Οριστικά στα χέρια του Δήμου Πάρου το παλιό αεροδρόμιο
- Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου, 2023 - 06:18
Με μία λιτή ανακοίνωση, με τίτλο, "Το παλιό Αεροδρόμιο οριστικά στον Δήμο Πάρου" έκανε γνωστή ο Δήμος την οριστική εξέλιξη στο συγκεκριμένο ζήτημα που απασχόλησε για αρκετά χρόνια το νησί.
Μάλιστα, στην ανακοίνωση, αναφέρεται ότι το Δημόσιο παραιτείται από την αναίρεση της απόφασης του Εφετείου Αιγαίου και έτσι ανοίγει ο δρόμος για να περάσει η συγκεκριμένη έκταση στον Δήμο. Συγκεκριμένα, έπειτα από γνωμοδότηση του Υπουργείου Οικονομικών, που θεωρήθηκε από την πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) και εγκρίθηκε από τον αρμόδιο υπουργό, το Δημόσιο παραιτείται από την αναίρεση της απόφασης του Εφετείου Αιγαίου, σχετικά με την κυριότητα της έκτασης του παλιού αεροδρομίου Πάρου. Η εξέλιξη αυτή κλείνει έτσι τον κύκλο της πολύχρονης δικαστικής διαμάχης για το συγκεκριμένο ζήτημα, ανοίγοντας πλέον τον δρόμο για την αξιοποίηση του οικοπέδου.
Μ. Κωβαίος: "Ένας αγώνας ετών κλείνει επιτέλους προς όφελος του νησιού"
Στην αρχική του δήλωση, μετά τη συγκεκριμένη θετική, για το νησί, εξέλιξη, ο δήμαρχος Πάρου, Μάρκος Κωβαίος, ανέφερε: "Ένας αγώνας ετών κλείνει επιτέλους προς όφελος του νησιού και των δημοτών. Το οικόπεδο του παλιού αεροδρομίου περνάει οριστικά την ιδιοκτησία του δήμου, δικαιώνοντας όσους παλέψαμε γι’ αυτό. Επιθυμία μας ήταν και παραμένει η αξιοποίηση της έκτασης αυτής, με τρόπο που θα επιλύσει δύο μεγάλα προβλήματα που απασχολούν το νησί μας. Πρώτον, με τη δημιουργία, για πρώτη φορά, ενός σύγχρονου και πλήρως εξοπλισμένου νοσοκομείου, που θα δώσει τέλος στις συνεχείς μετακινήσεις των κατοίκων του νησιού σε Αθήνα, Σύρο και Νάξο ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση σε αναβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας. Δεύτερον, με την κατασκευή κατοικιών για την στέγαση προσωπικού δημοσίων υπηρεσιών (εκπαιδευτικοί, αστυνομικοί, πυροσβέστες, ιατροί, νοσηλευτικό προσωπικό). Η δυσκολία εύρεσης κατοικίας το προηγούμενο διάστημα, οδηγούσε στη διαιώνιση της υποστελέχωσης κρίσιμων υπηρεσιών, με αρνητικές συνέπειες στη καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των Παριανών. Η εξεύρεση ποιοτικής στέγασης θα αποτελέσει πλέον ένα τεράστιο κίνητρο για την προσέλκυση εργαζομένων σε κρίσιμους τομείς για την ποιότητα ζωής και την ασφάλεια των κατοίκων μας."
"Καλό θα είναι η νέα Δημοτική Αρχή να συνεχίσει το πρόγραμμα το οποίο είχαμε θέσει"
Η "Κοινή Γνώμη" επικοινώνησε με τον Μάρκο Κωβαίο, για κάποιες επιπλέον πληροφορίες για το ζήτημα και ο ίδιος μεταξύ άλλων τόνισε ότι "επί της Δημοτικής μας Αρχής και όταν έφυγε η λειτουργία του παλιού αεροδρομίου στο νέο, διεκδικήσαμε δικαστικά, σε δύο δικαστήρια και κερδίσαμε, ώστε η έκταση να έρθει οριστικά στον Δήμο Πάρου. Πλέον αυτό το χαρτί λέει ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα το διεκδικήσει και έτσι προχωράμε τις διαδικασίες ώστε να έρθει και στα "χαρτιά" πλέον η έκταση στα χέρια του Δήμου. Αν ήμασταν εμείς η νέα Δημοτική Αρχή, θα υλοποιούσαμε το πρόγραμμα που έχουμε πει για εργατικές κατοικίες και νοσοκομείο στην περιοχή και ελπίζουμε αυτό το όνειρο της πλέον απερχόμενης Δημοτικής Αρχής, να το υλοποιήσει η καινούργια." Κλείνοντας ο κ. Κωβαίος, έκανε τη δική του παραίνεση προς το νέο δήμαρχο για τον χειρισμό του θέματος, λέγοντας, "η κοινωνία του νησιού μας έχει πραγματικές ανάγκες και καλό θα είναι να συνεχίσει το πρόγραμμα το οποίο είχαμε θέσει και εμείς, για εργατικές κατοικίες και νοσοκομείο."
Κ. Μπιζάς: "Θεωρούμε απαραίτητη την κατασκευή μιας σύγχρονης δομής υγείας"
Ο έπαρχος Πάρου και νεοεκλεγείς δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" και απάντησε σε κάποιες κομβικές ερωτήσεις για το σημαντικό θέμα της παραχώρησης του παλιού αεροδρομίου.
Πόσο σημαντική θεωρείτε ότι είναι για το νησί η συγκεκριμένη εξέλιξη και ποια είναι τα οφέλη που θα αποκομίσει η Πάρος από αυτή τη διαδικασία.
Η έκταση του παλαιού αεροδρομίου είχε δωριθεί στο τέλος της δεκαετίας του '70 από τον αείμνηστο Νικόλαο Παντελαίο στην Κοινότητα Πάρου για την κατασκευή ενός αεροδρομίου στο νησί μας. Αφού υλοποιήθηκε το έργο, η τότε κοινοτική αρχή αποφάσισε την παραχώρηση του στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τον Ιούλιο του 2016 ξεκίνησε την λειτουργία του το νέο αεροδρόμιο της Πάρου οπότε ήταν αυτονόητο ότι το ακίνητο του παλαιού αεροδρομίου θα έπρεπε με νόμιμες διαδικασίες να επιστραφεί στον Δήμο Πάρου. Θα πρέπει τώρα να επιδιωχθεί μια συνάντηση με τους κληρονόμους του Ν. Παντελαίου και να ενημερωθούμε αν έχουν πρόθεση να στραφούν εναντίον του Δήμου για το σχετικό ακίνητο περίπου 230 στρ. Το συνολικό ακίνητο είναι περίπου 265 στρέμματα.
Η Δημοτική σας Αρχή και εσείς ως δήμαρχος, ποια θα είναι τα βήματα που θα ακολουθήσετε και πιο είναι το πλάνο σας ως προς την αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου;
Εφόσον πραγματοποιηθούν οι παραπάνω ενέργειες και ξεκαθαρίσει οριστικά το ιδιοκτησιακό, θα αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάρου για την αξιοποίηση του σχετικού ακινήτου.
Η δημιουργία νοσοκομείου και εργατικών κατοικιών είναι εφικτή στην συγκεκριμένη περιοχή και ποιος μπορεί να είναι ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης;
Η παράταξη μας προεκλογικά έχει τοποθετηθεί για το σχετικό θέμα. Θεωρούμε απαραίτητη την κατασκευή μιας σύγχρονης δομής υγείας σε ένα δημοτικό ακίνητο ή σε ένα ακίνητο που μπορεί να προκύψει από δωρεάν συμπατριώτη μας και το οποίο θα επιλεγεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας. Η μορφή της νέας δομής υγείας μπορεί να είναι ένα σύγχρονο Κέντρο Υγείας ή ένα Κέντρο Υγείας - Νοσοκομείο. Αυτό όμως ξανατονίζω θα γίνει σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας το οποίο θα πρέπει να χρηματοδοτήσει και την κατασκευή του. Σχετικά με το στεγαστικό το οποίο είναι ένα σημαντικό ζήτημα που αντιμετωπίζει το νησί μας υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις όπως η ενοικίαση κτιρίων ή ξενοδοχείων εφόσον μας το επιτρέπουν τα οικονομικά του Δήμου. Για όλα αυτά όμως θα αποφασίσει το κυρίαρχο όργανο λήψης αποφάσεων σε επίπεδο νησιού μας που είναι το δημοτικό συμβούλιο.
Το ιστορικό του αεροδρομίου Πάρου
Ο αερολιμένας ξεκίνησε να λειτουργεί στις 5 Οκτωβρίου 1982, σε χώρο που παραχώρησε ο Νικόλας Παντελαίος, για αυτό και το δευτερεύον όνομα του αερολιμένα είναι "'Παντελαίειο Αεροδρόμιο Πάρου". Ο αερολιμένας ξεκίνησε τη λειτουργία του ως κοινοτικός και διέθετε ένα χωμάτινο διάδρομο και ένα μικρό κτήριο εμβαδού 80 τ.μ.. Το 1985 ο διάδρομος ασφαλτοστρώθηκε, ενώ το 1987 προστέθηκε ένας επιπλέον όροφος στο κτήριο του αεροσταθμού. Επίσης, την ίδια χρονιά το κτήριο ανακαινίσθηκε για να στεγάσει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και μετεωρολογικό σταθμό της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας.
Το 1989 ο αερολιμένας έγινε κρατικός. Το 2016 μεταφέρθηκε δυτικότερα, με νέο διάδρομο μήκους 1.400 μ. και σε νέες προσωρινές κτιριακές εγκαταστάσεις. Η Aegean Airlines υποστήριξε οικονομικά, μετά από έγκριση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, την κατασκευή της πρώτης φάσης του αεροσταθμού επιβατών, όσο και τα έργα υποδομής του νέου αερολιμένα. Η χρηματοδότηση και κατασκευή του τερματικού σταθμού, έγιναν με την υποστήριξη των εταιρειών σε διάστημα λίγων μηνών του 2016, προκειμένου να συμπληρωθεί άμεσα η επένδυση του Δημοσίου και να επιτραπεί η λειτουργία του νέου αεροδρομίου, αναβαθμίζοντας την προσβασιμότητα της Πάρου. Οι νέες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου εγκαινιάστηκαν στις 29 Ιουλίου 2016, παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Οι εγκαταστάσεις αυτές επέτρεψαν τη μεταφορά περισσότερων επιβατών λόγω της δυνατότητας προσγείωσης μεγαλύτερων αεροσκαφών.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πάρος: Άμεση απάντηση Μπιζά στην πρόσκληση Κωβαίου
11 Δεκ. 2023 - 6:16 - Ανοιχτή επιστολή Κωβαίου σε Μπιζά για την επόμενη μέρα
4 Δεκ. 2023 - 6:17 - Με στόχο τη σύννομη λειτουργία του καταφυγίου
13 Νοε. 2024 - 6:18 - Πάρος: Μήνυμα του Κώστα Μπιζά για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου
25 Οκτ. 2024 - 12:55 - Η Πάρος κατέθεσε προτάσεις για το χωροταξικό του τουρισμού
21 Οκτ. 2024 - 6:18