Το πλαίσιο, η θεωρία και η λογική της συμμετοχικής και ψηφιακής μάθησης με ενήλικες

Διαθέσιμος ηλεκτρονικά ο οδηγός του DEPAL

Οι εταίροι του DEPAL, μεταξύ των οποίων και η Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης, παρουσιάζουν την πρώτη δημοσίευση του έργου, «Κατανόηση της συμμετοχικής και ψηφιακής μάθησης: Ένας οδηγός για εκπαιδευτές ενηλίκων».

Ο οδηγός, ο οποίος βρίσκεται διαθέσιμος στον επίσημο ιστότοπο του προγράμματος, σκιαγραφεί τη θεωρητική βάση για το στόχο του έργου DEPAL να πλέκει νήματα από την Ψηφιακή αφήγηση και τη Συμμετοχική Εκπαίδευση προκειμένου να παράσχει έναν ισχυρό πόρο και προσέγγιση για εκπαιδευτές ενηλίκων σε όλη την Ευρώπη.

Αυτή η δωρεάν λήψη θα εισαγάγει το πλαίσιο, τη θεωρία και τη λογική της συμμετοχικής και ψηφιακής μάθησης με ενήλικες και θα ενδιαφέρει τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να εξερευνήσουν και να αναπτύξουν τις γνώσεις τους.

Τα περιεχόμενα του οδηγού απευθύνονται σε άτομα που εργάζονται τόσο στην επίσημη όσο και στην άτυπη εκπαίδευση και θα υποστηρίξουν τη δέσμευση των μαθητών και θα διερευνήσουν πώς να παρέχουν στους εκπαιδευόμενους διευκόλυνση στη μάθησή τους.

Κάθε κεφάλαιο του οδηγού έχει γραφτεί από μία από τις οργανώσεις εταίρους του DEPAL σε ολόκληρη την Ευρώπη, και ως εκ τούτου, ο καθένας έχει διαφορετική προοπτική από την εμπειρία και τον τομέα της εμπειρίας της ίδιας της οργάνωσης. Τα κεφάλαια περιλαμβάνουν:

– Υπόβαθρο σκέψης

– Συμμετοχική μάθηση ενηλίκων

– Δημιουργία ασφαλών χώρων για διάλογο

– Πιστή και ολιστική εκμάθηση ενηλίκων

– Η λειτουργία της επικοινωνίας: Ακούγοντας και μιλώντας

– Ψηφιακή αφήγηση: Ομαδική διευκόλυνση στην ψηφιακή μάθηση

Καθώς το έργο εξελίσσεται μέσω εκπαιδευτικών εκδηλώσεων και κοινών εμπειριών, η ομάδα θα συνεργαστεί για τη δημιουργία ενός περαιτέρω πόρου, της ‘Εργαλειοθήκης’ για εκπαιδευτές ενηλίκων, ο οποίος θα διερευνήσει πιο πρακτικά ζητήματα σε σχέση με όλη τη δραστηριότητα του έργου.

Ο οδηγός  DEPAL είναι αποτέλεσμα μιας μακρόχρονης συνεργασίας μεταξύ των διεθνών συνεργατών, για να καθορίσει τη βάση όλων των εκπαιδευτικών εργασιών με ενήλικες στις πέντε χώρες του σχεδίου.

Αυτή η χρονιά ήταν παράξενη, αφού οι προγραμματισμένες δια ζώσης συναντήσεις της ομάδας δεν κατέστησαν δυνατές. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες διατήρησαν επαφή μέσω του Zoom με πολλές συναντήσεις και την πρώτη διεθνή εβδομάδα εκπαίδευσης. Η πρώτη διεθνής εκπαίδευση, που βασίστηκε σε μερικές από τις θεωρίες που συμπεριλήφθηκαν στον Οδηγό, συγκέντρωσε 14 άτομα από όλη την Ευρώπη για να μάθουν, να μοιραστούν και να εξελιχθούν ως εκπαιδευτικοί. Στη συνάντηση τέθηκαν τα θεμέλια για όλους τους συμμετέχοντες, ώστε να συνεχίσουν και να μοιραστούν τη μάθησή τους με άλλους εκπαιδευτές ενηλίκων στις περιοχές τους.