Προτεραιότητες της Υπηρεσίας Καθαριότητας για το έτος 2020 με φόντο τις ανάγκες της Σύρου

Έμφαση στην απόκτηση οχημάτων κι εξοπλισμού

Ανάγκες σε νέο απορριμματοφόρο, δύο μικρά φορτηγά και προμήθεια νέων πράσινων κάδων για τη συλλογή απορριμμάτων

Στην ιεράρχηση των άμεσων αναγκών της Υπηρεσίας Καθαριότητας για την εξυπηρέτηση των δημοτών και την προάσπιση του περιβάλλοντος του νησιού, έχει προχωρήσει ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Πέτρος Μώτος ενόψει της ψήφισης του νέου προϋπολογισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το έτος 2020, στη διάρκεια του οποίου ο ίδιος επιδιώκει την απόκτηση και την επαναλειτουργία απαραίτητων οχημάτων και βασικού εξοπλισμού.

Εντός του πρώτου τριμήνου της νέας θητείας, κατά την οποία ο ίδιος έχει υπηρετήσει με συνέπεια τα καθήκοντά του στον τομέα της Καθαριότητας, έχουν διαπιστωθεί αναπάντητες ανάγκες στη λειτουργία της Υπηρεσίας, για τις οποίες αν δρομολογηθούν λύσεις, θα ευνοηθεί ο τόπος συνολικά, ενώ και οι λίγοι – σήμερα - σε αριθμό εργάτες, θα μπορέσουν να καλύπτουν αποτελεσματικότερα τα καθήκοντά τους.

Ο κ. Μώτος έχοντας παραλάβει σοβαρά προβλήματα στην Υπηρεσία που προΐσταται πολιτικά, κλήθηκε να μιλήσει για τις κινήσεις και τον προγραμματισμό της Καθαριότητας, οι οποίες θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα, ενώ μίλησε και για τα αιτήματά του αναφορικά με το έτος 2020.

Ο ίδιος επιβεβαίωσε πως χθες αναρτήθηκε η πρόσκληση για την προμήθεια νέων πράσινων κάδων, οι οποίοι θα τοποθετηθούν στο νησί, τόσο στην Ερμούπολη, όσο και στα χωριά, βάσει των αναγκών που έχει καταγράψει η Υπηρεσία, ενώ γνωστοποίησε πως επιθυμεί την προμήθεια ενός απορριμματοφόρου οχήματος, και δύο μικρών φορτηγών, καθώς ο δημοτικός στόλος συνοδεύεται από πολλά και μεγάλα προβλήματα.

Επιπλέον, σημείωσε πως στόχος για το 2020 είναι η επισκευή και λειτουργία τουλάχιστον ενός εκ των δύο πλυντηρίων κάδων του Δήμου, αλλά και η προσπάθεια αγοράς ανταλλακτικών για το παροπλισμένο παλιό σάρωθρο.

Αναφορικά με τον εξοπλισμό για τους οδοκαθαριστές, ο κ. Μώτος τόνισε πως φροντίζει καταλλήλως η Υπηρεσία του, ώστε η εργασία τους να γίνεται με ασφάλεια και να τους παρέχεται ο απαραίτητος εξοπλισμός.

Δαπάνη 23 χιλ. ευρώ για νέους πράσινους κάδους

Ειδικότερα, μόλις χθες αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Δήμου η σχετική πρόσκληση για την προμήθεια νέων πράσινων κάδων για τις ανάγκες της Καθαριότητας στο νησί, με δαπάνη που δεν θα υπερβαίνει το ποσό των 23 χιλ. ευρώ.

Αναφορικά με την κατάσταση που έχει συναντήσει ο Πέτρος Μώτος στον συγκεκριμένο εξοπλισμό του Δήμου, το τελευταίο τρίμηνο, δηλαδή στη νέα θητεία που ανέλαβε ο ίδιος ως Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, σχολίασε τα εξής: “Έχουμε πάρα πολύ παλιούς κάδους, σπασμένους και χαλασμένους. Σε ορισμένους έλλειπαν τα καπάκια και σε κάποιους οι ρόδες”. Υπενθυμίζοντας μάλιστα πως τέθηκε σε προτεραιότητα το θέμα του πλυσίματός τους και της επισκευής για όσους εξ αυτών ήταν εφικτό να γίνει, σημείωσε τα ακόλουθα: “Όσους κάδους μπορέσαμε τους συντηρήσαμε μετά από την ανάληψη των καθηκόντων μας και βέβαια τους πλύναμε όλους. Μάλιστα στην Ερμούπολη πλένουμε συνέχεια τους κάδους. Όμως, μαζί με τους αρμόδιους υπαλλήλους διαπιστώσαμε ότι έπρεπε να παραγγείλουμε νέους κάδους διαφόρων ειδών”. Σύμφωνα με τις ανάγκες του Δήμου, στο περιεχόμενο της πρόσκλησης καθίσταται σαφές πως απαιτείται η προμήθεια σαράντα πλαστικών κάδων απορριμμάτων χωρητικότητας 120lt , δέκα πλαστικών κάδων απορριμμάτων χωρητικότητας 660lt με ίσιο πλαστικό καπάκι, πενήντα εφτά πλαστικών κάδων απορριμμάτων χωρητικότητας 770lt με ίσιο πλαστικό καπάκι, είκοσι πλαστικών κάδων απορριμμάτων χωρητικότητας 770lt με ίσιο πλαστικό καπάκι και ποδομοχλό, πέντε πλαστικών κάδων απορριμμάτων χωρητικότητας 1100lt με ίσιο πλαστικό καπάκι καθώς και πέντε μεταλλικά επιστύλια διπλά καλάθια μικροαπορριμμάτων.

Ερωτηθείς σχετικά με το αν έχει αποφασιστεί αν οι κάδοι θα καλύψουν ανάγκες σε όλο το νησί, ώστε να αντικατασταθούν παλιοί και χαλασμένοι, ο ίδιος απάντησε καταφατικά.

“Αντιμετωπίζουμε όλες τις περιοχές της Σύρου με τον ίδιο τρόπο. Όπου χρειάζονται αντικατάσταση οι κάδοι, θα προχωρήσουμε σε σχετικές ενέργειες μετά την προμήθεια των νέων. Θα προχωρήσουμε σταδιακά. Προτεραιότητα δίνουμε στην “καρδιά” κάθε περιοχής σε Ερμούπολη, Άνω Σύρο και χωριά όπως Φοίνικα, Ποσειδωνία κ.α.. Μακάρι η προμήθεια που μπορούμε να κάνουμε να επαρκέσει για όλες τις ανάγκες μας” δήλωσε κατηγορηματικά.

Επιπλέον, με φόντο τα παράπονα που είχαν εκφραστεί κατά καιρούς στο παρελθόν για την έντονη δυσοσμία κάδων, ο κ. Μώτος κλήθηκε να γνωστοποιήσει αν το αρχικό ενδιαφέρον της Υπηρεσίας στη σημερινή θητεία του ίδιου, για τακτική καθαριότητα, θα συνεχιστεί.

“Για να είμαστε ειλικρινείς, αυτήν την εποχή που έχουμε βροχές, δεν απαιτείται τόσο συχνό πλύσιμο, όπως όμως χρειάζεται το καλοκαίρι”. Ως εκ τούτου, τόνισε πως, “πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, θα υπάρχουν δύο – τρία άτομα ώστε να καθαριστούν καλά όλοι οι κάδοι και στα χωριά”.

Ο Αντιδήμαρχος μάλιστα θέλησε να επισημάνει πως, “όλα τα παραπάνω τα κάνουμε με το μικρό σε αριθμό πια διαθέσιμο προσωπικό και τους ευχαριστώ πολύ όλους. Είναι συγκινητικές οι προσπάθειές τους. Πιστεύω ότι όλα θα μπουν σε μία τάξη, όταν θα έχουμε πρόσληψη εργατών τον Φεβρουάριο. Τότε θα συνεχίσουμε κανονικά το έργο μας”.

Πέραν των ανωτέρω, ο Πέτρος Μώτος ρωτήθηκε αν η προμήθεια των 23 χιλ. ευρώ γίνεται σύμφωνα με τις σημερινές οικονομικές αντοχές του Δήμου. “Ακριβώς. Η προμήθεια γίνεται βάσει οικονομικών δυνατοτήτων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης σήμερα” απάντησε σχετικά, κάνοντας έκκληση μάλιστα στη συνέχεια – για μία ακόμη φορά δημοσίως – ώστε οι δημότες να τηρούν τον κανονισμό Καθαριότητας, για να διατηρείται καθαρό το περιβάλλον, να διευκολύνεται το έργο της Υπηρεσίας και να μην καταστρέφονται οι κάδοι.

“Αυτό που θέλω να επισημάνω ξανά είναι οι δημότες να τηρούν τον κανονισμό Καθαριότητας. Για να είμαι ειλικρινής ένα μέρος του προβλήματος, έχει λυθεί γιατί υπάρχει κόσμος που μας καλεί τηλεφωνικά προκειμένου να ενημερωθεί για τον τρόπο που μπορεί να πετάξει διάφορα μεγάλα αντικείμενα”. Πρόσθεσε ακόμη πως, “Τα μεγάλα αντικείμενα τα απομακρύνει φορτηγό και είναι σημαντικό να υπάρχει συνεργασία, ώστε να μην πετούν αυτά που θέλουν, όπου και όποτε θέλουν”.

Ασφάλεια σε δρόμους και φροντίδα πρασίνου

Ο Πέτρος Μώτος θέλοντας να ενημερώσει για το κομμάτι των εργασιών στο οποίο δίνει έμφαση αυτήν την περίοδο η Υπηρεσία, έκανε μία παρένθεση, λέγοντας πως υπάρχει συστηματική φροντίδα του πρασίνου και των δέντρων σε κεντρικούς και πολυσύχναστους δρόμους σε όλο το νησί.

“Έχω βρει ένα “βουνό” σε θέματα κλαδεμάτων και περιποίησης του πρασίνου. Για εμένα κι αυτά τα θέματα έχουν προτεραιότητα” ανέφερε, εξηγώντας πως, “Για παράδειγμα στη Λαλακιά που είναι πολυσύχναστος δρόμος, υπάρχουν οι ευκάλυπτοι που δεν είχαν κλαδευτεί. Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν, αλλά πρέπει να μαζέψουμε όλες τις εκκρεμότητες. Κλαδεύουμε στα χωριά και έχουμε και συνεργασία με όλους τους προέδρους, τους οποίους και θέλω να ευχαριστήσω.

Σύμφωνα με τις προτεραιότητες, κρίνουμε τα επείγοντα θέματα και προχωράμε”.

Να επαναλειτουργήσει απαραιτήτως το ένα πλυντήριο κάδων

Πέραν των ανωτέρω, ο Αντιδήμαρχος γνωστοποίησε πως υπάρχουν συγκεκριμένα αιτήματα για κάλυψη βασικών θεμάτων της Υπηρεσίας. Ένα εξ αυτών – εξαιρετικά σοβαρό – η επαναλειτουργία του ενός - έστω - από τα δύο πλυντήρια κάδων.

“Έχουμε ζητήσει να υπάρξει μέριμνα για να επισκευαστεί τουλάχιστον το ένα από τα δύο πλυντήρια. Το έχουμε στο πρόγραμμά μας, αμέσως μόλις ψηφιστεί ο προϋπολογισμός για το 2020, να επισκευαστεί και να λειτουργήσει το ένα πλυντήριο για τους περιφερειακούς κάδους και για τα χωριά, ώστε ό,τι καλύτερο μπορούμε, να το κάνουμε” σχολίασε χαρακτηριστικά, εξηγώντας μάλιστα πως, “Πρέπει να πλένουμε τους κάδους στα πλυντήρια, ενώ αυτή τη στιγμή οι κάδοι πλένονται και με χειρωνακτική εργασία”. Όπως σημείωσε, μέχρι στιγμής ο Δήμος διαθέτει ένα πιεστικό μηχάνημα και “το μεταφέραμε στο “Κοράκι”, εκεί μεταφέραμε και τους κάδους για να τους πλύνουμε. Όπου δηλαδή πλέναμε και τα κοντέινερ”.

Ωστόσο, ο ίδιος αφού τόνισε πως η λειτουργία του ενός πλυντηρίου κρίνεται επιβεβλημένη, σχολίασε σε κατηγορηματικό τόνο πως, “Θέλουμε να επισκευαστεί απαραίτητα ένα πλυντήριο ώστε πριν από το καλοκαίρι να λειτουργεί. Εύχομαι να τα καταφέρουμε”.

Προμήθειες σε οχήματα

Δεδομένης της τραγικής κατάστασης που είχε παραλάβει τον δημοτικό στόλο οχημάτων της Καθαριότητας ο ίδιος, κατά την ανάληψη των καθηκόντων του, είχε αναφέρει γενικόλογα πως ο Δήμος όφειλε να μεριμνήσει για την επισκευή τους.

Σήμερα, γνωρίζοντας ακριβώς τις ανάγκες για όλο το νησί στο κομμάτι της αποκομιδής και μεταφοράς των απορριμμάτων, ο κ. Μώτος σημείωσε τα εξής: “Ό,τι μπορούμε το διορθώνουμε. Υπάρχουν οι μηχανικοί και οι συντηρητές και προσπαθούμε να βάλουμε τάξη. Αναζητούμε για ορισμένα οχήματα ανταλλακτικά, αλλά είναι γεγονός πως χρειάζεται μεγάλο κόστος για τα ανταλλακτικά. Έχουμε αρχίσει και δρομολογούμε θέματα. Δεν λέω ότι μπορούμε να τα φτιάξουμε όλα τώρα”. Σε πρακτικό επίπεδο, γνωστοποίησε πως, αρχικά “προχωρήσαμε σε παραγγελία ελαστικών για οχήματα, μετά από προσφορές που πήραμε, ώστε τα οχήματα και τα μηχανήματα του Δήμου να λειτουργούν και στις μετακινήσεις να υπάρχει ασφάλεια”. Επανέλαβε μάλιστα πως, “Δυστυχώς, όλα τα οχήματα είναι παλιά και πρόσφατα, δεν έχει αγοραστεί κανένα καινούργιο. Έτσι, καθημερινά τα οχήματα του Δήμου παρουσιάζουν μικρές βλάβες. Το συνεργείο του Δήμου κάνει ό,τι μπορεί για να επισκευάζει. Αλλά χρειάζονται ανταλλακτικά”.

Βάσει της κατάστασης που ο ίδιος περιέγραψε, γνωστοποίησε πως η Υπηρεσία του έχει θέσει σε προτεραιότητα την αγορά ενός απορριμματοφόρου οχήματος, όπως και δύο μικρών φορτηγών.

“Μιλήσαμε με τους συνεργάτες μου στην Υπηρεσία Καθαριότητας και αποφασίσαμε πως πρέπει να πάρουμε ένα απορριμματοφόρο και δύο μικρά φορτηγά. Μιλάμε για αγορά. Την παρούσα στιγμή αυτές είναι οι άμεσες ανάγκες μας και στη συνέχεια, βλέπουμε τι άλλο θα χρειαστούμε”.

Ερωτηθείς αν γι αυτές τις προμήθειες, θα αξιοποιήσει ο Δήμος κάποιο χρηματοδοτικό “εργαλείο”, ο Πέτρος Μώτος υπήρξε λακωνικός προς το παρόν. “Έχουμε μιλήσει με τους συνεργάτες μου και έχουμε προσδιορίσει τις άμεσες ανάγκες μας. Ένα απορριμματοφόρο και δύο μικρά φορτηγάκια. Θα εξετάσουμε με τον Δήμο τον τρόπο”.

Πάντως, αναφορικά με το πώς καλύπτονται ως σήμερα οι ανάγκες και πόσα μηχανήματα έχει η Καθαριότητα – λειτουργικά – στη διάθεσή της, υπήρξε συγκεκριμένος: “Σε λειτουργία αυτή τη στιγμή είναι τρία απορριμματοφόρα. Και βέβαια, έχουμε πάρει κάποιες προσφορές για ανταλλακτικά ώστε σύντομα ίσως να έχουμε σε λειτουργία κι ένα τέταρτο”.

Ο κ. Μώτος επανέλαβε σχετικά με το θέμα, πως, “τα οχήματα μετρούν πολλά χρόνια ζωής και έχουν σοβαρά προβλήματα. Αυτή είναι η αλήθεια και συνεχώς θέλουν ανταλλακτικά. Αν καταφέρουμε το 2020 να έχουμε ένα καινούργιο απορριμματοφόρο και από τον μεθεπόμενο χρόνο, ακόμη ένα, η δουλειά μας σε όλο το νησί θα γίνεται σίγουρα πολύ καλύτερα. Αυτά τα απορριμματοφόρα κάνουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα”.

Σκέψεις για επαναλειτουργία του παλιού σαρώθρου

Στο πλαίσιο των προσπαθειών της Υπηρεσίας Καθαριότητας για τον εξοπλισμό και τα μηχανήματα που χρειάζονται οι εργάτες, ο κ. Μώτος σημείωσε πως εντάσσονται και οι σχετικές ενέργειες για το παλιό σάρωθρο.

Αν και αυτό παραμένει επί πολλά έτη παροπλισμένο, εντός του αμαξοστασίου και σήμερα ο Δήμος έχει αποκτήσει ένα σύγχρονο σάρωθρο, ωστόσο, ο κ. Μώτος υποστήριξε πως πρέπει να αγοραστεί ανταλλακτικό για να επισκευαστεί, ώστε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, να είναι έτοιμος ο Δήμος να ανταποκριθεί.

“Η Υπηρεσία μας αυτή τη στιγμή έχει το νέο σάρωθρο και συζητάμε όταν θα βρούμε ανταλλακτικό να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε και το παλιό. Το ανταλλακτικό του είναι ακριβό, αλλά αν καταφέρουμε να το φτιάξουμε θα είναι σημαντικό” δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Μώτος, σχολιάζοντας πως αυτό σήμερα, “παραμένει παροπλισμένο στο αμαξοστάσιο του Δήμου”.

Θέλοντας να προβεί σε έναν γενικότερο σχολιασμό για τα αιτήματά του αναφορικά με το 2020, με φόντο τις περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες του Δήμου, ο ίδιος ανέφερε τα ακόλουθα: “Κατανοώ ότι είμαι πλεονέκτης και θέλω να φτιαχτούν όλα για την Υπηρεσία μας, όμως, γνωρίζω ότι χρειάζονται και αρκετά χρήματα. Ελπίζω να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε”.

Κλείνοντας, ο ίδιος ρωτήθηκε για τις ανάγκες σε εξοπλισμό των οδοκαθαριστών, απαντώντας πως ο Δήμος τους διαθέτει όσα χρειάζονται. “Καλύπτονται όλα. Μίλησα με τους συνεργάτες μου ώστε να γνωρίζουμε ό,τι χρειαστούν, να το προμηθευτούμε. Έχουμε έναν προγραμματισμό για να μην έχουμε πρόβλημα με εργαλεία που χρησιμοποιούνται καθημερινά”.

Ο Αντιδήμαρχος κλείνοντας τις δηλώσεις του, επανέλαβε για τα αιτήματά του πως, “Όλα όσα είπα είναι στις προτεραιότητές μας”.