Αισιόδοξος για τις νέες προσεγγίσεις πλοίων δηλώνει στην "Κοινή Γνώμη" ο δήμαρχος, Σταμάτης Γαρδέρης

Σε καλύτερη τροχιά η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κύθνου

Θετικές εξελίξεις ανακοίνωσε ο Δήμος Κύθνου, σε ότι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, ζήτημα το οποίο έχει απασχολήσει άπαντες για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Φαίνεται, λοιπόν, ότι με τα νέα δρομολόγια που θα προστεθούν, αναμένεται να βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα της ελλιπούς σύνδεσης του νησιού με τα λιμάνια του Πειραιά και του Λαυρίου.

Σ. Γαρδέρης: "Είμαι πλήρως ικανοποιημένος γιατί προστίθενται και νέα πλοία στις γραμμές από Πειραιά και Λαύριο"

Ο δήμαρχος του νησιού, Σταμάτης Γαρδέρης, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τις εξελίξεις που θα δώσουν νέα ώθηση στο νησί με το βλέμμα στο μέλλον και την μόνιμη επέκταση των δρομολογίων. Μεταξύ άλλων τόνισε, ότι, "εγώ είμαι πλήρως ικανοποιημένος γιατί προστίθενται και νέα πλοία στις γραμμές και από Πειραιά και από Λαύριο. Από το Λαύριο υπάρχει η πρόθεση και από ότι ξέρω θα περάσει από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για τη δρομολόγηση πλοίου που θα συνδέει, το Λαύριο με Κέα, Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο και Μήλο, δηλαδή τις Δυτικές Κυκλάδες. Να μη ξεχνάμε και τη δρομολόγηση του πλοίου "ΑΝΕΜΟΣ" που θα προσεγγίζει και στην Κύθνο".

Όσο για το αν τα δρομολόγια αυτά θα ισχύουν μόνο για τη τουριστική περίοδο και αν έχει κάποιες δεσμεύσεις για την χειμερινή, τόνισε ότι "επειδή είναι νωρίς από τώρα να δούμε τη θα γίνει εκείνη την περίοδο, τουλάχιστον να πω, ότι έχουμε διασφαλίσει μέχρι το τέλος της θερινής περιόδου, τέλος Σεπτεμβρίου με Οκτώβρη, ότι θα ισχύσουν αυτά τα δρομολόγια. Επιπλέον, επεξεργαζόμαστε, το τι μέλλει γενέσθαι για την επόμενη χειμερινή περίοδο."

"Στόχος μας είναι να επιδιώκουμε πάντα το καλύτερο"

Σε ότι αφορά τις ανησυχίες που είχαν εκφράσει τις προάλλες στην εφημερίδα μας, οι ξενοδόχοι του νησιού, τόνισε, "υποκειμενικά είναι όλο, για το λόγο του ότι, αν θα δείτε τα υπόλοιπα νησιά τι προσεγγίσεις έχουν και δείτε και αυτές τις Κύθνου, θα δείτε ότι δεν υπάρχει καμία σχέση, σαφώς είμαστε πολύ καλύτερα και σε πιο βελτιωμένη θέση από τους υπολοίπους. Το θέμα βέβαια ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και εμείς στόχος μας είναι να επιδιώκουμε πάντα το καλύτερο. Κάναμε όποιες ενέργειες έπρεπε να κάνουμε για να βελτιώσουμε το φαινόμενο του περσινού καλοκαιριού, στο οποίο ειδικά από τον Πειραιά υπήρχε μεγάλο έλλειμμα. Το βελτιώσαμε στο μέγιστο, όπως σας είπα με τις νέες δρομολογήσεις και από εκεί και πέρα θα κάνουμε ταμείο στο τέλος της σεζόν και να δούμε τι θα ακολουθήσει, καθώς έχω και μία αμεσότητα λόγω εκπροσώπησης της Κ.Ε.Δ.Ε. στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών."

Η ανακοίνωση του Δήμου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

“Ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας. Η σταθερή ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά έχει πολλαπλά οφέλη για την Κύθνο. Ο Δήμος Κύθνου δεν θα επέτρεπε ποτέ την ακτοπλοϊκή περιθωριοποίηση του νησιού μας. Αντίθετα, με μια σειρά από συνδυαστικές ενέργειες καταφέραμε θεσμικά να εξασφαλίσουμε για το επόμενο διάστημα την πληρέστερη ακτοπλοϊκή σύνδεση με την ενδοχώρα (Πειραιά και Λαύριο) που είχαμε ποτέ, καθώς το καλοκαίρι θα προσεγγίζουν 8 διαφορετικά πλοία στο νησί μας. Κάποιες από τις ενέργειες αυτές ήταν:

  • Τον Δεκέμβριο του 2023 αποστείλαμε επιστολή στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

  • Στις 22 του ίδιου μήνα συναντηθήκαμε με τους αρμόδιους φορείς

  • Έπειτα, μετά από πρωτοβουλία των Δημάρχων Κύθνου και Μήλου κ. Μικέλη Εμαννουήλ και έπειτα από έγγραφη πρόσκληση του κ. Γαρδέρη Σταμάτη πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη των δημάρχων των νησιών Κύθνου, Σερίφου, Σίφνου, Κίμωλου, Μήλου, Σίκινου και Φολεγάνδρου όπου και συζητήθηκε το ακτοπλοϊκό ζήτημα.

  • Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Κύθνου είχε συνεχή επικοινωνία με τον Υπουργό και επιτελικούς θεσμικούς φορείς προκειμένου να εξασφαλίσει το μέγιστο δυνατό για το νησί μας.

Θέλουμε να επισημάνουμε πως αν και αρχικά δόθηκε η εντύπωση ότι η Κύθνος θα έχει ελάχιστη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Οι υπεύθυνοι φορείς δεν έχουν αναρτήσει ακόμα πλήρως τα συνολικά δρομολόγια από τον Πειραιά. Αυτό αναμένεται να γίνει όμως τις επόμενες ημέρες. Η καθυστέρηση στην ανάρτηση των δρομολογίων οφείλεται σε προβλήματα που προκύπτουν κατά την διανομή των πλοίων και στην χρονοτριβή που προκαλούν οι ενστάσεις που γίνονται. Ο Δήμος παράλληλα προσπαθεί να λύσει και αυτό το πρόβλημα, ώστε τα δρομολόγια από εδώ και στο εξής να αναρτούνται πιο έγκαιρα.

Συνοψίζοντας: το προσεχές διάστημα θα αναρτηθούν τα συνολικά δρομολόγια από τον Πειραιά που θα δείχνουν και την πραγματική εικόνα της ακτοπλοϊκής μας σύνδεσης. Ο Δήμαρχος Κύθνου στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο είχε αναφέρει ρητά πως αν δεν τηρηθούν οι δεσμεύσεις προς την Κύθνο θα αντιδράσει ακόμα πιο δυναμικά. Δεν σταματήσαμε ποτέ να πιέζουμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε ακόμα πιο δραστικά, ακόμα πιο αποφασιστικά καθώς πλέον η Κύθνος είναι ένα νησί που όλοι το σέβονται, ένα νησί που κανείς πλέον δεν μπορεί να αγνοήσει”.

Η αγωνία των ξενοδόχων

Ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Κύθνου, Ιάκωβος Κλάρας, είχε μιλήσει πρόσφατα στην εφημερίδα και είχε εκφράσει το παράπονό του για τον αποκλεισμό του νησιού, λέγοντας μεταξύ άλλων, ότι, "όλος ο κόσμος στο νησί είναι αγανακτισμένος. Ειδικά εμείς σαν Κύθνος, είμαστε ένα νησί, το οποίο είναι στο μάτι του κυκλώνα. Οι αρμόδιοι, λένε ότι δεν χρειάζεστε καράβι από τον Πειραιά, γιατί έχετε καράβι από το Λαύριο. Οι εφοπλιστές από το Λαύριο, λένε, δεν χρειάζεται να κάνουμε πολλά δρομολόγια στην Κύθνο, γιατί έχετε καράβι από τον Πειραιά. Με επιείκεια θα πω ότι "έχουμε μπλέξει τα μπούτια μας" για να μη πω τίποτα άλλο. Υπάρχει μία γραμμή Δυτικών Κυκλάδων, η οποία εξυπηρετεί χειμώνα καλοκαίρι, τις Δυτικές Κυκλάδες και παρόλο που η Κύθνος, ανήκει εκεί, εμείς είμαστε εκτός της αγόνου γραμμής. Εάν ο εφοπλιστής θέλει να μπει στην Κύθνο, μπαίνει, αλλά όποτε θέλει δεν μπαίνει. Το Υπουργείο Ναυτιλίας, επιδοτεί το συγκεκριμένο πλοίο για όλα τα υπόλοιπα λιμάνια, ενώ για την Κύθνο, δεν το επιδοτεί. Αυτό είναι επί σειρά ετών και μόνιμο. Όσο για τα δρομολόγια από Λαύριο, που έχουν αναλάβει τη γραμμή της Κέας και της Κύθνου, κάνουν στην Κέα, 5 δρομολόγια και μόλις ένα στην Κύθνο. Όλα τα προβλήματα άρχισαν το 2004, όπου απελευθερώθηκε η ακτοπλοΐα".