Προτάσεις του Δημάρχου Σύρου-Ερμούπολης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

Να αρθεί η συγκοινωνιακή αποδυνάμωση της Σύρου

  • Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2013 - 06:00

Υπόμνημα που περιλαμβάνει προτάσεις για τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σύρου, υπέβαλε στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης.

Ο κ. Δεκαβάλλας, ο οποίος είχε χθες για το ίδιο θέμα κατ’ ιδίαν επαφές στο Υπουργείο, εξέθεσε το πρόβλημα της συγκοινωνιακής αποδυνάμωσης του νησιού, που, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές είναι πολύ αισθητό, αφού, εκτός των άλλων, για τη θερινή περίοδο η Σύρος δεν έχει συμπεριληφθεί στο δρομολογιακό πρόγραμμα των ταχυπλόων, γεγονός που αποτελεί μεγάλο πλήγμα για τον τουρισμό.

Εκτός τουριστικού χάρτη

Στο υπόμνημα που κατέθεσε, ο κ. Δεκαβάλλας χαρακτηρίζει ως μη κατανοητή την απόφαση να μην προσεγγίζουν φέτος το νησί ταχύπλοα, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για το διοικητικό κέντρο της Περιφέρειας, το οποίο, συν τοις άλλοις, αποτελεί ελκυστικό τουριστικό προορισμό, ενώ διαθέτει και έναν σημαντικό και δυναμικό μόνιμο πληθυσμό. Ταυτόχρονα, ο Δήμαρχος κάνει αναφορά και στην αποδυνάμωση της επιδοτούμενης ενδοκυκλαδικής επικοινωνίας των νησιών, υπενθυμίζοντας ότι από τα τρία πλοία με έδρα το λιμάνι της Ερμούπολης, τα οποία εξυπηρετούσαν τις τοπικές γραμμές, έχει σήμερα μείνει ουσιαστικά μόνο ένα. Όπως παρατηρεί, «αν στα ανωτέρω προσθέσουμε και τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων σε σχέση με την απόσταση του νησιού από την Αττική, γίνεται κατανοητό σε όλους ότι κινδυνεύουμε να μείνουμε εκτός του τουριστικού χάρτη της χώρας μας».

Στο επίκεντρο η διασύνδεση με Ραφήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Β. Αιγαίο

Ο κ. Δεκαβάλλας, ο οποίος μετά από απουσία περίπου δύο ετών επανήλθε προσφάτως στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), αντικαθιστώντας τον δημοτικό σύμβουλο (και πρώην δήμαρχο Χανίων) Κυριάκο Βιρβιδάκη, εξέθεσε τα ακτοπλοϊκά προβλήματα του νησιού και στο περιθώριο εργασιών του ΣΑΣ τόσο στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου όσο και σε εκπροσώπους των εταιρειών «Blue Star» και «Hellenic Seaways».

Στις προτάσεις που κατέθεσε μέσω υπομνήματος συμπεριλαμβάνεται η προσέγγιση του «BS Πάτμος» και του «Νήσος Χίος» στη Σύρο από μία φορά την εβδομάδα για τη διασύνδεση του νησιού με Χίο-Μυτιλήνη-Πειραιά. Επίσης για τη θερινή περίοδο ζητά τη σύνδεση μέσω του ταχυπλόου HighSpeed5 με Ηράκλειο, Σαντορίνη, Ίο, Νάξο, Πάρο και Μύκονο, ενώ για τη δρομολογιακή περίοδο μετά τις 15/9 ζητά να παραμείνει η σύνδεση που προτείνει με Χίο-Μυτιλήνη ή/και Λήμνο, να προγραμματιστεί δρομολόγιο με το «Νήσος Μύκονος» τρεις φορές την εβδομάδα από Πειραιά για Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Ικαρία, Σάμο ή εναλλακτικά αντί για την Τήνο, την ενδιάμεση προσέγγιση στα δύο λιμάνια της Παροναξίας. Προτείνει επίσης τη σύνδεση της Σύρου με Πάρο και Νάξο με τα πλοία της Blue Star τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει, ενώ, επιμένει στην επαναλειτουργία της γραμμής Θεσσαλονίκη-Σύρος-Σαντορίνη-Ηράκλειο, που λειτουργούσε στο παρελθόν και αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων και των επιχειρηματιών του νησιού.

Στο υπόμνημα τονίζεται ακόμη ότι είναι σημαντική η διασύνδεση του νησιού με το λιμάνι της Ραφήνας, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, με πλοία που σήμερα εξυπηρετούν τη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος. Τέλος ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης ζητά τη συνολική αναδιάρθρωση των δρομολογίων, και ειδικά αυτών που εξυπηρετούν νησιά της άγονης γραμμής.


Σχόλια

ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΔΟΜΕΝΙΚΟΣ Τετ, 19 Ιουν. 2013 - 15:51

Δήμαρχε πότε «ήσουν» εντός τουριστικού χάρτη για να βγεις τώρα εκτός?!!! Αλλού ζεις? Όσο για την «ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ της αγόνου γραμμής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΣΥΡΟΣ – ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ με επιστροφή» αυτό πρέπει να το έχεις δει σε κάποιο από τα όνειρα σου γιατί παρόλο που ο συνεργάτης σου σε επίσημο οδηγο της Σύρου διατυμπάνιζε αυτό το δρομολόγιο ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΜΟΝΟ ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΒΛΕΠΑΤΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ.