Επανακαθορισμός τελών για τις επιχειρήσεις που κάνουν χρήση του περιβάλλοντα χώρου

Νέο χαράτσι

Με νέες χρεώσεις των ανταποδοτικών δημοτικών τελών πρόκειται να βρεθεί αντιμέτωπη μία μεγάλη μερίδα επιχειρηματιών της Σύρου, από τους οποίους ζητά η οικονομική υπηρεσία του Δήμου να προσκομίσουν μία σειρά δικαιολογητικών, μέσω των οποίων να αιτιολογείται τόσο ο ηλεκτροδοτούμενος χώρος της επιχείρησης τους όσο και ο περιβάλλων χώρος αυτής, ο οποίος εξυπηρετεί τις ανάγκες της.

Επανακαθορισμός τελών σε επιχειρήσεις που κάνουν χρήση του υπαίθριου χώρου, αποφασίστηκε εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, μία τακτική αιφνιδιασμού προς τους επιχειρηματίες και πόσο μάλλον εν μέσω οικονομικής κρίσης που θα λάβουν μία επιπλέον επιβάρυνση.

Η διαδικασία επαναπροσδιορισμού δημοτικών τελών για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις σίγουρα αποτέλεσε την αιτία επαναφοράς στο προσκήνιο των θεμάτων που είχαν τεθεί με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Δημοτικής Αρχής, σχετικά με τον καθορισμό των νέων δημοτικών τελών και την μέχρι στιγμής απουσία των επενδύσεων που προαναγγέλθηκαν.

Τέλη ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών και τέλη καθαριότητας τελικά αποδεικνύονται ως στοιχεία μίας κοινής τελικά αντιμετώπισης εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, υπό διαφορετικό όμως πρίσμα επικοινωνιακής τακτικής.

Η ειδοποίηση προς τους επιχειρηματίες

Στην σχετική ειδοποίηση το Τμήμα Εσόδων και Περιουσίας της Διεύθυνσης Οικονομικών του Δήμου, αναφέρει:

«Στα πλαίσια επεξεργασίας της υπηρεσίας μας, της ορθής χρέωσης ανταποδοτικών δημοτικών τελών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι:

· Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν.25/75, το εμβαδόν των ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων, στεγασμένων ή μη, που λαμβάνεται υπ’ όψη για τον υπολογισμό του Τέλους Φωτισμού-Καθαριότητας, προκύπτει από τις υπεύθυνες δηλώσεις που υποβάλλουν σε ειδικό έντυπο οι υπόχρεοι στη ΔΕΗ μέσω του Δήμου,

· Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν.29/76, για όσους χώρους δεν υποβλήθηκε από τους υπόχρεους δήλωση, η φωτιζόμενη επιφάνια προσδιορίζεται καθ’ υπολογισμό από τα αρμόδια όργανα του δήμου. Στην περίπτωση αυτή, το εμβαδόν του ηλεκτροδοτούμενου χώρου μπορεί να υπολογισθεί κατ’ εκτίμηση του αρμόδιου υπαλλήλου, χωρίς αυτός ο «μονομερής» τρόπος υπολογισμού να θεωρείται από το νόμο αυθαίρετος (ΣτΕ 2623/85 ΝοΒ 1988 σελ. 197).

Για το λόγο αυτό, σας ζητάμε, όπως εντός ενός μηνός από την παραλαβή της παρούσας επιστολής προσκομίσετε στην υπηρεσίας μας:

Βεβαίωση μηχανικού όπου να φαίνεται η στεγασμένη επιφάνεια του ακινήτου και η ακάλυπτη επιφάνεια οικοπέδου που χρησιμοποιείται ή δύναται να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες της επιχείρησης ή Διάγραμμα Κάλυψης, στο οποίο να αναφέρεται εκτός των στεγασμένων χώρων, η έκταση του περιβάλλοντος χώρου με αναλυτική εμβαδομέτρηση, η οποία χρησιμοποιείται για την άσκηση της επαγγελματικής σας δραστηριότητας,

με σκοπό την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του εμβαδού των ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων, στεγασμένων ή μη, που χρησιμοποιούνται για την άσκηση της επαγγελματικής σας δραστηριότητας.

Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση».

Ουδεμία εμπλοκή του Επιμελητηρίου

Την συγκεκριμένη ειδοποίηση, ήδη έλαβαν 66 επιχειρηματίες του νησιού, τα στοιχεία των οποίων, αναφέρoνται στη σχετική ειδοποίηση του Δήμου ότι δόθηκαν από το Επιμελητήριο Κυκλάδων, γεγονός που προκάλεσε την απορία πολλών εξ αυτών.

Σε επικοινωνία της εφημερίδας με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Γιάννη Ρούσσο, διευκρινίστηκε από πλευράς του ότι το Επιμελητήριο ουδέποτε έδωσε προς τον Δήμο σχετική λίστα και ούτε θα μπορούσε να του ζητηθεί, καθώς δεν έχει καν γνώση εάν η οποιαδήποτε επιχείρηση καταλαμβάνει μη στεγασμένο χώρο η όχι.

Σε επικοινωνία του προέδρου του Επιμελητηρίου με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών, Γιώργο Παπαμανώλη, διευκρινίστηκε πως η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου έλαβε από την ηλεκτρονική σελίδα του Επιμελητηρίου τις διευθύνσεις των εταιρειών για τις οποίες έκρινε πως υπάρχει η πιθανότητα να χρησιμοποιούν μη στεγασμένο χώρο.

Πάντως είναι άξιο αναφοράς πως σε επανειλημμένες προσπάθειες τηλεφωνικής επικοινωνίας της εφημερίδας τόσο με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Οικονομικών, Γιώργο Παπαμανώλη, όσο και με τον ίδιο τον Δήμαρχο, για να λάβει διευκρινίσεις επί του θέματος, δεν υπήρξε από πλευράς τους καμία απάντηση, ενώ υπήρξε άμεση απάντηση σε κλήση που δέχθηκε ο αντιδήμαρχος από τηλέφωνο τρίτου προσώπου κατά τις ίδιες ώρες.

Μόνον εξαγγελίες

Η ανακίνηση του θέματος των δημοτικών τελών, υπενθύμισε τις εξαγγελίες της Δημοτικής Αρχής περί επενδύσεων των χρηματικών διαφορών που προέκυψαν από τα μη αιτιολογημένα έσοδα της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, με τα τέλη καθαριότητας να επενδύονται σε κάλυψη των αναγκών του συγκεκριμένου τομέα.

Συγκεκριμένα, το θέμα είχε προκύψει όταν τον Δεκέμβριο του 2014, με την ψήφιση των νέων δημοτικών τελών, η Δημοτική Αρχή κλήθηκε να διαχειριστεί τις οικονομικές διαφορές της προηγούμενης, της τάξης περί τις 500.000 ευρώ, από δημοτικά τέλη.

Τότε είχε ψηφιστεί μία στοιχειώδης μείωση των τελών, με διαφοροποιήσεις μεταξύ των δημοτικών διαμερισμάτων, καθώς επιχειρήθηκε να επιτευχθεί μία σύγκλιση, μειώνοντας περισσότερο τα υψηλά τέλη και λιγότερο τα χαμηλά, με αποτέλεσμα η μεσοσταθμιστική μείωση να φτάσει μόλις στο 2,9%.

Με αυτή την οριακή μείωση καθορίστηκαν τα νέα τέλη, ενώ είχε προαναγγελθεί να υπάρξει παράλληλη επενδυτική χρήση των οικονομικών υπολοίπων που προέκυψαν.

Ο νέος αντιδήμαρχος επί των Οικονομικών, Γιώργος Παπαμανώλης και η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Μαρία Καζαντζάκη, όταν τους ζητήθηκαν διευκρινίσεις για τον τρόπο υπολογισμού των νέων δημοτικών τελών, δήλωναν σε συνέντευξη που παραχώρησαν στην «Κοινή Γνώμη» ότι ο τομέας της καθαριότητας θα βγει κερδισμένος από τα προκύπτοντα υπόλοιπα.

Ο κ. Παπαμανώλης είχε τότε αναφέρει σχετικά με τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις ότι «Οι επενδύσεις πρέπει να γίνουν και δεν είναι οι μόνες επενδύσεις που κάνουμε στην καθαριότητα, αλλά είναι αυτές που θα χρηματοδοτηθούν από τα έσοδα από τα δημοτικά τέλη. Πρόκειται για ένα νέο σάρωθρο λόγω καταστροφής του προηγούμενου, νέους κάδους και υπογειοποίηση κάδων».

Η κ. Καζαντζάκη διευκρίνιζε δε πως «Στα ανταποδοτικά τέλη ο κόσμος πρέπει να πληρώνει αυτά που η υπηρεσία πραγματικά δαπανά. Οι επενδύσεις αυτές που θα προέλθουν από λεφτά των Συριανών, λέμε στον Συριανό δημότη ότι δεν σου κάνουμε την ελάφρυνση που πραγματικά δικαιούσαι γιατί 350.000 ευρώ συνολικά θα είναι η ελάφρυνση που θα κάνουμε συνολικά σε όλους τους συριανούς και 210.000 θα είναι οι επενδύσεις. Αυτά όλα μαζί ξεπερνάνε τις 500.000 ευρώ».

Παρά την πάροδο έξι μηνών από τις εν λόγω εξαγγελίες, ακόμα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία σχετική επένδυση ενισχυτικά στον τομέα της καθαριότητας, καθώς αναμένεται η ανταποδοτικότητα που προαναφέρθηκε με την αντικατάσταση του σάρωθρου, την υπογειοποίηση των κάδων, κ.λ.π.

Ετικέτες: