Μαθητές και μαθήτριες του Νοτίου Αιγαίου σε ρόλο Ευρωβουλευτή για μία ημέρα

Euroscola 2019

Είκοσι τέσσερις μαθητές Λυκείου από το Νότιο Αιγαίο θα έχουν και φέτος την ευκαιρία να μεταβούν στο Στρασβούργο, να γνωρίσουν από κοντά τους χώρους και τον τρόπο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και να εκφράσουν τις προσδοκίες και τις απόψεις τους για την ευρωπαϊκή οικοδόμηση.

Μέσα από το πρόγραμμα Euroscola, που θεσπίστηκε το 1989, οι συμμετέχοντες αλληλεπιδρούν και ανταλλάσσουν πληροφορίες σε μία ξένη γλώσσα, στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής συνεργασίας. Επιπλέον, έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν το σχολείο τους και την περιοχή από την οποία προέρχονται, αναπτύσσοντας πολιτιστικό διάλογο με έντονο ενδιαφέρον.

Στην Ημερίδα, που θα διεξαχθεί στις 5 Δεκεμβρίου 2019, θα λάβουν μέρος μαθητές και μαθήτριες της Β’ και Γ’ Λυκείου (ΓΕΛ, Λυκειακών Τάξεων, ΕΠΑΛ), που αναλαμβάνοντας ρόλο ευρωβουλευτή για μία ημέρα, θα ευαισθητοποιηθούν για τον ρόλο που θα κληθούν να παίξουν στη μελλοντική οργάνωση της Ευρώπης, θα συνειδητοποιήσουν την ανάγκη προάσπισης της δημοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων.

Τρόποι για την ενίσχυση της δημοκρατικής φυσιογνωμίας της Ε.Ε.

Για την επιλογή των 24 μαθητών από το Νότιο Αιγαίο διενεργήθηκε σχολικός διαγωνισμός συγγραφής γραπτού δοκιμίου με θέμα: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ο θεσμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εκλέγεται με άμεση καθολική ψηφοφορία από τους ευρωπαίους πολίτες. Με την εφαρμογή της Συνθήκης της Λισαβόνας το 2009, το ΕΚ συν-αποφασίζει με τις κυβερνήσεις των χωρών μελών της Ένωσης σε μεγάλο ποσοστό της νομοθεσίας και επίσης αναλαμβάνει σημαντικές πολιτικές πρωτοβουλίες. Έχει αυξημένες εξουσίες όσον αφορά στον προϋπολογισμό της Ένωσης, ασκεί δημοκρατικό έλεγχο των αποφάσεων και είναι απαραίτητη η συναίνεση του στις διεθνείς συμφωνίες που συνάπτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τον Μάιο του 2019 οι ευρωπαίοι πολίτες από τα κράτη μέλη της ΕΕ ψήφισαν στις ευρωπαϊκές εκλογές για την ανάδειξη των Μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Πώς πιστεύετε ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες μπορούν να ενισχύσουν τη δημοκρατική φυσιογνωμία της Ένωσης; Θεωρείτε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρέπει να αναλάβει περισσότερες αρμοδιότητες ώστε να εκφράσει με πιο αποφασιστικό τρόπο την εντολή των πολιτών της Ένωσης οι οποίοι με την ψήφο τους θα προσδιορίσουν τη μελλοντική πορεία της Ευρώπης;»

Τα γραπτά δοκίμια εστάλησαν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, συνοδευόμενα από τα ονοματεπώνυμα των μαθητών, τον γενικό βαθμό προαγωγής – τελικό βαθμό της προηγούμενης τάξης και φωτοαντίγραφο πιστοποιητικού Αγγλικής ή γαλλικής γλώσσας.

Η αξιολόγηση και επιλογή των μαθητών/μαθητριών που θα συμμετάσχουν στην ημερίδα θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη την επίδοσή τους στο γραπτό δοκίμιο (ποσοστό 60% επί της συνολικής βαθμολογίας), την κατοχή πιστοποίησης ξένης γλώσσας (θα προηγηθούν οι κάτοχοι της υψηλότερης βαθμίδας πιστοποίησης – ποσοστό 20% επί της συνολικής βαθμολογίας) και την επίδοση στα μαθήματα η οποία θα προκύπτει από τον βαθμό προαγωγής – τελικό βαθμό, της προηγούμενης τάξης (ποσοστό 20% επί της συνολικής βαθμολογίας).

Η αξιολόγηση των γραπτών δοκιμίων θα γίνει από Επιτροπή που θα συγκροτηθεί με απόφαση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης.

Οι προσφερόμενες θέσεις για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι έως και είκοσι τέσσερις (24) μαθητές/μαθήτριες Β ́ και Γ ́ όλων των τύπων Δημοσίων ή Ιδιωτικών Λυκείων (ΓΕ.Λ., Λυκειακών Τάξεων, ΕΠΑ.Λ.), υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι η ηλικία του διαγωνιζομένου μαθητή ή μαθήτριας δε θα υπερβαίνει το 21ο έτος.

Τα ονόματα των επιλεχθέντων μαθητών/μαθητριών θα ανακοινωθούν αμέσως μετά τη διόρθωση των γραπτών δοκιμίων και θα κοινοποιηθούν στην Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.