Βγήκε στον “αέρα” ο διαγωνισμός των 120 χιλ. ευρώ, που προβλέπει αποκαταστάσεις σε τοιχία αντιστήριξης και δρόμους

“Ανοιχτά” ζητήματα για το δημοτικό οδικό δίκτυο της Σύρου

Προς αναζήτηση νέων χρηματοδοτήσεων για να καλυφθούν παρεμβάσεις στην Ερμούπολη που είχαν δρομολογηθεί και δεν υλοποιήθηκαν

Δίχως τέλος είναι οι ανάγκες αποκατάστασης και συντήρησης του δημοτικού οδικού δικτύου της Σύρου, αφού τα υψηλά κόστη που απαιτούν για να καλυφθούν προβλήματα, επιτρέπουν στον Δήμο να προχωρά με μετρημένα βήματα στην υλοποίηση έργων.

Σοβαρές εκκρεμότητες σε Ερμούπολη, αλλά και δημοτικά τμήματα οδών σε χωριά του νησιού, παραμένουν στη λίστα των ανοιχτών αναγκών που ζητούν “επούλωση”, ώστε να επιτυγχάνονται συνθήκες κατάλληλες, τόσο για την ασφάλεια των οδηγών, όσο και των πεζών.

Τέλος της περασμένης εβδομάδας, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης έβγαλε στον “αέρα” διαγωνισμό με προϋπολογισμό ύψους 120.000 ευρώ, αναμένοντας πλέον τις προσφορές και ευελπιστώντας να συμβασιοποιηθεί το έργο. Επί της ουσίας, με τη συγκεκριμένη παρέμβαση θα κλείσουν σοβαρά προβλήματα όπως στα Βαπόρια, καθώς και στις Αγκαθωπές, ενώ θα δρομολογούνται τοπικές παρεμβάσεις σε συνεννόηση με τις Κοινότητες για όσα προβλήματα καταγράφονται.

Παράλληλα, ο Δήμος αναζητά νέα χρηματοδότηση για να “τρέξει” αποκαταστάσεις στο οδικό δίκτυο στο ύψος του πρώην ΙΚΑ, ενώ από συμβασιοποιημένο έργο (2023), θα ακολουθήσουν αφαλτοστρώσεις και στις περιοχές της Αζολίμνου, του Πάγου και του Κινίου.

Για όλα τα παραπάνω δίνει απαντήσεις ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος.

Προτεραιότητα σε Βαπόρια και Ποσειδωνία

Με αφορμή το έργο των 120 χιλ. ευρώ από πόρους του Δήμου, ο αντιδήμαρχος επισημαίνει γενικότερα, πως, “οι ανάγκες του δημοτικού οδικού δικτύου που είναι κυρίως τμήματα μέσα σε οικισμούς είναι αρκετά μεγάλες. Τη δεδομένη στιγμή είναι ένα έργο 120.000 ευρώ και το οποίο αφορά όχι σε ασφαλτοστρώσεις και τσιμεντοστρώσεις, αλλά σε αποκαταστάσεις σε τοίχους αντιστήριξης, σε φρεάτια κ.α.”.

Πρόσθεσε δε, πως, “πολύ μεγάλο πρόβλημα έχουμε στην περιοχή όπισθεν του Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου στα Βαπόρια, στην οδό Αθηνάς. Υπήρξε πρόβλημα με την καθίζηση και αποκολλήθηκαν κάποιες πέτρες από τον τοίχο αντιστήριξης”. Για το γνωστό θέμα που έχουν μπει απαγορεύσεις για να μην προσεγγίζουν πεζοί, ο κ. Βακόνδιος δεσμεύθηκε πως θα δοθεί προτεραιότητα.

“Αυτό που μας “καίει” στην Τεχνική Υπηρεσία είναι να προχωρήσουν αυτά τα δύο σημεία και φυσικά θα αρχίσουμε την παρέμβασή μας από τα Βαπόρια”, σημείωσε, λέγοντας ακόμη και για το πρόβλημα των σπηλαιώσεων στον δρόμο προς την παραλία των Αγκαθωπών. “Όπως επίσης υπάρχουν προβλήματα και στον δρόμο των Αγκαθωπών, ο οποίος είχε επισκευαστεί από τον Δήμο σε προηγούμενο έργο μας μέσα στον Μάρτιο, αλλά σε επόμενο σημείο παρουσίασε ξανά σπηλαίωση και τοπική βλάβη”.

Συμπλήρωσε πως, “καταγράφουμε τις ανάγκες μας και σε άλλες Κοινότητες”, καθώς όπως πρόσθεσε, “το συγκεκριμένο έργο είναι για δημοτικούς δρόμους εκτός χερσαίας ζώνης”.

Για το ύψος των χρημάτων σε συνάρτηση με τις ανάγκες, ο αντιδήμαρχος σημείωσε: “Το ποσό δεν είναι μεγάλο, αλλά είναι χρήματα που τα χρειαζόμαστε για να καλύπτουμε προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί το τελευταίο διάστημα ή που είχαν παρουσιαστεί στο παρελθόν και απλά δεν είχαν φτιαχτεί”.

Το έργο των 120 χιλ. ευρώ

Αναλυτικά, οι κυριότερες εργασίες που περιλαμβάνονται στο έργο των 120 χιλ. ευρώ που θα “τρέξει” μέσα στο επόμενο διάστημα είναι:

1. Καθαρισμός και μόρφωση πρανών υφιστάμενων ανοικτών τάφρων και ερεισμάτων και σε οριζόντια απόσταση έως και δύο μέτρα από την οριογραμμή του οδοστρώματος, ανεξαρτήτως σχήματος διατομής. Δεν περιλαμβάνεται στο παρόν έργο η διάνοιξη νέων τάφρων, παρά μόνο η αποκατάσταση των πρανών που τυχόν έχουν καταστραφεί. Σε περίπτωση όπου η τάφρος είναι επενδεδυμένη, η αποκατάσταση των πρανών θα γίνεται με την χρήση του σκυροδέματος που προβλέπεται στην παρούσα μελέτη.

2. Συντηρήσεις διαμορφώσεις και αποκατάστασης οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων όπως επουλώσεις λάκκων και φθορών οδοστρωμάτων από μαρμάρινες πλάκες, κυβόλιθους. Επισκευές κατεστραμμένων μαρμάρινων και εκ σκυροδέματος κρασπέδων είτε λόγω της χρήσης, είτε λόγω έκτακτων συνθηκών, με την εκσκαφή αποκομιδή των κατεστραμμένων τεμαχίων, την συμπλήρωση (όπου απαιτηθεί), επουλώσεις λάκκων και φθορών οδοστρωμάτων εκ σκυροδέματος.

3. Η άρση καταπτώσεων ή κατολισθήσεων εδάφους οποιασδήποτε φύσεως από τα πρανή ορυγμάτων ή επιχωμάτων υφιστάμενων οδών. Περιλαμβάνονται οι εργασίες μόρφωσης των πρανών και του πυθμένα της περιοχής κατάπτωσης.  Προβλέπεται επίσης η κατασκευή ή επισκευή τοίχων εκ λιθοδομής για την ανακοπή καταπτώσεων, η θεμελίωση των οποίων θα είναι από σκυρόδεμα, είτε ο τοίχος είναι νέος, είτε κατεστραμμένος που επισκευάζεται.

4. Επισκευή και ανακατασκευή τοίχων αντιστήριξης.

Εκκρεμότητες σε έργο οδικής ασφάλειας, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ

Επιπλέον, αναφορικά με το συμβασιοποιημένο από 23/8/2023 έργο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης (ύψους 2 εκατ. ευρώ) για ασφαλτοστρώσεις σε εκτεταμένα τμήματα του δημοτικού οδικού δικτύου σε περιοχές εκτός Ερμούπολης, ο κ Βακόνδιος επισημαίνει τα εξής: “Από το έργο της οδικής ασφάλειας έχει μείνει σε εκκρεμότητα ο δρόμος που είναι  από τη διασταύρωση του Πάγου προς Δανακό έως το Κίνι και από την Αζόλιμνο στη Βάρη. Σε εκείνη την περιοχή είχε ασφαλτοστρωθεί μόνο ένα κομμάτι μέχρι τη στροφή γιατί έπρεπε να γίνουν έργα της ΔΕΥΑΣ από το εκκλησάκι στην Αζόλιμνο έως τον Άγιο Δημήτριο στη Βάρη”. Κατόπιν αυτών, τόνισε πως, “θα γίνουν όλα τα έργα της οδικής ασφάλειας για να μη σκαφτεί ξανά ο δρόμος. Σε συνεννόηση με τη ΔΕΥΑΣ θα προχωρήσουμε γενικά σε ό,τι προβλέπεται να γίνει”.

Αναμονή για να καλυφθεί η παρέμβαση στο ύψος του ΙΚΑ

Ακόμη, ο κ. Βακόνδιος ρωτήθηκε για τη μεγάλη και σοβαρή εκκρεμότητα του δρόμου που οδηγεί στο λιμάνι Ερμούπολης και συγκεκριμένα, στο ύψος του ΙΚΑ. Λακκούβες, ανομοιομορφίες και καταστροφές στην ασφαλτόστρωση συνθέτουν έναν επικίνδυνο δρόμο.

“Όσον αφορά στο τμήμα του πρώην ΙΚΑ, είχε ενταχθεί στο έργο της συντήρησης της οδοποιίας. Αυτό το έργο περιελάμβανε τον δρόμο στο Δήλι, δηλαδή την οδό Κυπρίων Αγνοουμένων, τον δρόμο στην Ποσειδωνία προς τον Άγιο Πέτρο, το ΙΚΑ και τη Γκριζιανή (Τάλαντα). Αυτά ήταν από πόρους του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης (200 χιλ. ευρώ). Απ΄ όσο γνωρίζω, επειδή ο δρόμος στο Δήλι είχε μεγάλες και εκτεταμένες φθορές, απαιτήθηκαν περαιτέρω στρώσεις, δηλαδή η κάτω στρώση της ασφάλτου. Αυτό ήταν μεγάλη δαπάνη, οπότε δεν έγιναν όλα τα υπόλοιπα”.

Στην ερώτηση, πότε θα δρομολογηθούν τα συγκεκριμένα θέματα, ανέφερε: “Θα πρέπει να βρεθούν χρήματα σίγουρα για να προχωρήσουμε σε συμπληρωματική σύμβαση και να προχωρήσει το έργο. Ναι μεν είναι κάτι που είχε προβλεφθεί, αλλά δεν έφτασαν τα χρήματα”.

Ο κ. Βακόνδιος έκλεισε τις δηλώσεις του, δεσμευόμενος πως η Τεχνική Υπηρεσία και η Δημοτική Αρχή θα αναζητήσουν επιπλέον χρηματοδοτήσεις, αφού οι ανάγκες για το οδικό δίκτυο δεν κλείνουν ποτέ. “Σίγουρα το θέμα του οδικού δικτύου, των αποκαταστάσεων και των ασφαλτοστρώσεων είναι ένα ζήτημα που μας απασχολεί έντονα. Θα πρέπει να εξασφαλίσουμε τις μέγιστες χρηματοδοτήσεις για έργα”, σημείωσε, καταλήγοντας.