Αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια βλέπουν οι επιβάτες τις τελευταίες ημέρες που ταξιδεύουν από και προς τις Κυκλάδες, δεδομένης της κρίσης στις τιμές πετρελαίου παγκοσμίως

Άνοδος στα εισιτήρια πλοίων μετά τη “φουρτούνα” στα καύσιμα

Ζητείται στήριξη της ακτοπλοΐας για να μετριαστούν οι συνέπειες στον κλάδο και στους επιβάτες

Αυξημένες είναι οι τιμές των εισιτηρίων των πλοίων από τις 18 Μαρτίου μέχρι και σήμερα, καθώς η “φουρτούνα” στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, που έχουν πάρει “φωτιά” το τελευταίο διάστημα, έχει επηρεάσει όχι μόνον το λειτουργικό κόστος των πλοίων, αλλά μοιραία και τη δαπάνη για ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι.

Οι νησιώτες έχουν ήδη διαπιστώσει μία αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατά 10%, ενώ προσεχώς, δεν αποκλείεται να δουν κι άλλη άνοδο, αν οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων δεν “κοπάσουν” και εξακολουθούν να χτυπούν κόκκινο, όπως τις τελευταίες τρεις εβδομάδες.

Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας ο τόνος στα καύσιμα χαμηλού θείου ξεπέρασε ακόμη και τα 1.000 δολάρια, ενώ “έκρηξη” καταγράφεται και για το MGO που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα.

Οι ακτοπλοϊκές και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επηρεαστεί σημαντικά, ενώ πρέπει να υπενθυμιστεί πως οι ακτοπλόοι ζητούν μέτρα από την κυβέρνηση όλο το τελευταίο διάστημα, για να καταφέρουν να συγκρατήσουν το λειτουργικό κόστος και να μην εκτινάξουν τις τιμές των εισιτηρίων.

Η συγκεκριμένη κατάσταση προβληματίζει έντονα τις νησιωτικές περιοχές και ως εκ τούτου και τις Κυκλάδες, αφού η ακτοπλοΐα σηκώνει έναν τεράστιο όγκο μετακινήσεων από και προς αυτά, ενώ καλύπτει συνολικά τις μετακινήσεις σε νησιά που δεν έχουν αεροδρόμια και καλή αεροπορική σύνδεση.

Αναφορικά με τα νέα δεδομένα, νησιώτες βουλευτές από το Ν. Αιγαίο έχουν προχωρήσει σε παρεμβάσεις προς τα αρμόδια Υπουργεία, Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να στηριχθεί η ακτοπλοΐα που όπως χαρακτηριστικά τονίζουν “αποτελεί κομβικό κλάδο και τομέα για την επικοινωνία και τις μεταφορές στη νησιωτική Ελλάδα”.

Παράλληλα, εκφράζεται έντονη η αγωνία για τον τουρισμό, αφού τα νησιά των Κυκλάδων υποδέχονται μεγάλες ροές τη θερινή περίοδο, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο σημαντικά στα οικονομικά της χώρας.

Γίνεται κατανοητό πλέον πως πρέπει πάση θυσία να υπάρξει πολιτική που θα προστατεύσει τα νησιά και την ακτοπλοΐα, την ίδια στιγμή που η ενεργειακή κρίση δεν είναι γνωστό πότε θα λάβει τέλος.

Κυκλάδες: 10% μέχρι στιγμής η αύξηση στα εισιτήρια

Αναφορικά με το πόσο έχουν επηρεαστεί οι τιμές των εισιτηρίων ρωτήθηκε ο πράκτορας, Νίκος Βασιλικός, ο οποίος μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” με στοιχεία για το ύψος της επιβάρυνσης των πολιτών, σε συνέχεια του διπλασιασμού του λειτουργικού κόστους που σηκώνουν οι ακτοπλόοι από την “έκρηξη” των τιμών των καυσίμων, όπως χαρακτηριστικά περιέγραψε.

“Όσον αφορά στα εισιτήρια, μέχρι αυτήν την ώρα, ευτυχώς έχουμε μία μικρή αύξηση της τάξης του 10%. Δηλαδή το εισιτήριο της οικονομικής θέσης για Πειραιά - Σύρο που κόστιζε 35 ευρώ έχει πάει στα 38.5 ευρώ. Επίσης, ενδεικτικά από Πειραιά για Μύκονο το εισιτήριο έχει πάει στα 44 ευρώ με την αύξηση να είναι 4 ευρώ από τα 40 ευρώ που κόστιζε πριν την άνοδο” ανέφερε αρχικά, σημειώνοντας ακόμη πως, αντίστοιχα, “στο αριθμημένο κάθισμα και στη διακεκριμένη θέση όπως και για τα Ι.Χ. οι τιμές έχουν ανέβει πάλι 10%”. Ωστόσο, παραμένουν εκ μέρους των ακτοπλοϊκών εταιρειών των συμβατικών πλοίων οι εκπτωτικές προσφορές.

“Οι εκπτώσεις με την κάρτα που παρέχει μία κύρια ακτοπλοϊκή εταιρεία εξακολουθούν να δίνουν ένα 30% στα Ι.Χ.. Δηλαδή το Ι.Χ. με την έκπτωση έχει πάει στα 60,50 ευρώ ενώ η πλήρης τιμή, στους μη κατέχοντες εκπτωτική κάρτα έχει πάει από 78 ευρώ στα 82 ευρώ” περιέγραψε ο ίδιος, εξηγώντας πως αντιστοίχως και στην πρώτη θέση “η τιμή του εισιτηρίου από 50 ευρώ έχει πάει στα 55 ευρώ”.

Την ίδια τροχιά ακολουθούν και οι τιμές των εισιτηρίων για ενδοκυκλαδικά ταξίδια. Η συγκεκριμένη αύξηση πρακτικά μεταφράζεται ως εξής: “Το εισιτήριο από Σύρο για Τήνο όσον αφορά την οικονομική θέση έχει πάει στα 9,5 ευρώ από 8 ευρώ. Από Σύρο για Μύκονο ο επιβάτης πληρώνει πλέον 14,50 ευρώ και για την Πάρο 15,50 ευρώ” ανέφερε ο Νίκος Βασιλικός, απαντώντας παρακάτω και για τον χρόνο έναρξης της ανόδου των εισιτηρίων.

Διπλασιάστηκε το λειτουργικό κόστος των πλοίων”

“Οι αυξήσεις έχουν ξεκινήσει από 18 Μαρτίου, από την περασμένη Παρασκευή. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει με το πετρέλαιο για να ξέρουμε για ενδεχόμενες νέες αυξήσεις” παρατήρησε εν συνεχεία, σε συνδυασμό και με την ερώτηση για το αν υπάρχει φόβος για νέα άνοδο στις τιμές των εισιτηρίων. Σύμφωνα με όσα ανέφερε, αυτό θα εξαρτηθεί από τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, υπογραμμίζοντας μάλιστα και το πώς μεταφράζεται η άνοδος αυτών, στις ακτοπλοϊκές.

“Το πετρέλαιο πριν τις αυξήσεις ήταν το 40% του λειτουργικού κόστους του πλοίου και με αυτές τις τιμές που έχει φτάσει, πλέον είναι στο 80% του λειτουργικού κόστους. Έχει διπλασιαστεί το λειτουργικό κόστος των πλοίων” παρατήρησε σχετικά με το θέμα.

Δεν ήταν αυθαίρετη κίνηση εν μέσω νηνεμίας”

Με φόντο τα παραπάνω, δήλωσε πως, “Ευελπιστούμε να μην ανέβει άλλο η τιμή των εισιτηρίων και γενικά η τιμή του πετρελαίου”, μεταφέροντας παρακάτω την εικόνα που εισπράττει ως πράκτορας από τον κόσμο που θέλει να ταξιδέψει και ήδη πληρώνει ακριβότερο εισιτήριο.

“Ο κόσμος είναι ενημερωμένος για το θέμα. Δεν ήταν μία αυθαίρετη αύξηση εν μέσω νηνεμίας. Ήταν μία αύξηση τη στιγμή που έχει ανέβει η τιμή του πετρελαίου. Αυτό το γνωρίζουν όλοι και άρα, ξέρουν τι γίνεται. Υπάρχει κόσμος που κατανοεί και μέχρι στιγμής αυτό το 10% δεν έχει δημιουργήσει ιδιαίτερες αντιδράσεις. Αντιθέτως, ορισμένοι λένε πάλι καλά που η αύξηση είναι μόνον τόση” πρόσθεσε, εξηγώντας βέβαια πως ακόμη και η αύξηση των 3 ή 4 ευρώ για αρκετά άτομα είναι σαφώς σημαντική.

“Βέβαια υπάρχει και κόσμος που επιβαρύνεται με τα 3,5 ευρώ αύξηση. Οικογένειες και πολίτες.

Πρέπει να δούμε πού θα καταλήξει η τιμή του πετρελαίου. Μακάρι να καταλαγιάσει το πράγμα” πρόσθεσε, λέγοντας πως, “Αισιοδοξώ πως δεν θα έχουμε άλλη αύξηση. Όμως αυτό θα το δούμε το επόμενο διάστημα”.

Η κίνηση τα τριήμερα Καθαράς Δευτέρας και 25ης Μαρτίου

Ερωτηθείς για την κίνηση στη Σύρο και την επισκεψιμότητα αναφορικά με τα τριήμερα τόσο της Καθαράς Δευτέρας που πέρασε, όσο και της 25ης Μαρτίου που “τρέχει”, ο ίδιος υπήρξε σαφής.

“Το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας δεν είχαμε έντονη κίνηση. Ήρθε κάποιος κόσμος στο νησί, αλλά η εικόνα δεν συγκρίνεται με άλλες χρονιές. Για το τριήμερο της 25ης Μαρτίου έχει περισσότερη κίνηση από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, αλλά όχι σε υπερβολικά νούμερα. Πιστεύω όμως ότι ο κόσμος περιμένει να δει και με τον καιρό τι γίνεται. Τουλάχιστον αυτό εισπράττουμε από τα τηλεφωνήματα” ανέφερε, λέγοντας ακόμη πως, “Περιμένουμε να δούμε πώς θα πάει, αλλά εκτιμώ ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον για τη Σύρο”.

Νωρίς για διαπιστώσεις για το Πάσχα

Ο ίδιος ρωτήθηκε να περιγράψει και την πρώτη εικόνα που ενδεχομένως έχει για τη ζήτηση όσον αφορά το Πάσχα στη Σύρο.

“Για το Πάσχα έχει αρχίσει να ενδιαφέρεται κόσμος, βέβαια είναι νωρίς σήμερα για να βγάλουμε συμπεράσματα. Πάντως το ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί ήδη και έχουμε τις πρώτες κρατήσεις για τη συγκεκριμένη εορταστική περίοδο” γνωστοποίησε, λέγοντας παράλληλα πως, “Υπάρχει διαθεσιμότητα για το Πάσχα. Δεν υπάρχει πρόβλημα θέσεων. Υπάρχει διαθεσιμότητα και μπορούμε να καλύψουμε τη ζήτηση”.

Αναμονή για τα ταχύπλοα που έχουν μεγάλες καταναλώσεις

Ακολούθως ρωτήθηκε για τη δρομολόγηση ταχυπλόων και το ενδεχόμενο μεγαλύτερης ανόδου στα εισιτήρια των πλοίων.

“Για την ώρα δεν έχουμε δρομολόγια ταχυπλόων. Δεν ξέρουμε πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια. Αυτή η συγκεκριμένη αγορά των ταχυπλόων είναι λίγο δύσκολη. Τα καύσιμα σε αυτά τα πλοία είναι μεγαλύτερη δαπάνη και έχουν μεγάλες καταναλώσεις” περιέγραψε, εξηγώντας πως, προσεχώς και “αναλόγως του ενδιαφέροντος, της κίνησης και των πληροτήτων θα διαμορφωθούν τα δρομολόγια”. Σχετικά με τις εταιρείες εξήγησε πως φαίνεται “να κρατούν μία επιφύλαξη ακόμη”, επαναλαμβάνοντας όμως πως, “Είμαστε σε αναμονή για τα ταχύπλοα και για το πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές των εισιτηρίων”.

Ανταποκρίθηκαν σε τροφοδοσία και μετακινήσεις”

Ο πράκτορας Νίκος Βασιλικός εξήγησε πάντως στο πλαίσιο μία απολογιστικής ματιάς για την κάλυψη των νησιών από πλευράς ακτοπλοΐας το διάστημα της πανδημίας, πως, τα πράγματα κύλησαν καλά.

“Έτσι όπως διαμορφώθηκε όλο αυτό το διάστημα τόσο στην περίοδο της πανδημίας, όσο και μετά, καθώς και πέρυσι το καλοκαίρι, δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα. Ανταποκρίθηκαν οι εταιρείες με έκτακτα δρομολόγια και για τη διακίνηση των εμπορευμάτων και των φορτηγών. Καλυφθήκαμε απόλυτα. Δεν είχαμε προβλήματα και με τα πλοία που μεταφέρουν ακόμη και μόνον οχήματα, καλύψαμε τις ανάγκες του νησιού” τόνισε εστιάζοντας εν προκειμένω και στη Σύρο και επαναλαμβάνοντας πως, “Ήταν ασήμαντα ή και μηδενικά τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε.

Πήγε καλά το θέμα της τροφοδοσίας του νησιού και η κίνηση των επιβατών”.