Παρέμβαση της δημοτικής συμβούλου, Μ. Μαυρίκου στη συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής και απαντήσεις από τον δήμαρχο, Αλ. Αθανασίου

Επιτακτική ανάγκη η μεταφορά του αμαξοστασίου

Παραμένει η στόχευση για ένταξη της μετεγκατάστασής του στο ΣΒΑΑ

Στο προσκήνιο ήρθε η σοβαρή υπόθεση της ανάγκης μετεγκατάστασης του αμαξοστασίου στον Αξό, σε κατάλληλο χώρο εκτός πόλης, προκειμένου να αναπλαστεί το παραλιακό μέτωπο που - αυτό - βρίσκεται σήμερα, να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά η περιοχή και να υπάρξουν ασφαλείς συνθήκες για τους εργάτες του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Το θέμα “άνοιξε” η δημοτική σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Μαρία Μαυρίκου στην πρόσφατη συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, ζητώντας απαντήσεις, αλλά και παραθέτοντας στοιχεία για τη σημερινή κατάσταση των κτηριακών υποδομών αλλά και των οχημάτων του Δήμου.

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Πέτρος Μώτος εξήγησε πως προφανώς ο χώρος δεν είναι κατάλληλος, ωστόσο, διαχρονικά οι Δημοτικές Αρχές έχουν επιδιώξει βελτιώσεις σε κτηριακό επίπεδο. Ο κ. Μώτος πρότεινε να δημιουργηθεί μία Επιτροπή στον Δήμο που θα ασχοληθεί εντατικά με το θέμα, ώστε να αναζητήσει κατάλληλο χώρο για τη μετεγκατάστασή του.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ο δήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου εξήγησε πως η τελευταία προσπάθεια για τη μεταφορά του έγινε με το σχέδιο του ΣΒΑΑ, ώστε ο Δήμος να πάρει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, βέβαια, οι μελετητές έκριναν ότι αυτό δεν μπορεί να ενταχθεί καθώς δεν έχει ωριμότητα.

Σε κάθε περίπτωση, επειδή κρίνεται απαραίτητη η μετεγκατάστασή του, ο κ. Αθανασίου ξεκαθάρισε πως θα γίνει προσπάθεια να αξιοποιηθεί το ΣΒΑΑ γι αυτόν τον λόγο, αν υπάρξουν πρωτίστως μελέτες και προϋπολογισμός. Σημείωσε δε, πως, το σχέδιο του ΣΒΑΑ μέσα στο 2025 θα τροποποιηθεί.

Αν αυτό επιτευχθεί και απομακρυνθεί το αμαξοστάσιο, τότε ολόκληρη η περιοχή θα δεχθεί ανάπλαση και θα αναβαθμιστεί.

Η σημερινή κακή κατάσταση του αμαξοστασίου

Για τις σημερινές συνθήκες του αμαξοστασίου μίλησε αναλυτικά η Μαρία Μαυρίκου.

“Το αμαξοστάσιο του Δήμου Σύρου Ερμούπολης – συστεγάζεται στον χώρο μαζί με τα οχήματα και το συνεργείο της ΔΕΥΑΣ – αποτελείται από κτηριακές εγκαταστάσεις ακατάλληλες και επικίνδυνες για την ασφαλή εργασία του προσωπικού. Συγκεκριμένα, στις πεπαλαιωμένες κτηριακές εγκαταστάσεις έχουν υποχωρήσει οι σοβάδες και τα σκουριασμένα και αλλοιωμένα σίδερα είναι ορατά, όταν βρέχει εισέρχονται νερά, ενώ περιμετρικά έχουν υποχωρήσει τοιχία. Το προσωπικό εργάζεται στον εξωτερικό χώρο, υπό συνθήκες έντονης ηλιοφάνειας και βροχών, αφού δεν υπάρχει στέγαστρο για να γίνονται οι εργασίες επισκευής αλλά ούτε και ικανός σε χωρητικότητα εσωτερικός χώρος. Υπάρχει δε, έντονη δυσοσμία από τη μεταφόρτωση των απορριμμάτων που γίνεται στον χώρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα γειτονικά σπίτια και τις επιχειρήσεις”.

Αμέσως μετά, η ίδια περιέγραψε και την κατάσταση των οχημάτων και των μηχανημάτων του Δήμου. “Όσον αφορά τα οχήματα/μηχανήματα ο Δήμος έχει στην κυριότητά του 82 – 69 οχήματα και 13 μηχανήματα έργου. Το 58% του στόλου του σε οχήματα έχει παλαιότητα από 16 έτη έως και 35 χρόνια. Το 25,6% του στόλου του βρίσκεται σε κατάσταση ακινησίας και αχρηστίας. Ειδικότερα, από το σύνολο των 82 οχημάτων/μηχανημάτων, αυτά που βρίσκονται σε ακινησία (λόγω βλάβης) ανέρχονται σε 4 οχήματα και 5 μηχανήματα, ενώ σε αχρηστία (χρήζουν οριστικής απόσυρσης) βρίσκονται 10 οχήματα και 2 μηχανήματα έργου”.

Επισημαίνοντας μάλιστα την “απαράδεκτη κατάσταση για την υγιεινή και την ασφάλεια του προσωπικού του αμαξοστασίου, το υψηλό ποσοστό παλαιότητας του στόλου, την αναγκαιότητα διασφάλισης της ασφαλούς κίνησής τους στους δρόμους, την προστασία των οδηγών τους με το να χειρίζονται αξιόπιστα οχήματα/μηχανήματα και τη μείωση των δαπανών σε καύσιμα και ανταλλακτικά που βαρύνουν τους δημότες”, η κ. Μαυρίου ζήτησε να γνωρίζει ποιος είναι ο βραχυπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος επιχειρησιακός σχεδιασμός της Δημοτικής Αρχής.

Ειδικότερα, ρώτησε για την μετεγκατάστασή του, για την ανανέωση του στόλου και εάν η Δημοτική Αρχή προτίθεται να στραφεί σε χρηματοδοτική μίσθωση (leasing), πρακτική που έχουν ακολουθήσει πολλοί Δήμοι της χώρας, ενώ έθιξε και ζητήματα εκπαίδευσης προσωπικού, όπως επίσης ρώτησε για το πλύσιμο των κάδων και το έργο της δράσης ηλεκτροκίνησης (1,7 εκατ. ευρώ).

Παρά τη μη ωριμότητα στοχεύει στο ΣΒΑΑ

Συγκεκριμένος υπήρξε ο δήμαρχος ως προς την τελευταία προσπάθεια μετεγκατάστασης του αμαξοστασίου, υπενθυμίζοντας τις ενέργειες του Δήμου για το ΣΒΑΑ. “Η τελευταία μεγάλη προσπάθεια για χρηματοδότηση και μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου έγινε στην ακριβώς προηγούμενη Δημοτική Αρχή με την πρόταση όλων – ήταν ομόφωνη -, για να μπει στο ΣΒΑΑ. Είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης που θα “τρέξουν” την επόμενη 5ετια.

Ενώ είχαμε συζητήσει με τον προηγούμενο δήμαρχο, κύριο Λειβαδάρα, δυστυχώς οι μελετητές που μας έφτιαξαν την πρόταση μετά από τις κατευθύνσεις του Δήμου, θεώρησαν ότι είναι πάρα πολύ ανώριμο για να μπει στο ΣΒΑΑ. Δηλαδή ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη 5ετια, μέχρι το 2029 που λογικά θα “τρέξει” η συγκεκριμένη χρηματοδότηση”, ανέφερε αρχικά.

Παράλληλα, απαντώντας στην ερώτηση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Άρη Ρώτα, γιατί δεν μεταφέρεται στο αμαξοστάσιο στον Πάγο, ο κ. Αθανασίου ανέφερε: “Πραγματικά είναι ένα σύγχρονο αμαξοστάσιο που εδώ και 15 χρόνια βρίσκεται στη φθορά του χρόνου και έχει γίνει μία απέραντη αποθήκη. Θέματα προσβασιμότητας είναι ο κύριος λόγος που δεν πήγε εκεί το αμαξοστάσιο. Δηλαδή η έλλειψη δρόμου”.

Ωστόσο, επεσήμανε πως, καθώς “το ΣΒΑΑ αναμορφώνεται μέσα σε αυτή την 5ετια, αν πράγματι μπορέσουμε και το βάλουμε με μελέτες και προϋπολογισμό, θεωρώ πως θα ήταν μία μεγάλη επιτυχία για τον Δήμο”.

Κοινή ματιά και κοινός στόχος

Αναφορικά με τη μεταφορά συμφώνησαν όλες οι παρατάξεις. Αξίζει να σημειωθεί πως ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Νικόλας Καΐλης εξήγησε πως θα είναι ένα θετικό μέτρο, υπό το πρίσμα της ασφάλειας των εργαζομένων. “Πρέπει να υπάρξει λύση και μέτρα για ασφάλεια των εργαζομένων πρώτα και κύρια. Είναι ένα ζήτημα με διαχρονικές ρίζες και έχει επισημανθεί και από εμάς και από τους εργαζομένους του Δήμου”.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της παράταξης “Σύρος εξ αρχής”, Νίκος Αλμπανόπουλος εξήγησε πως, “η μεταφορά του αμαξοστασίου είναι κάτι που θα ενώσει όλο το Δημοτικό Συμβούλιο και καλά έκανε ο δήμαρχος και είπε πως αυτή η προσπάθεια που είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν ομόφωνη. Πρέπει να φύγει και πρέπει η Δημοτική Αρχή να έχει τη συμπαράσταση όλων μας ώστε να το πετύχουμε αυτό”. Συμπλήρωσε ακόμη πως, “θα είναι μία πετυχημένη εμβληματική επιτυχία της Δημοτικής Αρχής να φύγει από εκεί το αμαξοστάσιο”.

Οχήματα και κτηριακά

Μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος έδωσε απαντήσεις και για άλλα ζητήματα που έθιξε η Μαρία Μαυρίκου. “Επίσης, δεν υπάρχει Δημοτική Αρχή που να μην έβαλε ένα λιθαράκι στον συγκεκριμένο χώρο. Τα αποδυτήρια των εργαζομένων, αυτή τη στιγμή είναι σε καλή κατάσταση και οι χώροι έχουν στρωθεί με μπετόν και πίσσα. Τα κτήρια έχουν εξωραϊστεί όσο το δυνατόν περισσότερο και το πιο σημαντικό για εμένα είναι πως μέσα εκεί είναι και το συνεργείο του Δήμου μας που όπως ειπώθηκε είμαστε από τους λίγους Δήμους που έχουμε συνεργείο. Καταλαβαίνετε πως με την ανταποδοτική Υπηρεσία και έτσι όπως είναι οι χρηματοδοτήσεις, χωρίς το συνεργείο θα είχαμε τεράστιο πρόβλημα”, σημείωσε πρωτίστως, μιλώντας και για το σενάριο της απόκτησης οχημάτων μέσω leasing. “Για το leasing το είχα ψάξει και το είχαμε συζητήσει και με τον κ. Πιταούλη στην προηγούμενη περίοδο. Έτσι όπως είναι τα ανταποδοτικά μας και με τις αυξήσεις των εξόδων με το τέλος ταφής με τον ΦΟΔΣΑ, το leasing ανεβάζει το κόστος της εξαγοράς των οχημάτων από 38 έως 42%”, γνωστοποίησε.