Chatbots αντί εφοριακών: Πώς θα εξυπηρετούνται οι πολίτες στις ΔΟΥ

  • Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου, 2023 - 19:34

Την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων πολιτών στις Δ.Ο.Υ. όχι από εφοριακούς υπαλλήλους, αλλά από ψηφιακές εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης όπως τα chatbots, δηλαδή τα λογισμικά που μιμούνται τον άνθρωπο στον γραπτό και προφορικό λόγο και απαντούν αυτοματοποιημένα σε ερωτήσεις που τους υποβάλλονται, προανήγγειλε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας χθες στο Οικονομικό Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».

Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιλής, η Α.Α.Δ.Ε. μεταβαίνει σταδιακά «σε ένα νέο οργανωτικό μοντέλο, σύγχρονο πια, όχι σε ένα μοντέλο το οποίο είναι στημένο πάνω σε εφορίες, σε μία περιοχή με τοπική αρμοδιότητα, με διαφορετικές πρακτικές», όπου «κάθε μία εφορία είχε διαφορετική διαχείριση του ίδιου θέματος», αλλά «πάμε πλέον σε κεντρικοποιήσεις».

Στο πλαίσιο αυτό, όπως διευκρίνισε, προχωρούν οι ακόλουθες διαδικασίες: «Έχουμε τέσσερα ελεγκτικά κέντρα στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώθηκε το κέντρο βεβαίωσης και είσπραξης, όλη η διαδικασία των εισπράξεων δηλαδή συγκεντρώθηκε σε ένα κέντρο και μέσα στο 2024 θέλουμε να έχουμε αναπτύξει πλήρως το νέο μοντέλο στην Αττική οπωσδήποτε κι αν τα καταφέρουμε και στη Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει ένα κέντρο βεβαίωσης και είσπραξης, σημαίνει ένα ειδικό κέντρο για τη φορολογία των ακινήτων, μεταβιβάσεις, κληρονομιές, δωρεές και ένα κέντρο για τις υπόλοιπες λειτουργίες μας, υποστηρικτικές και εξυπηρέτησης».

Αναφερόμενος, ειδικότερα, στο μέλλον των Δ.Ο.Υ., τόνισε ότι «θα εξελιχθούν σε σημεία εξυπηρέτησης των πολιτών που δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα».

Στη συνέχεια, αφού διευκρίνισε ότι «αλλάζουμε τελείως το οργανωτικό μας μοντέλο, δίνουμε έμφαση στην ψηφιακή εξυπηρέτηση, στην εξυπηρέτηση μέσω τηλεφώνου», αποκάλυψε ότι «θέλουμε να βάλουμε και την τεχνητή νοημοσύνη μέσω chatbots στην εξυπηρέτηση και να μπορέσουμε να απελευθερώσουμε δυνάμεις, για να τις στοχεύσουμε πού; Στον φορολογικό έλεγχο, εκεί που το χρειαζόμαστε πραγματικά».

Επιπλέον, ο κ. Πιτσιλής ανέφερε ότι «ετοιμάζουμε μία εφαρμογή για κινητά, με την οποία ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει τις οφειλές του, θα μπορεί να τις πληρώσει, θα μπορεί να παίρνει μηνύματα προσωποποιημένα υπενθυμιστικά «σε τρεις μέρες πρέπει να υποβάλεις τη δήλωσή του ΦΠΑ αν το έχεις ξεχάσει». Διευκρίνισε δε ότι η εφαρμογή αυτή μπορεί να τεθεί σε λειτουργία είτε στο τέλος του 2023, είτε στις αρχές του 2024.

Στο ίδιο πάνελ ομιλητών:

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και πρόεδρος της ECR HELLAS, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, αναφέρθηκε στο επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι «η Ελλάδα έχει πάει καλά, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι μπορούμε να κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια. Χρειάζεται πάρα πολλή δουλειά, επενδύσεις σε πάρα πολλούς τομείς και αυτό νομίζω ότι διαφεύγει της προσοχής μας. Η Ελλάδα είναι μια χώρα η οποία έχει μικρή αγορά, αλλά οι βιομηχανίες και οι λιανέμποροι πρέπει να επενδύουμε τεράστια ποσά για να μπορούμε να καλύπτουμε την πολύ μεγάλη αύξηση της ζήτησης σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα…».

Ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Ενώσεως Εισηγμένων Εταιρειών, Αθανάσιος Κουλορίδας, αναφέρθηκε στην κατάσταση στο Ελληνικό Χρηματιστήριο, τονίζοντας ότι «έχουμε ένα Χρηματιστήριο στο οποίο έχουμε πάρα πολύ μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στις μεγάλες και τις μικρές εταιρείες σε επίπεδο κεφαλαιοποίησης, οργάνωσης, αποδόσεων. Θα πρέπει να καθαρίσουμε την αγορά, να δώσουμε τη δυνατότητα σε εταιρείες που θεωρούν ότι είναι δύσκολη η παραμονή τους στο Χρηματιστήριο να πάνε στην εναλλακτική αγορά. Και να δώσουμε έμφαση στο πώς θα κάνουμε ακόμα πιο ανταγωνιστική την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο. Έχουμε προτείνει ως Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών ότι θα πρέπει να υπεραποδίδουν φορολογικά το κόστος συμμόρφωσης με την εισαγωγή και την παραμονή στο Χρηματιστήριο, όπως υπεραποδίδουν τα έξοδα έρευνας και τεχνολογίας».

Ο πρόεδρος του Ενδιάμεσου Φορέα Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Ανταγωνιστικότητας και Επιχειρηματικότητας και αντιπρόεδρος της ΛΟΥΞ, Πλάτων Μαρλαφέκας, τόνισε μεταξύ άλλων: «Είμαστε μία χώρα στην άκρη της Ευρώπης, πάρα πολύ μακριά από το κέντρο της Ευρώπης, ακόμα είμαστε μακριά από το κέντρο του κόσμου που μπορούμε να πουλήσουμε προϊόντα και υπηρεσίες. Εμείς έχουμε μπροστά μας κάτω από 5 εκατομμύρια εν δυνάμει καταναλωτές, Έλληνες, με φτωχότερους γείτονες, αλλά με πολύ καλύτερο φορολογικό σύστημα. Αυτό αν δεν το καταλάβουμε και δεν το διορθώσουμε, θεωρώ ότι ποτέ δε θα είμαστε ανταγωνιστικοί».

Ο γενικός γραμματέας του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Αλέξανδρος Κωστόπουλος, τόνισε ότι «αυτό που έχει σημασία είναι να υποστηριχτούν οι μεγάλες εταιρείες που πραγματικά κρατάνε την οικονομία μας και να δοθεί δύναμη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που το λέμε συχνά ότι είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας, όντως έτσι είναι, και οι οποίες σαφέστατα χρειάζονται βοήθεια».

Ο γενικός διευθυντής του Συμβουλίου Βιομηχανιών, Κώστας Θέος, επισήμανε ότι «η χρονιά αυτή ήταν αρκετά καλή, δεδομένων των μεγάλων αβεβαιοτήτων που υπήρχαν διεθνώς. Οι προοπτικές είναι καλές… Αυτό που ζητάμε είναι να έχουμε ένα περιβάλλον επιχειρηματικό εφάμιλλο με αυτό που έχουν οι περισσότερες άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δεν ζητάμε εξαιρέσεις, παράλογα πράγματα, να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί επί ίσοις όροις, διότι είμαστε μικρή αγορά, οι εξαγωγές είναι πολύ βασικό στοιχείο για να πάνε μπροστά.

 

Πηγή: naftemporiki.gr