Ο δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για το μεγάλο έργο πνοής που αναμένεται να αλλάξει το νησί

Εκσυγχρονισμός χωρίς εμπόδια για το αεροδρόμιο της Πάρου

Η Πάρος είναι έτοιμη να αλλάξει εποχή στην εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών με αεροπλάνο, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και αρκετό καιρό, σημαντικά έργα ανάπτυξης υποδομών στο νέο αεροδρόμιο του νησιού, το οποίο εκσυγχρονίζεται και επεκτείνεται δίχως να επηρεάζεται το πτητικό έργο του.

Τα έργα αυτά εποπτεύονται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και για αυτό το λόγο, το νησί της Πάρου και το αεροδρόμιο, επισκέφτηκε πρόσφατα ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), Γεώργιος Σαουνάτσος, ο οποίος είχε συναντήσεις με το προσωπικό του αερολιμένα, υπό την αερολιμενάρχη, Στέλλα Σαρρή, τον δήμαρχο Πάρου, Κώστα Μπιζά, και τον διευθυντή Έργου της INTRAKAT για το νέο αεροδρόμιο, Αλέξανδρο Καιρίδη.

Γ. Σαουνάτσος: "Η Πάρος θα πρωταγωνιστεί στις τουριστικές αφίξεις μέσω του αεροδρομίου"

Ο κ. Σαουνάτσος, στο πλαίσιο της παρουσίας του, στο νησί και αναφορικά με την εξέλιξη των έργων και το πόσο κομβικής σημασίας είναι για την Πάρο, τόνισε ότι, "ο λειτουργικός και σύγχρονος σχεδιασμός του τερματικού σταθμού εγγυάται ότι η Πάρος θα πρωταγωνιστεί στις τουριστικές αφίξεις μέσω του αεροδρομίου, και το επιβατικό κοινό θα απολαμβάνει την ταξιδιωτική εμπειρία μέσα από υψηλού επιπέδου υποδομές. Με το πέρας των έργων ο νέος τερματικός αεροσταθμός θα είναι κατά 17 φορές μεγαλύτερος από τον σημερινό, ο οποίος είναι επιφάνειας 745 τ.μ. Η σταδιακή παράδοση του νέου αεροσταθμού στην ΥΠΑ προβλέπεται να ξεκινήσει μέχρι το καλοκαίρι του 2026. Παράλληλα, η επέκταση του διαδρόμου από τα 1400μ στα 1800μ θα δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιούνται πτήσεις με μεγαλύτερα αεροσκάφη, συνοδευόμενη από την αύξηση του αριθμού θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Να σημειωθεί δε ότι αυτή η μεγάλου μεγέθους ανάπτυξη του αεροδρομίου εξελίσσεται δίχως να επηρεάζεται το πτητικό έργο".

Κ. Μπιζάς: "Η Δημοτική Αρχή και οι υπηρεσίες του Δήμου Πάρου θα συμβάλουν σε οτιδήποτε τους ζητηθεί"

Αμέσως μετά τη σημαντική συνάντηση στην Πάρο, ο δήμαρχος, έκανε την ακόλουθη δήλωση: "Επίσκεψη στο νησί μας του νέου διοικητή της ΥΠΑ, Γεώργιου Σαουνάτσου. Συζητήσαμε για την πορεία των έργων στο αεροδρόμιο και για τους τρόπους επίλυσης θεμάτων της καθημερινότητας μέχρι την κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων. Η Δημοτική Αρχή και οι υπηρεσίες του Δήμου Πάρου θα συμβάλουν σε οτιδήποτε τους ζητηθεί στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, για την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου και για την εξυπηρέτηση των χιλιάδων επιβατών που επιλέγουν τις αεροπορικές πτήσεις προς και από το νησί μας.

Πιθανότατα το καλοκαίρι του 2026 να είναι έτοιμο ένα τμήμα των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων ( 12.500 τ.μ. ) του αεροδρομίου. Υ.Γ. Σε ερωτήματα που θα βάλουμε τους επισκέπτες, που θα κυκλοφορήσουν κλπ. , τους απαντούμε ότι τα σχετικά θέματα ήδη μας απασχολούν και θα προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις. Υπομονή, θετική διάθεση και ψυχραιμία. Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού".

"Είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο, που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στα νησιά"

Η "Κοινή Γνώμη" επικοινώνησε με τον κ. Μπιζά, ο οποίος και μίλησε με περισσότερες λεπτομέρειες για αυτό το σημαντικό έργο, που θα αλλάξει εν πολλοίς, το νησί της Πάρου. Συγκεκριμένα, υποστήριξε πως "το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, θεωρώ ότι είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο, που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στα νησιά των Κυκλάδων και ειδικά στην Πάρο, την τελευταία εικοσαετία. Είναι ένα αεροδρόμιο που ο διάδρομος του θα γίνει από 1.400μ στα 1.800μ, θα υπάρξουν νέες κτηριακές εγκαταστάσεις 12.500 τ.μ., θα επεκταθεί το πεδίο ελιγμών και το πεδίο στάθμευσης. Όλα αυτά, πρακτικά σημαίνουν ότι η Πάρος θα συνδεθεί με αρκετούς ευρωπαϊκούς προορισμούς, επομένως θα πολλαπλασιαστούν οι αφίξεις Ευρωπαίων πολιτών, με πολλές απευθείας πτήσεις. Παράλληλα, η Πάρος θα αποτελέσει και κόμβο, καθώς στη θέση την οποία βρίσκεται, θα μπορεί να είναι ο συνδετικός κρίκος, για να μεταβεί ένας επισκέπτης σε άλλο κοντινό προορισμό, σε κάποιο νησί όπως η Νάξος και οι Δυτικές Κυκλάδες".

"Σίγουρα θα μας επιβαρύνει αυτή η κατάσταση, αλλά δεν μπορούμε να μείνουμε πίσω"

Για το μεγαλύτερο πλήθος επισκεπτών που θα έρθουν στο νησί, τόνισε ότι παράλληλα θα φέρει και κάποιες επιπλέον δυσκολίες. Μεταξύ άλλων, ανέφερε, ότι, "αυτό θα σημαίνει παραπάνω φόρτο και επιβάρυνση κυρίως στο κυκλοφοριακό του νησιού μας, καθώς επίσης και στις λιμενικές αρχές και στις συγκοινωνίες. Αυτό είναι ένα θέμα που θα πρέπει να βρούμε τον τρόπο να το αντιμετωπίσουμε, γιατί σίγουρα θα μας επιβαρύνει αυτή η κατάσταση, αλλά δεν μπορούμε να μείνουμε πίσω. Είναι ένα έργο που εδώ και 25 χρόνια το πάλεψε η τοπική αυτοδιοίκηση, ώστε να υλοποιηθεί και θα εξασφαλίσει μία αυτονομία του νησιού, με τον επισκέπτη να μη χρειάζεται πλέον να πάει, Αθήνα, Μύκονο ή Σαντορίνη, για να φτάσει έπειτα σε εμάς, αλλά θα έρχεται απευθείας σε εμάς. Στη διάρκεια των κρίσεων, είδαμε ότι είναι πολύ σημαντικό να έχεις μία αυτονομία ώστε να μπορεί κάποιος να έρχεται απευθείας και να γλιτώνει χρόνο, χρήμα και ταλαιπωρία. Ξαναλέω ότι υπάρχουν και τα αρνητικά γιατί είμαστε ένα νησί με μόνιμους 15.000 που το καλοκαίρι γίνονται 100.000, που αν αυτοί πολλαπλασιαστούν, θα έχουμε επιπλέον επιβάρυνση στο οδικό δίκτυο, από αυτή που ήδη υπάρχει και αυτό είναι και το μόνο σημείο που με φοβίζει. Παρόλα αυτά, θα προσπαθούμε να βρούμε τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να ανταπεξέλθουμε και να το αντιμετωπίσουμε".

Τέλος, μίλησε και για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων, επισημαίνοντας ότι, "από ότι μας είπε ο εργολάβος της INTRAKAT, Αλέξανδρος Καιρίδης, έχουν πάρει παράταση για τον Απρίλιο του 2026 αλλά δεν θα είναι έτοιμο το έργο συνολικά. Εκτιμούν ότι ένα κομμάτι των κτηριακών εγκαταστάσεων θα έχει παραδοθεί έως το καλοκαίρι του 2026, διότι υπάρχει ένα πρόβλημα με τα αδρανή υλικά, διότι η Πάρος δεν παράγει πλέον αρκετά από αυτά, με αποτέλεσμα να πρέπει να γίνει η αντίστοιχη εισαγωγή υλικών. Αν δεν είναι το 2026, θα είναι το 2027, αλλά από τη στιγμή που εργάζονται τα συνεργεία, αργά ή γρήγορα θα ολοκληρωθεί και θέλω να κλείσω λέγοντας, ότι θα είναι ένα πολύ σημαντικό έργο, για το νησί, για το οποίο η τοπική κοινωνία πάλεψε επί 25 χρόνια. Υπάρχουν κάποιοι που μεμψιμοιρούν, αλλά το έργο προχωράει και βλέπουμε μπροστά".

Τα έργα που αναμένονται στο αεροδρόμιο

Τα εκτελούμενα έργα προϋπολογισμού άνω των 41 εκατ. ευρώ περιλαμβάνουν:

  • Νέο κτήριο αεροσταθμού 12.500 τ.μ. και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου.

  • Νέο Πύργο Ελέγχου.

  • Νέο πυροσβεστικό σταθμό.

  • Αμφίπλευρη επέκταση του Διαδρόμου, ούτως ώστε να αποκτήσει συνολικό επιχειρησιακό μήκος 1.800μ. καθώς και νέα φωτοσήμανση.

  • Αμφίπλευρη επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, κατά 4 επιπλέον θέσεις για τζέτ αεροπλάνα, με παράλληλες εργασίες φωτισμού – φωτοσήμανσης.

  • Νέους χώρους στάθμευσης αυτοκίνητων 550 θέσεων, πλέον ειδικών θέσεων για λεωφορεία, ΑΜΕΑ και φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

  • Σύγχρονη μονάδα βιολογικού καθαρισμού με 3βάθμια επεξεργασία λυμάτων.

  • Μονάδα διαχωριστή υδρογονανθράκων για έλεγχο απορροών προς τους παρακείμενους ευαίσθητους αποδέκτες.

  • Εγκατάσταση φωτοβολταίκού συστήματος ισχύος 100 Κwp με αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας και διασύνδεση του συστήματος στο δίκτυο του διαχειριστή ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).