Η A' ΕΛΜΕ Κυκλάδων για τα κενά εκπαιδευτικών στις Κυκλάδες

“Γροθιά” στη δημόσια και δωρεάν παιδεία

Την άμεση κάλυψη των κενών που σημειώνονται σε πολλά σχολεία του νομού απαιτεί η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος της υποστελέχωσης που εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Με αφορμή το δημοσίευμα της “Κοινής Γνώμης” αναφορικά με τις σημαντικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και κυρίως στα σχολεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όπου αρκετοί μαθητές κινδυνεύουν να μην ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, καλεί ολόκληρη την κοινωνία σε αγώνα διαρκείας για ανατροπή των πολιτικών που οδηγούν στην εξαθλίωση.

Σημαντικές ελλείψεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση

Όπως αναφέρει σε σχετική επιστολή της “στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού Κυκλάδων χάνονται κάθε εβδομάδα 1000 ώρες διδακτικού έργου, λόγω έλλειψης 50 εκπαιδευτικών”. Καθίσταται δε γνωστό ότι σε σχολεία όπως τα ΕΠΑΛ Άνδρου και Σίφνου δε διδάσκονται μαθήματα, πανελλαδικώς εξεταζόμενα, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι μαθητές να μην έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν επαρκώς για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Επιπλέον, στο ΕΠΑΛ Άνδρου και στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Σύρου ο ναυτικός – ναυτιλιακός τομέας δεν διαθέτει κανέναν εκπαιδευτικό με ειδικότητα πλοιάρχου από τους τέσσερις που απαιτούνται. Ταυτόχρονα οι τομείς βρεφονηπιοκόμων και γραφικών τεχνών που καταργήθηκαν το καλοκαίρι από την κυβέρνηση με την απόλυση 2000 συναδέλφων παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις παρά τις υποσχέσεις του υπουργείου για απρόσκοπτη ολοκλήρωση των μαθητικών σπουδών.

Μετακίνηση μαθητών προς τα μεγάλα αστικά κέντρα

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, κρίνεται η μετακίνηση μαθητών και των οικογενειών τους από τον τόπο τους προς τα μεγάλα αστικά κέντρα για την ολοκλήρωση των σπουδών τους, ενώ άλλοι μαθητές που δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο.

Η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων εκτιμά ότι “η έλλειψη εκπαιδευτικών από τα σχολεία μας δεν είναι αποτέλεσμα κακού σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας, αλλά πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, του κεφαλαίου και της ΕΕ να επιτεθούν στις όποιες κοινωνικές κατακτήσεις του εργατικού κινήματος στη χώρα μας στην παιδεία”. Προσθέτει ακόμα πως “με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, με τις απολύσεις εκπαιδευτικών, με την κατάργηση ειδικοτήτων στην επαγγελματική εκπαίδευση και με το νέο λύκειο η συγκυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και την εξαθλίωση εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά στοχεύει στη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας”.

Τρίωρη στάση εργασίας την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου

Ως εκ τούτου, κρίνει απαραίτητη την άμεση κάλυψη των κενών με προσλήψεις μονίμων ή αναπληρωτών καθηγητών, ζητώντας ταυτόχρονα τη συμπαράσταση των γονέων, των εργαζομένων, των ανέργων και των συνταξιούχων για εκπαίδευση χωρίς... εμπόδια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αύριο, οι εκπαιδευτικοί της Σύρου θα προχωρήσουν σε τρίωρη στάση εργασίας τις τρεις τελευταίες ώρες της πρωινής ζώνης (11:00-14:00) και τις τρεις τελευταίες της απογευματινής (13:00-16:00). Η πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο τη συμμετοχή εκπαιδευτικών σε παράσταση διαμαρτυρίας στο σχολικό συγκρότημα του Μάννα (Λύκεια), όπου θα πραγματοποιηθεί το σεμινάριο των στελεχών εκπαίδευσης στο σύγχρονο επιθεωρητισμό.

“Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών”

Όπως αναφέρεται σε σχετική επιστολή τόσο της Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων, όσο και του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου – Μυκόνου “το Π.Δ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η γενίκευση του θεσμού της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας αποτελούν τα δύο πρώτα αποφασιστικά βήματα της συγκυβέρνησης για τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων του εκπαιδευτικού κόσμου και την προσαρμογή του δημόσιου σχολείου στις απαιτήσεις του κόσμου της αγοράς”.

Παράλληλα υπογραμμίζουν πως “η πολυεπίπεδη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας (εξατομικευμένη, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση) στοχεύει στην επίτευξη των μνημονιακών δημοσιονομικών στόχων για απολύσεις και μείωση των κοινωνικών δαπανών, στην πειθάρχηση των εκπαιδευτικών στο νέο σχολείο της αγοράς και στη μετατόπιση των ευθυνών για την εκπαιδευτική κρίση από την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική στους μεμονωμένους εκπαιδευτικούς, τη σχολική μονάδα και τους ίδιους τους μαθητές”.

Καταλήγοντας, σημειώνουν πως “η ακύρωση των αξιολογικών διαδικασιών στην πράξη είναι για μας μέρος του αγώνα για την υπεράσπιση των κοινωνικών και μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια των στελεχών εκπαίδευσης εντάσσονται ακριβώς στο ξεθεμελίωμα των δικαιωμάτων μας και του δημόσιου σχολείου. Η ακύρωση των σεμιναρίων πρέπει να γίνει υπόθεση όλων μας και μαζικά να ακυρώσουμε το σύγχρονο επιθεωρητισμό”.