Διάλυση πρώτης σύμβασης και νέος διαγωνισμός για το έργο της κατασκευής του δίδυμου υποθαλάσσιου αγωγού

Εκ του μηδενός το έργο για την αφαλάτωση της Βάρης

Υλοποίηση προσεχώς και σε διάστημα “νεκρό” τουριστικά, για να μην επηρεαστούν οι επιχειρήσεις

Από μηδενική βάση θα αρχίσει το έργο της κατασκευής του δίδυμου υποθαλάσσιου αγωγού για τη βελτίωση της λειτουργίας της αφαλάτωσης της Βάρης, προϋπολογισμού 400 χιλ. ευρώ, αφού η πρώτη εργολαβία, τελικά διαλύθηκε μετά από δύο χρόνια από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Ουσιαστικά, η ΔΕΥΑΣ αποφάσισε να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό και επαναδημοπράτηση του έργου για την πολύ σημαντική παρέμβαση που θα διαμορφώνει καλύτερες συνθήκες στο χωριό όσον αφορά στη στήριξη της οικιστικής, γεωργικής και τουριστικής ανάπτυξης του χωριού. Υπενθυμίζεται πως η αφαλάτωση αντλεί νερό από ρηχά σημεία στη θαλάσσια περιοχή της Βάρης, με αποτέλεσμα να “φράζει” και να “μπουκώνει” το σύστημα, αφού τραβούσε μαζί και άμμο.

Η υλοποίηση του έργου θα βελτιώνει και την αισθητική της περιοχής, καθώς θα υπογειοποιηθούν οι εγκαταστάσεις.

Οι ανωτέρω εξελίξεις μεταθέτουν χρονικά το έργο, το οποίο εξαιτίας αδυναμίας του εργολάβου να ανταποκριθεί με κατάλληλο εξοπλισμό, η πρώτη προσπάθεια έπεσε στο κενό.

Υπενθυμίζεται πως πριν την έναρξη του περυσινού καλοκαιριού, ο εργολάβος είχε αρχίσει εργασίες, που θορύβησαν την επιχειρηματική κοινότητα του χωριού, η οποία απαίτησε την προσωρινή παύση τους, ώστε να δούλευε τουριστικά η περιοχή, όπως κι έγινε.

Απόφαση διάλυσης εργολαβίας

Σχετικά με την απόφαση της ΔΕΥΑΣ για διάλυση της εργολαβίας που δεν προχώρησε, παρά τις παρατάσεις που δόθηκαν επανειλημμένως, μίλησε στο Δ.Σ., ο διευθυντής της, Γιώργος Βακόνδιος.

Ο ίδιος έκανε αναδρομή σε όλο το ιστορικό της εργολαβίας που τελικά υπήρξε άκαρπη.

Η τοποθέτησή του είχε ως εξής: “Το έργο σύμφωνα με την αρχική σύμβαση ξεκίνησε στις 28 Ιουνίου του 2021 και ο χρόνος ολοκλήρωσής του ήταν έξι μήνες, δηλαδή όφειλε να ολοκληρωθεί μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου του 2021. Με απόφαση του Δ.Σ. χορηγήθηκε παράταση των εργασιών κατά 150 ημέρες, δηλαδή μέχρι τις 28 Μαΐου του 2022, με νέα απόφαση εγκρίθηκε η διακοπή εργασιών μέχρι 31 Αυγούστου του 2022 και η παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου έως και 29 Οκτωβρίου του 2022 και με άλλη απόφαση του Δ.Σ. εγκρίθηκε νέα παράταση περαίωσης για τρεις μήνες, δηλαδή μέχρι 31 Ιανουαρίου του 2023.

Στη συνέχεια και αφού εξέπνευσε ο χρόνος και της τελευταίας παράτασης και η ανάδοχος εταιρεία δεν είχε προχωρήσει στην έναρξη των εργασιών για την εκτέλεση και την ολοκλήρωση του έργου, δόθηκε από τη ΔΕΥΑΣ με ειδική πρόσκληση προθεσμία 15 ημερών για την έναρξη των εργασιών. Η ανάδοχος εταιρεία δε συμμορφώθηκε με την ειδική πρόσκληση, γι αυτί η διευθύνουσα υπηρεσία προέβη με έγγραφό της σε έκπτωση του αναδόχου.

Η εταιρεία υπέβαλε στις 21 Μαρτίου του 2023 ένσταση ενώπιον του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, το οποίο γνωμοδότησε υπέρ της αποδοχής της ένστασης. Η απόφαση έγινε δεκτή και από την Αποκεντρωμένη.

Κατόπιν των ανωτέρω σαν ΔΕΥΑΣ εισηγούμαστε τη διάλυση της από 28 Ιουνίου του 2021 σύμβασης του έργου “Κατασκευή δίδυμου υποθαλάσσιου αγωγού προσαγωγής θαλασσινού νερού αφαλάτωσης Βάρης νήσου Σύρου” με την εταιρεία”.

Επόμενο βήμα η επαναδημοπράτηση

Σε συνέχεια των ανωτέρω, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΣ, Ανδρέας Γιαλόγλου. Ο ίδιος τόνισε πως είναι μονόδρομος η επαναδημοπράτηση του έργου. “Εκείνο που πρέπει να γίνει και θα κάνουμε είναι επαναδημοπράτηση του έργου. Αυτή η σύμβαση δεν ευοδώθηκε. Παρουσιάστηκαν προβλήματα και οδηγηθήκαμε στη λύση της σύμβασης. Ήταν από γνωστό καιρό ότι δεν θα προχωρούσε το έργο. Προχωράμε σε νέο διαγωνισμό. Η χρηματοδότηση υπάρχει”, διαβεβαίωσε ο πρόεδρος, επαναλαμβάνοντας πως, “θα κάνουμε νέο διαγωνισμό προκειμένου να εξευρεθεί κατάλληλη εταιρεία που θα μπορεί να το φέρει σε πέρας. Θα φροντίσουμε στον διαγωνισμό να υπάρχουν κατάλληλες προδιαγραφές”.

Ερωτηθείς για τον χρόνο υλοποίησης, αφού πρωτίστως βρεθεί νέος ανάδοχος, ανέφερε πως δεν θα επηρεαστεί η δραστηριότητα των επιχειρηματιών της περιοχής της Βάρης. “Θα κάνουμε τον διαγωνισμό με σκοπό το έργο να υλοποιηθεί σε νεκρή τουριστικά περίοδο. Δεν θα υπάρξει καμία όχληση στους επιχειρηματίες όταν δραστηριοποιούνται”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αναγκαιότητα έργου

Τέλος, υπενθύμισε την αναγκαιότητα υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, σημειώνοντας πως, “επειδή η αφαλάτωση αντλούσε νερό από τα ρηχά στη Βάρη, έπαιρνε πολλή άμμο και “μπούκωνε”. Απλοϊκά, έτσι μπορεί να περιγραφεί το πρόβλημα. Με αυτό το έργο λοιπόν, πηγαίνει πιο βαθιά και θα αντλεί νερό από μεγαλύτερο βάθος. Έτσι δεν θα βουλώνουν οι αντλίες και άλλος εξοπλισμός. Είναι ένα έργο που θα εξασφαλίζει και την καλύτερη λειτουργία και την αποδοτικότερη λειτουργία της μονάδας. Γιατί στην ουσία υπολειτουργεί η μονάδα””.