Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια “φουσκώνει” τον τζίρο - Πτωτικά ο όγκος πωλήσεων σε τρόφιμα
- Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου, 2023 - 10:26
Αύξηση 9,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις (σε αξία) στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το εννεάμηνο του 2023, με βάση τα πιο ανανεωμένα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ (στοιχεία YTD έως 1 Οκτωβρίου 2023).
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%, σύμφωνα με την NielsenIQ. Σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.
Στις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρείται ότι στα τρόφιμα και ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.
Κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το εννεάμηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.
Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%.
Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει την καλύτερη αγορά.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ένωση σούπερ μάρκετ Ελλάδας: Έως 15% η μείωση των τιμών στα ράφια
22 Οκτ. 2024 - 10:04 - Το λάδι σέρνει την ακρίβεια στα τρόφιμα με αύξηση 67% σε ένα χρόνο
10 Απρ. 2024 - 15:19 - Σούπερ μάρκετ: Τα ράφια της ακρίβειας - Πού καταγράφονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις
9 Μαρ. 2024 - 8:09 - Ακρίβεια: Μειώσεις από 14% έως 17% σε επτά κατηγορίες προϊόντων δείχνουν οι νέοι τιμοκατάλογοι
29 Φεβ. 2024 - 10:21 - Ακρίβεια: Στο «τραπέζι» νέα μέτρα - Οι στοχευμένες παρεμβάσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση
3 Νοε. 2023 - 7:26