Το ταξίδι της «Νήσος»
- Τρίτη, 13 Οκτωβρίου, 2015 - 06:10
Ο Αλέξανδρος Κουρής της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων που παράγει τη μπύρα «Νήσος», σε μία συνέντευξη του στην «Κοινή Γνώμη», για την επιτυχημένη επιχειρηματική του κίνηση που συζητήθηκε πολύ, βραβεύτηκε και ταξίδεψε ένα Κυκλαδικό προϊόν ανά τον κόσμο.
Ένας επιχειρηματίας που έχει δώσει τα τελευταία χρόνια τα διαπιστευτήριά του στις Κυκλάδες, με τη μεγαλύτερη επιτυχία που θα μπορούσε να σημειώσει μία επιχειρηματική κίνηση που ξεκίνησε με την αρχή της οικονομικής κρίσης και παρόλα αυτά, κατάφερε να ανθίσει στο κλειστό, μικρό περιβάλλον των Κυκλάδων και να ξεπεράσει τα σύνορα ακόμη και της Ελλάδας.
Η μπύρα «Νήσος» έβγαλε τις Κυκλάδες έξω από τα στενά επιχειρηματικά πλαίσια που είχαμε μάθει να κινούνται όλες οι τοπικές επιχειρήσεις. Πόσο ψυχοφθόρο ήταν αυτό το εγχείρημα;
Αλ. Κ.: «Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν εύκολο. Και ψυχολογικά υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη πίεση, η οποία περιέργως πως δεν προέρχεται από αυτή καθ’ εαυτή την επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία πάει θαυμάσια ομολογώ και με τη βοήθεια και την αγάπη όλων των ανθρώπων κυρίως στις Κυκλάδες, αλλά και ευρύτερα. Η πίεση είναι κυρίως εξωγενής. Αυτά που έχουμε δει από την ίδρυση της «Νήσος» το 2012 μέχρι σήμερα κανείς δεν τα περίμενε. Θα έλεγα ότι πρόκειται περί ενός φαινομένου το οποίο είναι διεθνώς τρομερά ενδιαφέρον και μέσα σε ένα πάρα πολύ αρνητικό κλίμα επιχειρηματικό έχεις μία εταιρεία η οποία ξεκίνησε από το τίποτα, από το απόλυτο μηδέν, η εταιρεία έγινε μία υπολογίσιμη δύναμη. Είναι πολύ ωραίο ταξίδι, μας δίνει μεγάλη δύναμη, μας δίνει χαρά. Δίνει στον κόσμο χαρά η «Νήσος», προβάλει τις Κυκλάδες και αυτό μας κρατάει».
Βλέπουμε ότι οι πρωτιές και οι αναγνωρίσεις έρχονται η μία μετά την άλλη.
Αλ. Κ.: «Αυτό είναι αλήθεια. Η τεράστια επιβράβευση που είχαμε ήταν αυτή που πήραμε πέρυσι το 2014, που πήραμε το ασημένιο αστέρι μπύρας. Είναι η μεγαλύτερη βράβευση που έχει πάρει ποτέ ελληνική μπύρα. Αυτό μη με ρωτήσετε πως έγινε. Εγώ απλά θα πω ότι πήγαμε για την εμπειρία, επειδή δεν είχαμε λάβει ποτέ μέρος σε διαγωνισμό και φύγαμε από τον διαγωνισμό με το ασημένιο βραβείο, σε μία τρομερά ανταγωνιστική διεθνή κατηγορία της pilsner. Πολλοί χαρακτηρίζουν αυτό τον διαγωνισμό που γίνεται στη Βαυαρία, ως τα όσκαρ της ζυθοποιίας. Το να διακριθούμε ως ευρωπαϊκό ζυθοποιείο είναι μεγάλη τιμή. Εμείς δεν είχαμε συνειδητοποιήσει το μέγεθος μέχρι που βρεθήκαμε στην αίθουσα και ανεβήκαμε να πάρουμε το βραβείο και φυσικά αποτελούσαμε και την έκπληξη γιατί κανείς δεν περίμενε ότι ένα ζυθοποιείο από την Ελλάδα, που έχει μία μπύρα, που έχει αρχίσει εδώ και μόλις τρία χρόνια θα διακριθεί ανάμεσα σε ζυθοποιεία από τα οποία κάποια ήταν γενεών, ούτε καν ετών και με πολλές διακρίσεις. Αυτή είναι παγκόσμια διάκριση. Ζυθοποιεία από 42 χώρες συμμετείχαν, με πάνω από 1.600 μπύρες και η μπύρα «Νήσος» διακρίθηκε, γεγονός που σημαίνει ότι όταν βάζεις ενέργεια και πάθος σε μία δραστηριότητα επιβραβεύεσαι. Εχθές μάθαμε ότι πήραμε ακόμα μία διάκριση. Διακριθήκαμε σε ένα bear test, που για 2η συνεχή χρονιά οργανώνεται στην Κύπρο, όπου συμμετείχαν πάνω από 120 μπύρες και ψήφισαν 1.500 άτομα και βγήκαμε πρώτοι. Αυτό ήταν τεράστια έκπληξη και δεν ήταν καν δικιά μας πρωτοβουλία, αλλά του αντιπροσώπου μας στην Κύπρο».
Φαίνεται ότι όπου συμμετέχει η μπύρα παίρνει τον δρόμο προς το βάθρο, αλλά η μεγαλύτερη διάκριση είναι από τον ίδιο τον κόσμο, όταν φέτος είδαμε να αυξάνεται η ζήτηση, να υπάρχει μεγάλη κατανάλωση και με πάρα πολύ ζέση και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες εστίασης προωθούν το προϊόν.
Αλ. Κ.: «Έχουμε την αγάπη ενός μεγάλου μέρους των επιχειρηματιών των Κυκλάδων. Σε μία λίστα με όλα τα σημεία που είμαστε στις Κυκλάδες πραγματικά είμαστε στην εθνική Κυκλάδων. Δεν υπάρχει «κακό» μαγαζί που βάζει την μπύρα «Νήσος».Όποιος καταλαβαίνει την αξία της αυθεντικότητας και της διαφοροποίησης, όποιος ψάχνεται, επιλέγει μπύρα ΝΗΣΟΣ και σίγουρα βγαίνει κερδισμένος γιατί συμπληρώνει την αυθεντικότητα του Κυκλαδίτικου τραπεζιού και όλοι συνειδητοποιούμε ότι αυτή είναι και η μεγαλύτερη περιουσία των Κυκλάδων. Όμορφα μέρη στον κόσμο υπάρχουν πάρα πολλά. Οι Κυκλάδες είναι ένας παράδεισος. Αυτός ο παράδεισος έχει και μία σύγχρονη αυθεντικότητα που είναι η γαστρονομία του. Το Κυκλαδίτικο τραπέζι έχει καταπληκτικά προϊόντα. Είναι αμαρτία λοιπόν σε αυτό το Κυκλαδίτικο τραπέζι στο οποίο βρίσκονται αυτά τα πολύ ωραία προϊόντα των νησιών μας να υπάρχει μια καλή ή κακή Ολλανδική ή Γερμανική μπύρα. Αυτό δεν μας κολακεύει εμάς ως σύγχρονους Έλληνες. Εμείς από εκεί ξεκινήσαμε, το όραμα ήταν να φτιάξουμε μία Κυκλαδίτικη μπύρα ποιότητας, η οποία να κάθεται περήφανα δίπλα στο Σαν Μιχάλη της Σύρου, τη λούζα της Μυκόνου, σε όλα αυτά τα περίφημα προϊόντα και αν συμπληρώνει αυτή την αυθεντικότητα στο Κυκλαδίτικο τραπέζι».
Αναφέρεστε σε προϊόντα που σε βάθος πολλών χρόνων έχουν γράψει την ιστορία τους στη γαστρονομία και το παντρεύεται με ένα σύγχρονο προϊόν, σε ένα γάμο της παράδοσης με την σύγχρονη πρόταση στον τομέα της γαστρονομίας.
Αλ. Κ.: «Δεν το παντρεύω εγώ, οι Κυκλαδίτες το παντρεύουν. Αυτή τη στιγμή σε όγκο, σε λίτρα, το μεγαλύτερο αλκοολούχο ποτό είναι η μπύρα, δεν είναι ούτε το κρασί, ούτε το τσίπουρο. Δεν βρέθηκε η Μικροζυθοποιεία Κυκλάδων να πει ότι ανακηρύσσει την μπύρα σε σημαντικό προϊόν. Η μπύρα ένα πολύ σημαντικό ποτό το οποίο είναι συνυφασμένο με την ελληνική συνήθεια φαγητού. Παρόλο που αυτό συμβαίνει, ακόμα και σήμερα, το 90% που καταναλώνεται στην Ελλάδα είναι ή πολυεθνικές ή εισαγόμενες. Δηλαδή 9 στις 10 μπύρες δεν είναι ελληνικές, ακόμα και αυτές με τα γνωστά ελληνικά ονόματα. Αυτό αν το αναλύσεις και το γενικεύσεις ισχύει και σε άλλες κατηγορίες και εκεί καταλαβαίνεις γιατί χρεοκόπησε αυτή η χώρα. Απλά γιατί δεν παράγει πράγματα ελληνικής ιδιοκτησίας, για να φορολογούνται, να μένουν εδώ τα κέρδη τους. Μα και οι ξένες εταιρείες που φτιάχνουν εδώ εργοστάσια παράγουν αξία, όμως οι ελληνικές παράγουν περισσότερο, γιατί οι ελληνικές δεν παράγουν μόνο εργατική αξία αλλά παράγουν και πλούτο, ο οποίος παραμένει στη χώρα. Εμείς δεν θεωρώ ότι φτιάχνουμε μία κορυφαία μπύρα. Αυτό απ’ ότι φαίνεται και από τις διακρίσεις που παίρνουμε το καταφέρνουμε. Εμείς προσπαθούμε να εμπνεύσουμε τον κόσμο να έρθει κοντά στην ελληνική παραγωγή, να αισθανθεί τιμή του, καμάρι του, υποχρέωση του να παράξει και όχι μόνο να καταναλώσει και αυτό όλο θα αναβαθμίσει την ελληνική εμπειρία.
Όλα αυτά δεν είναι μόνο θέματα οικονομικά αλλά και πολιτισμικά και αυτό πρέπει να μας ανησυχεί. Η απώλεια σε πολιτισμικό κεφάλαιο που έχει η χώρα λόγω της κατανάλωσης όλων των πολυεθνικών προϊόντων».
Είστε ένας άνθρωπος με τεράστια εμπειρία από την διαμονή σας στο εξωτερικό για πολλά χρόνια και ξαφνικά σας κερδίζει η Τήνος. Ένα μικρό νησί με τελείως άλλα δεδομένα. Πως μπορέσατε να προσαρμοστείτε στη νέα πραγματικότητα;
Αλ. Κ.: « Την Τήνο την χρωστά στη σύντροφο μου και συνεταίρο μου, την Μάγια. Μέσα από τα μάτια της γνώρισα την Τήνο. Αγαπούσα τις Κυκλάδες, είχα επενδύσει και στην Κύθνο που εξακολουθώ να αγαπάω και γενικά μου άρεσε το Κυκλαδίτικο αρχιπέλαγος, το ξέρω καλά ως ιστιοπλόος, ως δύτης. Η Τήνος μέσα από τα μάτια της Μάγια πήρε μία πολύ ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου. Εκεί θέλω τώρα να μένω. Μού δίνει τεράστια ευχαρίστηση να μένω στην Τήνο, να ασχολούμαι με τη «Νήσος», να γυρίζω τα νησιά και να γνωρίζω όλους αυτούς τους υπέροχους ανθρώπους, έχω γνωρίσει κορυφαίους ανθρώπους στα νησιά που είναι κεφάλαιο γι’ αυτό τον τόπο. Αυτό με κάνει ευτυχισμένο».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Χρυσό για τη "ΝΗΣΟ 7 Μποφόρ" σε Διεθνή Διαγωνισμό Μπύρας
20 Νοε. 2019 - 13:40 - Η ΝΗΣΟΣ στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού "The European Business Awards"
18 Φεβ. 2015 - 10:11 - Ασημένια ΝΗΣΟΣ
14 Νοε. 2014 - 8:35 - Αναγνώριση της επιτυχίας
26 Σεπ. 2014 - 6:10 - Η «ΝΗΣΟΣ» του Αιγαίου
14 Μαΐου. 2013 - 6:00