Βελτίωση του οδικού δικτύου της Σαντορίνης

  • Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου, 2022 - 06:19

Εγκρίθηκαν η μελέτη και οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου με τίτλο: «Βελτίωση ασφάλειας και βατότητας οδικού δικτύου Δήμου Θήρας», προϋπολογισμού 1.500.000 ευρώ.  Παράλληλα, καθορίστηκαν οι όροι της διακήρυξης και διενέργειας διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου με  σύναψη τη διαδικασία συμφωνίας - πλαισίου για το συγκεκριμένο έργο.

Η επιλογή της διαδικασίας συμφωνίας – πλαίσιο

Η προσφυγή σε διαδικασία συμφωνίας – πλαίσιο επιλέγεται καθώς αποτελεί τον πλέον οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο υλοποίησης του εν λόγω έργου, δεδομένου ότι η ανάγκη συντήρησης των οδοστρωμάτων, πεζοδρόμων, λιθόστρωτων μη αμαξιτών οδών, κοινοχρήστων χώρων κτλ, καθώς και της άρσης επικινδυνότητας των πρανών της καλδέρας προκύπτει συνεχώς και με την πάροδο των χρόνων, λαμβάνοντας υπόψη τις διαρκείς εργασίες των Οργανισμών Κοινή Ωφέλειας (ΟΚΩ) επί των οδοστρωμάτων και τις μη έντεχνες αποκαταστάσεις, την απρόβλεπτη συμπεριφορά των πρανών λόγω καταπτώσεων κτλ για τις οποίες η ακριβής ποσότητα, ο τόπος και ο ακριβής χρόνος υλοποίησής τους εξαρτώνται από τις παρουσιαζόμενες κάθε φορά ανάγκες του Δήμου Θήρας κατά το χρόνο διάρκειας της συμφωνίας – πλαίσιο. Τα στοιχεία αυτά θα προσδιορίζονται κατά την ανάθεση των εκτελεστικών συμβάσεων.

Τα 2 στάδια της συμφωνίας

Η προσφυγή σε αυτή τη μέθοδο συνεπάγεται 2 στάδια. Στο 1ο στάδιο και για τη σύναψη της συμφωνίας-πλαίσιο διενεργείται διαγωνισμός με ανοικτή ή κλειστή διαδικασία, ανοικτή στη δική μας περίπτωση. Παράλληλα, η σύναψη μιας τέτοιας συμφωνίας δεν περιλαμβάνει κάποια συμβατική δέσμευση για ενεργοποίηση αυτής από την αναθέτουσα αρχή σε περίπτωση που η εκτιμώμενη ανάγκη για παροχή έργου δεν ανακύψει στο χρονικό διάστημα που καλύπτει η συμφωνία και τέλος η διαδικασία γίνεται ώστε η αναθέτουσα αρχή να επιλέξει μια ομάδα ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων(στην περίπτωσή μας ενός οικονομικού φορέα), ο οποίος θα είναι διαθέσιμος, σε περίπτωση κατά την οποία αυτή κρίνει αναγκαία την υπογραφή συγκεκριμένης σύμβασης.

Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει τη σύναψη των εκτελεστικών συμβάσεων όποτε παραστεί ανάγκη και επιθυμεί η Δ/νουσα Υπηρεσία, η οποία πραγματοποιείται χωρίς διαγωνισμό σε περίπτωση που η συμφωνία – πλαίσιο καθορίζει όλους τους αναγκαίους όρους, όπως στην προκειμένη περίπτωση.

Αντικείμενο του έργου

Αντικείμενο της εργολαβίας αποτελεί η υλοποίηση παρεμβάσεων για τη συντήρηση και βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας τόσο στο Δημοτικό οδικό δίκτυο, όσο και στις μη χαρακτηρισμένες οδούς που συντηρούνται από τον Δήμο Θήρας, αλλά και στους κοινοτικούς λιθόστρωτους δρόμους, προκειμένου να εξασφαλιστεί η οδική ασφάλεια αλλά και η εν γένει βατότητά τους. Οι εργασίες περιλαμβάνουν κυρίως την εξάλειψη τοπικών φθορών του οδοστρώματος, την κατασκευή ασφαλτικών στρώσεων για την αποκατάσταση της ομαλότητας, την κατασκευή νέου ή ανακατασκευή του στέρεου εγκιβωτισμού του οδοστρώματος όπου απαιτείται, την αποκατάσταση λιθοστρώσεων, την συντήρηση τοιχίων αντιστήριξης οδών, τη διαγράμμιση οδοστρωμάτων, την τοποθέτηση ανακλαστήρων αλλά και στηθαίων ασφαλείας.

Με το συγκεκριμένο έργο πρόκειται να αντιμετωπιστούν όσα τακτικά και έκτακτα ζητήματα προκύπτουν στο οδικό δίκτυο και στους κοινοτικούς λιθόστρωτους δρόμους κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου – ή λόγω έκτακτου γεγονότος που δεν δύναται να προβλεφθεί - λόγω καθιζήσεων, διογκώσεων, κατολισθήσεων που πιθανών να παρουσιαστούν λόγω έντονων και έκτακτων καιρικών φαινομένων. Πρόκειται για έργο συντήρησης, με τις άμεσες ανάγκες των οδών προς αποκατάσταση να παρουσιάζουν ρευστότητα μέσα στον χρόνο. Με δεδομένη τη χρονική απόσταση της σύνταξης του παρόντος και την υπογραφή της σύμβασης – εγκατάστασης του Αναδόχου, είναι δυνατόν να αναδειχθούν και άλλα προβλήματα (πέραν των περιγραφόμενων), προς άμεση αντιμετώπιση και αποκατάσταση.

Σκοπός του έργου

Το έργο αποσκοπεί αποκλειστικά στην αποκατάσταση της ομαλότητας του οδικού δικτύου, στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στη συντήρηση των κοινοτικών πεζοδρόμων, χωρίς να περιλαμβάνει εργασίες διαπλάτυνσης ή αλλαγής των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου, ενώ παράλληλα δεν προβλέπεται να προκύψουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την εκτέλεσή τους.  Αφού συνεκτιμηθούν οι ανάγκες στο οδικό δίκτυο και στα προς συντήρηση τμήματα, οι οριστικές θέσεις θα προκύψουν μετά από αξιολόγηση.

Υποχρεώσεις αναδόχου

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης που απαιτεί άμεση αντιμετώπιση (λόγω έντονων καιρικών φαινομένων ή άλλου απρόβλεπτου γεγονότος) ο ανάδοχος θα είναι υποχρεωμένος μετά από έγγραφη εντολή της διευθύνουσας υπηρεσίας και μέσα σε διάστημα 2 ημερών να εγκαταστήσει εργοτάξιο και να προχωρήσει στην εκτέλεση εργασιών που θα του υποδειχθούν. Ο ανάδοχος υποχρεούται να τηρεί το Σ.Α.Υ, να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ατυχημάτων και αυτά για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Υποχρεούται να ασφαλίζει το έργο (εργαζομένους, επιβλέποντες και τρίτους) και φέρει αποκλειστική και ακέραια την ευθύνη, ποινική και αστική, για κάθε ατύχημα.

Κατά την εκτέλεση των εργασιών ο ανάδοχος υποχρεούται να εξασφαλίζει με κάθε τρόπο δυνατότητα ακώλυτης και ασφαλούς διεξαγωγής της κυκλοφορίας στην οδό που πρόκειται να εξυπηρετήσει το εκτελούμενο έργο, με την κατασκευή των απαραίτητων συνδετηρίων τρημάτων, την κατασκευή τυχόν απαιτουμένων παρακαμπτηρίων της κύριας κυκλοφορίας κλπ. Η ανάγκη ταυτόχρονης διεξαγωγής της κυκλοφορίας µε την εκτέλεση των εργασιών, πρέπει να ληφθεί υπ’όψη από τον ανάδοχο κατά την εξέταση των συνθηκών του έργου πριν από την σύνταξη της προσφοράς του, και οι δυσκολίες που θα προκύψουν εξ αυτής της αιτίας δεν δημιουργούν στον ανάδοχο το δικαίωμα απαίτησης οποιασδήποτε αποζημίωσης ή παράτασης στην προθεσμία του έργου.

Διάρκεια της συμφωνίας – πλαίσιο και προϋπολογισμός

Η συνολική διάρκεια της Συμφωνίας – Πλαίσιο ορίζεται σε 3 έτη, η οποία μπορεί να παραταθεί για 1 ακόμη έτος κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης της αναθέτουσας αρχής. Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 1.500.000 ευρώ και δεδομένου ότι τα ποσοτικά στοιχεία του αντικειμένου του έργου δεν είναι εκ των προτέρων γνωστά, ο αριθμός και το πλήθος των επιμέρους εκτελεστικών συμβάσεων θα καθορίζεται ανάλογα με τις ανάγκες και τις εντολές της διευθύνουσας υπηρεσίας η οποία θα έχει και την καθ’ ύλην αρμοδιότητα.