Απόφαση του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για προσλήψεις ατόμων με σύμβαση 6μηνης διάρκειας, για τις ανάγκες του νησιού από τον Μάιο και μετά

Αγώνας δρόμου για κενά σε καθαριότητα και πολιτισμό

Αναγκαία τονωτική “ένεση” σε ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης η πρόσληψη 29 ατόμων με συμβάσεις 6μηνης διάρκειας, προκειμένου να καλύψει μεγάλες και σοβαρές ανάγκες σε Καθαριότητα και Πολιτισμό, κατά την περίοδο του Πάσχα και μετά, για το έτος 2024.

Τη σχετική απόφαση πήρε το Δημοτικό Συμβούλιο και η Οικονομική Επιτροπή, προκειμένου οι διαδικασίες της πρόσληψης με κριτήρια ΑΣΕΠ να “τρέξουν” τάχιστα και ει δυνατόν, ο Δήμος να αποκτήσει αυτό το έκτακτο προσωπικό από τα μέσα Μαΐου.

Ουσιαστικά η πρόσληψη 25 ατόμων για την Υπηρεσία της Καθαριότητας προκύπτει ως μεγάλη ανάγκη, καθώς αυτή έχει “αποψιλωθεί” μετά από συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις και σήμερα, παραμένει με μόλις 26 άτομα (μόνιμο προσωπικό) για τις ανάγκες όλης της Σύρου. Σε δύσκολη θέση έχει έρθει και το Τμήμα Πολιτισμού, καθώς απαιτείται η ομαλή λειτουργία του θεάτρου “Απόλλων” και της ψηφιακής έκθεσης του Μάρκου Βαμβακάρη στην Άνω Σύρο και ως εκ τούτου, η πρόσληψη τεσσάρων ατόμων, κρίνεται τουλάχιστον επιβεβλημένη.

Σημειώνεται πως οι προσλήψεις γίνονται με κριτήρια ΑΣΕΠ, κάτι που προσδίδει διαφάνεια στη διαδικασία και φέτος, η όλη προσπάθεια προωθείται εγκαίρως για να μην… ξεμείνει ο Δήμος από απαραίτητο προσωπικό.

Τα παραπάνω προκύπτουν και σε συνεργασία με την επόμενη διοίκηση του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ώστε την επόμενη χρονιά, να ενισχυθούν Καθαριότητα και Πολιτισμός – εγκαίρως -, σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί τα προηγούμενα δύο χρόνια.

Στις δηλώσεις του, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών επεσήμανε πως φέτος δίδεται αυτή η δυνατότητα με σχετική εγκύκλιο και η Δημοτική Αρχή αντιλαμβανόμενη τις ανάγκες, προχώρησε όσο πιο γρήγορα μπορούσε.

Αναμονή για ενίσχυση στα μέσα Μαΐου

Συγκεκριμένα, βάσει των αποφάσεων που ελήφθησαν, ο Δήμος μερίμνησε “για την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα για την κάλυψη εποχικών, περιοδικών και επειγουσών αναγκών της Διεύθυνσης Καθαριότητας την περίοδο του Πάσχα (εαρινή περίοδος) και κατά την έναρξη της θερινής περιόδου”.

Ειδικότερα, όπως δήλωσε ο Γιάννης Πιταούλης, “ζητάμε 25 άτομα για την Καθαριότητα για χρονικό διάστημα 6 μηνών. Η πρόσληψη του συγκεκριμένου προσωπικού κρίνεται απαραίτητη και επιβεβλημένη ώστε η Υπηρεσία να ανταπεξέλθει στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της, την περίοδο του Πάσχα και το καλοκαίρι, δεδομένου ότι το μόνιμο προσωπικό της ειδικότητας που απασχολείται σήμερα στον Δήμο μετά τις αποχωρήσεις προσωπικού και τις συνταξιοδοτήσεις ανέρχεται στα 26 άτομα και οι ανάγκες της Υπηρεσίας είναι πρακτικά αδύνατο και ανέφικτο να καλυφθούν από το προσωπικό αυτό”.

Σε παρόμοιο τόνο εξήγησε πως, “επιπλέον, εγκρίνουμε την υποβολή αιτήματος στον προγραμματισμό προσλήψεων έκτακτου προσωπικού για την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με κάλυψη της δαπάνης από αντίτιμο (από έσοδα του Πολιτισμού) και άρα, προχωρούμε σε πρόσληψη τεσσάρων ατόμων για διάστημα έξι μηνών”.

Σύμφωνα με όσα διευκρίνισε, “η απόφαση αυτή κρίθηκε απαραίτητη για τη στελέχωση και την εύρυθμη λειτουργία του θεάτρου “Απόλλων”, το οποίο λειτουργεί για το κοινό φιλοξενώντας πλήθος εκδηλώσεων και παραστάσεων. Επίσης η έκθεση του Μάρκου Βαμβακάρη “Ενθυμήματα και Εμπειρίες”, λειτουργεί εποχικά και κρίνεται επιβεβλημένο να ξεκινήσει την εαρινή περίοδο, στην οποία περιλαμβάνεται και το Πάσχα”.

Μετά τις συγκεκριμένες αποφάσεις, ο κ. Πιταούλης στην ερώτηση πότε εκτιμά πως χρονικά ο Δήμος θα ενισχυθεί με το εν λόγω προσωπικό, εξήγησε τα εξής. “Αυτό είναι το πρώτο βήμα στην όλη διαδικασία. Η εκτίμηση είναι πως αν όλα πάνε καλά θα μπορέσει ο Δήμος να έχει αυτόν τον κόσμο, περίπου στα μέσα Μαΐου”.

Αξιοποιήσαμε όλες τις δυνατότητες και επιλογές”

Παρακάτω, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος εξήγησε τους λόγους που επέτρεψαν να “τρέξει” εγκαίρως η διαδικασία. “Είναι ίσως η πρώτη χρονιά που εφαρμόζεται τόσο νωρίς γιατί δόθηκε η δυνατότητα από την τελευταία εγκύκλιο που είχε εκδοθεί από το 2023. Οπότε, ο ενιαίος Δήμος από τη σύστασή του, αξιοποιούσε πολλές φορές προγράμματα εποχιακών προσλήψεων είτε μέσα από κοινωφελή προγράμματα, είτε μέσω διμήνων. Στην τελευταία δημοτική θητεία όμως, ακριβώς επειδή είχε γίνει λίγο πιο έντονο το θέμα του προσωπικού με τις αποχωρήσεις που δεν αναπληρώνονταν, προσπαθήσαμε να βρούμε επιπλέον λύσεις”.

Σύμφωνα με τον ίδιο αξιοποιήθηκε πρόγραμμα του ΟΑΕΔ, ενώ έγιναν και προσλήψεις ανταποδοτικού χαρακτήρα, δηλαδή με έσοδα που καλύφθηκαν από εισπράξεις και στους πολιτιστικούς χώρους.

“Μία από αυτές ήταν το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ (55-67 ετών), στο πλαίσιο του οποίου προσλαμβάνεται κόσμος που έχει κάποια ανεργία και μία ηλικία και ο Δήμος επιχορηγείται γι αυτό το κομμάτι σε έναν βαθμό. Οπότε είναι μία λύση και γι αυτούς τους ανθρώπους και για τον Δήμο και τις ανάγκες των Υπηρεσιών του. Ένα δεύτερο κομμάτι στο οποίο ενεργοποιηθήκαμε ήταν το κομμάτι των προσλήψεων με αντίτιμο. Αυτό κυρίως εφαρμόστηκε στη Φιλαρμονική που η ευθύνη της αμοιβής των διδασκάλων πέρασε εξ ολοκλήρου στον Δήμο και έδωσε επιπλέον δυνατότητες. Το εφαρμόσαμε πιλοτικά το 2023 και με την πρόσκληση ενός 6μηνου για τον Πολιτισμό και βλέποντας ότι όλη η διαδικασία δουλεύει και ότι με την εγκύκλιο που βγήκε δινόταν η δυνατότητα αυτή να ξεκινήσει ανά πάσα στιγμή, θεωρήσαμε σκόπιμο – σε συνεννόηση με την επόμενη Δημοτική Αρχή - να εκκινήσει νωρίτερα φέτος”.

Καθυστερήσεις τα προηγούμενα χρόνια στην Καθαριότητα

Ο ίδιος σχολίασε και την κατάσταση τα προηγούμενα χρόνια με τις έκτακτες προσλήψεις για την Καθαριότητα που συνοδεύονταν – δυστυχώς -, από καθυστερήσεις σε επίπεδο απόκτησης του απαραίτητου προσωπικού και μάλιστα σε εποχές με υψηλή επισκεψιμότητα.

“Είναι αλήθεια πως τα προηγούμενα χρόνια και ιδιαίτερα στο κομμάτι της Καθαριότητας παρά το γεγονός ότι η διαδικασία ξεκινούσε από τις αρχές Ιανουαρίου, όσο και να προσπαθούσαν οι δημοτικές Υπηρεσίες ήταν τέτοιες οι γραφειοκρατικές απαιτήσεις που οδηγούσαν στην πρόσληψη του προσωπικού να γίνεται με καθυστέρηση. Το 2022 είχε γίνει αρχές Αυγούστου και το 2023 έγινε αρχές Ιουλίου”, υπενθύμισε, τονίζοντας πως αυτή η κατάσταση έγινε προσπάθεια να αποφευχθεί για την επόμενη χρονιά. “Σε κάθε περίπτωση για το 2024, αν ο Δήμος ακολουθούσε την ίδια πεπατημένη, εκτιμώ ότι θα έπαιρνε αυτόν τον κόσμο όχι το καλοκαίρι του 2024 αλλά τον Σεπτέμβριο με Οκτώβριο. Από τη στιγμή που δόθηκε η δυνατότητα από την περυσινή εγκύκλιο θεωρήσαμε σκόπιμο να αξιοποιηθεί”, δήλωσε χαρακτηριστικά, ευελπιστώντας σε γρήγορα αποτελέσματα.

Ετικέτες: