Αντικατάσταση υπόγειου καλωδίου ηλεκτροδότησης της γραμμής του Νεωρίου, στην περιοχή “Καρνάγιο”

Αποκατάσταση λίγο πριν χτυπήσει “κόκκινο” η επισκεψιμότητα

Απαντήσεις από τον αναπληρωτή διευθυντή του ΔΕΔΔΗΕ Σύρου για την υλοποίηση του έργου εν μέσω θερινής περιόδου

Τη γραμμή ηλεκτροδότησης του ναυπηγείου αποκατέστησε ο ΔΕΔΔΗΕ, αναπτύσσοντας εκτεταμένες εργασίες καθ΄ όλη τη διάρκεια των τελευταίων ημερών, προκειμένου από 1η Αυγούστου η γραμμή της Ερμούπολης να “σηκώνει” τις ανάγκες αποκλειστικά της πόλης, με φόντο την επισκεψιμότητα που μεταφράζεται και σε εξαιρετικά αυξημένη κατανάλωση ρεύματος.

Δεδομένης της εξέλιξης των απαραίτητων εργασιών εν μέσω θερινής περιόδου και εξ αφορμής της ταλαιπωρίας των επιχειρηματιών της περιοχής, όπως όμως και των οδηγών που διέρχονται από το σημείο, καθώς ο αριθμός των οχημάτων και των δικύκλων έχει αυξηθεί σημαντικά, κλήθηκε να μιλήσει στην εφημερίδα ο αναπληρωτής διευθυντής του ΔΕΔΔΗΕ Σύρου, Νίκος Ραγκούσης, προκειμένου να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία για την πορεία και την ολοκλήρωση των εργασιών.

Αποκατάσταση βλάβης που είχε παρουσιαστεί από τον Οκτώβριο

Με φόντο τα εύλογα παράπονα των πολιτών της Σύρου, αφού εν μέσω καλοκαιριού αναπτύχθηκε ένα εργοτάξιο σε περιοχή που παρουσιάζει υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο, ο κ. Ραγκούσης κλήθηκε να ενημερώσει για τη βλάβη στην περιοχή.

“Το έργο αφορά σε αποκατάσταση της βλάβης της υπόγειας τροφοδοτικής γραμμής του ναυπηγείου, η οποία έχει παρουσιαστεί πολύ καιρό πριν και αναγκαστήκαμε να τροφοδοτούμε από τη γραμμή της πόλης το Νεώριο” δήλωσε αρχικά ο αναπληρωτής διευθυντής του ΔΕΔΔΗΕ, εξηγώντας στη συνέχεια πως, “Είναι βλάβη σε υπόγειο καλώδιο που διασχίζει όλη την περιοχή από την Alpha bank και φθάνει μέχρι το ναυπηγείο” και καθώς όπως συμπλήρωσε, “αυτό το κομμάτι επειδή είναι μέσα στη θάλασσα, παρουσίαζε συνέχεια βλάβες”, γνωστοποίησε πως, “οι τεχνικοί που ήρθαν κι από την Αθήνα, αποφάσισαν ότι έπρεπε να αλλαχθεί όλο το καλώδιο”.

Ερωτηθείς για τον χρόνο διαπίστωσης της βλάβης, ο κ. Ραγκούσης υπήρξε αναλυτικός, σημειώνοντας επιπλέον, πως, η καθυστέρηση με την οποία έγιναν οι παρεμβάσεις αποκατάστασης, οφείλονται – όπως ισχυρίστηκε – σε ζητήματα γραφειοκρατίας.

“H βλάβη παρουσιάστηκε πέρυσι τον Οκτώβριο. Κάναμε εμείς αμέσως αίτηση προς τις αρμόδιες Υπηρεσίες, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης και σε άλλους φορείς που εμπλέκονται και μετά από πολλές προσπάθειες και πιέσεις, μας έδωσαν την άδεια την εβδομάδα των Ευρωεκλογών. Δηλαδή μετά από οκτώ περίπου μήνες”. Σύμφωνα με όσα εξήγησε, “Μέχρι τότε δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι, αφού είναι λιμενική ζώνη και θα πηγαίναμε αυτόφωρο αν ξεκινούσαμε οτιδήποτε, παρότι ήταν βλάβη”.

Θέλησε να επισημάνει μάλιστα πως, “Ευτυχώς μέχρι τώρα προβλήματα δεν είχαμε στην ηλεκτροδότηση, με εξαίρεση ένα βράδυ που είχαμε διακοπή, προ ημερών και κατορθώσαμε και την αποκαταστήσαμε πρόχειρα”.

Ο κ. Ραγκούσης κληθείς να δώσει αναλυτικότερες απαντήσεις για τον χρόνο ανάπτυξης των εργασιών, ανέφερε πως, μετά το διάστημα των Ευρωεκλογών και των Αυτοδιοικητικών εκλογών, “αφού είπαμε να ξεκινήσουμε μετά τις Ευρωεκλογές, προκηρύχθηκαν οι εθνικές εκλογές και μας είπαν μετά από τις εκλογές, δίνοντάς μας προθεσμία ως την 1η Σεπτεμβρίου”.

Από την πλευρά του ΔΕΔΔΗΕ, τόνισε πως ζητήθηκε παράταση, αφού υπήρξε προβληματισμός για την υλοποίηση του έργου μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, ωστόσο, επειδή θα υπήρχε νέος κύκλος γραφειοκρατίας για τη λήψη αδειοδοτήσεων, εξήγησε πως οι συνθήκες στο νησί, δεν επέτρεψαν μεγαλύτερη καθυστέρηση.

“Ζητάμε παράταση λόγω του ότι πέφτει μέσα στη θερινή περίοδο περίπου έναν μήνα αλλά μας είπαν ότι θα έπρεπε μετά να ξεκινήσει εξ αρχής όλη η διαδικασία των αδειοδοτήσεων.

Να έχουμε βλάβη, να έχουμε φορτωμένη τη γραμμή της πόλης, να περάσουμε το καλοκαίρι με αυτήν την κατάσταση και μετά να περιμένουμε άλλους δέκα μήνες για αδειοδότηση...” ανέφερε σχολιαστικά ο ίδιος, γνωστοποιώντας πως, “Διαφορετικά μας είπαν να ξεκινήσουμε τώρα”, όπως κι έπραξε τελικά ο ΔΕΔΔΗΕ Σύρου.

“Κάναμε συνεχώς έγγραφα κι εξηγούσαμε ότι ήταν βλάβη. Τέτοια γραφειοκρατία δεν έχω συναντήσει ξανά. Αυτά τα χαρτιά υπάρχουν” συμπλήρωσε κατηγορηματικά, αιτιολογώντας την απόφαση για ανάπτυξη εργοταξίου μέσα στη θερινή περίοδο, αν και η βλάβη είχε παρουσιαστεί από τον περασμένο Οκτώβριο.

Mε ταχείς ρυθμούς

Μιλώντας παρακάτω για το έργο αντικατάστασης των σωληνώσεων στη γραμμή του ναυπηγείου, ο κ. Ραγκούσης επεσήμανε πως ακολουθήθηκαν από τον εργολάβο ταχείς ρυθμοί. “Ξεκινήσαμε λοιπόν και ο εργολάβος ήρθε αμέσως με τους εργάτες και τα ειδικά μηχανήματά του. Πήραμε όλα τα μέτρα που απαιτούνται για όλα τα μαγαζιά στην περιοχή του Καρνάγιου και τα κλείσαμε σε μία ημέρα. Καθ΄ υπέρβαση των δυνατοτήτων μας ανοίξαμε τα σημεία σε εκείνη την περιοχή και τα κλείσαμε, αφού βάλαμε τις σωληνώσεις. Ρίξαμε και τσιμέντο” ανέφερε περιγράφοντας τις επεμβάσεις στο ύψος των επιχειρήσεων εστίασης στο “Καρνάγιο”, λέγοντας στη συνέχεια πως αυτές τις ημέρες το έργο υλοποιείται στο υπόλοιπο τμήμα ως και το ύψος της τράπεζας Alpha, για να “κλείσει” εντός της τρέχουσας εβδομάδας.

“Σήμερα (σσ. χθες) ρίχνουμε και τα καλώδια και ολοκληρώνονται πλήρως οι εργασίες. Σήμερα ή αύριο θα έχουμε ολοκληρώσει τις εργασίες” πρόσθεσε, υποστηρίζοντας πως η ταχύτητα με την οποία έγινε το έργο “αποτελεί ρεκόρ”.

“Πιστεύω κάναμε το καλύτερο δυνατό. Ζητάμε συγγνώμη από τον κόσμο για την ταλαιπωρία, αλλά πρέπει να γίνει κατανοητό πως δεν μπορούσαμε να κάνουμε διαφορετικά. Δεν μπορούσαμε να ρισκάρουμε τον Αύγουστο με την πόλη και το ναυπηγείο σε μία γραμμή και να σβήνανε και τα δύο” δήλωσε ο κ. Ραγκούσης, τονίζοντας πως, “Ήταν εξαιρετικά επείγον να γίνει αλλά μας καθυστέρησαν πόσους μήνες με τις αδειοδοτήσεις”, οι οποίες ήταν απαραίτητες καθώς οι επεμβάσεις γίνονται σε χερσαία ζώνη λιμένα.

Αναφορικά με το έργο, ο ίδιος θεώρησε χρήσιμο να γνωστοποιηθεί πως αναπτύχθηκε και μία εφεδρική γραμμή στην περιοχή του Καρνάγιου.

“Παράλληλα, ρίξαμε και μία εφεδρική γραμμή ώστε να μην χρειαστεί να σκάψουμε για τα επόμενα τριάντα χρόνια. Αντικαταστήσαμε τη γραμμή του Νεωρίου και παράλληλα “ρίξαμε” και γραμμή δίπλα, ακόμη ένα καλώδιο, για να υπάρχει για κάθε ενδεχόμενο” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οριακά... η αποκατάσταση λόγω καλοκαιρινής σεζόν

Ερωτηθείς για το πώς ηλεκτροδοτούνταν το ναυπηγείο τους μήνες που η γραμμή του ήταν “νεκρή”, ο ίδιος, επιβεβαίωσε πως η γραμμή της πόλης “σήκωνε” όλο το προηγούμενο διάστημα – από τη βλάβη και μετά – τις ανάγκες του.

“Από τη γραμμή της πόλης έπαιρνε όλους αυτούς τους μήνες. Ευτυχώς δεν είχαμε κάποιο αρνητικό συμβάν. Αν έβγαινε και η γραμμή της πόλης εκτός, θα έσβηνε και το κέντρο και μετά θα έπρεπε να βρίσκαμε λύσεις με μεγάλο ρίσκο” επανέλαβε ο Νίκος Ραγκούσης, ο οποίος για μία ακόμη φορά τόνισε πως, “Το καλοκαίρι δεν μπορούμε να το περάσουμε με τα φορτία που έχουμε” αφού “τώρα έχει φθάσει στο όριό της η γραμμή”.

Συμπλήρωσε δε, πως, “Δηλαδή Δεκαπενταύγουστο δεν θα μπορούσαμε να είχαμε και πόλη και ναυπηγείο μαζί στην ίδια γραμμή διότι ανεβαίνουν πολύ τα φορτία, αυξάνεται η κατανάλωση καθώς υπάρχει επισκεψιμότητα, λειτουργούν τα τουριστικά καταλύματα και τα ξενοδοχεία”.

Κληθείς να ολοκληρώσει την ενημέρωσή του και να δώσει απαντήσεις σχετικά με το αν άμεσα το Νεώριο θα εξυπηρετείται από τη δική του γραμμή, ώστε η γραμμή της Ερμούπολης να σηκώσει με ασφάλεια τις ανάγκες της επισκεψιμότητας, απάντησε καταφατικά.

“Μέσα στην εβδομάδα πιστεύω θα τα ολοκληρώσουμε όλα. Από 1η Αυγούστου θέλουμε η πόλη να είναι μόνη της στη γραμμή της για να έχουμε και εναλλακτική λύση, δηλαδή η μία γραμμή να βοηθήσει την άλλη αν απαιτηθεί”. Στην παρατήρηση μάλιστα αν αυτή η αποκατάσταση της βλάβης με τοποθέτηση νέων “καλωδίων” έγινε οριακά από άποψη χρόνου με φόντο τις υψηλές καταναλώσεις του Αυγούστου, υπήρξε σαφής. “Ναι. Οριακά μας έβγαλε γιατί ήδη την προηγούμενη εβδομάδα που βγήκε μία βλάβη ήταν γι αυτόν τον λόγο” πρόσθεσε, δεσμευόμενος πως και για τις αποκαταστάσεις του δρόμου στο “Καρνάγιο”, ο ΔΕΔΔΗΕ θα πράξει τα αυτονόητα. “Όλα θα αποκατασταθούν πλήρως στην αρχική μορφή τους και καλύτερα από ότι ήταν. Προσπαθούμε να αποκαταστήσουμε και το έδαφος” ανέφερε χαρακτηριστικά, ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του.