Επιβάλλεται να επιταχυνθεί ο ρυθμός των εργασιών για το έργο βελτίωσης του αλιευτικού καταφυγίου Ερμούπολης καθώς πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου

Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί η χρηματοδότηση

Το ποσό των 166 χιλ. ευρώ είχε εξασφαλιστεί πέρυσι, μέσω του προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας

Σε επιτάχυνση της εργολαβίας για τις προγραμματισμένες βελτιώσεις στο αλιευτικό καταφύγιο Ερμούπολης, οφείλει να κατευθυνθεί ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Νίκος Λειβαδάρας, καθώς αν το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου, θα χαθεί η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση των 166 χιλ. ευρώ από το πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας.

Αν και το έργο συμβασιοποιήθηκε προ μηνών, ωστόσο, όπως φαίνεται η απομάκρυνση της πρώην προέδρου, Κανδιώς Μαραγκού από το “τιμόνι” του Λιμενικού Ταμείου και το διάστημα των εκλογών, έφεραν καθυστερήσεις όσον αφορά στην έναρξη του έργου, για το οποίο η ίδια είχε αναφέρει προ καιρού, πως θα μπορούσε να αρχίσει εγκαίρως ώστε να μην κινδυνεύσει η χρηματοδότηση και η εργολαβία να “τρέξει” με ασφάλεια.

Σήμερα, μόλις δυόμισι μήνες πριν την εκπνοή της καταληκτικής ημερομηνίας και όπως επιβεβαιώνει το φωτογραφικό υλικό της εφημερίδας, στο αλιευτικό καταφύγιο δεν έχει προχωρήσει το έργο, ενώ πέρα από την εκσκαφή ενός μικρού χαντακιού, δεν έχει υλοποιηθεί καμία άλλη παρέμβαση.

Απαντήσεις σχετικά με το θέμα κλήθηκε να δώσει ο νυν πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Νίκος Λειβαδάρας.

Προβληματισμός αλιέων και συνάντηση στο Λιμενικό Ταμείο

Ειδικότερα, ερωτηθείς για το αν έχει αρχίσει κανονικά και “τρέχει” ομαλά και σταθερά το έργο στο αλιευτικό καταφύγιο, απάντησε τα εξής: “Για το αλιευτικό καταφύγιο είναι σε εξέλιξη το έργο. Προχωράμε κανονικά. Το έργο άρχισε προ δέκα - δεκαπέντε ημερών και προσπαθούμε να προλάβουμε τους χρόνους. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι μέχρι τέλος του χρόνου”.

Σχετικά με το αν υπήρξαν παρατηρήσεις από την πλευρά των αλιέων, ο ίδιος επιβεβαίωσε πως πράγματι έγινε μία συνάντηση με την πλευρά τους, για να ρυθμιστούν θέματα εξυπηρέτησής τους αναφορικά με τη δυνατότητα να εισέρχονται και να εξέρχονται με ασφάλεια από τις βάρκες τους.

“Είχαμε μία συνάντηση προχθές με τους ερασιτέχνες αλιείς γιατί είχαν κάποιους προβληματισμούς. Κάναμε μία συνάντηση στο Λιμενικό Ταμείο. Το γνωρίζουν το έργο. Όσον αφορά παράλληλα με το μόλο που θα γίνει το πεζοδρόμιο δεν έχουν κανένα πρόβλημα”, διευκρίνισε, εξηγώντας τις διαφωνίες τους σχετικά με τις επιστρώσεις στις προβλήτες.

“Για τις προβλήτες που μπαίνουν μέσα προς τη θάλασσα, επισημαίνουν πως αν αυτές “ανεβούν” σε ύψος, - γιατί σκάβεται αυτό το κομμάτι ώστε να μπουν νέα δίκτυα και τα pillars -, τότε αυτό θα αυξηθεί κατά 10 πόντους. Είχαν αυτόν τον προβληματισμό, πως αν αυξηθεί σε ύψος, κατά την άμπωτη (σ.σ.όταν θα υποχωρεί η στάθμη της θάλασσας), θα έχουν πρόβλημα να κατεβαίνουν στις βάρκες τους. Αυτό θα τους δημιουργούσε πρόβλημα”, επανέλαβε ο κ. Λειβαδάρας, τονίζοντας πως, “επί αυτού του θέματος συζητήσαμε λύσεις. Η πρόταση η δική τους και τη θεώρησα σωστή είναι στις προβλήτες να υπερυψωθεί το κεντρικό κομμάτι και να μείνει δεξιά κι αριστερά σαν σκαλοπάτι ώστε να μην έχουν θέμα”.

Ερωτηθείς, αν αυτή η λύση θα προκριθεί προς υλοποίηση, ανέφερε: “Είπε ο μηχανικός μας ο κ. Ζερβός πως αυτό το θέμα θα εξεταστεί. Έχει μείνει ανοικτό.”.

Εκτιμά ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου

Σχετικά με το αν το Λιμενικό Ταμείο θα έχει ολοκληρώσει το έργο έως το τέλος του έτους, καθώς φαίνεται πως οι εργασίες εξελίσσονται με αργό ρυθμό, ο κ. Λειβαδάρας ανέφερε: “Απ΄ ό,τι με διαβεβαιώνει ο κ. Ζερβός – γιατί γι αυτά τα θέματα εμπιστεύομαι τις Τεχνικές Υπηρεσίες -, ναι”.

Αναγκαιότητα υλοποίησης

Αναφορικά με την αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου, αξίζει να υπενθυμιστεί πως, σύμφωνα με τη μελέτη του, “δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική βελτίωση από την κατασκευή του μέχρι και τώρα, προς εξυπηρέτηση των αναγκών των αλιέων και της ασφάλειάς τους. Σημειώνεται δε πως στις λιμενικές εγκαταστάσεις του, περιλαμβάνονται κρηπιδώματα συνολικού μήκους 450 μ. και τέσσερις παράλληλες προβλήτες μήκους 38 μ., 51 μ., 57 μ. και 50 μ. αντίστοιχα. Τα βάθη εντός της λιμενολεκάνης κυμαίνονται από 2,0 μ. έως 4,0 μ. περίπου. Το έργο της ανάπλασης σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά είναι απαραίτητο καθώς ο ρόλος του καταφυγίου είναι η προστασία των σκαφών που ελλιμενίζονται όλο το 24ωρο και σε κάθε εποχή”.

Αξίζει να σημειωθεί πως, η δυναμικότητα του αλιευτικού καταφυγίου είναι 375 σκάφη μεγέθους από 3 μ. έως 15 μ., με την πλειοψηφία τους σήμερα να είναι μεταξύ 4 με 7 μέτρων. Η κατασκευή του αλιευτικού καταφυγίου στη θέση “Καρνάγιο” στην παρούσα του μορφή ολοκληρώθηκε το 1999.

Το έργο

Σχετικά με τις παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν, προβλέπονται: Να γίνει η επίστρωση των δαπέδων αφενός με την κατασκευή αντιολισθητικής επιφάνειας στην ανωδομή και αφετέρου με τη διαμόρφωση πεζοδρόμιου, κατά μήκος του μετώπου του κρηπιδώματος ώστε να δημιουργήσει μια ασφαλή ζώνη διέλευσης των χρηστών και επισκεπτών ώστε να συμβάλει στο φυσικό διαχωρισμό του καταφυγίου από το χώρο στάθμευσης οχημάτων και την παραλιακή οδό. Επιπλέον, θα γίνουν νέα δίκτυα πυρόσβεσης και κατασκευή ραμπών ΑΜΕΑ, όπως επίσης θα τοποθετηθούν οδηγοί όδευσης. Τέλος, θα αντικατασταθούν οι υφιστάμενοι ενεργοβόροι προβολείς με νέους τύπου led.