Στα 100 ευρώ η ενίσχυση στα νησιά

Αυξάνεται η επιδότηση για τα καύσιμα

  • Τρίτη, 21 Ιουνίου, 2022 - 13:41

Νέα επιδότηση στα καύσιμα ανακοίνωσε η κυβέρνηση, η οποία θα αφορά στους επόμενους τρεις μήνες: Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο.

Εκτός από την παρέμβαση που θα αφορά στις τιμές της βενζίνης και του diesel και απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς.

Συγκεκριμένα, τα νέα μέτρα αυξάνουν την επιδότηση του «Fuel Pass, που θα ονομαστεί «Fuel Pass 2», όπου η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ, ενώ στα νησιά, όπου υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα, η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ αντί 55 που ήταν μέχρι σήμερα και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν.

Αυτό στην πράξη σημαίνει απομείωση των αυξήσεων 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή, ή 80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο, και 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή, ή 100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο.

Τα 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο αντιστοιχούν, κατά μέσο όρο, σε περίπου 600 χιλιόμετρα μηνιαίως, με σκοπό την κάλυψη των απαραίτητων μετακινήσεων.

Αυτή η επιδότηση, με τα σημερινά δεδομένα, ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ.

Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, και έως 45.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια, οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατ. από τα 3,5 εκατ. ιδιοκτητών οχημάτων.

Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.

Παράλληλα, επεκτείνεται και την κρατική επιδότηση στην τιμή πώλησης του diesel, ώστε να συγκρατηθούν, κατά το δυνατόν, και οι αυξήσεις στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ενίσχυση αυτή θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ - θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο, με στόχο να κρατηθεί η τιμή του diesel κάτω από τα 2 ευρώ στην αντλία και αυτό θα ισχύσει επίσης για το επόμενο τρίμηνο.

Επιπλέον, ανακοινώθηκε και νέα παρέμβαση για τους αγρότες, καθώς επισπεύδεται, για τις αρχές Αυγούστου, η επιστροφή σε αυτούς του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης  για το πετρέλαιο το οποίο αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Οι αγρότες πρέπει να υποβάλουν αίτηση σε σχετική πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλώνοντας την αξία του πετρελαίου κίνησης που αγόρασαν κατά το 1ο εξάμηνο του 2022.

Κατόπιν, το καταβλητέο ποσό θα υπολογίζεται με βάση την αξία αυτών των αγορών, και με ανώτατο όριο συντελεστή ανά στρέμμα για κάθε καλλιέργεια ή εκτροφή, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στη δήλωση ΟΣΔΕ του 2021.

Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη της ενίσχυσης είναι να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το έτος 2022.

“Κανένα αναιμικό προεκλογικό επίδομα δεν κρύβει τις ευθύνες Μητσοτάκη”

Κριτική για τις νέες ανακοινώσεις έγινε από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, με την τομεάρχη Οικονομικών της Κ.Ο. Έφη Αχτσιόγλου να αναφέρει: «Την ώρα που η Ελλάδα έχει τη χειρότερη σχέση μεταξύ κόστους καυσίμων και μισθού στην Ευρώπη. Την ώρα που η Ελλάδα έχει από τις ακριβότερες τιμές καυσίμων στον κόσμο. Ο κ. Μητσοτάκης έρχεται να ανακοινώσει εκ νέου ανεπαρκή επιδόματα για τρεις μήνες που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ανακουφίσουν ουσιαστικά τους εργαζόμενους, τα νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το επίδομα των 21,6 ευρώ τον μήνα -ή 26,6 ευρώ με χρήση ψηφιακής κάρτας- για τις ηπειρωτικές περιοχές όπου η βενζίνη βρίσκεται στα 2,5 ευρώ το λίτρο, καθώς και το επίδομα των 28,3 ευρώ τον μήνα -ή 33,3 ευρώ με χρήση ψηφιακής κάρτας- για τις νησιωτικές περιοχές όπου η βενζίνη πλησιάζει τα 3 ευρώ το λίτρο, επιβεβαιώνουν ότι αυτή η κυβέρνηση ούτε θέλει ούτε μπορεί να δώσει ανάσα στους πολίτες που ασφυκτιούν από το σαρωτικό κύμα ακρίβειας σε όλα τα επίπεδα.

Είναι προφανές ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν ενδιαφέρεται να μειώσει τις τιμές.

Ενδιαφέρεται να στήσει έναν μηχανισμό προεκλογικής εξαπάτησης των πολιτών.

Μάταια πια. Τίποτα δεν μπορεί να κρύψει την ευθύνη του για τη ληστρική επίθεση στο εισόδημα των πολιτών που εξελίσσεται επί έναν χρόνο.

Η άρνηση της μείωσης του ΕΦΚ στα καύσιμα και του ΦΠΑ στα τρόφιμα, η άρνηση αύξησης του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ, η επιδότηση της αισχροκέρδειας αντί της επιβολής πλαφόν στη χονδρική και τη λιανική τιμή του ρεύματος και του φυσικού αερίου, η ανεξέλεγκτη λειτουργία καρτέλ στην αγορά είναι πολιτικές επιλογές. Επιλογές φτωχοποίησης της κοινωνίας.

Όσο πιο σύντομα φύγει η κυβέρνηση-χορηγός των υπερκερδών, τόσο πιο γρήγορα θα ανασάνει η κοινωνία και η πραγματική οικονομία».

«Παρατηρητής η κυβέρνηση στην αλματώδη αύξηση των τιμών των καυσίμων»

Σχόλιο του τομέα οικονομικών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής αναφέρει: «Η κυβέρνηση, σε όλο το διάστημα της κρίσης, παρακολουθεί σαν απλός παρατηρητής την αλματώδη αύξηση στις τιμές των καυσίμων. Χωρίς σοβαρούς ελέγχους σε όλα τα στάδια της αγοράς, το ράλι των τιμών θα είναι δίχως τέλος.

Με την Ελλάδα να έχει την τρίτη υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το δεύτερο χαμηλότερο ΑΕΠ σε όρους αγοραστικής δύναμης, τα μέτρα που εξήγγειλε σήμερα ο πρωθυπουργός θα εξανεμισθούν τις επόμενες ημέρες, καθώς η βενζίνη θα οδεύει στα 3 ευρώ.

Θυμίζουμε άλλωστε ότι η τιμή της απλής αμόλυβδης ήταν στα 2,075 όταν ξεκίνησε το πρώτο fuel pass, ενώ σήμερα η μέση πανελλαδική τιμή έχει ξεπεράσει τα 2,42 ευρώ.

Υπενθυμίζουμε για μια ακόμα φορά τη θέση του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ στα καύσιμα, που για να πιάσει όμως τόπο θα πρέπει να πλαισιωθεί και από αυστηρούς ελέγχους στην αγορά».

«Μόνο η κατάργηση των φόρων στα καύσιμα και την ενέργεια μπορεί να δώσει ανάσα»

Σε σχόλιο του το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας για τις κυβερνητικές ανακοινώσεις αναφέρεται: «Τα ποσά που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ως “επιδότηση” δεν καλύπτουν ούτε ένα μικρό μέρος των τεράστιων αυξήσεων στα καύσιμα, που είναι το αποτέλεσμα αφενός των υπέρογκων φόρων κατανάλωσης (πάνω από 1,2 ευρώ ανά λίτρο), που επέβαλαν και διατήρησαν όλες οι κυβερνήσεις, αφετέρου των υπερκερδών που έχουν οι όμιλοι στην παράγωγη - διύλιση - εμπορία καυσίμων, εκμεταλλευόμενοι και τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Ακόμη και με αυτήν την επιδότηση και μάλιστα για χαμηλές καταναλώσεις η τιμή της βενζίνης θα διαμορφωθεί έμμεσα σε επίπεδα πάνω από 2 ευρώ το λίτρο. Πρόκειται για ένα εξωφρενικό ποσό που ξετινάζει τον προϋπολογισμό των λαϊκών νοικοκυριών, τα οποία έρχονται αντιμέτωπα με ένα “τσουνάμι” ακρίβειας σε όλα τα είδη λαϊκής κατανάλωσης.

Η απάντηση της κυβέρνησης στο αίτημα του ΚΚΕ για κατάργηση των φόρων στα καύσιμα και την ενέργεια, ότι δήθεν “με αυτόν τον τρόπο ευνοούνται οι πλούσιοι”, είναι “προφάσεις εν αμαρτίαις”, όταν η ίδια η κυβέρνηση μειώνει σταθερά τη φορολογία στο κεφάλαιο και τα κέρδη του.

Μόνο η κατάργηση των αντιλαϊκών φόρων και οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις μπορούν να δώσουν ανάσα στη σημερινή ασφυξία και σε αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται να δυναμώσει η λαϊκή διεκδίκηση. Ουσιαστικά αυτή την παρέμβαση του λαού προσπαθεί να αποφύγει η κυβέρνηση, γι’ αυτό και καταφεύγει σε συστάσεις για μια “προεκλογική περίοδο χωρίς εντάσεις κι αντιπαραθέσεις”, που τελικά θα εξαντλείται στις γνωστές “κοκορομαχίες” ανάμεσα στα αστικά κόμματα, που μοιράζονται την ίδια στρατηγική».