Παρουσίαση χρονοδιαγράμματος έργου ανάπλασης παράκτιας ζώνης Ερμούπολης και κυκλοφοριακά μέτρα τη θερινή σεζόν

Αξιοσημείωτες αλλαγές στην Ερμούπολη

Ένα ανθρώπινο κι ελκυστικό πρόσωπο για την πόλη οραματίζεται ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης μέσα από την υλοποίηση του σημαντικού έργου της ανάπλασης της παράκτιας ζώνης της Ερμούπολης αλλά και μετά από τη λήψη κυκλοφοριακών μέτρων, ώστε να αναβαθμιστεί το σημαντικότερο τμήμα του νησιού που αποτελεί τη “βιτρίνα” του. 

Την τμηματική φάση υλοποίησης της ανάπλασης, καθώς και τη λήψη των προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων που θα ισχύσουν από τις 15 Ιουνίου έως και τις 15 Σεπτεμβρίου παρουσίασε χθες η Δημοτική Αρχή με τους αρμόδιους υπαλλήλους, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν οι κκ Γιώργος Μαραγκός, Σταύρος Γουσγουνέλης, Δαυίδ Διακοδημητρίου και Παναγιώτης Καρακατσάνης. 

Η οριστικοποίηση των μέτρων θα γίνει από το δημοτικό συμβούλιο, κατόπιν έγκρισης από τη διευρυμένη διαβούλευση που θα προηγηθεί, ενώ όπως εξήγησε ο δήμαρχος, η β΄ φάση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (μετά τις 15 Σεπτεμβρίου έως και τις 15 Ιουνίου του 2016) θα ανακοινωθεί, αφού ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση της μελέτης. 

Σημειώνεται πως, οι βασικότερες αλλαγές που θα υπάρξουν θα είναι το “κλείσιμο” ενός τμήματος της Ερμούπολης για το ανωτέρω χρονικό διάστημα σε καθημερινή βάση, από τις 9 το βράδυ μέχρι και τις 2 ή 3 τα ξημερώματα και συγκεκριμένα από την οδό Κέας (ύψος ζαχαροπλαστείου “Αθυμαρίτης” έως και το θέατρο “Απόλλων”, ενώ θα εφαρμοστεί ελεγχόμενη στάθμευση με κάρτες για τους μόνιμους κατοίκους πέραν του προαναφερθέντος ωραρίου. 

Στην παρουσίαση παρέστησαν οι επικεφαλής Ανδρέας Γιαλόγλου και Παύλος Χρυσαφίδης. 

Ολόκληρη η συνέντευξη στο web tv. 

Xρονοδιάγραμμα εργασιών ανάπλασης παράκτιας ζώνης 

Το μεγαλόπνοο έργο της ανάπλασης προβλέπεται να ξεκινήσει από το ύψος του κτιρίου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και να ολοκληρωθεί στην πλατεία “Κανάρη”, με εργασίες που θα υλοποιούνται σταδιακά σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Οι τρεις φάσεις έχουν ως ακολούθως: 1ο Τμήμα Έργου: Πυροσβεστική Υπηρεσία έως στέγαστρα επιβατών λιμένα. Έναρξη εργασιών από 11/5/2015 με πρόβλεψη ολοκλήρωσης στις 29/6/2015. 2ο Τμήμα Έργου: Στέγαστρα επιβατών λιμένα έως την οδό Χίου. Έναρξη εργασιών στις 30/6/2015 με πρόβλεψη ολοκλήρωσης 31/8/2015. 3ο Τμήμα Έργου: Οδός Χίου έως και πλατεία Κανάρη. Έναρξη εργασιών στις 1/9/2015 με πρόβλεψη ολοκλήρωσης 15/10/2015. 

Γ. Μαραγκός: “Έργο  βιτρίνας για το νησί”

“Έργο βιτρίνας και ψυχολογίας” χαρακτήρισε ο δήμαρχος την πολυπόθητη ανάπλαση για το νησί, αφού προβλέπεται να βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων, αλλά και να ανακουφίσει το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Παράλληλα, ο ίδιος τόνισε, πως, για το σύνολο των κυκλοφοριακών αλλαγών θα υπάρχει σαφής ενημέρωση ανά τακτά χρονικά διαστήματα, η οποία θα γίνεται σε συνάρτηση με την πρόοδο των εργασιών, ώστε να γνωρίζουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες πώς να κινηθούν. Τα προτεινόμενα μέτρα, υπενθύμισε πως, διαμορφώθηκαν μετά από τη σειρά διαβουλεύσεων με φορείς, κατοίκους κι επιχειρηματίες, λέγοντας χαρακτηριστικά πως, “Θέλουμε την αλληλεπίδραση με όλα τα ζωτικά κομμάτια της κοινωνίας”. 

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, πρόσθεσε πως, “για να αλλάξει αυτή η πόλη και αυτό το νησί πρέπει πρωτίστως και παράλληλα να αλλάξουμε κι εμείς οι ίδιοι. Αν δεν επιθυμούμε να είμαστε μέρος και κομμάτι αυτής της αλλαγής, νομίζω ότι δεν μπορούμε να πάμε πολύ μακριά”.

Τέλος, κληθείς να τοποθετηθεί σε ερώτηση για ενδεχόμενο κώλυμα των εργασιών της ανάπλασης, ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος από την επικοινωνία και τη συνεργασία με τον ανάδοχο, υπογραμμίζοντας κατηγορηματικά πως, “Το έργο αυτό υλοποιείται έχοντας εξασφαλίσει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις , γνωμοδοτήσεις, αδειοδοτήσεις, άρα έχει όλα τα προαπαιτούμενα και γι αυτό τον λόγο μπορέσαμε και πήραμε άδεια έγκρισης δημοπράτησης από την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή. Θεωρούμε αυτονόητο ότι το έργο θα υλοποιηθεί τηρώντας τη νομιμότητα. Σε ένα υποθετικό σενάριο, αυτό μπορεί να ισχύσει στο οποιονδήποτε έργο, εάν υπάρξει κάποια επιμέρους αστοχία, θέλουμε να πιστεύουμε ότι δε θα συμβεί”, συμληρώνοντας ακόμη, πως, “το σίγουρο είναι πως εάν παρ΄ελπίδα – κάτι που δεν το πιστεύω – υπάρχει καθυστέρηση ή αστοχία, αυτή δε θα οφείλεται σε υπαιτιότητα του Δήμου”. 

Βάσει των λεγομένων του, αξίζει να υπογραμμισθεί, πως προκειμένου να υπάρξουν συμπεράσματα για τις αλλαγές, θα πρέπει πρωτίστως να συμβάλουμε όλοι στην εφαρμογή και υλοποίησή τους. 

Επικαιροποίηση  κυκλοφοριακής μελέτης 

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη αλλά και την εφαρμογή των κυκλοφοριακών μέτρων της Ερμούπολης την προσεχή καλοκαιρινή σεζόν, υπήρξε η επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης, για την οποία σε σχετική ερώτηση ο κ. Γουσγουνέλης διευκρίνισε πως, απαιτήθηκε δαπάνη περί των 18.000 ευρώ. Η τροποποίηση έγινε στη μελέτη που φέρει τίτλο “Επικαιροποίηση κυκλοφοριακής μελέτης Ερμούπολης” προκειμένου να έχουν συνυπολογισθεί όλα τα νέα δεδομένα από μετρήσεις που έγιναν από αρμόδιους του μελετητικού γραφείου για την κυκλοφοριακή εικόνα της πόλης. Αυτή, εγκρίθηκε με την 145/2008 απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Ερμούπολης ενώ ταυτόχρονα, εγκρίθηκε ο κανονισμός της με την 18/2009 απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Ερμούπολης, τροποποιήθηκε η μελέτη και ο κανονισμός της με την 189/2009 απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Ερμούπολης, και τροποποιήθηκε ο κανονισμός της με την 345/2011 απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης. 

Σύμφωνα με όσα επισημαίνονται μεταξύ άλλων στο περιεχόμενό της, “Τα τέσσερα αυτά χαρακτηριστικά της πόλης (ιδιόμορφη ρυμοτομία, ιστορικός τόπος, αστικό κέντρο, νησιωτικό περιβάλλον) οδηγούν κατά την θερινή περίοδο σε αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου και σε όξυνση των προβλημάτων στάθμευσης, που τελικά δυσχεραίνουν την ομαλή διαβίωση των κατοίκων και επισκεπτών της”. 

Βελτίωση  συνθηκών ασφάλειας  και μετακίνησης στο κέντρο 

Σύμφωνα με όσα κατέστησε σαφή ο δήμαρχος αλλά και ο αντιδήμαρχος στην παρουσίαση, με την εφαρμογή των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, αναμένεται: 1. η βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας και άνεσης των πεζών στο κέντρο της πόλης, η πυκνότητα των οποίων ανέρχεται σε υψηλά επίπεδα κυρίως τις βραδινές ώρες της θερινής περιόδου. 2. η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων και εργαζομένων του κέντρου της πόλης, με την απαλλαγή των οδών από τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο που παρατηρείται τις ίδιες περιόδους, την ηχητική και ατμοσφαιρική ρύπανση. 3. η βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας των μέσων μαζικής μεταφοράς, ιδίως κατά την διέλευσή τους από το κέντρο, καθώς ο παρατηρούμενος αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος μειώνει το παρεχόμενο επίπεδο εξυπηρέτησης. 4. η προστασία του ιστορικού κέντρου της πόλης και η τουριστική ανάδειξη των σημείων ενδιαφέροντος. 5. η ενοποίηση των σημαντικότερων περιοχών εμπορίου, αναψυχής και τουρισμού σε ένα ενιαίο και προστατευμένο πολεοδομικό σύνολο. 6. η αποτροπή εισόδου μεγάλου αριθμού οχημάτων στο κέντρο της πόλης, για την αποφυγή της αναμενόμενης κυκλοφοριακής επιβάρυνσης λόγω της εξέλιξης του έργου που προαναφέρθηκε. 

Προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις 

Σήμερα το κέντρο της πόλης διαθέτει ένα δίκτυο πεζοδρόμων, το οποίο δημιουργεί έναν αρκετά εκτεταμένο πυρήνα ανατολικά της οδού Ελ. Βενιζέλου. Επιπρόσθετα, την θερινή περίοδο γίνεται η προσωρινή πεζοδρόμηση της παραλιακής οδού Π. Ράλλη, αλλά η άρση της πεζοδρόμησης του άξονα Θυμ. Σπερχειού – Πρωτοπαπαδάκη για την διευκόλυνση της πρόσβασης οχημάτων στο χώρο στάθμευσης στην περιοχή “Νησάκι”. 

Με την παρούσα τροποποίηση, προτείνεται η κατάργηση της δυνατότητας πρόσβασης στο χώρο στάθμευσης στην περιοχή “Νησάκι” κατά την περίοδο αναφοράς. Αυτό θα αποτρέψει την μεγάλη διέλευση οχημάτων από το κέντρο της πόλης και θα επιτρέψει την επέκταση του πεζοδρομημένου πυρήνα. 

Προσωρινές  Πεζοδρομήσεις Οδών

Με την πρόταση αυτή, επιδιώκεται η αύξηση της έκτασης του πεζοδρομημένου τμήματος με την προσθήκη σε αυτό κατά την περίοδο αναφοράς των οδών: 1. Στ. Πρωίου (από οδό Ελ. Βενιζέλου έως την οδό Κέας), 2. Ελ. Βενιζέλου, 3. Κ. Καραμανλή, 4. Γ. Γενημματά, 5. Χίου (ολόκληρο το μη μονίμως πεζοδρομημένο τμήμα της), 6. Μ. Μερκούρη, 7. Γ. Σουρή, 8. Εμμ. Ροϊδη και 9. Απόλλωνος. 

Οι πεζοδρομήσεις αυτές, συμπληρώνονται με την προσωρινή πεζοδρόμηση της παραλιακής οδού Π. Ράλλη η οποία υλοποιείται την θερινή περίοδο για λόγους ασφαλείας των πεζών που συσσωρεύονται σε αυτή λόγω του μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων αναψυχής. Συμπληρωματικά, προτείνεται η προσωρινή πεζοδρόμηση: 1. της παραλιακής οδού Εθν. Αντιστάσεως (μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου και Κέας), και 2. της Πλατείας Κανάρη. 

Κατά την περίοδο αναφοράς, στο σύνολο των παραπάνω πεζοδρομημένων οδών (μόνιμων και προσωρινών): 

·     Δεν επιτρέπεται η κίνηση, η στάθμευση και η στάση οχημάτων, πλην των οχημάτων άμεσης ανάγκης, υπηρεσιακών οχημάτων στα πλαίσια εκτέλεσης επειγουσών και απαραίτητων εργασιών, ποδηλάτων και των εξαιρέσεων που ρητά αναφέρονται στην συνέχεια. Σε περίπτωση που σε κάποια από τις παραπάνω οδούς επιτρέπεται εκτός της περιόδου αναφοράς η στάθμευση οχημάτων, αυτά θα πρέπει να απομακρύνονται εγκαίρως με ευθύνη του κατόχου τους. 

·     Επιτρέπεται η διέλευση και προσωρινή στάση, μόνο μέσω των οδών Ελ. Βενιζέλου, Γ. Γενημματά και Μ. Μερκούρη των οχημάτων που διενεργούν τα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας και των ταξί. 

·     Επιτρέπεται η διέλευση δικύκλων διανομής έτοιμου φαγητού (delivery) επιχειρήσεων που η έδρα τους βρίσκεται επί των μονίμως και προσωρινά πεζοδρομημένων οδών και μόνο κατόπιν άδειας και κατάλληλου σήματος που θα εκδοθεί από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης και θα πρέπει να εξασφαλισθεί εγκαίρως και μόνο για ένα δίκυκλο ανά επιχείρηση, με ευθύνη του ιδιοκτήτη της επιχείρησης. 

·     Επιτρέπεται η διέλευση οχημάτων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για την αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών και μεταφορά αποσκευών από και προς τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που βρίσκονται εντός της περιοχής μελέτης και μόνο για 20 λεπτά πριν και μετά την άφιξη πλοίου. Τα οχήματα αυτά, θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με κατάλληλο σήμα, το οποίο θα εκδίδεται από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης και θα παραδίδεται στον υπεύθυνο κάθε ξενοδοχειακής μονάδας κατόπιν δικών του ενεργειών. Η τοποθέτηση του σήματος στα οχήματα θα είναι ευθύνη της ξενοδοχειακής μονάδας και ο αριθμός τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα δύο οχήματα ανά ξενοδοχειακή μονάδα. 

·     Σε τελείως εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο κατόπιν άδειας και υπό τον έλεγχο της λιμενικής αρχής θα επιτρέπεται η πρόσβαση τουριστικών λεωφορείων προς και από τον προβλήτα κρουαζιερόπλοιων. 

Σημειώνεται πως, σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις διέλευσης οχημάτων από τις πεζοδρομημένες οδούς, αυτή θα γίνεται με ταχύτητα κάτω των 20 χιλιομέτρων ανά ώρα. 

Προσωρινός  Περιορισμός Πρόσβασης

Λόγω της ιδιόμορφης ρυμοτομίας της περιοχής μελέτης, για την διατήρηση της ανωτέρω περιγραφόμενης πεζοδρομημένης περιοχής και την επίτευξη των αναμενόμενων βελτιώσεων, κατά την περίοδο αναφοράς αναστέλλεται η πρόσβαση των οχημάτων: 1. στην οδό Λεωτσάκου και των οδών που έχουν πρόσβαση μέσω αυτής προς την οδό Χίου, 2. στην οδό Αρχ. Αντωνίου Πολίτη και των οδών που έχουν πρόσβαση μέσω αυτής προς την οδό Χίου, 3. στην οδό Καλομενοπούλου, 4. Στο κάθετο τμήμα της οδού Χρ. Ευαγγελίδη προς την οδό Σουρή, 5. Περιοχή Νησάκι (συμπεριλαμβανομένων των δημοτικών οδών και του χώρου στάθμευσης). Στις παραπάνω οδούς και στον χώρο στάθμευσης στην περιοχή Νησάκι, επιτρέπεται κατά την περίοδο αναφοράς η στάθμευση οχημάτων. Δεν επιτρέπεται όμως η πρόσβαση και αποχώρηση οχημάτων από αυτές στον βαθμό που έρχονται σε αντίθεση με τα προβλεπόμενα της προηγούμενης παραγράφου. 

Υπόλοιπο  Περιοχής Μελέτης 

Συνοδευτικά με τα ανωτέρω περιγραφόμενα προτείνονται τα παρακάτω, τα οποία θα ήταν σκόπιμο να ισχύουν σε μόνιμη βάση: 1. Αντιδρόμηση των οδών Κέας, Φολεγάνδρου, Αφροδίτης και του τμήματος παραπλεύρως του κτηρίου της πυροσβεστικής. 2. Μονοδρόμηση της οδού έμπροσθεν του Ι. Ν. Αγ. Νικολάου (από Αγ. Νικολάου προς Λαδοπούλου). 3. Απαγόρευση της στάθμευσης (με επιτρεπόμενη μόνο τη στάση) επί των οδών Γ. Σουρή, Απόλλωνος και Κ. Καραμανλή εκτός των προβλεπόμενων θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ και ποδηλάτων. 4. Απαγόρευση της στάθμευσης και της στάσης επί των οδών Γ. Γεννηματά, Μ. Μερκούρη και Χίου. 5. Να διατηρηθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, του οποίου η χρονική διάρκεια ισχύος προτείνεται να επεκταθεί για ολόκληρο το 24ωρο. 

Χώροι στάθμευσης – μέσα μαζικής μεταφοράς – ποδήλατα

Η εφαρμογή των ανωτέρω και ιδίως το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης για ολόκληρο το 24ωρο και ο περιορισμός της λειτουργίας του χώρου στάθμευσης στην περιοχή «Νησάκι» αναμένεται να αυξήσουν την ζήτηση στάθμευσης περιμετρικά της περιοχής μελέτης. Για το λόγο αυτό, διατίθενται αρκετοί ελεύθεροι χώροι στάθμευσης, όπως: 1. Ανοικτός χώρος στάθμευσης στην θέση “Μαρινόπουλος”, δυναμικότητας 160 επιβατικών αυτοκινήτων, 2. Ανοικτός χώρος στάθμευσης έμπροσθεν του ΑΚΕΝ, δυναμικότητας 80 επιβατικών αυτοκινήτων, 3. Ανοικτός χώρος στάθμευσης στην θέση “Καρνάγιο”, δυναμικότητας 60 επιβατικών αυτοκινήτων. 4. Κλειστός χώρος στάθμευσης στην διασταύρωση των οδών Μπαρμπέτα και Νεωρίου, δυναμικότητας 125 επιβατικών αυτοκινήτων, 5. Ανοικτός χώρος στάθμευσης στην θέση “Πλακούρα”, δυναμικότητας 65 επιβατικών αυτοκινήτων, 6. Ανοικτός χώρος στάθμευσης στην θέση “Δόξα”, δυναμικότητας 90 επιβατικών αυτοκινήτων. Ειδικά τα δίκυκλα, εκτός των ανωτέρω χώρων μπορούν να σταθμεύουν και παρά την οδό εντός της περιοχής μελέτης, αλλά μόνο στις προβλεπόμενες για το σκοπό αυτό κατάλληλα σημασμένες θέσεις. 

Καθ’ όλη την διάρκεια της περιόδου αναφοράς, προτείνεται η λειτουργία των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας, με αρκετή συχνότητα (π.χ. ανά 15 – 20 λεπτά) ανά κατεύθυνση. 

Επιπλέον, η εγκατάσταση του συστήματος ενοικίασης ποδηλάτων του Δήμου, η σταδιακή κατασκευή του ποδηλατοδρόμου στην παραλιακή οδό και η επιτρεπόμενη κίνηση των ποδηλάτων επί των πεζοδρομημένων οδών, αναμένεται να καταστήσει το συγκεκριμένο μέσο εξαιρετικά ανταγωνιστικό και προσιτό σε σχέση με την χρήση των υπόλοιπων οχημάτων. 

Εξοπλισμός  υλοποίησης προτεινόμενων  ρυθμίσεων 

Για την υλοποίηση των προτεινόμενων ρυθμίσεων, θα πρέπει να προβλεφθεί έγκαιρα ο κάτωθι εξοπλισμός: 1. Πινακίδες σήμανσης για τα κυκλοφοριακά μέτρα που προτείνεται να ισχύουν σε μόνιμη βάση (πινακίδες Ρ-39 και Ρ-40). 2. Αποσπώμενες μπάρες, είτε με βάση, είτε τοποθετούμενες επί οπών του οδοστρώματος, σε σημεία του οδικού δικτύου από όπου δεν είναι επιθυμητή η διέλευση οχημάτων. Τέτοια σημεία είναι: Η διασταύρωση της οδού Απόλλωνος με την οδό Ι. Ράλλη, η διασταύρωση της οδού Εμμ. Ροΐδη με την Πλ. Βαρδάκα, η διασταύρωση της οδού Κ. Καραμανλή με την οδό Ελ. Βενιζέλου. Η διασταύρωση της οδού Πρωίου με την οδό Κέας και η διασταύρωση της οδού Πρωίου με την οδό Ελ. Βενιζέλου. 

Προτεινόμενες ενέργειες για  την εφαρμογή των  ρυθμίσεων 

Για την εφαρμογή των προτεινόμενων ρυθμίσεων θα πρέπει να γίνουν οι παρακάτω ενέργειες: Σύμφωνη απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου για την προσωρινή πεζοδρόμηση για λόγους ασφαλείας των οδικών τμημάτων αρμοδιότητάς του, απόφαση Λιμενικής Αστυνομίας για την προσωρινή πεζοδρόμηση για λόγους ασφαλείας των οδικών τμημάτων εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα, σύμφωνη γνώμη Διεύθυνσης Τροχαίας Σύρου για την τοποθέτηση των προτεινόμενων αποσπώμενων μπαρών, έκδοση κατάλληλων σημάτων για τους μόνιμους κατοίκους, τις οχήματα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και τις επιχειρήσεις διανομής έτοιμου φαγητού, ανακοίνωση διάθεσης των σημάτων στους ενδιαφερόμενους εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, απόφαση Δ.Σ. του Δήμου για την έγκριση των παραπάνω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, πύκνωση των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας ώστε να καλύπτουν την περίοδο αναφοράς, συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές για την αστυνόμευση των ρυθμίσεων. Σημαντικό μέτρο για την επιτυχία των προτεινόμενων ρυθμίσεων, κρίνεται η έγκαιρη και σαφής ενημέρωση των πολιτών μέσω εντύπων και ηλεκτρονικών εκδόσεων, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών μηνυμάτων και εφόσον κριθεί αναγκαίο η καθιέρωση τηλεφωνικής υπηρεσίας παροχής σχετικών πληροφοριών. 

<