Όλες οι βασικές αλλαγές και βελτιώσεις για το έργο που επιδιώκει να “τρέξει” το Λιμενικό Ταμείο Σύρου στη θέση “Καρνάγιο”

Αναμένουν να “ανοίξει” χρηματοδότηση για το νέο εμπορικό κρηπίδωμα

Πήραν περιβαλλοντικούς όρους για την παρέμβαση ύψους 8,5 εκατ. ευρώ

“Έκλεισε” όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις το Λιμενικό Ταμείο Σύρου αναφορικά με το έργο του νέου εμπορικού κρηπιδώματος στη θέση “Καρνάγιο”, προκειμένου να είναι έτοιμο να διεκδικήσει χρηματοδότηση ύψους 8,5 εκατ. ευρώ – κατά πάσα πιθανότητα – από το νέο ΕΣΠΑ, για την υλοποίησή του.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν ο πρόεδρος του Δ.Σ., Κώστας Γαβιώτης και ο αρμόδιος προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Ρένος Ζερβός μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη”, για το σημαντικό έργο που θα πρέπει να προχωρήσει μέσα στη θητεία. Ειδικότερα, έχουν ληφθεί οι νέοι περιβαλλοντικοί όροι, καθώς το έργο τροποποιήθηκε δεδομένου πως θα έπρεπε να θεμελιωθεί με ασφάλεια. Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με την πρώτη μελέτη, εκεί που έγιναν γεωτρήσεις, διαπιστώθηκε πως το υπέδαφος ήταν σαθρό και δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί ένα άρτιο έργο για να καταπλέουν και να “δένουν” με ασφάλεια τα πλοία. Ωστόσο, με τη συμπληρωματική μελέτη που ακολούθησε, το νέο εμπορικό κρηπίδωμα θα θεμελιωθεί σε βαθύτερο σημείο και θα μεγαλώσει αρκετά ο χερσαίος χώρος. Κατά συνέπεια, διπλασιάστηκε ο προϋπολογισμός του έργου και έφθασε στα 8.494.000 ευρώ.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Γαβιώτης στην εφημερίδα, για τη χρηματοδότηση έχει γίνει κρούση προς την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, ώστε αν είναι εφικτό να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ.

Διπλάσιο έργο

Στην ερώτηση προς τον κ. Γαβιώτη για το αν το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχει κλείσει την υπόθεση της ωρίμανσής του, απάντησε καταφατικά.

“Όπως είχε προκύψει από τις αρχικές γεωτρήσεις σε συνέχεια της αρχικής μελέτης, δεν είχαν βρει καλό υπέδαφος για τη θεμελίωση του έργου και η παρέμβαση θα γίνει βαθύτερα. Αυτό εμάς, ουσιαστικά μας δίνει επιπλέον χερσαία έκταση. Θα είναι πιο άρτιο και ασφαλές το έργο”, περιέγραψε αρχικά, σημειώνοντας μάλιστα πως, “το αρχικό ποσό δεν μπορούσε να αυξηθεί. Άρα, αναμένουμε να βγει κάποια χρηματοδότηση και θα προσπαθήσουμε να ενταχθούμε”. Υπενθυμίζεται πως το έργο ήταν ενταγμένο στο παλιό ΕΣΠΑ, αλλά λόγω των εξελίξεων και των διαπιστώσεων για το σαθρό υπέδαφος, αυτή η χρηματοδότηση ουσιαστικά δεν μπόρεσε να αξιοποιηθεί, αφού απαιτήθηκαν τροποποιήσεις γι΄ αυτό.

“Δεν έχουμε εκκρεμότητες για τη μελέτη και τις εγκρίσεις”, πρόσθεσε σε απόλυτο τόνο ο κ. Γαβιώτης με τον κ. Ζερβό να διευκρινίζει πως, “ανανεώσαμε τους περιβαλλοντικούς όρους για το έργο και έχουμε επικαιροποιήσει όλες τις μελέτες”.

Τα επόμενα βήματα

Ως εκ τούτου, μιλώντας για τα επόμενα βήματα, ο κ. Ζερβός εξήγησε πως το έργο με την τελική μορφή του, θα τεθεί στη γνώση όλων των αρμόδιων Υπουργείων.

“Οφείλουμε να κάνουμε μία γνωστοποίηση του νέου έργου στις αρμόδιες Υπηρεσίες, η οποία θα γίνει μέσα στον Σεπτέμβρη, γιατί δεν υπάρχει ανοιχτή πρόσκληση αυτή τη στιγμή. Επειδή έχει τροποποιηθεί η μελέτη, πρέπει να γίνει μία γνωστοποίηση στις αρμόδιες Υπηρεσίες σχετικά με τις αλλαγές. Επί της ουσίας πρόκειται για προσχώσεις προς τη θάλασσα. Πρέπει αυτό να επικαιροποιηθεί, διότι δεν αλλάζει το έργο, αλλά αλλάζει η έκταση”, σημείωσε.

Εξηγώντας παράλληλα, πως, “εκτιμούμε ότι αυτό δεν θα μας καθυστερήσει πολύ, αλλά όπως και να έχει πρέπει να γίνει άμεσα, μέχρι Σεπτέμβρη, αν και όταν μας καθυστερήσουν για οποιοδήποτε λόγο, να μπορούμε να πάμε στο νέο ΕΣΠΑ”, γνωστοποίησε πως, “αυτοί που μας αδειοδοτούν είναι το Υπουργείο Πολιτισμού, το ΓΕΝ, το Υπουργείο Ναυτιλίας και το Υπουργείο Περιβάλλοντος”.

Υποστήριξε ακόμη πως, “εμείς το κάνουμε αυτό εκ του περισσού, σε περίπτωση που μας το ζητήσει η Διαχειριστική. Η εκτίμηση της Υπηρεσίας είναι ότι δεν χρειάζεται επικαιροποίηση. Εμείς θέλουμε να είμαστε ακόμη και παραπάνω έτοιμοι για να έχουμε και τις επίσημες απόψεις. Εφόσον έχουμε χρόνο, το κάνουμε, ασχέτως αν μας πουν ότι δεν χρειάζεται, ή ότι ισχύει η προηγούμενη απόφαση”.

Κρούση στο νέο ΕΣΠΑ

Ερωτηθείς ο κ. Γαβιώτης για το αν μέχρι στιγμής έχει γίνει κρούση για τη χρηματοδότηση, απάντησε: “Έχουμε κάνει επαφές με τον δήμαρχο και με τον περιφερειάρχη, τον Γιώργο Χατζημάρκο. Είναι μεγάλο το ποσό των 8,5 εκατ. ευρώ, αλλά από την Περιφέρεια μας έχουν πει ότι θα προσπαθήσουν να μας στηρίξουν”, δήλωσε συγκεκριμένα, εξηγώντας ακόμη πως, “διπλασιάστηκε το ποσό, αλλά διπλασιάστηκε και η έκταση του έργου. Και να μην ξεχνάμε ότι σε αυτό το ποσό, ίσως έρθει και κάποια έκπτωση. Θα το δούμε πια αυτό όταν έρθει η ώρα να έχουμε χρηματοδότηση και να πάμε στο διαγωνισμό”.

Βασικές αλλαγές και έργο

Αναφορικά με τη μελέτη, ακολουθούν παρακάτω οι βασικές βελτιώσεις και αλλαγές, για το έργο του νέου εμπορικού κρηπιδώματος Ερμούπολης.

Προβλέπονται τα εξής: α. Μήκος του κρηπιδοτοίχου σε 202μ.. β. Κατασκευή κρηπιδοτοίχου με τεχνητά κιβώτια (caissons). γ. Προσαρμογή του συστήματος προσκρουστήρων σε μεγαλύτερου μεγέθους πλοία που μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν στο μεγαλύτερου μήκους μέτωπο του κρηπιδώματος. δ. Επέκταση προς την ενδοχώρα του πέρατος των επιστρώσεων της λιμενικής ζώνης μέχρι απόστασης 57,50μ. όπισθεν του μετώπου του κρηπιδοτοίχου. Έκταση περίπου 10 στρέμματα. ε. Πρόβλεψη έργων απορροής των ομβρίων από την λιμενική ζώνη καθώς και εκ της εγγύς περιοχής εν επαφή με τις επιστρώσεις της λιμενικής ζώνης. δ. Διασφάλιση καθοδικής προστασίας στους σιδηρούς οπλισμούς των σκυροδεμάτων του έργου με πρόβλεψη προσμίκτων σε αυτά σε συσχετισμό και με επιβαλλόμενη. Ο ακριβής προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 8.494.000 ευρώ.