Λογοτεχνία, θέατρο, μουσική, ρομποτική και κλασικός αθλητισμός… αντικείμενα των Εκπαιδευτικών Ομίλων του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης

Δημιουργικότητα και καινοτομία

Σε επαφή με τις τέχνες, τον αθλητισμό και την τεχνολογία έρχονται οι συμμετέχοντες στους Εκπαιδευτικούς Ομίλους του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, που λειτουργούν από τις αρχές του τρέχοντος μήνα κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος.

Στους Εκπαιδευτικούς Ομίλους Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, που έχουν ως κύριο στόχο την αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών, λαμβάνουν μέρος παιδιά δημοτικών σχολείων από όλη τη Σύρο, ενώ βάσει των κανονισμών, κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθεί έως δύο Ομίλους.

Στο πλαίσιο λειτουργίας τους, κάθε εκπαιδευόμενος/η αναλαμβάνει συγκεκριμένες υποχρεώσεις: παραδίδει εργασίες και εκπληρώνει οποιοδήποτε άλλο έργο του αναθέτει στη διάρκεια του έτους ο υπεύθυνος καθηγητής. Με την ολοκλήρωση της επιτυχούς συμμετοχής του στον Όμιλο, και εφόσον δεν υπερβαίνει το όριο των επιτρεπόμενων απουσιών (8 ή 16 απουσίες ετησίως ανάλογα με το ωράριο λειτουργίας του Ομίλου), λαμβάνει πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης. Η λειτουργία των Ομίλων ολοκληρώνεται με το πέρας του διδακτικού έτους

Ταξιδεύοντας μ’ ένα βιβλίο

Ο όμιλος φιλαναγνωσίας με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Μάγδα Παπάζογλου απευθύνεται σε μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ Τάξης. Σκοπός του είναι η ενίσχυση της διάθεσης των παιδιών για ανάγνωση και η ανάδειξη του ψυχαγωγικού ρόλου του βιβλίου. Μέσα από βιωματικές διαδραστικές προφορικές αναδιηγήσεις παραμυθιών και ιστοριών με φανταστικούς και πραγματικούς ήρωες οι μαθητές θα καλλιεργήσουν την κριτική και δημιουργική σκέψη τους και ταυτόχρονα, μια φιλική σχέση με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση βιβλίων. Πρόκειται για έναν όμιλο που έχει ως όχημα τη δημιουργική ανάγνωση και ενθαρρύνει τα παιδιά να εκφράσουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους μέσω της εικονογράφησης και της δραματοποίησης. Το πρόγραμμα διεξάγεται κάθε Πέμπτη στην αίθουσα της βιβλιοθήκης του σχολείου.

Δημιουργική γραφή

Με αφορμή την παιδική λογοτεχνία και με όχημα τη φαντασία, το συναίσθημα, τη διαίσθηση και τη δημιουργική σκέψη, μαθητές της Γ’, Δ, Ε’ και ΣΤ’ τάξης εμπλέκονται κάθε Παρασκευή σε δραστηριότητες παραγωγής λόγου. Ο Όμιλος με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Άννα Ροσσολάτου έχει ως στόχο να στηρίξει την πρακτική άσκηση των μαθητών στη λογοτεχνική γραφή με στόχο αφενός να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα που έχουν και αφετέρου να γίνουν ενεργοί αναγνώστες, μέσω της πλέον βιωματικής δραστηριότητας στο χώρο της λογοτεχνίας, της συγγραφής. Ειδικότερα, τα παιδιά θα ασχοληθούν με διάφορα είδη του γραπτού λόγου, όπως αφήγηση, περιγραφή, διάλογος, μονόλογος, και ποιητικός λόγος, θα έρθουν σε επαφή με την παραγωγή πρωτότυπων κειμένων ποιητικού και πεζού λόγου και θα συμμετέχουν σε παιγνιώδεις δραστηριότητες, όπως η αλλαγή γραμμάτων, λέξεων, φράσεων, καταλήξεων, ομοιοκαταληξιών.

Κλασικός αθλητισμός

Ο Όμιλος Κλασικού Αθλητισμού με υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής Δημήτρη Τσαρτσάλη λειτουργεί κάθε Τρίτη και Πέμπτη και απευθύνεται σε μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης. Σκοπός του ομίλου είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν τις κατηγορίες των αγωνισμάτων του κλασικού αθλητισμού, να μπορούν να εκτελούν και να περιγράφουν τη βασική τεχνική των αγωνισμάτων, να μάθουν τους βασικούς κανονισμούς και γιατί ο κλασικός αθλητισμός αποτελεί την βάση όλων σχεδόν των υπόλοιπων αθλημάτων. Επιπλέον, οι μαθητές θα αποκτήσουν βασικές γνώσεις προπονητικής και θα μάθουν να αντιλαμβάνονται το ήθος στον αθλητισμό και την ευγενή άμιλλα και συνεργασία όπως και τη συμβολή του αθλητισμού στην εξάλειψη των διακρίσεων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Ομίλου, από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2021, οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στην τεχνική των δρομικών αγωνισμάτων και θα προπονηθούν στις φυσικές ικανότητες (αντοχή, ταχύτητα, δύναμη). Οι δραστηριότητες διεξάγονται στις αθλητικές εγκαταστάσεις του σχολείου.

Εκπαιδευτική ρομποτική (STEM) και κατασκευές

Μέσω της ρομποτικής και των νέων τεχνολογιών, οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης θα εξοικειωθούν με τις έννοιες των Μαθηματικών, της Τεχνολογίας και του προγραμματισμού. Παράλληλα, θα έχουν και τη δυνατότητα να υλοποιήσουν κατασκευές. Ειδικότερος στόχος του εργαστηρίου με υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό Μανώλη Αργυρό είναι να μάθουν να εργάζονται σε ομάδες, να συμμετέχουν σε κοινές δράσεις και ομαδικούς διαγωνισμούς, να ενεργοποιούνται δημιουργικά και να αξιοποιούν ωφέλιμα τον ελεύθερο χρόνο τους. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις παρακάτω εκπαιδευτικές δράσεις: εισαγωγή στην αλγοριθμική σκέψη, απλές κατασκευές, κατασκευές Ρομποτικής, οπτικός προγραμματισμό, συμμετοχή σε διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Ταξίδι στο χώρο του θεάτρου

Σπουδαία θεατρικά έργα και συγγραφείς κάθε εποχής θα γνωρίσουν οι μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Τάξης μέσα από τη συμμετοχή τους στον εκπαιδευτικό όμιλο με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Αναστασία Γεννάτου. Στις δραστηριότητες του Ομίλου για τους μήνες Οκτώβριο – Νοέμβριο περιλαμβάνονται: ανάγνωση του βιβλίου «Σε μια σκηνή θεάτρου» για εισαγωγή στα θεατρικά είδη, αναφορά στο αρχαίο θέατρο και σαν είδος αλλά και σαν τόπος διεξαγωγής παραστάσεων, προβολή ντοκιμαντέρ για τα αρχαία θέατρα στην Ελλάδα, κατασκευή μάσκας, ανάγνωση θεατρικών κειμένων και γνωριμία με τους δημιουργούς τους, καθώς και αυτοσχεδιασμός. Επιπλέον, εκτός από τη λογοτεχνία, τα παιδιά θα οδηγηθούν στα μονοπάτια της γεωγραφίας και της ιστορίας αφού το θέατρο αγγίζει συνολικά την κουλτούρα και τα χαρακτηριστικά μιας χώρας. Εκτός όμως από το γνωστικό κομμάτι τα παιδιά θα μάθουν να εκφράζονται, να αυτοσχεδιάζουν και να λειτουργούν ομαδικά. Τα εικαστικά και η μουσική θα είναι συνοδοιπόροι στο μαγικό αυτό ταξίδι δίνοντας τη δική τους πινελιά και ζωντανεύοντας το κάθε είδος και την κάθε εποχή. Στόχος είναι να δοθούν αφορμές , και κάθε γνωστική πληροφορία να είναι μια δημιουργική περιπέτεια.

Δημιουργία ορχηστρικού συνόλου

Στόχος του συγκεκριμένου ομίλου με υπεύθυνο τον δάσκαλο μουσικής, Νίκο Ρούσσο, είναι η δημιουργία ορχηστρικού συνόλου, αποτελούμενου από μαθητές της Γ’ – ΣΤ’ τάξης, που κατέχουν ήδη προηγούμενη μουσική εμπειρία από τη διδασκαλία σε κάποιο μουσικό όργανο. Τα παιδιά ενθαρρύνονται ώστε να αναπτύξουν ικανότητες και κλίσεις γύρω από τη μουσική και να λειτουργήσουν αρμονικά μέσω της εμπειρικής επαφής τους στο σύνολο. Μεταξύ των στόχων είναι η ανάπτυξη μουσικών δεξιοτήτων και καλλιτεχνικής αντίληψης, η ανάπτυξη δεξιοτήτων ακρόασης, η απόκτηση δεξιοτήτων σκηνικής παρουσίας, η κατανόηση προϋποθέσεων για την καλή λειτουργία του συνόλου, (συνέπεια στις πρόβες, ατομική προετοιμασία, γενικότερη πειθαρχία και ατομική ευθύνη) και η καλλιέργεια του πνεύματος ομαδικότητας και συνεργατικότητας προς όφελος των σκοπών του συνόλου.