Απαντήσεις για έργα, παρεμβάσεις και μέτρα στάθμευσης σε λιμενικές ζώνες της Σύρου, από την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, Κ. Μαραγκού

Υδατοδρόμιο, Κίνι και Νησάκι στο “μικροσκόπιο” διευκρινίσεων

Καθυστερήσεις, εκκρεμότητες αλλά και προτεραιότητες ήρθαν στο προσκήνιο μετά από ερωτήσεις της αντιπολίτευσης

Ενημέρωση για υποθέσεις που αφορούν την πορεία έργων, παρεμβάσεων αναβάθμισης, αλλά και μέτρων ρύθμισης κυκλοφορίας και στάθμευσης σε λιμενικές ζώνες της Σύρου υπήρξε από την πλευρά της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με φόντο καθυστερήσεις, εκκρεμότητες αλλά και προτεραιότητες που τα συνοδεύουν μέχρι σήμερα.

Ειδικότερα, η σοβαρή υπόθεση της ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου στο λιμάνι της Ερμούπολης στη Σύρο, αποδεικνύεται πως δεν προχωρά με ταχείς ρυθμούς, αντιθέτως, παρουσιάζεται “βαλτωμένη”, αφού μέχρι σήμερα, δεν έχει εκπονηθεί η απαιτούμενη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Πρόκειται για ένα έργο που θα εκτελεστεί από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, η οποία σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, οφείλει να “τρέξει” το θέμα κάποια στιγμή, αφού η πρώτη υπογραφή για τη σχετική συνεργασία ανάμεσά τους, είχε “πέσει” το 2015, δηλαδή στην αρχή της περασμένης θητείας.

Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις της προέδρου του ΔΛΤΣ, Κανδιώς Μαραγκού, το λιμάνι της Σύρου καθώς είναι λιμάνι εθνικής σημασίας απαιτεί την ύπαρξη πολλών περισσότερων αδειοδοτήσεων για τη λειτουργία και χωροθέτηση υδατοδρομίου, ενώ αντιθέτως, τα άλλα τρία νησιά αρμοδιότητάς του, όπως η Κέα, η Κύθνος και η Σέριφος, βρίσκονται σε φάση συζήτησης επί των προτεινόμενων θέσεων χωροθέτησης των υδατοδιαδρόμων.

Επιπρόσθετα, η πρόεδρος έδωσε απαντήσεις για την εκτέλεση του πρώτου έργου της ανάπλασης στον μόλο Κινίου, με αφορμή εργασίες και διαμορφώσεις που δεν υλοποιήθηκαν, λόγω της κατάστασης του οδοστρώματος, όπως επίσης μίλησε και για την ανάπλαση στο υπόλοιπο τμήμα του παραλιακού μετώπου του χωριού, που προγραμματίζεται, αφού πρωτίστως εκπονηθεί η απαιτούμενη μελέτη. Η σχετική ανάπλαση θα αφορά το τμήμα από το ύψος της επιχείρησης “Αερικό” μέχρι και τον ύψος του συντριβανιού της γοργόνας.

Τέλος, από την ίδια ζητήθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης στη θέση “Νησάκι”, για το οποίο επανέλαβε πως σήμερα, στη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου προωθείται η απαιτούμενη προμήθεια του εξοπλισμού, ο οποίος θα αποκτηθεί μέσω leasing.

Από το 2015 αναμονή για το υδατοδρόμιο στη Σύρο

Με παρέμβαση της παράταξης “Πρώτα η Σύρος” ήρθε στο προσκήνιο το... ξεχασμένο θέμα της ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου στη Σύρο, την ευθύνη για το οποίο έχει η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου. Ωστόσο, η ερώτηση τέθηκε προς την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου καθώς με πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ., δόθηκε παράταση στη σχετική σύμβαση μέχρι το 2025.

“Το 2015 υπεγράφη μεταξύ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου και της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου η προγραμματική σύμβαση για τη μελέτη, τη δημιουργία και υλοποίηση του έργου του υδατοδρομίου στο λιμάνι της Ερμούπολης. Πρόσφατα υπήρξε μία τροποποίηση στην προγραμματική αυτή απόφαση που έχει καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών το 2025. Θα ήθελα να ρωτήσω την πρόεδρο, σε τι φάση βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή; Έχουν ξεκινήσει κάποιες διαδικασίες; Θα μπορούμε να πούμε ότι το 2025 θα έχουμε υδατοδρόμιο στη Σύρο;” ρώτησε η πλευρά της ελάσσονος μειοψηφίας, στην οποίαν απάντησε η πρόεδρος με σαφήνεια.

“Πράγματι υπάρχουν τέσσερις προγραμματικές συμβάσεις του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με την Περιφέρεια για τη χωροθέτηση και τη λειτουργία υδατοδρομίων στα τέσσερα διαφορετικά νησιά αρμοδιότητας του Λιμενικού Ταμείου Σύρου. Είχα πει και στο παρελθόν ότι το λιμάνι της Ερμούπολης, ως λιμάνι εθνικής σημασίας έχει αυξημένες απαιτήσεις από πλευράς περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τυγχάνει και διαφορετικών αδειοδοτήσεων όσον αφορά τις μελέτες περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά” ανέφερε αρχικά, εξηγώντας πως βάσει αυτού του δεδομένου, “αυτός είναι και ο λόγος που σε προηγούμενη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου είχε τεθεί το θέμα, μολονότι τελικά αναβλήθηκε, όπως το ζήτησαν τα άλλα νησιά. Τέθηκε το θέμα χωροθέτησης υδατοδιαδρόμων και χώρων επιβίβασης επιβατών για τα υπόλοιπα τρία νησιά, κάτι το οποίο δεν συνέβη σχετικά με τη Σύρο”.

Μιλώντας αποκλειστικά για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τόνισε πως βρίσκεται σε αναμονή για την απόκτηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων όσον αφορά το υδατοδρόμιο.

“Όσον αφορά τη Σύρο είμαστε ακόμα, δυστυχώς με καθυστέρηση στη φάση εκπόνησης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Την ευθύνη για την εκπόνηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει αναλάβει η Περιφέρεια. Θα την εκπονήσει η Υπηρεσία Περιβάλλοντος της Περιφέρειας με τη συνδρομή τεχνικού συμβούλου της Περιφέρειας που είναι υπεύθυνος και για τα περιβαλλοντικά θέματα υδατοδρομίων, αλλά και της σύνταξης τεχνικού φακέλου των αδειοδοτήσεων” πρόσθεσε η ίδια, εξηγώντας τέλος πως επί δύο έτη που παρακολουθεί στενά την υπόθεση, “η Τεχνική Υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου είναι σε πολύ συχνή επικοινωνία με τους υπαλλήλους της Περιφέρειας αλλά και με τους τεχνικούς συμβούλους της Περιφέρειας. Ό,τι μας ζητείται, πραγματικά πάρα πολύ άμεσα, από πλευράς πληροφόρησης και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί, το προωθούμε. Δυστυχώς, υπάρχει αυτή η καθυστέρηση και προκύπτουν διάφορα δεδομένα και νέες απαιτήσεις και ελπίζω κάποια στιγμή να ξεμπλοκάρει και το θέμα της Σύρου.

Η παράταση που δόθηκε και η οποία δόθηκε και για τα υπόλοιπα νησιά, ασχέτως ότι έχουν προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω, αφορά και τον χρόνο που χρειάζεται μέχρι τη λειτουργία των υδατοδρομίων”.

Νέα ανάπλαση στο Κίνι

Ερωτήσεις για τη μη υλοποίηση εργασιών στο έργο του μόλου Κινίου έκανε η μείζονα αντιπολίτευση, με τον προηγούμενο πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρη Κοσμά να είναι ξεκάθαρος: “Για το έργο που έχει γίνει στο Κίνι, θα ήθελα να ρωτήσω εάν έχει ολοκληρωθεί το έργο και αν έχει ολοκληρωθεί γιατί δεν έχει υλοποιηθεί ο βυθιζόμενος πεζοδιάδρομος από το ύψος του καταστήματος “Αερικό” μέχρι τον μόλο που ξεκινά ο βυθιζόμενος πεζοδιάδρομος.

Επίσης, δεν υπάρχουν δέστρες κατά μήκος του κρηπιδώματος ώστε να μπορούν άνετα να μπαίνουν τα σκάφη που ελλιμενίζονται και βέβαια, μία αστοχία κατ΄ εμέ, οι θέσεις των φωτιστικών που έχουν μπει μέσα στον πεζοδιάδρομο ενώ υπήρχε μεγάλη ευκολία, αυτά τα φωτιστικά να είναι ακριβώς στην άκρη του πεζοδιαδρόμου”.

Στα ανωτέρω απάντησε η πρόεδρος, εξηγώντας πρωτίστως πως το έργο στον μόλο έχει ολοκληρωθεί, ενώ έκανε λόγο και για μικρή εκκρεμότητα για ένα τμήμα πεζοδιαδρόμου, αφού απαιτείται πρωτίστως η αποκατάσταση οδοστρώματος.

“Ναι, το έργο έχει ολοκληρωθεί. Πράγματι δεν έχει κατασκευαστεί αυτό το βυθιζόμενο πεζοδρόμιο όπως το ανέφερε ο κ. Κοσμάς. Το συγκεκριμένο πεζοδρόμιο θα ήταν στο ίδιο επίπεδο με τον δρόμο, δηλαδή θα είναι ίδιου “ύψους” με το οδόστρωμα και δεν θα εξέχει του οδοστρώματος όπως ένα κανονικό πεζοδρόμιο.

Ο λόγος που δεν έγινε αυτό το πεζοδρόμιο είναι γιατί στην πορεία του, η Τεχνική Υπηρεσία διαπίστωσε ότι η κατασκευή αυτού του είδους του πεζοδρομίου, του βυθιζόμενου, απαιτούσε οπωσδήποτε την επισκευή του οδοστρώματος, το οποίο στην περιοχή είναι πραγματικά σε κακό χάλι. Γι αυτό και είχε γίνει τροποποίηση της σχετικής μελέτης” διευκρίνισε η ίδια, εξηγώντας πως αυτό θα συμπεριληφθεί λογικά σε επόμενο έργο που επιδιώκει να προγραμματίσει και να υλοποιήσει η Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου για την μεγαλύτερη και συνολικότερη αναβάθμιση της περιοχής. “Έχουμε πει όμως ότι στο άμεσο μέλλον, θα εκπονηθεί μία μελέτη για το Κίνι που θα αφορά την επέκταση της ανάπλασης του Κινίου, από την περιοχή που αναφέρατε κ. Κοσμά, από το Αερικό και θα φτάσει μέχρι και το συντριβάνι της γοργόνας. Ίσως και πιο πέρα. Θα το δούμε αυτό.

Οπότε, αυτό το πεζοδρόμιο που λέτε θα τοποθετηθεί σε επόμενη μελέτη και εφόσον βρεθούν τα χρήματα θα κατασκευαστεί” σχολίασε, απαντώντας τέλος για την απουσία τοποθέτησης δεστρών.

“Δέστρες δεν υπάρχουν γιατί δεν προβλέπονταν ούτως ή άλλως στην αρχική μελέτη του έργου. Παρόλα αυτά όμως, θα γίνει σχετική προμήθεια και θέλω να πιστεύω ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν τοποθετηθεί” ανέφερε η Κανδιώ Μαραγκού.

Σήμερα η απόφαση για την ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι

Τέλος, η παράταξη “Πρώτα η Σύρος” ζήτησε διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι.

“Αυτό θα υλοποιηθεί εντός του 2022; Η ενέργεια αυτή έχει σχέση με την εφαρμογή του κώδικα ISPS στο λιμάνι της Ερμούπολης και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή της προβλήτας της κρουαζιέρας; Θα θυμίζει για λίγο την περίφημη μπάρα που είχε τοποθετηθεί στον ίδιο περίπου χώρο επί δημαρχίας Γιάννη Δεκαβάλλα, όταν ήταν ο κ. Βελισσαρίου πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου;” ρώτησαν σχετικά τα μέλη της ελάσσονος μειοψηφίας, με την πρόεδρο να προχωρά σε διευκρινίσεις.

“Όσον αφορά το parking, θέλω να είμαστε στον αέρα μέσα στον Φεβρουάριο με αρχές Μάρτη. Υπήρξε μία καθυστέρηση από πλευράς μας, από πλευράς Λιμενικού Ταμείου γιατί ήταν εξαιρετικά δύσκολο και χρονοβόρο ώστε να εντοπιστούν οι τεχνικές προδιαγραφές ενός σύγχρονου parking. Εννοώ προδιαγραφών του 2022. Εκτός αυτού, υπήρξαν και οι διάφορες ανατιμήσεις των προϊόντων και αρχίσαμε λίγο να μελετούμε ξανά το θέμα. Ο στόχος μας είναι να λειτουργήσει το parking πριν το καλοκαίρι” ανέφερε η πρόεδρος, λέγοντας πως σήμερα αποφασίζει σχετικά το Λιμενικό Ταμείο Σύρου.

Τέλος, αναφέρθηκε στον αριθμό των νόμιμων θέσεων στάθμευσης στην περιοχή.

“Αυτό δεν έχει σχέση με τον ISPS. Το parking αυτό έχει χωροθετηθεί με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας, το 2013, μετά από σύμφωνη γνώμη και της ΕΣΑΛ. Οπότε να θυμίσω ότι έχει προβλεφθεί, έχει εγκριθεί η δημιουργία χώρου στάθμευσης με καταβολή αντιτίμου, χωρητικότητας 139 θέσεων στην περιοχή Νησάκι. Το αν οι μπάρες θα θυμίζουν εποχή Δεκαβάλλα, αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω. Μπάρες θα τοποθετηθούν σύμφωνα με τη μελέτη χωροθέτησης, η οποία είναι και δημοσιευμένη σε σχετικό ΦΕΚ” σχολίασε η ίδια, κλείνοντας το θέμα.