Κριτική και προτάσεις της δημοτικής παράταξης “Σύρος – Δύναμη Ανάπτυξης” για το κυκλοφοριακό πρόβλημα

“Ταλαιπωρία δημοτών”

- Ζητούν να χρησιμοποιείται συνολικά η περιοχή “Νησάκι” το χειμώνα από τους οδηγούς - Σαφείς απαντήσεις από τους αρμόδιους

Το χιλιοειπωμένο ζήτημα της ανυπαρξίας χώρων στάθμευσης στην Ερμούπολη της Σύρου θίγει ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Γιώργος Πάπιτσης, υποστηρίζοντας πως την περίοδο του χειμώνα, προκειμένου να ανακουφίζεται κυκλοφοριακά η πόλη, αλλά και να τονώνεται η κίνηση στο εμπορικό κέντρο, πρέπει να χρησιμοποιείται συνολικά ο χώρος στο “Νησάκι” από τους οδηγούς, αλλά και να μετακινηθούν τα οχήματα προς ενοικίαση σε εναλλακτικό χώρο.

Εκτός των ανωτέρω, ο κ. Πάπιτσης επισημαίνει την ανάγκη να βρεθεί λύση για το δημότη, ο οποίος πολλές φορές έρχεται αντιμέτωπος με τις κλήσεις για την παράνομη στάθμευση.

Τόσο ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Γιώργος Βελισσαρίου, όσο και ο Λιμενάρχης Σύρου, Νίκος Σκευοφύλακας, δίνουν τις δικές τους απαντήσεις.

Κρίνεται αναγκαίο να αναφερθεί ότι, στην αποψινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Σύρου – Ερμούπολης πρόκειται να συζητηθεί η πορεία υλοποίησης του χώρου στάθμευσης στη θέση “Πλακούρα”, αφού ζητείται νέα παράταση για τη διαμόρφωση του χώρου στη Λαλακιά.

“Μια θέση στον ήλιο, μια θέση για στάθμευση”

Με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Σύρος – Δύναμη Ανάπτυξης”, υποστηρίζει πως στη Σύρο, οι δημότες “αναζητούμε μια θέση στον ήλιο, μια θέση για στάθμευση για να αποφύγουμε την κλήση των 80 ευρώ που απλόχερα μοιράζουν χωρίς να δίνουν λύση οι αρμόδιοι στο θέμα της στάθμευσης”. Ισχυρίζεται μάλιστα ότι, το μείζον πρόβλημα της Ερμούπολης, προκαλεί τόσο κυκλοφοριακή ασφυξία ενώ θέτει εμπόδια και στην κίνηση της αγοράς, αφού οι δημότες δυσκολεύονται να σταθμεύσουν.

Πρόταση του ίδιου και της παράταξής του, αποτελεί κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, να χρησιμοποιείται ο χώρος μπροστά από τον προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων, αφαιρώντας το Λιμενικό Ταμείο την ειδική σιδερένια περίφραξη, ώστε να απελευθερώνονται θέσεις parking, αλλά και να αναζητηθεί νέος χώρος για τα ενοικιαζόμενα οχήματα ώστε κατά μήκος της παραλίας να υπάρχουν επιπλέον θέσεις στάθμευσης.

“Τι ωφελεί όμως το καταχείμωνο η φύλαξη του και να παραμένει κλειστός; Η απάντηση θα έρθει γρήγορα, το προβλέπει το ΣΑΛΕ (σχέδιο ασφάλειας λιμανιού). Τι ωφελεί όμως να παιδεύεται ο δημότης, να παίρνει την κλήση και να μην μπορεί να εξυπηρετηθεί;”, ρωτά ο κ. Πάπιτσης με σχετική ανακοίνωσή του, συμπληρώνοντας ταυτόχρονα, πως είναι “Απορίας άξια” η υφιστάμενη κατάσταση αφού σύμφωνα με τον ίδιο, “Θα μπορούσαν να υπάρχουν αποφάσεις για διαφορετική χρήση το χειμώνα και άλλη το καλοκαίρι” της περιοχής “Νησάκι”.

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, τόνισε πως, “Με τον απλό αυτό τρόπο, υποστηρίζεις το Ιστορικό Κέντρο, το χιλιοταλαιπωρημένο, υποστηρίζεις την αγορά, εξυπηρετείς το δημότη, (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΥΑΣ, Τράπεζες, Αγορά) δίνεις μια ανάσα και όχι κλήσεις αυτές τις Άγιες Μέρες”.

Χρήση οριοθετημένου χώρου

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης” όσον αφορά στα οχήματα των τουριστικών πρακτορείων που διατίθενται προς ενοικίαση, έχει παραχωρηθεί χώρος έξω από το λιμάνι και μάλιστα στο ύψος του επιβατικού σταθμού, προκειμένου οι ταξιδιωτικοί πράκτορες – ισότιμα - να μπορούν να παραδίδουν αλλά και να παραλαμβάνουν τα οχήματα, προς και από τους πελάτες τους αντίστοιχα. Σημειώνεται μάλιστα, πως ο χώρος - σύμφωνα με τα λεγόμενα τουριστικών πρακτόρων που επικοινώνησε η “Κοινή Γνώμη” -, δεν είναι μεγάλος και καλύπτει αποκλειστικά και μόνο την προαναφερθείσα διαδικασία. Επιπρόσθετα, οι ίδιοι οι πράκτορες οφείλουν για τα υπόλοιπα οχήματά τους, να έχουν δικό τους χώρο ώστε να αποσυμφορίζεται το κέντρο. Κατά συνέπεια, η υφιστάμενη χρήση του συγκεκριμένου τμήματος έξω από το λιμάνι, όπως πρόσθεσαν, καλύπτει και τις ανάγκες των επισκεπτών και δη τις εορταστικές περιόδους, όπως η παρούσα περίοδος των Χριστουγέννων.

Αξίζει να αναφερθεί ωστόσο, πως οι ίδιοι επιχειρηματίες, σημείωσαν πως πολλές φορές, στο χώρο που τους έχει παραχωρηθεί, σταθμεύουν τα οχήματα τους άλλοι οδηγοί και μάλιστα κάποιοι εξ αυτών για αρκετές ώρες, γεγονός που έχει παρατηρηθεί εδώ και καιρό. Κατά συνέπεια, διασαφήνισαν πως, η αναζήτηση εναλλακτικού χώρου, δε θα εξυπηρετούσε κανέναν, αφού θα ήταν εκτός παραλιακής ζώνης και μακριά από το λιμάνι.

Σαφές το Σχέδιο Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων

Από την πλευρά του Λιμενικού Ταμείου, ο πρόεδρος Γιώργος Βελισσαρίου, εξήγησε πως στο ζήτημα της αφαίρεσης της περίφραξης στην περιοχή “Νησάκι”, το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου, δεν δύναται να ενεργεί μόνο του, αφού “ισχύουν συγκεκριμένοι κανόνες ασφάλειας για τις λιμενικές εγκαταστάσεις”, όπως τονίζει χαρακτηριστικά και “δεν αλλάζουν από τη μία στιγμή στην άλλη” καθώς όπως διευκρίνισε, απαιτείται μία σειρά από χρονοβόρες αδειοδοτήσεις και αποφάσεις.

Για τον τρόπο με τον οποίο θίγει ο κ. Πάπιτσης το ζήτημα της χρησιμοποίησης του χώρου πέρα από την περίφραξη, ο κ. Βελισσαρίου σχολιάζει, “Όποτε βγει δήμαρχος ο ίδιος και μπορεί να τα αλλάξει, να τα αλλάξει. Το ΣΑΛΕ είναι συγκεκριμένο”.

“Απαιτείται πολιτική λύση”

Ο Λιμενάρχης Σύρου, Νίκος Σκευοφύλακας, κληθείς να παραχωρήσει τη δήλωσή του, στο συγκεκριμένο θέμα που σχετίζεται με τις κλήσεις της Λιμενικής Αρχής σε παράνομα σταθμευμένα οχήματα, δηλώνει εύστοχα πως απαιτείται “πολιτική λύση” στο πρόβλημα της Ερμούπολης. Ειδικότερα, ο ίδιος, υποστηρίζει πως “τα προβλήματα χώρων στάθμευσης και η έλλειψη κατάλληλων parking χρειάζονται πολιτικές λύσεις” καθώς “το Λιμεναρχείο Σύρου, δεν είναι πολιτικός φορέας του Δημοσίου, αλλά εκτελεί συγκεκριμένες αποφάσεις με άξονα μία κυκλοφοριακή μελέτη και μεριμνά για την ασφάλεια στο δρόμο”.

Προσθέτει δε, ότι οι άνδρες του Λιμενικού Σώματος, όχι μόνο δείχνουν ανοχή και πριν “κόψουν” κλήση προειδοποιούν παραμένοντας στο χώρο που βρίσκονται τα παρανόμως σταθμευμένα οχήματα και σφυρίζουν ώστε οι οδηγοί να τα απομακρύνουν, αλλά πολλές φορές “παρανομώντας και οι ίδιοι”, “κόβουν” κλήσεις “όχι των 80 αλλά των 40 ευρώ”.

“Δεν μοιράζουμε απλόχερα παραβάσεις αλλά δείχνουμε κοινωνική ευαισθησία και υπάρχουν ημέρες που δεν γράφουμε καθόλου κυρίως ημέρες εορτών”, σημειώνει κατηγορηματικά.

Εν κατακλείδι, στη δήλωσή του, υποστηρίζει ότι πρέπει να διορθώσουμε ως οδηγοί τη συμπεριφορά μας, αλλά περισσότερο από όλα, χρειάζεται η λήψη οριστικών και καταλυτικών πολιτικών αποφάσεων.

Ετικέτες: