Σε δύο δράσεις προβολής μέσω τηλεοπτικών εκπομπών και σε ανάδειξη μέσω των social media περιορίζεται η τουριστική προώθηση της Σύρου για την πασχαλινή περίοδο, στην οποία πλέον “ποντάρει” η αγορά για μία πολυπόθητη οικονομική “ανάσα” μετά "λουκέτο"

Σε χαμηλούς… τόνους η τουριστική προώθηση του Πάσχα

Πρόθεση επικοινωνιακής αξιοποίησης της καλής επιδημιολογικής εικόνας του νησιού καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας

Με την “τονωτική ένεση” της περιόδου του καρναβαλιού, να θεωρείται πλέον χαμένη, με τους επιχειρηματίες του τουρισμού να βρίσκονται σε ιδιαίτερα δεινή κατάσταση λόγω των κλειστών και υπολειτουργούντων επιχειρήσεων και με την αβεβαιότητα που δημιουργεί η συνθήκη της πανδημίας, τα “βλέμματα” ως προς την ουσιαστική εκκίνηση για την κίνηση της τουριστικής αγοράς στρέφονται στην περίοδο του Πάσχα.

Ως ένας από τους κορυφαίους πανελληνίως προορισμούς για τις πασχαλινές “εξορμήσεις” και με βάση τις μέχρι στιγμής πληροφορίες που θέλουν χαλάρωση των μέτρων έως τότε, η οποία θα επιτρέψει – αν δεν ανατραπούν, όπως συχνά συμβαίνει, τα δεδομένα – τις τουριστικές μετακινήσεις, η Σύρος περιμένει το Πάσχα, προκειμένου να “αναπνεύσει”, σε ό,τι αφορά την κίνηση της αγοράς.

Παρ’ όλα αυτά, ο σχεδιασμός του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης έως σήμερα, σχετικά με τις απαραίτητες προωθητικές ενέργειες που θα απαιτηθούν, ώστε το περίφημο “Πάσχα στη Σύρο” να επικοινωνηθεί ικανοποιητικά, ώστε να αποτελέσει έναυσμα για τους εν δυνάμει επισκέπτες να προγραμματίσουν τις μετακινήσεις τους στο νησί, φαίνεται να κινείται σε περιορισμένο επίπεδο, δεδομένου, ότι περιλαμβάνει την προώθηση μέσω τηλεόρασης και ψηφιακό μάρκετινγκ μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Δήμου.

Για την απώλεια της μικρής, αλλά καθιερωμένης ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης κατά την περίοδο του καρναβαλιού λόγω της πανδημίας, αλλά και για τον προγραμματισμό δράσεων αναφορικά με την περίοδο του Πάσχα και της τουριστικής σεζόν του 2021, μίλησαν στην εφημερίδα ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, κ. Νίκος Λειβαδάρας, αλλά και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τουρισμού, κ. Παναγιώτης Κουταβάς.

Κύριο σημείο, στο οποίο στάθηκαν και οι δύο άνδρες ήταν το γεγονός, ότι θα αξιοποιηθεί και επικοινωνιακά το γεγονός ότι η Σύρος, από την αρχή της πανδημίας έως σήμερα, έχει παραμείνει σε επιδημιολογικό επίπεδο ένας “πράσινος” και ασφαλής προορισμός, αλλά και ότι διαθέτει επίσης και τις υγειονομικές υποδομές, που εμπνέουν ασφάλεια στον επισκέπτη.

Χαμένη περίοδος” το καρναβάλι

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, κ. Λειβαδάρας, όσον αφορά στο καρναβάλι, που και φέτος δεν θα πραγματοποιηθεί με διά ζώσης εκδηλώσεις, «ακόμη και μεγαλύτερες από τη δική μας διοργάνωση, όπως το καρναβάλι της Πάτρας, της Ξάνθης κλπ, λόγω της κατάστασης δεν πρόκειται να κάνουν καμία απολύτως εκδήλωση, πέραν των ψηφιακών. Έτσι κι εμείς, έχουμε προγραμματίσει διαδικτυακές δράσεις για το Συριανό Κραναβάλι 2021, οι οποίες σίγουρα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις μεγάλες παρελάσεις και το ελεύθερο ξεφάντωμα, αλλά κρατούν ζωντανό το θεσμό, δίνουν μία εύθυμη και χαρούμενη νότα στην αρκετά περιορισμένη πλέον καθημερινότητά μας, ενώ παράλληλα διατηρούν το ενδιαφέρον του κόσμου για το καρναβάλι μας».

Ωστόσο, ο Δήμαρχος υπογράμμισε πως «σίγουρα αυτές οι δράσεις δεν πρόκειται να αποφέρουν οφέλη, σε οικονομικό επίπεδο, πάνω απ’ όλα στους επιχειρηματίες του τουρισμού και τους καταστηματάρχες. Δυστυχώς, είναι μία περίοδος η οποία και αυτή έχει χαθεί».

Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού, κ. Κουταβά, το Συριανό καρναβάλι έφερνε κάθε χρόνο πάνω από 1.000 επισκέπτες, έχοντας ως αποτέλεσμα την άνοδο της επισκεψιμότητας και της κίνησης της αγοράς σε μία “νεκρή” τουριστικά περίοδο για το νησί. Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, η επιδημιολογική κατάσταση και τα μέτρα περιορισμού κατά της διάδοσης του covid-19 δεν επιτρέπουν αυτή τη μικρή “ένεση” κατά τη χειμερινή περίοδο. «Το καρναβάλι είναι κάτι που και φέτος δεν μπορούμε να έχουμε και φυσικά είναι ένα πολύ μεγάλο πλήγμα», παραδέχτηκε κι εκείνος.

Προώθηση του Πάσχα στη Σύρο με μόλις δύο τηλεοπτικές αναφορές

Δεδομένων των συνθηκών, το επόμενο μεγάλο “στοίχημα”, ώστε να λειτουργήσει η αγορά, να υπάρξει εισροή εσόδων και να καμφθούν οι τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας για τις σφοδρά πληττόμενες επιχειρήσεις, είναι αυτό της επισκεψιμότητας του Πάσχα, σε μόλις τρεις μήνες από σήμερα.

Κληθείς να αναφερθεί στις δράσεις του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, όσον αφορά στην προώθηση της εμπειρίας του Πάσχα στη Σύρο, ο Αντιδήμαρχος αναφέρθηκε πρώτα στο γεγονός, ότι ο Δήμος της πρωτεύουσας υπήρξε από τους πρώτους του νομού, που ενέκρινε το πλάνο τουριστικής προώθησης για το 2021, στις αρχές Νοεμβρίου του 2020, ενώ σημείωσε ότι μετά και την έγκριση του δημοτικού προϋπολογισμού από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου θα τεθεί σε εφαρμογή το πλάνο προβολής της Σύρου. «Ο πρώτος στόχος είναι το Πάσχα», σημείωσε ο κ. Κουταβάς.

Δεδομένου, ωστόσο, ότι το πλάνο τουριστικής προώθησης, όπως αυτό ψηφίστηκε, δεν αφορά σε μεμονωμένες δράσεις, αλλά σε γενικές κατευθύνσεις, συνέχισε διευκρινίζοντας, ότι «εμείς έχουμε ήδη προγραμματίσει δύο επισκέψεις τηλεοπτικών συνεργείων, ούτως ώστε να προβάλλουν τον τόπο μας και να μπορούμε να περιμένουμε μία επισκεψιμότητα σημαντική για την περίοδο αυτή».

Παρ’ ό,τι δεν υπάρχουν άλλες προγραμματισμένες μέχρι στιγμής δράσεις, η προώθηση του Πάσχα στη Σύρο θα πραγματοποιηθεί και μέσα από τα διαθέσιμα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, YouTube, Instagram κλπ) του Δήμου σε ψηφιακό επίπεδο. «Η προβολή του νησιού μέσα από τα social media είναι ένα κομμάτι που προς το παρόν το δουλεύουμε εμείς, ως Τμήμα. Έχουμε ζητήσει όμως και από κάποιες εταιρείες να μας κάνουν προσφορές, ούτως ώστε να αναθέσουμε την προβολή μέσω των ΜΚΔ σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη, ο οποίος θα έχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία και εμπειρία, αλλά και τα “κανάλια” εκείνα, μέσω των οποίων η προβολή θα γίνει με μεγαλύτερη στόχευση, αλλά και με πιο εντατικούς ρυθμούς. Στις διαδικασίες αυτές αναμένεται να προχωρήσουμε μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα», δήλωσε ο Αντιδήμαρχος.

Σχετικά με το γεγονός, ότι δεν υπάρχουν στο πρόγραμμα περισσότερες δράσεις, ο ίδιος υποστήριξε, ότι «είναι σημαντικό να τονίσουμε, ότι λόγω της πανδημίας η τουριστική προβολή δεν είναι κάτι το οποίο γίνεται στοχευμένα από κανέναν προορισμό, διότι όλοι περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση της πανδημίας, ακόμη και σε παγκόσμιο επίπεδο, ώστε να αρχίσουν να κάνουν εντατικοποιημένη προβολή. Έτσι κι εμείς, βαδίζουμε όπως ακριβώς όλοι οι προορισμοί, δηλαδή αυτή τη στιγμή, με μία προβολή που γίνεται από εμάς τους ίδιους μέσω των social media και το αμέσως επόμενο διάστημα στοχευμένα, μέσω μίας σύμβασης».

Αισιόδοξες προβλέψεις για την πασχαλινή περίοδο

Ο κ. Κουταβάς τόνισε τη σημαντικότητα της περιόδου για το νησί, λέγοντας, ότι «ας μην ξεχνάμε, ότι το Πάσχα είναι μία περίοδος πάρα πολύ σημαντική για τον τουρισμό της Σύρου, καθώς είναι από τους πιο διάσημους προορισμούς για Πάσχα στη χώρα μας. Άρα ο κόσμος το έχει γνωρίσει, έχει ήδη προβληθεί, αλλά κι εμείς θα το προβάλλουμε και περιμένουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο». Συμπλήρωσε δε, ότι στην περίπτωση που χαλαρώσουν τα μέτρα, ώστε να καταστεί δυνατή η μετακίνηση για αναψυχή, η πασχαλινή περίοδος θα δώσει μία “ανάσα” και για τις επιχειρήσεις της εστίασης και των καταλυμάτων. «Όπως διαρρέεται και από κυβερνητικές πηγές, η εστίαση θα ανοίξει περίπου κατά το τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου πιθανότατα. Έτσι μέσα στην περίοδο αυτή, από 24 Απριλίου και έπειτα, θα μπορέσουν να πάρουν αυτή την “ένεση”, που θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να συνεχίσουν τη λειτουργία τους και μέσα στο καλοκαίρι», ανέφερε.

Επίσης αισιόδοξος, ότι κατά την περίοδο του Πάσχα θα αναπληρωθεί τουλάχιστον ένα μέρος, από τη ζημία των επιχειρήσεων, εμφανίστηκε και ο Δήμαρχος, ο οποίος μάλιστα αναφέρθηκε και στην «ενισχυμένη διάθεση προβολής» του νησιού της Σύρου, από διεθνή και εγχώρια μέσα, ανεξάρτητα από τις δράσεις του Δήμου.

Εξέφρασε δε την ευχή, «το Πάσχα η κατάσταση να είναι πολύ καλύτερη, να επιτραπούν οι μετακινήσεις, ώστε τουλάχιστον να μπορέσει να υπάρξει μία κάποια αναπλήρωση, μεταξύ άλλων και του διαστήματος του καρναβαλιού, που δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει τίποτε».

«Θέλουμε να επενδύσουμε στο Πάσχα», υπογράμμισε, καθώς «ο κόσμος έχει κουραστεί με όλη αυτή την κατάσταση και πιστεύω ότι αν το Πάσχα είμαστε σε καλή κατάσταση θα έχουμε μία καλή κινητικότητα, ώστε να μπορέσει να κινηθεί η αγορά. […] Πρέπει να ευχόμαστε να ανοίξει η αγορά, οι μετακινήσεις και να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε, αυτό είναι πάνω απ’ όλα. Υπάρχει αβεβαιότητα. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για άμεσες δράσεις, αλλά δυστυχώς, υπάρχει η επιφύλαξη του τι μέλλει γενέσθαι. Το βλέπουμε με αισιοδοξία, αλλά είμαστε πάντοτε συγκρατημένοι. Δεν μπορούμε να βγούμε και να εξαγγείλουμε πράγματα τα οποία δεν ξέρουμε καν ακόμη αν θα ισχύσουν».

Ατού” η καλή επιδημιολογική εικόνα

Συγκριτικό πλεονέκτημα του νησιού, τονίζουν Δήμαρχος και Αντιδήμαρχος, πως πρόκειται να αποτελέσει η καλή εικόνα του, καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, γεγονός που πρόκειται να συμπεριληφθεί στην επικοινωνιακή πολιτική του Δήμου.

«Θα προβάλλουμε το γεγονός, ότι η Σύρος καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας έχει παραμείνει ένας πολύ ασφαλής προορισμός, που ουδέποτε υπήρξε κόκκινη ζώνη. Αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που θα χρησιμοποιήσουμε στην καμπάνια μας», τόνισε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού.

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος υπογράμμισε, ότι η Σύρος «είναι ένα νησί που τουλάχιστον από υγειονομικής άποψης είναι πάρα πολύ καλά θωρακισμένο. Διαθέτει ένα νοσοκομείο δευτεροβάθμιας περίθαλψης πάρα πολύ καλού επιπέδου, υπάρχει Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας, υπάρχει η βάση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, υπάρχει κινητή μονάδα του ΕΟΔΥ που διενεργεί test. Είναι από τους πλέον ασφαλείς προορισμούς. Αυτό είναι σημαντικό πλεονέκτημα, συν το ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στην Αθήνα, αλλά κυρίως αυτό που έχει σημασία είναι ότι είμαστε ένας προορισμός στον οποίο ο επισκέπτης μας μπορεί να αισθανθεί ασφαλής. Μπορεί να το έχουμε ξαναπεί, αλλά νομίζω ότι πρέπει να τονίζεται και να επικοινωνείται αυτό».

Έμφαση στην ατομική και επιχειρηματική ευθύνη για την τήρηση των μέτρων ενόψει “ανοίγματος”

Παρ’ όλη την αισιοδοξία που υπάρχει, αναφορικά με το γεγονός ότι η πασχαλινή περίοδος προσφέρεται για ένα δυναμικό πρώτο “άνοιγμα” της αγοράς, επισημάνθηκε, πως αυτό θα πρέπει να γίνει τηρουμένων των μέτρων και με ιδιαίτερα αυξημένα αντανακλαστικά.

«Τα μέτρα δεν πρέπει να χαλαρώσουν. Δυστυχώς, θα πρέπει να τα συνηθίσουμε για αρκετό χρονικό διάστημα. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα πρέπει να τηρούνται ευλαβικά, ώστε να μην περάσουμε στο άλλο άκρο διότι μετά τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα, τόσο από πλευράς υγείας, όσο και από πλευράς οικονομίας», ανέφερε ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, κ. Λειβαδάρας.

Αλλά και ο Αντιδήμαρχος, κ. Κουταβάς, σημείωσε, ότι «η πανδημία ήρθε για να μείνει. Είναι κάτι, με το οποίο θα πρέπει, για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα κάποιων ετών, να μάθουμε να ζούμε, να λειτουργούμε και να λαμβάνουμε υπόψιν στον προγραμματισμό μας».

Μάλιστα, ο ίδιος αναφέρθηκε κυρίως στην ευθύνη των επιχειρήσεων, εκφράζοντας την πεποίθηση, ότι «όλοι οι επιχειρηματίες, κατά το διάστημα που τα καταστήματά τους έχουν παραμείνει κλειστά, έχουν μεριμνήσει ώστε να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, έχουν εφαρμόσει με επιτυχία και εφαρμόζουν ήδη τα υφιστάμενα πρωτόκολλα και θα εφαρμόσουν ίσως και τα νέα που θα προκύψουν ενόψει του δεύτερου “ανοίγματος” που θα ορίσει το κράτος. Άρα, θεωρούμε ότι ο προορισμός της Σύρου, όπως το καλοκαίρι που είχαμε μία σημαντική επισκεψιμότητα στάθηκε ιδιαίτερα συνεπής και παρέμεινε ασφαλής, το ίδιο θα παραμείνει και τώρα, παρά την ανυπομονησία η οποία υπάρχει, τόσο από πλευράς του επιχειρηματικού κόσμου, όσο και από πλευράς των πολιτών και επισκεπτών. Ο κόσμος έχει κατανοήσει και τους κινδύνους οι οποίοι υπάρχουν από την πανδημία, αλλά και το νέο status quo υπό το οποίο θα πρέπει να λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι θα παραμείνουμε μία ασφαλής περιοχή, ένας προορισμός στον οποίο θα μπορούν όλοι να έλθουν και να περάσουν καλά».

Ο κ. Κουταβάς εξέφρασε επίσης την άποψη, ότι το θεωρούμενο έως τώρα ως “έλλειμμα” της Σύρου, όσον αφορά στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, ενδεχομένως θα μπορούσε να αποτελεί πλεονέκτημα για την παρούσα φάση. «Είμαστε τυχεροί, σε αυτή τη συγκυρία, που δεν έχουμε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, στις οποίες συνήθως παρατηρείται συνωστισμός», υποστήριξε. «Τα καταλύματά μας – και αυτό είναι συγκριτικό πλεονέκτημα – είναι κυρίως μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, οπότε και αυτό, σε συνεργασία με τους επαγγελματίες προσπαθούμε να το προβάλλουμε διότι είναι προς όφελός μας».

Σε ιδιαίτερα αισιόδοξο τόνο έκλεισε ο Αντιδήμαρχος, υποστηρίζοντας, ότι με τις κινήσεις του Δήμου, θα υπάρξει καλό αποτέλεσμα, στην περίπτωση που επιτραπεί ο τουρισμός για τις ημέρες του Πάσχα, προτάσσοντας και πάλι το επιχείρημα, πως η εικόνα του νησιού στην πανδημία, θα σταθεί καταλύτης για την ενίσχυση της επισκεψιμότητάς του.

«Η διατήρηση της καλής εικόνας που έχουμε ως “πράσινος” επιδημιολογικά προορισμός είναι πάρα πολύ θετική, διότι ο κόσμος ο οποίος προτίθεται να κάνει διακοπές, πιστεύουμε ότι θα ελέγξει και θα κάνει έρευνα για τον προορισμό που θα επιλέξει. Θα προσέξει δε ιδιαίτερα το τι ιικό φορτίο είχε η περιοχή αυτή. Θέλω να πιστεύω ότι η επερχόμενη τουριστική σεζόν θα πάει καλά, είμαι αισιόδοξος για αυτό. Με τη δουλειά που έχουμε κάνει, αλλά και με τη δουλειά που θα δείτε το επόμενο διάστημα, η επισκεψιμότητά μας θα είναι σε υψηλό επίπεδο και αυτό θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις μας να σταθούν στα πόδια τους και να καλύψουν και τη ζημία αυτή που έχουν υποστεί από το διάστημα που παρέμειναν κλειστά, αλλά και από το καρναβάλι που δεν μπορούμε φέτος να πραγματοποιήσουμε», σημείωσε.

Δεδομένης της γενικότερης αβεβαιότητας, αλλά και των συνεχώς μεταβαλλόμενων δεδομένων, σχετικά με την επιδημιολογική εικόνα της χώρας και των μέτρων που κάθε φορά επιβάλλονται, μένει να δείξει, τι τελικά θα ισχύσει για την πολυαναμενόμενη κίνηση της πασχαλινής περιόδου, αλλά και τι αποτέλεσμα θα έχουν αυτές οι λίγες και συγκρατημένες δράσεις προβολής της Σύρου, από το Δήμο Σύρου – Ερμούπολης.