Απαντήσεις από το μέλος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Γιάννη Βουτσίνο που εκπροσώπησε το νησί

Η Σύρος στην τουριστική έκθεση WTM του Λονδίνου

Την ανάγκη οργανωμένης εκπροσώπησης και παρουσίας της Σύρου στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις που γίνονται στο εξωτερικό αναδεικνύει το μέλος της Τουριστικής Επιτροπής, Γιάννης Βουτσίνος, στο πλαίσιο των απαντήσεων που έδωσε στην “Κοινή Γνώμη”, με αφορμή την παρουσία του στην έκθεση WTM του Λονδίνου, τις προηγούμενες ημέρες.

Δεδομένου πως το νησί στοχεύει στο να αναπτυχθεί τουριστικά, ο Δήμος αποφάσισε να συμμετάσχει στην παγκόσμια τουριστική έκθεση του Λονδίνου στο περίπτερο της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, στην οποία ωστόσο, ο “ανταγωνισμός” αποδεικνύεται μεγάλος. Για τις επαφές της Σύρου στην έκθεση, το εκτιμώμενο αποτέλεσμα και τον τρόπο εκπροσώπησης της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, μίλησε αναλυτικά ο κ. Βουτσίνος.

 

Με ποιο τρόπο εκπροσωπήθηκε η Σύρος στη διεθνή έκθεση τουρισμού WTM στο Λονδίνο; Συμμετείχε στο περίπτερο της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου; Τι υλικό μοιράστηκε;

“Η Σύρος στην WTM δεν είχε δικό της περίπτερο, όμως αυτό δεν είναι πρόβλημα. Η WTM είναι μια παγκόσμια τουριστική έκθεση και η Σύρος θέλει ακόμη πολλή δουλειά για να έχει δική της ξεχωριστή παρουσία. Έτσι χρησιμοποιήσαμε το περίπτερο της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου. Η άποψη που σχημάτισα είναι ότι πρέπει να δίνουμε το «παρόν» κάθε χρόνο και όχι μόνο στην WTM. Μαζί μας είχαμε και αλλά νησιά όπως τη Νάξο, την Κω, την Ίο, την Κάρπαθο και τη Μήλο, τα οποία είχαν επαγγελματική εκπροσώπηση από εταιρείες υποστήριξης, επιχειρηματίες του κλάδου και αιρετούς. Πρέπει να πω ότι όλοι ήταν ευγενέστατοι και μας έδωσαν κάθε δυνατή βοήθεια. Το υλικό που μοιράστηκε ήταν φυλλάδια που έχει εκδώσει ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης, αλλά στο μέλλον πρέπει να πάμε σε πιο σύγχρονα μέσα. Όποτε στην επόμενη αντίστοιχη έκθεση που θα λάβει χώρα τον Μάρτιο στο Βερολίνο, την οποία στοχεύω να επισκεφτώ, ελπίζω με την στήριξη του Δήμου, θα είμαι πολύ πιο οργανωμένος. Από την πλευρά μου ως μέλος και της Τουριστικής Επιτροπής θέλω να προτρέψω και οποιονδήποτε άλλον επιθυμεί να παρευρεθεί, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι σίγουρα καλύτερο, όπως και η εκπροσώπηση του νησιού μας.”.

Ποιες επαφές πραγματοποιήσατε για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων και ποιο το όφελος που εκτιμάτε ότι προκύπτει από αυτή τη συμμετοχή;

“Πριν ξεκινήσω είχα επικοινωνήσει με κάποιους tour operators για να μπορέσω να βολιδοσκοπήσω την κατάσταση που επικρατεί εκεί και για να δω αν θα μπορούσαμε να ανοίξουμε κάποιες νέες “πόρτες”. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, συζήτησα με κάποιους δημοσιογράφος και influencers και αυτό έγινε και με τη βοήθεια των υπολοίπων νησιών.

Το όφελος αυτών των κινήσεων δεν μπορεί να φανεί σε μια χρόνια. Θέλει συνεχή προσπάθεια και όχι να λειτουργούμε αποσπασματικά. Κανένας δεν νομίζω όμως να αμφισβητεί το όφελος που θα έχει το νησί μας αν καταφέρουμε να αυξήσουμε την τουριστική σεζόν. Όλα τα παραπάνω μου τα επιβεβαίωσαν και οι συνάδελφοι των γειτονικών νησιών οι οποίοι παρευρίσκονται σε τέτοιες εκθέσεις κάθε χρόνο και επί σειρά ετών.”.

  • Από την επισκεψιμότητα στον χώρο της Σύρου διακρίνατε πως υπάρχει ενδιαφέρον και ζήτηση για το νησί; Βλέπουν τη Σύρο ως τουριστικό προορισμό;

“Δημοσιογράφοι και influencers μπορώ να πω ξεκάθαρα πως ναι ψάχνουν να αναδείξουν κάποιον καινούργιο προορισμό και η Σύρος αυτή τη χρονική περίοδο έχει το πλεονέκτημα. Οι tour operators δεν είναι αρνητικοί αλλά τους δυσκολεύει ότι ακόμη δεν έχουμε την αναγνώριση που πρέπει. Αυτό λοιπόν μας ωθεί να προχωρήσουμε και να αναδείξουμε όσο καλύτερα γίνεται την πρωτεύουσα των Κυκλάδων και να της δώσουμε την πρέπουσα θέση στην τουριστική αγορά.”.

Ποιο ήταν το περιεχόμενο των συζητήσεων; Μιλήσατε για την καλοκαιρινή περίοδο ή προωθήσατε το νησί και για άλλες εποχές με φόντο την ανάγκη επέκτασης της σεζόν;

“Δεν είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι μπορούμε να έχουμε επισκεψιμότητα και τα Χριστούγεννα. Όμως όταν μιλάμε για σεζόν για τα γύρω νησιά τουλάχιστον γι αυτά που ήταν στο ίδιο περίπτερο με εμάς, εννοούμε έναρξη το Πάσχα και κλείσιμο της σεζόν μέσα Οκτωβρίου και με πληρότητες 95-100% από τις 10 Ιουνίου έως 10 Σεπτεμβρίου.

Καταλαβαίνετε ότι η Σύρος δεν έχει την ίδια δυναμική με τους υπόλοιπους. Όταν λοιπόν εγώ μιλούσα για αύξηση σεζόν κατάλαβα ότι φαινόταν πολύ εύκολο για κάποιους, αυτό, που για εμάς φαντάζει εξωπραγματικό. Το δεύτερο στο οποίο πρέπει να δώσουμε βάρος είναι να ασχοληθούμε και να αναβαθμίσουμε τα χωριά μας. Επιπλέον να τονώσουμε παραπάνω την παράδοση. Τον ιδιαίτερο χαρακτήρα ζητάει να δει ο επισκέπτης και μην ξεχνάμε ότι είμαστε καλοκαιρινός προορισμός. Άρα και το μότο “ήλιος και θάλασσα”, “πουλάνε” πολύ ακόμη.

Επίσης, κάτι που συζητήθηκε με ενδιαφέρον είναι ο περιπατητικός τουρισμός σε συνδυασμό με κολύμβηση. Όταν δε, ανέφερα στους ενδιαφερόμενους ότι στο νησί μας έχει διεξαχθεί τρίαθλο ενθουσιάστηκαν και νομίζω ότι άμεσα θα έχουμε αποτελέσματα γι αυτές τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Κλείνοντας να πω ότι δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό από την αρχή για τον τουρισμό. Όμως αυτό που κατάλαβα είναι ότι λύσεις υπάρχουν και είναι πλέον και εύκολες. Προϋπόθεση όμως είναι να ασχοληθούμε λίγο πιο έντονα με την τουριστική προβολή της Σύρου.”.