Το θεατρικό του Μολιέρου μέσα από τα μάτια των μαθητών του σήμερα

Οι μαθητές της Γ’ τάξης του ΓΕΛ Σύρου παρουσιάζουν τον… “Γιατρό με το ζόρι”

Σε σκηνή θεάτρου θα μετατραπεί το επόμενο Σαββατοκύριακο, 3 και 4 Φεβρουαρίου, η αίθουσα εκδηλώσεων «Κ. Τουλούπη» στο σχολικό συγκρότημα του Μάννα, καθώς θα υποδεχθεί το έργο “Γιατρός με το ζόρι” του Μολιέρου.

Σε ρόλο ηθοποιών, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, οι οποίοι επέλεξαν έναν διαφορετικό τρόπο συγκέντρωσης χρημάτων για τη σχολική τους εκδρομή.

Για την συγκεκριμένη ιδέα, η οποία μετεξελίχθηκε σε μία θεατρική παράσταση μίλησε στην “Κοινή Γνώμη”, η φιλόλογος Λίνα Μαρκοπούλου, αλλά και ο μαθητής της Γ’ Λυκείου Γ.Α.

Είναι ένα έργο με πολλούς συμβολισμούς

Η σκέψη για το ανέβασμα της συγκεκριμένης παράστασης άρχισε την περίοδο των Χριστουγέννων, στην προσπάθεια των παιδιών να ενισχύσουν οικονομικά το ταμείο τους, για την 5ημερη εκδρομή.

“Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου μετά από τις χριστουγεννιάτικες δράσεις τους, bazaar κλπ, σκέφθηκαν να ανεβάσουν ένα μικρό θεατρικό με ένα μικρό αντίτιμο εισιτηρίου, προκειμένου να έρθει ο κόσμος να τους παρακολουθήσει. Είναι πραγματικά πολύ σημαντικό που μέσα σε δύο μήνες κατάφεραν να ανεβάζουν την παράσταση. Το πήραν πάνω τους, εργάστηκαν στις διακοπές των Χριστουγέννων, τα Σαββατοκύριακα, ανάμεσα στα κενά των μαθημάτων. Έχοντας την εμπειρία από την θεατρική ομάδα του σχολείου μας και πως δουλεύαμε εκεί, λειτούργησαν μόνοι τους φέρνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα”, σημειώνει η φιλόλογος, υπεύθυνη για την παρουσίαση του θεατρικού έργου, Λίνα Μαρκοπούλου.

Η κα. Μαρκοπούλου φανερά ενθουσιασμένη από τη συγκεκριμένη δράση, τόνισε ότι το έργο “Γιατρός με το ζόρι” του Μολιέρου είναι σε διασκευή των ίδιων των μαθητών, οι οποίοι παρ’ όλο που δεν άλλαξαν τη θεματολογία, προσάρμοσαν τους διαλόγους στη δική τους σημερινή γλώσσα, προκειμένου να υπάρχει καλύτερο επικοινωνιακό αποτέλεσμα.   

“Οι μαθητές ήθελαν να παρουσιάσουν κάτι που να σχετίζεται και με τα ίδια. Ο Μολιέρος είναι ένας σατυρικός κωμικός συγγραφέας, ο οποίος έχει πιάσει στην ουσία το θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού, θέμα το οποίο απασχολεί τους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Μιλάμε λοιπόν για έναν ξυλοκόπο, ο οποίος χρίζεται από τη γυναίκα του γιατρός, εξού και ο τίτλος “Γιατρός με το ζόρι”, με τα παιδιά να βάζουν τη δική τους πινελιά, σχολιάζοντας ουσιαστικά αυτό που η ελληνική κοινωνία έχει πάντα ως στερεότυπο. Δηλαδή την επιθυμία των γονέων να δουν τα παιδιά τους να ακολουθούν το επάγγελμα του γιατρού, του δικηγόρου, του μηχανικού”, σημειώνει χαρακτηριστικά, ενώ προσθέτει πως “ο Μολιέρος παρουσιάζει λοιπόν έναν γιατρό, που δεν είναι όπως είπαμε γιατρός, όπου καλείται να κάνει καλά την κόρη ενός πλούσιου άρχοντα και το καταφέρνει μέσα από διάφορα τεχνάσματα. Η θεραπεία τελικά είναι η αγάπη, καθώς η κοπέλα ήταν ερωτευμένη με ένα παλικάρι που ο μπαμπάς της δεν τον ήθελε καθώς αυτός άνηκε στην κατώτερη τάξη. Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το σενάριο”.

Σύμφωνα με την ίδια, το έργο έχει ενδιαφέρον και παρουσιάζει πολλές παραμέτρους, οι οποίες είναι επίκαιρες και σήμερα.

“Πρώτα από όλα οι σχέσεις γονέων και παιδιών. Πως οι γονείς δηλαδή επιβάλλουν τα δικά τους θέλω και τις δικές τους επιλογές στα παιδιά. Επίσης, έχει να κάνει με τη διαφορά των κοινωνικών τάξεων, τις σχέσεις ανάμεσα στα ζευγάρια, αλλά και με τον επαγγελματικό προσανατολισμό”, υπογραμμίζει η κα. Μαρκοπούλου, τονίζοντας παράλληλα τη σημαντικότητα που έχουν τέτοιες δράσεις στη σχολική ζωή των παιδιών.

“Στο σχολείο λειτουργεί θεατρικός όμιλος, αλλά και η θεατρική ομάδα με την οποία ασχολούνται κυρίως τα παιδιά της Α’ και Β’ Λυκείου. Οι πρόβες όπως τα ίδια τα παιδιά είπαν, ήταν μία όαση μέσα στο διάβασμα, ήταν η ξεκούρασή τους,  έχοντας ως συμπαραστάτες τους γονείς τους. Πήγε ανέλπιστα καλά αυτή η προσπάθεια, κάτι που σημαίνει ότι αυτές τις δράσεις τις έχουν ανάγκη τα παιδιά για την εκτόνωσή τους, αλλά και προς όφελος των καλλιτεχνικών τους ανησυχιών. Όλοι οι εκπαιδευτικοί είμαστε ενθουσιασμένοι από τη δράση των παιδιών”, δηλώνει η καθηγήτρια.

“Ήταν μια πρωτοβουλία που θα μας αφήσει αξέχαστες στιγμές”

Τον έντονο ενθουσιασμό που κυριαρχεί στην θεατρική ομάδα, μετέφερε στην εφημερίδα και ο μαθητής της Γ’ Λυκείου Γ.Α.

Ο μαθητής κάνει μία αναφορά στο πως τόσο εκείνος, όσο και οι συμμαθητές του κατέληξαν σε αυτή την απόφαση, δηλαδή μέσα στις πολλές εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις, να μελετήσουν, να διασκευάσουν και να παρουσιάσουν ένα θεατρικό έργο, τονίζοντας ότι όλη αυτή η προσπάθεια και η συνεργασία θα τους αφήσει αξέχαστες στιγμές, τις οποίες θα θυμούνται για πάντα.

“Βασικά ψάχναμε τρόπους για να ενισχύσουμε την εκδρομή μας και δώσαμε σε αυτή την πρόταση μία ευκαιρία. Δυσκολευτήκαμε με τις πρόβες γιατί έπρεπε να βρούμε κοινές ώρες, αλλά πήγε αρκετά καλά και σε λίγες ημέρες θα το παρουσιάσουμε. Είναι ένας ευχάριστος τρόπος για να περάσουμε τον ελάχιστο χρόνο που έχουμε εμείς οι μαθητές. ‘Ήταν μία πολύ καλή πρωτοβουλία που θα μας αφήσει αξέχαστες στιγμές”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Ετικέτες: