Τροποποιήσεις στο έργο του παραλιακού δρόμου, για ένα άρτιο και ποιοτικό αποτέλεσμα, όπως εξηγεί ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου

Με αλλαγές η υλοποίηση της ανάπλασης στον Φοίνικα

Εντός της επόμενης εβδομάδας αρχίζει να υλοποιείται το απαραίτητο και πολυσυζητημένο έργο της μίνι ανάπλασης του παραλιακού δρόμου που οδηγεί προς το λιμανάκι του Φοίνικα, το οποίο θα φέρει βελτιώσεις στην περιοχή, οι οποίες κρίνονται αναγκαίες.

Η νέα Δημοτική Αρχή και η αρμόδια Υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου Σύρου είναι σε επαφές με τον εργολάβο, ώστε η υλοποίησή του να “τρέξει” ομαλά και να μην επηρεαστεί η επόμενη τουριστική σεζόν.

Με αφορμή τα κυκλοφοριακά μέτρα που ανακοίνωσε το Λιμενικό Ταμείο Σύρου για απαγόρευση της διέλευσης από τον δρόμο από τις 15 Ιανουαρίου έως και την περαίωση των εργασιών, έδωσε απαντήσεις στην “Κοινή Γνώμη” ο δήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου, με δεδομένο πως ο Κώστας Γαβιώτης που προτείνεται ως πρόεδρος, δεν έχει ψηφιστεί ακόμη, για να αναλάβει επίσημα τα καθήκοντά του.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο κ. Αθανασίου, η πολύ κακή ποιότητα του οδοστρώματος “υπαγορεύει” αλλαγές στα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν στο τμήμα του δρόμου που οδηγεί προς το καταφύγιο σκαφών, ώστε αυτά να είναι αντοχής και να υπάρξει ένα άρτιο και ποιοτικό αποτέλεσμα για την περιοχή.

  • Εξέδωσε ανακοίνωση το Λιμενικό Ταμείο Σύρου για την έναρξη του έργου. Είστε έτοιμοι και άρα, θα αρχίσει η υλοποίηση την επόμενη εβδομάδα;

“Η υπογραφή της σύμβασης για το έργο μπήκε στις 30 Νοεμβρίου του 2023 και ο εργολάβος σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής ήταν υποχρεωμένος να ξεκινήσει εργασίες και τυχόν παρατηρήσεις για την εφαρμοσιμότητα αυτής της μελέτης. Αυτό γίνεται σε όλα τα δημόσια έργα. Αυτές τις ημέρες έχουμε προφορικές παρατηρήσεις από την πλευρά του εργολάβου ως προς την ποιότητα του υπάρχοντος οδοστρώματος και κυρίως για τις υφιστάμενες καθιζήσεις που έχει το οδόστρωμα.

Στο συγκεκριμένο έργο έχουμε μία επισκευή ανωδομής. Δηλαδή ο μελετητής δεν έκανε γεώτρηση να δει αν είναι σαθρά από κάτω.

Συνεπώς, τα θέματα αυτά εξετάζονται από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία κι όχι από τους αιρετούς. Οι αιρετοί μπορούμε να πούμε μία γνώμη. Ένας μπορεί να θέλει μπετόν, άλλος κυβόλιθο ή όποιο άλλο υλικό.”.

  • Άρα, η Υπηρεσία αυτό που εξετάζει είναι με ποιο υλικό θα γίνει η επίστρωση;

“Το υπόστρωμα. Έχει μπει σε μία διαδικασία η Διευθύνουσα Υπηρεσία ώστε μετά από τις προφορικές παρατηρήσεις του εργολάβου που θα εκτελέσει το έργο, να εξετάσει αυτά που της ανέφερε, για την άρτια και χρηστική υλοποίηση του έργου.

Αν θέλει το υπόστρωμα ενίσχυση, προφανώς θα χρειαστεί μεγαλύτερες ποσότητες σκυροδέματος και σίδερου.”.

  • Αυτό το θέμα είναι η μόνη υπόθεση που απασχολεί έντονα αναφορικά με το έργο που παραλάβατε;

“Είμαι κι εγώ ένας καθημερινός χρήστης αυτού του δρόμου. Ο συγκεκριμένος δρόμος εξυπηρετεί μία υποδομή του Λιμενικού Ταμείου, αυτό που λέμε αλιευτικό καταφύγιο Φοίνικα ή μαρίνα του Φοίνικα όπως έχει επικρατήσει να αναφέρεται. Η εν λόγω υποδομή δέχεται 3.500 με 4.000 σκάφη τον χρόνο. Δεν συμπεριλαμβάνω και τις όμορες επιχειρήσεις εστίασης που υπάρχουν στην περιοχή, που επίσης, δέχονται πάρα πολύ κόσμο καθώς έχει καλές επιχειρήσεις και είναι φυσικά ένα πάρα πολύ ωραίο σημείο.

Συνεπώς, ποιος δεν θέλει να γίνει αυτό το έργο… Δεν υπάρχει άνθρωπος που θα πει να μη γίνει αυτό το έργο. Άλλωστε, θα θυμηθώ και τα πρώτα μου χρόνια στον Δήμο της Ποσειδωνίας που είχαμε δύο μέλη στο Λιμενικό Ταμείο Σύρου επί δημάρχου Τζώρτζη Μακρυωνίτη και το ζητούσαμε επιτακτικά να γίνει αυτή η επισκευή. Δεν έγινε για χ,ψ λόγους, τους οποίους τους σέβομαι και επειδή υπήρχαν τότε άλλες προτεραιότητες για το Λιμενικό Ταμείο. Φτάσαμε στο σημείο να υλοποιούμε σήμερα ένα έργο.

Άρα, δεν είναι θέμα τι μας αρέσει ή όχι. Το θέμα είναι η άρτια και χρηστική υλοποίηση του έργου.”.

  • Η αρχική μελέτη προέβλεπε πεζοδρόμια που εν συνεχεία καταργήθηκαν γιατί θα “στένευε” ο δρόμος. Ακολούθως, υπήρξε πρόβλεψη ώστε να είναι διακριτός ένας πεζοδιάδρομος. Αυτό θα ισχύσει;

“Από την ενημέρωση που έχω, αυτό προφανώς θα ισχύει. Όχι ξύλινος πεζοδιάδρομος, αλλά επί του οδοστρώματος. “Βυθισμένο” πεζοδρόμιο. Από τις συζητήσεις με τον εργολάβο και τη Διευθύνουσα Υπηρεσία θα υπάρχουν κάποια σημεία που στενεύει ο δρόμος πάρα πολύ, δηλαδή γίνεται γύρω στα 3,5 μέτρα. Αυτό σημαίνει τύπου(!) μονόδρομος. Αυτό δεν μπορεί να γίνει στην περιοχή, έτσι όπως είναι το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και παραλιακά και από πάνω.

Αυτό το “βυθισμένο” πεζοδρόμιο, αν δεν του εφαρμόσεις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ότι είναι πεζοδρόμιο, μέχρι να δεις τι θα κάνεις με τις υπόλοιπες υποδομές, θεωρητικά δείχνει πως δεν έχει πρόβλημα. Δηλαδή θα γίνει.”.

  • Πρακτικά, θα χρησιμοποιείται από τα οχήματα;

“Με τις μετρήσεις, φαίνεται ότι σε κάποια σημεία μένει δρόμος 3,5 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι αν στείλεις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και δει έναν μονόδρομο όχι διπλής κατεύθυνσης, αυτομάτως δεν έχεις έναν εναλλακτικό δρόμο να στείλεις την κίνηση. Οι δρόμοι από τα Κόκκινα είναι εκτός οικισμού και θα χρειαζόταν και μία τεράστια δαπάνη, εκτός του ότι δεν μπορείς να εκτελέσεις έργο σε εκτός οικισμού περιοχή.”.

  • Για να μονοδρομηθεί η παραλιακή οδός, χρειάζεται ένας εναλλακτικός δρόμος…

“Ένας γρήγορος εναλλακτικός δρόμος γιατί δεν μπορείς να διοχετεύεις τα οχήματα σε οδό 5 χλμ. Εν τω μεταξύ, μεγάλα οχήματα, όπως οι βαρέλες με το μπετόν, μηχανήματα έργου επειδή η περιοχή χτίζεται συνέχεια, όπως και οι υδροφόρες είναι πολύ βαριά οχήματα. Όλα αυτά περνούν από εκεί και δεν μπορείς να μονοδρομήσεις.”.

  • Άρα, θα παραμείνει διπλής κατεύθυνσης ο δρόμος;

“Αισθάνομαι ότι πρέπει να παραμείνει διπλής κατεύθυνσης, μέχρι να δούμε τι θα κάνουμε. Δεν το έχω ακόμη στην ενημέρωση που μου έκαναν οι τεχνικοί μας. Το θέμα είναι ότι θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές για την άρτια και χρηστική υλοποίηση του έργου”.

  • Από τη στιγμή της απόφασης αλλαγών, θα χρειαστεί να περάσει ξανά το έργο προς έγκριση από τη νέα σύνθεση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου; Το έργο είχε ψηφιστεί ομόφωνα από την παλαιά σύνθεση, που συμμετείχατε.

“Οι αλλαγές που θα αποφασίσει η Διευθύνουσα Υπηρεσία περνούν από Τεχνικό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων. Θα περάσει από τη νέα σύνθεση και θα πάει Τεχνικό Συμβούλιο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να υλοποιήσεις άλλες εργασίες που δεν σε εμποδίζουν. Το έργο αρχίζει κανονικά από την ερχόμενη εβδομάδα.

Να διευκρινίσω όμως, πως δεν πρέπει να δημιουργείται αποπροσανατολισμός σχετικά με την υλοποίηση του έργου, διότι το έχουμε δει εξ αρχής με πολύ θετική ματιά. Μας ενδιαφέρει να γίνει.”.

  • Με τη συγκεκριμένη ανάπλαση θα διαμορφωθεί και ο χώρος σαν μικρή πλατεία, στο ύψος της επιχείρησης Baobab; Θα χαθούν θέσεις στάθμευσης;

“Θα διαμορφωθεί, ναι. Ο εργολάβος σε αυτό το σημείο έχει δει ότι εκεί είναι εντάξει το υπόστρωμα. Υπάρχει καλύτερη ποιότητα και εκεί μπορεί να μπει κυβόλιθος. Θα γίνει σαν μία μικρή πλατεία και η πρόθεση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και της Κοινότητας Φοίνικα, αυτή ήταν. Να μην παρκάρει κανένας, να αναβαθμιστεί και να μην έχει τόση ροή οχημάτων γι αυτές τις 7-8 θέσεις.”.

  • Το έργο θα έχει τελειώσει πριν το Πάσχα; Ο Φοίνικας είναι τουριστική περιοχή…

“Θέλουμε να προχωρήσουμε και να είναι χρηστικός ο δρόμος μέχρι το άνοιγμα της σεζόν. Πρέπει να προσέξουμε και τις επιχειρήσεις και την άφιξη σκαφών.”.

  • Με το κλείσιμο του δρόμου, όσοι έχουν σκάφη, πώς θα εξυπηρετούνται και θα έχουν πρόσβαση κατά το διάστημα της υλοποίησης του έργου;

    “Η Υπηρεσία θα δίνει οδηγίες και θα υπάρχει άμεσα αναλυτική ενημέρωση.”.