Τι ζητά η Δημοτική Αρχή αναφορικά με τον προγραμματισμό για το 2025

“Πονοκέφαλος” η υποστελέχωση στον Δήμο Άνδρου

Θ. Σουσούδης: "Για προσλήψεις πρέπει να μπει απαραίτητα το θέμα της εντοπιότητας”
  • Τετάρτη, 31 Ιουλίου, 2024 - 06:18
  • /   Eνημέρωση: 31 Ιουλ. 2024 - 15:00

Σοβαρότατο ζήτημα αντιμετωπίζει σε όλες τις βασικές Υπηρεσίες του, ο Δήμος Άνδρου, καθώς η υποστελέχωση είναι σε μεγάλο βαθμό, όπως αναφέρθηκε για μία ακόμη φορά στη συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου, αναφορικά  με τον προγραμματισμό των αιτημάτων για το έτος 2025.

Σε δηλώσεις του στην “Κοινή Γνώμη”, ο δήμαρχος Άνδρου, Θεοδόσης Σουσούδης επεσήμανε πως θα πρέπει το κράτος να κατανοήσει πως για τις προσλήψεις, θα πρέπει να συμπεριληφθεί απαραίτητα και το θέμα της εντοπιότητας. Διαφορετικά το πρόβλημα με τις κενές θέσεις στις Υπηρεσίες, θα παραμένει άλυτο.

Αιμοραγία” σε προσωπικό

Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε, “οι Υπηρεσίες του Δήμου χρήζουν άμεσης ενίσχυσης σε προσωπικό αφού οι αρμοδιότητες που έχουν εκχωρηθεί στους Δήμους και τα προβλήματα που έχουν προκύψει μετά τη συνένωση των τριών πρώην Δήμων σε έναν ενιαίο, με το πρόγραμμα Καλλικράτης απαιτούν επιπλέον προσωπικό, καθώς το υπάρχον δεν επαρκεί και καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να μπορεί οριακά να υποστηρίξει τις ανάγκες αυτές”.

Επεσήμανε δε, πως σε συνδυασμό με τις αποχωρήσεις που έχουν ήδη γίνει λόγω συνταξιοδοτήσεων κ.α. και συγκεκριμένα, “από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν αποχωρήσει 8 υπάλληλοι κλάδου ΔΕ Διοικητικών, 3 υπάλληλοι κλάδου ΤΕ Μηχανικών, 1 υπάλληλος ΠΕ Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, 1 υπάλληλος ΠΕ Γεωπόνων, 1 υπάλληλος ΤΕ Γεωπόνων, 2 ΔΕ Οδηγών, 1 ΠΕ Διοικητικού- Οικονομικού, 1 ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, 1 ΤΕ Εποπτών Υγείας, 1 ΥΕ Βοηθητικό Προσωπικό Μαγείρων, 1 ΥΕ Εργατών Καθαριότητας, 1 ΥΕ Εργατών ύδρευσης, 1 ΠΕ Πληροφορικής, 1 ΥΕ Καθαριστριών εσωτερικών χώρων, 1 υπάλληλος ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας εσωτερικών χώρων και 1 υπάλληλος κλάδου ΔΕ Οδηγών απορριμματοφόρου”, αλλά καθώς και το γεγονός ότι,  “από τις 5 θέσεις μόνιμου προσωπικού που πληρώθηκαν εντός του 2023 οι 4 υπάλληλοι έχουν αποσπαστεί σε άλλες υπηρεσίες, ενώ πρόκειται να συνταξιοδοτηθεί 1 υπάλληλος ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, 1 υπάλληλος ΔΕ Χειριστών μηχανημάτων έργου, 1 υπάλληλος ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας και 2 υπάλληλοι ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού”.

Τα αιτήματα

Κατόπιν των ανωτέρω, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε για συγκεκριμένες προσλήψεις. Όπως σημειώνεται στην απόφαση: “Στη Διεύθυνση Τεχνικού και Περιβάλλοντος, υπηρετούν μόνο τρεις υπάλληλοι κλάδου ΤΕ Μηχανικών και δύο ΠΕ Μηχανικών, που δεν επαρκούν για τη κάλυψη των διευρυμένων αναγκών του ενιαίου Δήμου Άνδρου (πολεοδομία, τεχνική υπηρεσία (σύνταξη μελετών έργων και προμηθειών), καθώς και τις νέες ανάγκες για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων των δύο βιολογικών Κορθίου και Χώρας). Έχουν εγκριθεί δύο θέσεις ειδικότητας ΠΕ Αρχιτεκτόνων και ΤΕ Πολικών Μηχανικών που ακόμη δεν έχουν προκηρυχθεί. Προτείνεται η πρόσληψη των κάτωθι υπαλλήλων: 1 κλάδου ΤΕ Μηχανικών, ειδικότητας ΤΕ Πολιτικών Μηχανικών”. Επίσης, αναφέρεται πως, “απαιτείται η ενίσχυση του Δήμου με υπαλλήλους κλάδου ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού, ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού και ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, λόγω των επικείμενων αποχωρήσεων (δύο υπάλληλοι ΔΕ και ένας υπάλληλος ΠΕ θα συνταξιοδοτηθούν εντός του 2025), ενώ δύο υπάλληλοι ΤΕ και ΠΕ που προσλήφθηκαν με την τελευταία προκήρυξη έχουν ήδη αποσπαστεί σε άλλους Δήμους. Η ενίσχυση με προσωπικό κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες ανάγκες της Διοικητικής και Οικονομικής υπηρεσίας”. Άρα, προτείνεται η πρόσληψη των κάτωθι υπαλλήλων: “1 κλάδου ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, ειδικότητας ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, 1 κλάδου ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού, ειδικότητας ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού, 1 κλάδου ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού, ειδικότητας ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού”.  

Ο Δήμος πονάει σε όλες τις Υπηρεσίες”

Μιλώντας για το θέμα, ο κ. Σουσούδης, διευκρίνισε πως, “σε όλες τις Υπηρεσίες “πονάει” ο Δήμος.  Στην Οικονομική Υπηρεσία πάρα πολύ, στη Διοικητική επίσης και στην Τεχνική Υπηρεσία. Ειδικά στην Οικονομική Υπηρεσία που είναι πάρα πολύ βασική, εκεί “πονάμε” πάρα πολύ που είναι η “καρδιά” του Δήμου”.

Αναφορικά με το πώς καλύπτονται οι ανάγκες, ο δήμαρχος Άνδρου, ανέφερε: “Με υπερπροσπάθεια των υπηρετούντων υπαλλήλων. Και βέβαια έχω φροντίσει ώστε οι δύο ειδικοί συνεργάτες που έχω,  να ασχολούνται με την Οικονομική Υπηρεσία”.

Εστιάζοντας παρακάτω στο θέμα των προσλήψεων, εξήγησε πως, “οι διαδικασίες για τις προσλήψεις είναι χρονοβόρες και το κακό είναι πως έχουν προσληφθεί κάποιοι ξανά και έχουν φύγει με αποσπάσεις. Δηλαδή έρχονται, βρίσκουν τις θέσεις και μετά φεύγουν”.

Ως εκ τούτου, πρόσθεσε πως, για μόνιμες λύσεις, “ως δήμαρχος Άνδρου θεωρώ πως απαραίτητα πρέπει για τις προσλήψεις να μπει το κριτήριο της εντοπιότητας. Διότι αν δεν υπάρχει εντοπιότητα, όσοι έρχονται, φεύγουν. Έρχονται με σκοπό να μείνουν δύο χρόνια και μετά να πάνε στον τόπο τους. Ενώ αν υπάρχει το κριτήριο της εντοπιότητας και παίρνει κάποιος και υψηλή μοριοδότηση από την εντοπιότητα, μόνο έτσι θα μπορούμε να έχουμε υπαλλήλους. Και αυτό ισχύει και για τον Δήμο, αλλά και για το Κέντρο Υγείας και για όλα”.

Καταλήγοντας στις δηλώσεις του, πρόσθεσε πως, ειδικά στα νησιά, “η μοριοδότηση είναι μονόδρομος. Διαφορετικά κάνουμε τα στραβά μάτια ενώ ξέρουμε τι θα ακολουθήσει και προχωράμε στις ίδιες διαδικασίες. Θα βγει πρόσκληση για υπαλλήλους, θα έρθουν για δύο χρόνια, θα φύγουν και μετά πάλι τα ίδια. Πρέπει ο ΑΣΕΠ να καταλάβει πως η εντοπιότητα πρέπει να υπάρχει απαραίτητα”.