Eυρωπαϊκά αεροδρόμια: Τι αλλάζει από 1η Σεπτεμβρίου - Τι θα ισχύει για χειραποσκευές και υγρά

  • Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024 - 10:10

Ενιαίους κανόνες σε σχέση με τις χειραποσκευές στα αεροπορικά ταξίδια βάζει η Κομισιόν στις αεροπορικές εταιρείας, σε μια προσπάθεια να υπάρξει καθολική αντιμετώπιση των διαφοροποιημένων στάνταρ των αεροπορικών εταιριών.

Από την 1η Σεπτεμβρίου θα ισχύσουν σε πρώτη φάση οι νέοι κανονισμοί για τα υγρά που μπορούν οι επιβάτες να έχουν μαζί τους στην καμπίνα, ενώ θα ακολουθήσουν άμεσα και οι κοινές οδηγίες για τις χειραποσκευές, θέμα στο οποίο θα καταλήξει η Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε επικείμενη συνεδρίασή της άμεσα.

Τι θα επιτρέπεται στην καμπίνα

Με βάση το γενικό πλαίσιο οδηγιών που θα ισχύσει :

όλοι θα  μπορούμε να έχουμε στην πτήση 1 χειραποσκευή (carry-on bag) και ένα μικρό προσωπικό αντικείμενο (πχ backpack, τσάντα laptop ή τσάντα) που θα χωράει κάτω από την μπροστινή θέση.
Το μέγιστο βάρος της χειραποσκευής δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 10 κιλά. Οι μέγιστες διαστάσεις είναι 55Χ40Χ20cm, συμπεριλαμβανομένων των χερουλιών και των ροδών.
Οι μέγιστες διαστάσεις του προσωπικού αντικειμένου είναι 40Χ30Χ15 cm -και πάλι, συμπεριλαμβανομένων χερουλιών και ροδών.
Από την 1η Σεπτεμβρίου, κάθε δοχείο με υγρό θα επιτρέπεται να περιέχει έως 100 ml στα αεροδρόμια που χρησιμοποιούν τα εν λόγω συστήματα. Τα αεροδρόμια που ήδη εφάρμοζαν το όριο των 100 ml, ή εκείνα που δεν έχουν εγκαταστήσει EDSCB δεν θα επηρεαστούν από την αλλαγή, σημειώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Εξάλλου, όπως ισχύει και σήμερα:

 Τα υγρά που αγοράζονται από τα αφορολόγητα οποιουδήποτε αεροδρομίου ή αεροπορικές εταιρείας μπορούν να μεταφέρονται στις χειραποσκευές, υπό τον όρο ότι τόσο αυτά, όσο και η απόδειξή τους, έχουν τοποθετηθεί σε σφραγισμένη σακούλα ασφαλείας (με κόκκινη μπορντούρα) την οποία λαμβάνει ο ταξιδιώτης κατά την αγορά.
Μέχρι να φθάσει στον τελικό προορισμό, ο επιβάτης δεν μπορεί να ανοίξει τη σακούλα ασφαλείας. Ωστόσο, οι αξιωματικοί ασφαλείας μπορεί να χρειαστεί να ανοίξουν τη σακούλα ή τα μπουκάλια για έλεγχο. Εάν συμβεί αυτό και ο επιβάτης έχει πτήση ανταπόκρισης σε άλλο αεροδρόμιο, πρέπει να ενημερώσει τον αξιωματικό ασφαλείας ώστε τα υγρά να επανατοποθετηθούν σε νέα σακούλα ασφαλείας.
Τυχόν αιχμηρά αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα, δεν επιτρέπονται στην καμπίνα του αεροσκάφους. Τέτοια αντικείμενα, που συχνά είναι καθημερινής χρήσης, όπως τιρμπουσόν και ψαλίδια, πρέπει να τοποθετούνται στις παραδιδόμενες αποσκευές.
 Το μέγεθος και ο αριθμός χειραποσκευών που επιτρέπεται να έχουν μαζί τους οι επιβάτες στην καμπίνα του αεροσκάφους καθορίζονται από τις αεροπορικές εταιρείες.
-Εκρηκτικά και εύφλεκτα υλικά – π.χ. πυροτεχνήματα, αεροζόλ για βάψιμο με ψεκασμό ή άλλες εύφλεκτες και τοξικές ουσίες, όπως οξέα – απαγορεύονται στις πτήσεις. Τέτοια υλικά δεν μπορούν να μεταφέρονται ούτε στις χειραποσκευές ούτε στις παραδιδόμενες αποσκευές.
Απαγορεύεται η μεταφορά στην καμπίνα του αεροσκάφους οποιουδήποτε είδους όπλου.

Τι περιλαμβάνει η  κατηγορία «υγρά» στις πτήσεις

Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα υδαρή καλλυντικά (λοσιόν, αντηλιακά, κρέμες, αρώματα, μάσκαρα έως έλαια και lip gloss), σπρέι (για ξύρισμα, για τα μαλλιά και αποσμητικά), πάστες (πχ οδοντόκρεμα), τζελ (για τα μαλλιά ή για το ντους), υγρά φακών επαφής και ό,τι άλλο έχει την ίδια σύσταση, συν αναπτήρας (επιτρέπεται ένας ανά άτομο).

Εξαίρεση στον κανόνα είναι υγρά για βασικούς ιατρικούς σκοπούς, ειδικές διατροφικές απαιτήσεις ή που περιέχουν παιδικές τροφές ή βρεφικό γάλα.

Η αλλαγή αφορά τα αεροδρόμια της ΕΕ που έχουν εγκαταστήσει Explosive Detection Systems for Cabin Baggage (συστήματα εντοπισμού εκρηκτικών για χειραποσκευές), στα οποία μέχρι τώρα επιτρέπεται οι επιβάτες να μεταφέρουν δοχεία τα οποία περιέχουν πάνω από 100 ml.  Πέρα από τα αεροδρόμια της ΕΕ, αφορά και εκείνα σε Ισλανδία, Ελβετία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία τα οποία χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία στους ελέγχους, συμπληρώνει.

Σύμφωνα με την  ACI Europe πάντως η αλλαγή αυτή θα προκαλέσει περισσότερη επιχειρησιακή πίεση και θα απαιτηθεί η ανάπτυξη περισσότερων εργαζομένων και «τιμωρεί» τα αεροδρόμια που έχουν επενδύσει αγοράζοντας τέτοια σκάνερ, τα οποία κατά μέσο όρο είναι οχτώ φορές πιο ακριβά από τα παραδοσιακά μηχανήματα ακτίνων Χ, ενώ το κόστος συντήρησής τους είναι τετραπλάσιο, παρατηρεί.

mononews.gr