"Κραυγή" αγωνίας για το τουριστικό μέλλον των Δυτικών Κυκλάδων
- Παρασκευή, 1 Μαρτίου, 2024 - 06:18
Μπορεί τα πρόσφατα μηνύματα από τη συνάντηση που είχαν οι δήμαρχοι των Δυτικών Κυκλάδων με τον υφυπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Παππά, τον διευθυντή της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Συγκοινωνιών, Κωνσταντίνο Πανταζόπουλο και τον συνεργάτη του υπουργού, Γιώργο Ρίγγα, να ήταν ενθαρρυντικά, σε ότι αφορά στη διασύνδεση των νησιών τους, με τον Πειραιά, παρόλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν συμμερίζονται την ίδια αισιοδοξία οι εκπρόσωποι των επαγγελματιών του τουρισμού στα νησιά.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Κύθνου και του Συλλόγου Τουριστικών Καταλυμάτων Κιμώλου, μίλησαν στην "Κοινή Γνώμη" βγάζοντας "κραυγή" αγωνίας, για τα νησιά τους και το μέλλον των επαγγελματιών, που περιμένουν καθημερινά να μάθουν τις όποιες εξελίξεις, που αφορούν κυρίως στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Ι. Κλάρας: "Όλος ο κόσμος στο νησί είναι αγανακτισμένος"
Ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Κύθνου, Ιάκωβος Κλάρας, μιλώντας στην εφημερίδα, εξέφρασε το παράπονό του για τον αποκλεισμό του νησιού, κυρίως από τα δρομολόγια των πλοίων, λέγοντας μεταξύ άλλων, ότι, "όλος ο κόσμος στο νησί είναι αγανακτισμένος. Ειδικά εμείς σαν Κύθνος, είμαστε ένα νησί, το οποίο είναι στο μάτι του κυκλώνα. Οι αρμόδιοι, λένε ότι δεν χρειάζεστε καράβι από τον Πειραιά, γιατί έχετε καράβι από το Λαύριο. Οι εφοπλιστές από το Λαύριο, λένε, δεν χρειάζεται να κάνουμε πολλά δρομολόγια στην Κύθνο, γιατί έχετε καράβι από τον Πειραιά. Με επιείκεια θα πω ότι "έχουμε μπλέξει τα μπούτια μας" για να μη πω τίποτα άλλο. Υπάρχει μία γραμμή Δυτικών Κυκλάδων, η οποία εξυπηρετεί χειμώνα καλοκαίρι, τις Δυτικές Κυκλάδες και παρόλο που η Κύθνος, ανήκει εκεί, εμείς είμαστε εκτός της αγόνου γραμμής. Εάν ο εφοπλιστής θέλει να μπει στην Κύθνο, μπαίνει, αλλά όποτε θέλει δεν μπαίνει. Το Υπουργείο Ναυτιλίας, επιδοτεί το συγκεκριμένο πλοίο για όλα τα υπόλοιπα λιμάνια, ενώ για την Κύθνο, δεν το επιδοτεί. Αυτό είναι επί σειρά ετών και μόνιμο. Όσο για τα δρομολόγια από Λαύριο, που έχουν αναλάβει τη γραμμή της Κέας και της Κύθνου, κάνουν στην Κέα, 5 δρομολόγια και μόλις ένα στην Κύθνο. Όλα τα προβλήματα άρχισαν το 2004, όπου απελευθερώθηκε η ακτοπλοΐα."
"Τα έχω πει ένα εκατομμύριο φορές αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω"
Στη συνέχεια, ο κ. Κλάρας, αναφέρθηκε, στο μέλλον των επαγγελματιών του νησιού και όντας σαφώς απογοητευμένος, δήλωσε, ότι, "το μοναδικό νησί που δεν έχει ταχύπλοο σήμερα είναι η Κύθνος και αυτό μας επηρεάζει πάρα πολύ. Εμείς είμαστε ριγμένοι και θιγμένοι και καλοκαίρι και χειμώνα. Αυτή τη στιγμή γκρινιάζουν και τα υπόλοιπα νησιά γιατί τον χειμώνα, έχουν μόνο ένα καράβι που τους εξυπηρετεί, αλλά από την 1η Απριλίου, θα μπουν 10 πλοία στη γραμμή τους και εμείς συνεχίζουμε να είμαστε εκτός. Οι επαγγελματίες απευθύνονται στον Δήμο, γιατί ο μόνος που μπορεί να κάνει κάτι και να μιλήσει είναι ο δήμαρχος και αυτός είναι ήπιων τόνων, σαν άνθρωπος. Έχουμε πει να αντιδράσουμε με διάφορους τρόπους, αλλά αυτά τα πράγματα θα δυσφημίσουν το νησί και περιμένουμε λοιπόν πότε θα μας λυπηθεί να βάλει κανένα επιπλέον δρομολόγιο, αλλά το θέμα είναι και η πολιτεία τι κάνει".
Όσο για τις κρατήσεις, τόνισε, ότι, "επειδή είμαστε κοντά στην Αθήνα, δουλεύουμε κάποια σαββατοκύριακα μετά το Πάσχα, κυρίως με Έλληνες, αλλά σαν κρατήσεις από ξένο τουρισμό δεν έχουμε και ο λόγος που δεν έχουμε είναι επειδή δεν έχουμε συγκοινωνία. Αν κάνει κάποιος αναζήτηση από σήμερα, παράδειγμα για τον Μάιο, πέρα από το "Άρτεμις" που κάνει τα ενδοκυκλαδικά, δεν θα σου βγάλει τίποτα άλλο. Τα έχω πει ένα εκατομμύριο φορές αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω."
Α. Βεντούρη: "Η αιχμή του δόρατος, είναι ότι δεν έχουμε ανακοινώσιμα δρομολόγια από νωρίς"
Η πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών Καταλυμάτων Κιμώλου, Ασπασία Βεντούρη, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για την κατάσταση που επικρατεί με τα δρομολόγια και την αγανάκτηση όλων στο νησί, τονίζοντας, ότι, "σήμερα 29 Φεβρουαρίου του 2024, είναι να γίνουν οι δημοπρασίες για τις άγονες γραμμές, μη με ρωτήσετε αν γίνονται ή θα γίνουν, εμείς ευχόμαστε να γίνουν, γιατί αν δεν γίνουν τώρα και πάρει μετάθεση αυτή η διαδικασία, τα επόμενα δρομολόγια που θα έχουμε, θα είναι τον Σεπτέμβρη. Από εκεί και πέρα τα πράγματα είναι πολύ απλά, αλλά παράλληλα και πολύ σύνθετα. Για τον Σύλλογο μας, η αιχμή του δόρατος, είναι ότι δεν έχουμε ανακοινώσιμα δρομολόγια από νωρίς, για όλη την χρονική περίοδο του κάθε έτους. Όταν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι πολίτες γνωρίζουν από τον Ιανουάριο, πότε θα πάνε διακοπές και έρχονται σε επαφή με τα καταλύματα για να ολοκληρώσουν τις κρατήσεις τους και δεν μπορούν να το κάνουν, γιατί δεν υπάρχουν δρομολόγια, αναρτημένα, καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι ζημιογόνο και για την επιχείρηση που βρίσκεται σε αυτό τον τόπο, αλλά και για το υπόλοιπο ελληνικό κράτος. Για έναν Σύλλογο, σαν το δικό μας που ασχολείται με κρατήσεις καταλυμάτων, το πρώτο πρόβλημα είναι, ότι δεν γνωρίζουμε από νωρίς τα δρομολόγια."
"Κάποιοι αγανακτούν και λένε, ότι θα πάνε σε άλλο προορισμό"
Όσο για τις αντιδράσεις του κόσμου και κυρίως όσων θέλουν να επισκεφτούν το νησί, είναι χαρακτηριστικές. Μεταξύ άλλων η κ. Βεντούρη αναφέρει, ότι, "οι επισκέπτες έχουν μάθει πλέον πως λειτουργεί η Ελλάδα και το νησιωτικό σύμπλεγμα, όμως δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να δεχτεί επ' αόριστον μία τέτοια συνθήκη. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν μάθει στο εξωτερικό σε άλλες ταχύτητες και κάποια στιγμή θα αγανακτήσουν γιατί δεν μπορούν να έχουν όλες τις υποχρεώσεις εκκρεμείς. Δεν μπορούν να γίνουν κρατήσεις, δυσκολευόμαστε πολύ. Έχουμε επικοινωνία με άλλα νησιά, που μπορεί να έχουν νωρίτερα ενημέρωση για την ακτοπλοική τους επικοινωνία, αλλά αυτό δεν είναι η λύση γιατί αυτό πολλαπλασιάζει και το κόστος, διότι είμαστε σε μία εποχή, που το κόστος το υπολογίζουν όλοι. Αναγκαζόμαστε να κάνουμε κρατήσεις και κάποια στιγμή που η κατάσταση αρχίζει και μας πιέζει, έχουμε και δυσάρεστα αποτελέσματα, διότι πρέπει να αποφασίσουμε αν θα πάρουμε το ρίσκο να συνεχίσουμε με την κράτηση ή θα βρεθούμε εκτεθειμένοι, διότι κάποιοι αγανακτούν και λένε, ότι θα πάνε σε άλλο προορισμό. Λέμε, ότι θέλουμε τουρισμό, αλλά δεν κάνουμε κάτι, για να έρθουμε σε έναν παραλληλισμό, με τις άλλες χώρες. Το ξέρουμε ότι η νησιωτικότητα είναι δύσκολη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να γίνουν πράγματα."
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στο επίκεντρο ξανά το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης
19 Φεβ. 2024 - 6:18 - «Κανόνια» για χρέη 19,6 δισ. ευρώ στον ΕΦΚΑ
29 Νοε. 2024 - 19:02 - Ξενοδοχεία και Airbnb ανά την Ελλάδα αύξησαν τις πληρότητες μέσα στο φθινόπωρο
29 Νοε. 2024 - 16:38 - Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής: Σε ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου - Πού θα επιβληθεί
28 Νοε. 2024 - 10:48 - Yποβολή φορολογικών δηλώσεων το 2025: Ποιες αλλαγές έρχονται και ποιοι κερδίζουν έκπτωση
28 Νοε. 2024 - 10:29