Απόφαση για την εκκίνηση της διαδικασίας διερεύνσηης για την ίδρυση δημόσιου ΙΕΚ στο νησί έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πάρου

Πάγιο αίτημα ανάπτυξης δομής μεταλυκειακής εκπαίδευσης

Ομόφωνα ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πάρου την καταρχήν έγκριση για τη λειτουργία δημόσιου ΙΕΚ στο νησί και τη διερεύνηση τρόπου υλοποίησής του.

Έχοντας ήδη διατυπώσει την πρόταση, τόσο κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, όσο και προσφάτως, έπειτα από συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο Δήμος Πάρου με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και έπειτα από σχετική εισήγηση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πάρου, επαναφέρει το αίτημά του για δημιουργία δομής Δημόσιου ΙΕΚ (ΔΙΕΚ) στο νησί.

«Ως κοινωνία έχουμε τη δυνατότητα να κρατήσουμε τα παιδιά μας στο νησί»

Όπως υπενθύμισε κατά την εισαγωγή στο θέμα ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος, «η πρώτη απόφαση για ίδρυση ΙΕΚ στο νησί χρονολογείται από τον Μάρτιο του 2003, με τότε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και μετά από πρόταση του προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, κ. Ηρακλή Χατζόπουλου, επί δημαρχίας του Γ. Ραγκούση».

Έπειτα από επαναφορά του σχετικού αιτήματος από πλευράς της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στις προτεινόμενες από τον Δήμο Πάρου ειδικότητες της δομής, ως εξής:

1) Υπάλληλος διοίκησης και οικονομικών υπηρεσιών,

2) Υπάλληλος τουριστικών επιχειρήσεων,

3) Τεχνικός ηλεκτρονικών και ηλεκτρολογικών συστημάτων εγκαταστάσεων και δικτύων,

4) Τεχνικός ηλεκτρονικών υπολογιστών συστημάτων,

5) Τεχνικός εγκαταστάσεων ψύξης αερισμού και κλιματισμού,

6) Τεχνικός οχημάτων,

7) Τεχνικός εφαρμογών πληροφορικής,

8) Τεχνικός δομικών έργων και γεωπληροφορικής,

9) Βοηθός βρεφονηπιοκόμων,

10) Τεχνικός μηχανολογικών εγκαταστάσεων και κατασκευών και

11) Τεχνικός ηλεκτρονικών υπολογιστών και δικτύων.

Όπως σημείωσε ο Δήμαρχος, «ήδη σε µια επίσκεψη προς την Υφυπουργό, η αρμόδια Αντιδήμαρχος κ. Σαρρή είχε θέσει ξανά το θέμα, µε επιστολή ∆ηµάρχου», ωστόσο το αίτημα ισχυροποιείται με τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο κ. Κωβαίος έκλεισε τονίζοντας, πως «είναι ένα πάγιο αίτημά του νησιού µας, ώστε να δημιουργηθεί µεταλυκειακή εκπαίδευση, και ουσιαστικά να βγουν µορφωµένοι, καταρτισμένοι πολίτες, σε αυτή την κοινωνία, και αυτά τα παιδιά να µην φεύγουν από κοντά µας. Ως κοινωνία έχουμε τη δυνατότητα από πλευράς ανάπτυξης και υποδομών να τα κρατήσουμε εδώ».

Βάση για την περαιτέρω αναβάθμιση των δομών παιδείας στο νησί

Στη συνεδρίαση παρών ήταν και ο εκπρόσωπος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πάρου, κ. Εμμανουήλ Σταυριανός, ο οποίος ενημέρωσε πως η Ένωση έχει έλθει σε επαφή με την διευθύντρια του ΔΙΕΚ Σύρου, καθώς όπως επεσήμανε, στην παρούσα χρονική συγκυρία και βάσει του θεσμικού πλαισίου, είναι ευκολότερη η ίδρυση παραρτήματος ενός εκ των δύο κεντρικών ΔΙΕΚ σε Σύρο και Νάξο, απ’ ό,τι η ίδρυση μίας αυτόνομης δομής.

Ο κ. Σταυριανός ζήτησε από τους αρμόδιους πληροφορίες, σχετικά με διαθέσιμους χώρους που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν τη δομή, ενώ υπογράμμισε, πως θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την στελέχωσή του με καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, για τη δημιουργία των ειδικοτήτων που προτάθηκαν κι ακόμη περισσότερων. Πρότεινε μάλιστα την παροχή κινήτρων από τον Δήμο, υπενθυμίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στο ζήτημα της διαμονής.

Εξέφρασε τον προβληματισμό του, όσον αφορά στο πώς θα στεγαστούν τόσες πολλές τάξεις, βάσει των ειδικοτήτων που προτάθηκαν, ενώ από την πλευρά της Ένωσης πρότεινε τη δημιουργία ειδικοτήτων που να έχουν σχέση με το αειφόρο μέλλον του νησιού.

«Θα θέλαμε η δημιουργία του παρατήματος να αποτελέσει βάση και για τη δημιουργία κάποιου τμήματος Πανεπιστημιακής Σχολής, όπως είναι το Πανεπιστήμιο Αιγαίου», συμπλήρωσε, ενώ ενημέρωσε πως η Ένωση έχει προχωρήσει σε παρεμβάσεις, τόσο προς το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, όσο και προς τους τοπικούς βουλευτές, στην κατεύθυνση αυτή, χωρίς ωστόσο να έχει λάβει κάποια απάντηση έως τώρα.

«Προτείνουμε αρχικά, την ψήφιση της δημιουργίας τμήματος δημόσιου ΙΕΚ στη Πάρο και δεσμευόμαστε ως Ένωση, ότι θα είμαστε αρωγοί στην προσπάθεια που θα κάνει ο ∆ήµος Πάρου για την επίτευξη του στόχου», κατέληξε.

Απαραίτητη η εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πάρου και της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου, κ. Κώστας Ροκονίδας, τόνισε πως κανείς δεν είναι αντίθετος στην προοπτική ίδρυσης ενός δημόσιου ΙΕΚ στην Πάρο, παρ’ όλα αυτά, διευκρίνισε, πως η απόφαση που έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο αφορά απλώς και μόνο στην πρόθεση εκ μέρους του Δήμου να διεκδικήσει μία δομή, είτε σε μορφή παραρτήματος ενός υφιστάμενου ΔΙΕΚ, είτε στην δημιουργία ενός νέου αυτόνομου.

Μάλιστα, ο επικεφαλής της μειοψηφίας σημείωσε πως το θέμα αναδεικνύει την αναγκαιότητα της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, καθώς το ζήτημα θα έπρεπε ενδεχομένως να έχει «περάσει» πρώτα από το συγκεκριμένο όργανο, καθώς σε αυτό συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, όπως εκπαιδευτικοί, γονείς και παραγωγικοί φορείς, προκειμένου η τελική πρόταση να είναι περισσότερο συγκεκριμένη, έπειτα από την κατάλληλη προετοιμασία, όπως επίσης και να καταλήξουν σχετικά με την περισσότερο συμφέρουσα προσέγγιση, αναφορικά με το αν θα προτιμηθεί η ίδρυση παραρτήματος ή η διεκδίκηση δημιουργίας νέας δομής.

Επίσης, υπογράμμισε, πως το ζήτημα των ειδικοτήτων δεν αφορά στις προθέσεις του Δήμου μόνο, αλλά στο τι έχει ανάγκη η τοπική κοινωνία, η οποία έχει ανάγκη από συγκεκριμένες καταρτίσεις και εξειδικεύσεις. «Αυτό θα έπρεπε να καταγραφεί, μέσα στο πλαίσιο συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας», επεσήμανε.

Καταλήγοντας, ο κ. Ροκονίδας επανέλαβε, πως «αυτό λοιπόν που µπορούµε να κάνουμε σήμερα είναι να πούμε ναι στην ίδρυση ή σε ένα παράρτημα δημόσιου ΙΕΚ αλλά από εκεί και πέρα θεωρούμε ότι χρειάζεται διερεύνηση όλων αυτών των παραμέτρων».

Ως εκ τούτου, η τελική απόφαση, η οποία ελήφθη ομόφωνα από το Σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου, διαμορφώθηκε, υπέρ της καταρχήν θετικής εισήγησης για τη λειτουργία δημόσιου ΙΕΚ στο νησί της Πάρου, και εκκίνηση της διαδικασίας εξεύρεσης τρόπων με τους οποίους θα μπορέσει αυτό να υλοποιηθεί και να ενταχθεί, το συντομότερο δυνατόν.