Ολοκληρώθηκαν οι συναντήσεις του Δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης και της προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας σε Γυμνάσια και Λύκεια

Αιτήματα από τις Διευθύνσεις σχολείων για τη νέα σχολική χρονιά

Επί τάπητος εκκρεμότητες για τα σχολικά κτίρια και προτάσεις από τους εκπαιδευτικούς για την καλή πορεία του σχολικού έτους 2021 – 2022

Τα αιτήματα των Διευθυντών και των εκπαιδευτικών των Γυμνασίων και των Λυκείων της Σύρου είχαν τη δυνατότητα να ακούσουν και να καταγράψουν χθες και προχθές, τόσο ο Δήμαρχος, Νίκος Λειβαδάρας, όσο και η πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, Ειρήνη Δράκου, στο πλαίσιο έκτακτων και μη προγραμματισμένων συναντήσεων που επιδίωξαν μαζί τους, ενόψει της έναρξης της σχολικής σεζόν.

Εκκρεμότητες σε συντηρήσεις σχολικών κτιρίων, σε εξοπλισμό, σε διαμορφώσεις χώρων για τη λειτουργία των τμημάτων ένταξης καθώς και σε ήπιες παρεμβάσεις στους χώρους άθλησης, αποτέλεσαν κάποια από τα βασικά θέματα που έθιξε η πλευρά των εκπαιδευτικών προς τη Δημοτική Αρχή, σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Αναφορικά με τη μεγάλη ατζέντα που αφορά στην προετοιμασία των σχολείων δεδομένου πως πλέον ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την έναρξη του σχολικού έτους 2021 – 2022, κλήθηκε να μιλήσει η Ειρήνη Δράκου. Η ίδια εξήγησε πως στο κομμάτι των συντηρήσεων προωθούνται όλα βάσει προτεραιοτήτων που διατηρεί ο Δήμος, ενώ σχετικά με την καλή λειτουργία των σχολείων με φόντο την πανδημία, έχουν ρυθμιστεί όλες οι απαιτήσεις, τόσο σε επίπεδο προμήθειας καθαριστικών και σχετικών προϊόντων, όσο και σε επίπεδο τοποθέτησης σχολικών καθαριστριών.

Αξίζει να σημειωθεί πως στα σχολεία της Σύρου έχουν παραδοθεί ήδη τα σχολικά βιβλία, τα οποία και θα διανεμηθούν δωρεάν με το πρώτο σχολικό κουδούνι.

Σημειώνεται πως για την πραγματοποίηση του αγιασμού, θα δοθούν κατευθύνσεις από το Υπουργείο Παιδείας, για να προσδιοριστεί αν θα γίνει παρουσία όλων των μαθητών ή αντιπροσωπειών.

Εκκρεμότητες και σταδιακή ικανοποίηση αιτημάτων

“Κάναμε επίσκεψη χωρίς προειδοποίηση στα σχολεία για να συζητήσουμε σχετικά με τις ανάγκες των σχολείων ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής σεζόν. Τη Δευτέρα πήγαμε στο συγκρότημα του Ξηροκάμπου, στα Γυμνάσια και την Τρίτη επισκεφθήκαμε τα Λύκεια και μιλήσαμε για όλα τα θέματα που έχουμε ευθύνη ως Δήμος. Δηλαδή για τα κτίρια, για τις χρηματοδοτήσεις των σχολείων προς κάλυψη των αναλωσίμων κ.α. καθώς στο εκπαιδευτικό – παιδαγωγικό κομμάτι δεν έχουμε λόγο” διευκρίνισε εξ αρχής η πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ), υπογραμμίζοντας προλογικά πως, “Αυτά που ζητούν μας φαίνονται λογικά. Όμως, δεν μπορούν να ικανοποιηθούν τα πάντα από τη μία μέρα στην άλλη. Άρα, βάζουμε ένα πρόγραμμα και ένα χρονοδιάγραμμα”.

Στην ερώτηση να γνωστοποιήσει τα αιτήματα που τέθηκαν προς τη Δημοτική Αρχή, η ίδια υπήρξε συγκεκριμένη. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στα έργα των ενεργειακών αναβαθμίσεων στα δύο συγκροτήματα, τα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί.

“Είναι σε εξέλιξη το έργο για την ενεργειακή αναβάθμιση και στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Στα Λύκεια προχώρησε αρκετά και μέσα στο καλοκαίρι. Προχωρούν αυτά τα έργα, αλλά ό,τι απομένει, θα ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα” γνωστοποίησε, λέγοντας παρακάτω και για το αίτημα της πλευράς των Γυμνασίων για βάψιμο των σχολικών αιθουσών.

“Ζήτησαν να γίνει βάψιμο των αιθουσών διδασκαλίας εσωτερικά και εξωτερικά. Αυτό το ζήτησαν και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Αυτές οι εργασίες θα δρομολογηθούν” υπογράμμισε η κα Δράκου, διευκρινίζοντας όμως παράλληλα πως, “Είναι αδύνατον όμως μέσα σε μία εβδομάδα να φροντίσεις για όλα τα συγκροτήματα. Θα βρούμε λύση μέσα στην σχολική χρονιά και μέσα σε αργίες, καθώς δεν επιτρέπονται παρεμβάσεις και έργα όσο είναι σε εξέλιξη μαθήματα και άρα, βρίσκονται παιδιά στα σχολεία”.

Σε επίπεδο μικρότερης φροντίδας, τόνισε ότι ζητήθηκε τοποθέτηση κάποιου αστικού εξοπλισμού. “Ζητήθηκαν χειρολαβές σε σκαλοπάτια και παγκάκια” ανέφερε, μιλώντας στη συνέχεια και για τους αθλητικούς χώρους. “Επίσης, ζητήθηκαν να γίνουν επισκευές και συντηρήσεις στους χώρους άθλησης των μαθητών σε αυτά τα σχολεία ενώ ακόμη ζητήθηκε να δούμε πώς θα αξιοποιήσουμε το οικόπεδο που βρίσκεται πάνω από τα Λύκεια. Θέλουν προς το παρόν να γίνει χώρος άθλησης. Άρα, πρέπει να το εξετάσουμε κι αυτό. Υπήρχαν από παλαιότερα, σχέδια και πρέπει να εξετάσουμε τις προτάσεις”.

Ολοκληρώνοντας τα παραπάνω, θέλησε να τονίσει πως ο Δήμος προχωρά στην ικανοποίηση αιτημάτων με σχέδιο και βάσει προτεραιοτήτων. “Κάθε Διευθυντής βλέπει το δικό του σχολείο και το υπερασπίζεται. Στον Δήμο όμως έχουμε στην ευθύνη μας 32 σχολεία. Πρέπει να μπαίνουν προτεραιότητες και αυτό γίνεται επιτυχώς από την Τεχνική μας Υπηρεσία”.

Για τα τμήματα ένταξης

Σημαντικά υπήρξαν τα αιτήματα που αφορούν και στην ομαλή λειτουργία των τμημάτων ένταξης για την υποστήριξη παιδιών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σύμφωνα με όσα τόνισε η κα Δράκου: “Στα Γυμνάσια θα λειτουργήσουν αρκετά τμήματα ένταξης. Αυτό σημαίνει ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών που χρειάζονται υποστήριξη για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. Έχουν διοριστεί άτομα με ειδικότητες σε μαθηματικά και φιλολογία κ.α. που προορίζονται γι αυτές τις ανάγκες” ανέφερε, συμπληρώνοντας μάλιστα πως, “Πρέπει να έχει ο καθένας τον δικό του χώρο, ώστε τα παιδιά να μην αλλάζουν διαρκώς περιβάλλον. Πρέπει να προσαρμοστούν στα μαθήματα και τις υποχρεώσεις τους”.

Αναφορικά με τα παραπάνω, εξήγησε πως, “Γι αυτές τις ανάγκες θα βρεθεί λύση. Αλλά μακροπρόθεσμα πρέπει να το μελετήσουμε με τις τεχνικές υπηρεσίες για να δούμε τί παραπάνω μπορεί να γίνει από κτιριακής απόψεως”.

Σχολικές Επιτροπές για λειτουργικές ανάγκες

Την αξία της καλής λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών υπογράμμισε η ίδια παρακάτω, με αφορμή την ερώτηση για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων.

“Όλοι μίλησαν με πολύ θετικά λόγια για τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών, τη χρηματοδότηση των σχολείων, την ανταπόκριση στα αιτήματα για τον εξοπλισμό. Αυτό μας χαροποιεί” σχολίασε η πρόεδρος, λέγοντας όμως παράλληλα πως, “Βέβαια δεν λέει κανένας ότι δεν μπορούμε να πάμε καλύτερα, αλλά γίνεται προσπάθεια”.

Η ίδια πρόσθεσε πως το σύνολο των λειτουργικών δαπανών για το νέο έτος μπορεί να καλυφθεί από τις αρμόδιες Επιτροπές. “Αυτήν τη στιγμή οι Σχολικές Επιτροπές έχουν χρήματα για τα αναλώσιμα των σχολείων. Μιλάμε για το πετρέλαιό τους. Είναι σε εξέλιξη και το κομμάτι του ανοίγματος των λογαριασμών στα ονόματα των Διευθυντών των σχολείων, ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες τους, βάσει των αποφάσεων των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας” σχολίασε, λέγοντας παρακάτω πως, “Όλα είναι στη διάθεση των σχολείων όπως απολυμαντικά, αντισηπτικά κ.α.. Και όπου τυχόν δεν υπάρχουν, άμεσα γίνεται η προμήθεια μέσω αιτημάτων στις Σχολικές Επιτροπές”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, θέλησε να τονίσει ειδικότερα πως, “Τα είδη για την Καθαριότητα βγαίνουν μέσα από τον διαγωνισμό του Δήμου συνολικά. Η ΔΕΗ και το νερό πληρώνονται από τον Δήμο”.

Τοποθέτηση σχολικών καθαριστριών

Παρακάτω ρωτήθηκε και για το θέμα της τοποθέτησης σχολικών καθαριστριών, σημειώνοντας πως ο Δήμος είναι σε καλό επίπεδο λίγες ημέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

“Αυτήν την περίοδο τα σχολεία καθαρίζονται εντατικά. Από πέρυσι το θέμα της πρόσληψης σχολικών καθαριστριών έχει περάσει από το Υπουργείο στο Τμήμα Προσωπικού των Δήμων. Αφού γίνει η διαδικασία των αιτήσεων, της πρόσληψης, της εβδομάδας των ενστάσεων, προχωρούμε στις τοποθετήσεις αναλόγως με τις ανάγκες των σχολείων” σημείωσε η Ειρήνη Δράκου, λέγοντας ακόμη πως, φέτος το κόστος της μισθοδοσίας τους, θα καλυφθεί από το δημοτικό ταμείο.

“Ζητήσαμε από τον Δήμο να στηρίξει με δικούς του πόρους επιπλέον προσωπικό. Εγκρίθηκε το αίτημά μας και δέκα καθαρίστριες θα πληρώνονται από δημοτικούς πόρους. Τα υπόλοιπα είναι από κεντρικούς πόρους” ανέφερε, επαναλαμβάνοντας πως, “Είμαστε στη φάση που περιμένουμε να κλείσουν οι εκκρεμότητες με τα χαρτιά οκτώ ατόμων. Έτσι θα μπορέσουν να πάνε στα σχολεία”.

Η πρόεδρος της ΔΕΠ έκλεισε την ενημέρωσή της, θίγοντας το θέμα του εμβολιασμού τους.

“Μένει το θέμα του εμβολιασμού. Να δούμε τι πρωτόκολλα θα έχουμε για τις σχολικές καθαρίστριες. Περιμένουμε οδηγίες είτε από το Υπουργείο Παιδείας, είτε από το Υπουργείο Εσωτερικών” τόνισε χαρακτηριστικά.

Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων: “Ψαλίδι” σε 11 τμήματα τεχνικής εκπαίδευσης

Στο περιθώριο των ανωτέρω και ενόψει της έναρξης της σχολικής σεζόν, η Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων έθιξε το ζήτημα της κατάργησης 11 ολιγομελών τμημάτων στις Κυκλάδες από τα σχολεία τεχνικής εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με το περιεχόμενο της ανακοίνωσής της, όχι μόνον ορισμένοι μαθητές δεν θα έχουν την ευκαιρία να ακολουθήσουν την κατεύθυνση που επιθυμούν, αλλά και εκπαιδευτικοί θα μείνουν χωρίς αντικείμενο. Τα μέλη της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων κάνουν λόγο για πολιτική υποβάθμισης από την κυβέρνηση όσον αφορά την τεχνική εκπαίδευση.

Αυτούσια η ανακοίνωσή τους έχει ως εξής: “Το Υπουργείο Παιδείας “κόβει” 11 τμήματα στην τεχνική εκπαίδευση στις Κυκλάδες. Καταδικάζουμε απερίφραστα την αντιεκπαιδευτική πολιτκή του Υπουργείου Παιδείας να «κόψει» έντεκα (11) ολιγομελή τμήματα στις Κυκλάδες, οδηγώντας σε αδιέξοδο τους μαθητές μας που επέλεξαν τους συγκεκριμένους τομείς και τις συγκεκριμένες ειδικότητες, αλλά και σε αμηχανία τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που είναι τοποθετημένοι σε νησιά για να κάνουν μάθημα στα συγκεκριμένα τμήματα.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει την πολιτική περικοπών και μειώσεων στον τομέα της Παιδείας, προχωρώντας σε επικίνδυνες πολιτικές αποφάσεις εις βάρος των σχολείων της περιοχής μας, των μαθητών μας και των συναδέλφων μας.

Κόβοντας όλους τους παραπάνω τομείς και ειδικότητες το Υπουργείο Παιδείας στερεί απο τους μαθητές μας, που είχαν δηλώσει την επιθυμία να φοιτήσουν σ αυτές, να επιλέξουν να σπουδάσουν και να εργαστούν αργότερα πάνω στο αντικείμενο που επιθυμούν και “βίαια” τους μετακινούν σε άλλο πεδίο σπουδών, καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχη επιλογή σε άλλο σχολείο του νησιού που ζουν.

Επιπλέον η παραπάνω απόφαση είναι κάτι παραπάνω από παράλογη, καθώς σε πολλές περιπτώσεις τμημάτων και τομέων υπάρχει το κατάλληλο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που εργάζεται χρόνια πάνω στους συγκεκριμένους τομείς, το οποίο αναμένεται σύντομα να βρεθεί χωρίς αντικείμενο.

Τα τμήματα που κόβονται συγκεκριμένα είναι τα εξής: ΕΠΑΛ ΣΥΡΟΥ: Β’ Λυκείου Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Γ’ Λυκείου Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γ’ Λυκείου Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων.

ΕΠΑΛ ΤΗΝΟΥ: Γ΄ Λυκείου  Γραφικών , Γ΄ Λυκείου Τουριστικών επαγγελμάτων. ΕΠΑΛ ΠΑΡΟΥ: Γ Λυκείου Τεχνικός ηλεκτρονικών εγκαταστάσεων, Γ Λυκείου Μηχανολόγος εγκαταστάσεων. ΕΠΑΛ ΝΑΞΟΥ: Γ Λυκείου  Διοίκησης τουριστικών επιχειρήσεων. ΕΠΑΛ ΘΗΡΑΣ: Γ Λυκείου Βοηθός βρεφονηπιοκόμου. ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΗΡΑΣ: Γ Λυκείου τεχνικός οχημάτων. ΕΠΑΛ ΜΗΛΟΥ: Γ Λυκείου Βοηθός Φυσικοθεραπευτή.

Η ανακοίνωση κλείνει, με την ΕΛΜΕ να απαιτεί τα ακόλουθα: “Να εγκριθούν άμεσα και τα 11 ολιγομελή τμήματα στην περιοχή των Κυκλάδων. Κανένας μαθητής μας να μη στερηθεί τη δυνατότητα να σπουδάσει το αντικείμενο που θέλει. Να γίνουν άμεσα οι αναγκαίοι διορισμοί για να καλυφθούν όλα τα κενά σε γενική και ειδική αγωγή στην περιοχή των Κυκλάδων'”.