Το οδικό δίκτυο της Σαντορίνης σε πρώτο πλάνο
- Δευτέρα, 10 Ιουνίου, 2024 - 06:17
Στην τελική ευθεία μπαίνει η υλοποίηση των μελετών για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού δικτύου της Σαντορίνης. Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, εγκρίθηκε ομόφωνα, η σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Θήρας και του Αναπτυξιακού Οργανισμού Θήρας - Σικίνου - Ανάφης - Φολεγάνδρου - Ίου με την επωνυμία «ΘΗΡΑ -ΣΑΦΙ ΑΕ», για την υλοποίηση της πράξης: «Συγκοινωνιακές μελέτες Δήμου Θήρας» του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης». Ο προϋπολογισμός υλοποίησης της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 673.582,79 ευρώ.
Αντικείμενο της νέας σύμβασης αποτελεί η ανάληψη εκ μέρους της ΘΗΡΑ – Σ.Α.Φ.Ι. Α.Ε. της αρμοδιότητας του «Φορέα Υλοποίησης» για τέσσερα σημαντικά υποέργα, τα οποία είναι η ολοκλήρωση της εσωτερικής περιφερειακής οδού Φηρών, η ολοκλήρωση της οδού αεροδρομίου – Οίας, ο προσδιορισμός βέλτιστης κυκλοφοριακής σύνδεσης οικισμού Πύργου Καλλίστης και ο προσδιορισμός βέλτιστης κυκλοφοριακής σύνδεσης οικισμού Ημεροβιγλίου.
Αναλυτικά τα υποέργα που θα υλοποιηθούν
Υποέργο 1: Ολοκλήρωση της εσωτερικής περιφερειακής οδού Φηρών
Αντικείμενο του πρώτου υποέργου είναι η προωθημένη αναγνωριστική μελέτη και η προμελέτη συνδετήριας οδού μεταξύ της Επαρχιακής οδού Φηρών – Οίας και της οδού 25ης Μαρτίου στην περιοχή της Ιεράς Μονής Αγίου Νικολάου και η αναβάθμιση/διαπλάτυνση της υφιστάμενης επαρχιακής οδού Φηρών – Οίας ως επέκτασης της εσωτερικής περιφερειακής οδού μέχρι και τη διασταύρωση προς Ημεροβίγλι/Βουρβούλο.
Ο προϋπολογισμός των μελετών ανέρχεται σε 132.042,91 ευρώ και οι μελέτες που απαιτούνται είναι τοπογραφική αποτύπωση και κτηματογράφηση, συγκοινωνιακός σχεδιασμός, μελέτη τεχνικών έργων (στατική μελέτη), γεωλογική μελέτη, μελέτες υδραυλικών έργων, μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, γεωτεχνικά, κτηματολόγιο και τεύχη δημοπράτησης.
Υποέργο 2: Ολοκλήρωση της οδού αεροδρομίου – Οίας
Αντικείμενο του δεύτερου υποέργου είναι η προωθημένη αναγνωριστική μελέτη και η προμελέτη επέκτασης της ήδη κατασκευασμένης περιφερειακής οδού Αεροδρόμιο – υψώματα Κολούμπου προκειμένου να καταλήξει στην περιοχή Αμμούδι. Το έργο έχει ως στόχο την προστασία του παραδοσιακού οικισμού "Οία" από τις οχλήσεις των διαμπερών κυκλοφοριακών φόρτων υποκαθιστώντας την επαρχιακή οδό Φηρών – Οίας, καθώς και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας των κατοίκων και των επισκεπτών του οικισμού της Οίας.
Ο προϋπολογισμός των μελετών ανέρχεται σε 333.676,41 ευρώ και οι μελέτες που απαιτούνται είναι τοπογραφική αποτύπωση και κτηματογράφηση, συγκοινωνιακός σχεδιασμός, μελέτη τεχνικών έργων (στατική μελέτη), γεωλογική μελέτη, μελέτες υδραυλικών έργων, μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, γεωτεχνικά, κτηματολόγιο και τεύχη δημοπράτησης.
Υποέργο 3: Προσδιορισμός βέλτιστης κυκλοφοριακής σύνδεσης οικισμού Πύργου Καλλίστης
Αντικείμενο του τρίτου υποέργου είναι η επιλογή της κατάλληλης παρέμβασης στον οικισμό Πύργου Καλλίστης για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που παρουσιάζονται εντός του οικισμού, με διερεύνηση και αξιολόγηση μεταξύ τριών εναλλακτικών επιλογών συμπλήρωσης της υφιστάμενης οδικής υποδομής. Καθεμιά από τις εναλλακτικές επιλογές θα διερευνηθεί σε επίπεδο Προωθημένης Αναγνωριστικής Μελέτης, με προσδιορισμό της καταλληλότερης μεταξύ εναλλακτικών παραλλαγών όδευσης για καθεμιά από τις επιμέρους επιλογές πριν αυτές αξιολογηθούν στη βάση μιας ευρέος φάσματος πολυκριτηριακής αξιολόγησης. Στο ίδιο πλαίσιο θα προσδιορισθεί για καθεμιά από τις εναλλακτικές επιλογές η καταλληλότερη κυκλοφοριακή οργάνωση εντός και πέριξ του οικισμού, που επίσης θα συμπεριληφθεί στην πολυκριτηριακή αξιολόγηση.
Ο προϋπολογισμός των μελετών ανέρχεται σε 105.345,54 ευρώ και οι μελέτες που απαιτούνται είναι συγκοινωνιακός σχεδιασμός, γεωλογική μελέτη, μελέτες υδραυλικών έργων και κυκλοφοριακή οργάνωση Πύργου.
Υποέργο 4: Προσδιορισμός βέλτιστης κυκλοφοριακής σύνδεσης οικισμού Ημεροβιγλίου
Αντικείμενο του τέταρτου υποέργου είναι η προωθημένη αναγνωριστική μελέτη και η προμελέτη νέων οδικών συνδέσμων που απαιτούνται προς εφαρμογή συστήματος μονοδρόμων εντός του οικισμού του Ημεροβιγλίου, καθώς και για την συμπληρωματική οδική σύνδεση του αστικού οδικού δικτύου με την Επαρχιακή Οδό Φηρών – Οίας, αφού προηγουμένως έχει διερευνηθεί η προσφορότερη κυκλοφοριακή οργάνωση αστικού οδικού δικτύου του οικισμού, για τη βελτίωση της λειτουργικότητας και της εξυπηρέτησης των εντός του οικισμού δραστηριοτήτων, καθώς και για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των πεζών (κατοίκων και των επισκεπτών).
Ο προϋπολογισμός των μελετών ανέρχεται σε 102.517,92 ευρώ και οι μελέτες που απαιτούνται είναι τοπογραφική αποτύπωση και κτηματογράφηση, συγκοινωνιακός σχεδιασμός, γεωλογική μελέτη, μελέτες υδραυλικών έργων, μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κτηματολόγιο, τεύχη δημοπράτησης και κυκλοφοριακή οργάνωση Ημεροβιγλίου.
Συνολικός προϋπολογισμός για τα υποέργα
Ο προϋπολογισμός υλοποίησης της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 673.582,79 ευρώ. Η χρηματοδότηση της σύμβασης θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του Δήμου Θήρας, ύψους 53.582,79 ευρώ και από πόρους του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», ύψους 620.000 ευρώ. Η προσυπολογιζόμενη δαπάνη του Δήμου Θήρας για την σύναψη προγραμματικής σύμβασης, θα βαρύνει πιστώσεις του προϋπολογισμού του Δήμου Θήρας, κατόπιν σχετικής αναμόρφωσης.
Ο λόγος που ο Δήμος απευθύνθηκε στη «ΘΗΡΑ - Σ.Α.Φ.Ι. Α.Ε.»
Ο Δήμος Θήρας διαθέτει Τεχνική Υπηρεσία, η οποία ωστόσο είναι άκρως υποστελεχωμένη και λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας, αδυνατεί να ανταποκριθεί στην άσκηση των καθηκόντων της εκπόνησης μελετών, ώστε να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα η υλοποίησή τους εντός των χρονοδιαγραμμάτων του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου. Στο δε προσεχές άμεσο διάστημα η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, Προγραμματισμού και Πολεοδομικών Εφαρμογών του Δήμου Θήρας, πέραν των συνήθων αντικειμένων αρμοδιότητάς, είναι επιφορτισμένη με το σχεδιασμό, προγραμματισμό, συντονισμό των τεχνικών έργων όλου του Δήμου, τη μελέτη, εκτέλεση, επίβλεψη, παραλαβή και συντήρηση των τεχνικών έργων που εκτελούνται σε περισσότερες της μίας Δημοτικές Ενότητες και Τοπικές Κοινότητες.
Η υπηρεσία καταβάλει καθημερινά κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ανταπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις των καθηκόντων της. Παρόλα αυτά το έργο της καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο εξαιτίας:
• Των εξειδικευμένων απαιτήσεων της ορθής και άρτιας υλοποίησης που άπτονται στη παρακολούθηση, στο συντονισμό, στο προγραμματισμό, στην εφαρμογή και διαχείριση πράξεων που προϋποθέτουν γνωστικά αντικείμενα πέραν του βασικού κορμού στελέχωσης της Διεύθυνσης.
• Της αδυναμίας ολοκληρωμένης περάτωσης εξειδικευμένων εργασιών που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση ωρίμανσης έργων και πράξεων εξαιτίας έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού με το εν λόγω εξειδικευμένο γνωστικό επίπεδο και εμπειρία.
• Της ελλιπούς στελέχωσης καθώς και της ανάγκης εκτέλεσης παράλληλων καθηκόντων των στελεχών της, και,
• Της έλλειψης σε τεχνικό εξοπλισμό όπως γεωδαιτικός εξοπλισμός, εξοπλισμός ελέγχων και επαληθεύσεων, εξειδικευμένων πληροφοριακών συστημάτων, λογισμικών, τεχνικών προγραμμάτων και γενικότερης χρήσης software.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στο επίκεντρο η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος
7 Ιαν. 2025 - 6:23 - Σαντορίνη: Το πρόγραμμα καθαγιασμού των υδάτων
3 Ιαν. 2025 - 13:53 - “Μπαίνουν” οι βάσεις για το νέο λιμάνι
23 Δεκ. 2024 - 6:18 - Σαντορίνη: Τo 2025 έτος ανάδειξης και υποστήριξης της αυθεντικότητας
19 Δεκ. 2024 - 14:37 - Κραυγή αγωνίας για το μέλλον του σαντορινιού αμπελώνα
16 Δεκ. 2024 - 6:17