας τη διαφωνία της ως προς το διαδικαστικό του θέματος, σημείωσε: “Δεν διαφωνώ επί της ουσίας, απλά διαδικαστικά εάν όλα αυτά που θα γίνουν, σχεδιάζονται με κάποιες αλλαγές στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, θα πρέπει να πάρουμε απόφαση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και να εισηγηθούμε στον λιμενάρχη και να συμφωνήσει ο λιμενάρχης και μετά να πάρουμε την απόφαση για να κατασκευάσουμε τα όποια έργα”.

Τη σύμφωνη γνώμη του με τις παρατηρήσεις της αντιπολίτευσης εξέφρασε και ο νυν λιμενάρχης. “Εγώ έχω πει εξ αρχής πως απόφαση για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που να έχει έργα και όλα αυτά, δεν πρόκειται να πάρω γιατί δεν νομιμοποιούμαι να πάρω. Θα πρέπει να πάει μέσω ΕΣΑΛ κ.α..”, δήλωσε σε απόλυτο τόνο, επισημαίνοντας πως, “Ως προς τη χρησιμότητα συμφωνώ. Όλα αυτά είναι ωραία. Συμφωνώ με την κ. Μαραγκού ως προς τη διαδικασία. Είναι λίγο στα όρια της νομιμότητας. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μία απόφαση λιμενάρχη που την ακυρώνουμε άτυπα”.

Κλείνοντας το θέμα, ο κ. Ζερβός διευκρίνισε τα εξής: “Μιλάμε για ένα χερσαίο χώρο λιμένα στον οποίο θα εκτελέσουμε εργασίες με τη διαδικασία του Ν. 2971 άρθρο 18 παρα 4. Αυτές οι εργασίες στην ουσία είναι μία περίφραξη στον χώρο. Οι εργασίες είναι μικρής κλίμακας, γνωστοποιούνται στο Υπουργείο και υλοποιούνται. Δεσμεύουμε έναν χώρο για κοινό, γιατί είναι κυκλοφοριακή ρύθμιση.”.