Με την επίκαιρη «Επιδημία» του Γεωργίου Σουρή, ο ΘΕΠΟΣ «Απόλλων» επιστρέφει το καλοκαίρι, στηρίζοντας τον πολιτισμό στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων

«Δεν εγκαταλείπουμε το Θέατρο σε καμία περίπτωση»

Προσαρμοσμένα στις συνθήκες που επιβάλλουν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας και στο πεδίο του πολιτισμού θα είναι τα προσεχή βήματα του Θεατρικού Πολιτιστικού Ομίλου Σύρου «Απόλλων», ο οποίος όχι μόνο δε βάζει «φρένο» στη δράση του, αλλά αναζητά και νέες λύσεις για να συνεχίσει την επικοινωνία του με το φιλότεχνο κοινό.

Η «Αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που επρόκειτο να παρουσιαστεί στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, «παρασύρθηκε» από το κύμα του κορωνοϊού και θα παραμείνει «κλειστή» μέχρι οι συνθήκες να της επιτρέψουν να ανοίξει τις πόρτες της στη σκηνή του ιστορικού θεάτρου της Ερμούπολης, όπως ακριβώς είχε προγραμματιστεί.

Σε στάση αναμονής βρίσκεται και η νέα παιδική παραγωγή του Ομίλου «Οι Άθλιοι του Ηρακλή», εξίσου πολυπρόσωπο έργο, η παρουσίαση του οποίου ήταν ένα από τα άμεσα σχέδια του Απόλλωνα.

Αλλαγές στον προγραμματισμό

Η εξέλιξη της πανδημίας και οι προσπάθειες διαχείρισης της κρίσης που προκλήθηκε σε όλα τα επίπεδα οδηγούν μοιραία σε ανακάτεμα της τράπουλας και σε τροποποιήσεις οποιουδήποτε προγραμματισμού. Στο πλαίσιο αυτό, θεατρικές παραστάσεις που ήταν στα σκαριά «παγώνουν» μέχρι νεωτέρας και δίνουν τη θέση τους σε μικρότερες παραγωγές οι οποίες μπορούν ευκολότερα, υπό τις υφιστάμενες συνθήκες να στηθούν και να εμπλουτίσουν το –ομολογουμένως- πιο περιορισμένο πρόγραμμα των επόμενων μηνών.

Ο ΘΕΠΟΣ «Απόλλων», σε μια προσπάθεια να δώσει το στίγμα του και τη δική του πνοή στο δύσκολο πολιτιστικό καλοκαίρι που ανοίγεται μπροστά μας, αποφάσισε να «φέρει τα πίσω…μπρος», ετοιμάζοντας νωρίτερα μία από τις παραστάσεις που ήταν προγραμματισμένη για τον χειμώνα του τρέχοντος έτους.

Υπενθυμίζεται ότι, στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ομίλου η πρόεδρος Εύη Αριστείδου είχε ανακοινώσει ότι ο σκηνοθέτης Γιώργος Πάχος θα ασχοληθεί με την προετοιμασία δυο μονόπρακτων κωμωδιών του Γεωργίου Σουρή την «Επιδημία» και το «Από γαμβρός παράνυμφος».

Δεδομένου ότι η «Επιδημία» είναι ένα έργο επίκαιρο, πρόθεση του Ομίλου είναι να ετοιμάσει τα δύο παραπάνω μονόπρακτα, ώστε τον προσεχή Αύγουστο να «σερβίρει» μία ολοκληρωμένη –απογευματινή- παράσταση στο πλαίσιο του προγράμματος «Σύρος – Πολιτισμός», σε ανοιχτό χώρο με φυσικό φωτισμό.

Επιβεβλημένη η παρουσία της ντόπιας δημιουργίας

«Κρατάμε "ζεστή" την Αυλή αλλά μέχρι να υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες δεν θα μπορέσει να παρουσιαστεί. Όλη η κατάσταση είναι ακόμη πολύ ρευστή αφού μόλις βγήκαμε από τα μέτρα, και δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί στο μέλλον», δηλώνει στην «Κοινή Γνώμη» η κ. Αριστείδου. Όπως εξηγεί, ο Όμιλος προσανατολίζεται στην ετοιμασία έργων με τη συμμετοχή μικρού αριθμού ηθοποιών. «Δεν είναι μόνο οι θεατές που θα το σκεφτούν σοβαρά να πάνε στο θέατρο αλλά και οι ηθοποιοί που θα πρέπει να κάνουν πρόβες. Κι επειδή θέλουμε να ξορκίσουμε όσο μπορούμε την κατάσταση η "Επιδημία" μας φάνηκε ιδανική. Περιμένουμε όπως όλοι. Θεωρούμε ότι το θέατρο ειδικά το καλοκαίρι δεν θα μπορέσει να φιλοξενήσει παραστάσεις. Θέλουμε όμως  να συζητήσουμε με τη Δημοτική Αρχή για να υπάρξει και εφέτος ένα πολιτιστικό καλοκαίρι, το οποίο μπορεί να υποστηριχθεί, ακόμη και εξ ολοκλήρου από τη ντόπια δημιουργία»

Σύμφωνα με την κ. Αριστείδου, ανοιχτοί χώροι όπως το θεατράκι Ευανθία Καΐρη, ο χώρος πίσω από τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το αλσάκι της Μεταμόρφωσης, τα Καμίνια, ο Πολιτιστικός χώρος στα Χρούσσα και ο θερινός κινηματογράφος μπορούν με την κατάλληλη διαμόρφωση να γίνουν καλοκαιρινά πολιτιστικά στέκια.

«Η “Αυλή των Θαυμάτων” είναι ένα έργο έτοιμο. Τα μονόπρακτα του Σουρή ήταν μέσα στον προγραμματισμό μας. Η παιδική παράσταση που είναι πολυπρόσωπη θα πρέπει να περιμένει, ελπίζω λίγο. Όπως και οι υπόλοιπες. Αν η κατάσταση δεν ομαλοποιηθεί μπορεί να αλλάξουμε εντελώς τον προγραμματισμό μας. Αλλά το θέατρο δεν το εγκαταλείπουμε σε καμία περίπτωση», υπογραμμίζει η κ. Αριστείδου προσθέτοντας πως «η σκηνή έχει και μήκος και βάθος κι εμείς στα έργα μας δεν βάζουμε τους ηθοποιούς σε παράταξη, άρα εκμεταλλευόμενοι τη σκηνή μπορούμε να κρατάμε τις αποστάσεις».