Μικρή πτώση τζίρου στα εμπορικά καταστήματα
- Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου, 2024 - 06:19
Πτωτικά, αλλά σε ασφαλή όρια, κινήθηκε ο τζίρος των καταστημάτων τη φετινή τουριστική σεζόν στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, σύμφωνα με όσα δηλώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Βαγγέλης Αλεξανδρίδης, στην “Κοινή Γνώμη”.
Κάνοντας μία αποτίμηση για την καταναλωτική κίνηση στην τοπική αγορά το φετινό καλοκαίρι, επισημαίνει πως, υπήρξε μείωση στις εισπράξεις συγκριτικά με πέρυσι, που ήταν μία χρονιά ρεκόρ, για το νησί, τα τελευταία χρόνια.
Υπογραμμίζει πως, η ανταπόκριση του κόσμου επηρεάστηκε ως έναν βαθμό, από το γενικότερο οικονομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται και προσπαθούν να ανταπεξέλθουν οι πολίτες, δεδομένης της γενικότερης ακρίβειας και των φόρων.
Ο κ. Αλεξανδρίδης μιλάει ακόμη για την αναγκαιότητα επαναφοράς των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, ενώ αναφέρθηκε και στους ελέγχους που έγιναν τη σεζόν που πέρασε.
· Έκλεισε επισήμως το καλοκαίρι. Θεωρείτε πως με το πέρας και του Αυγούστου, τελείωσε και η τουριστική σεζόν για τη Σύρο και άρα, τον επιπλέον κόσμο που είχατε στην τοπική αγορά;
“Είδαμε πως την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου έχουν αποσυμφορηθεί οι δρόμοι και δεν υπάρχει αυτό το μποτιλιάρισμα που είχαμε πριν από δύο εβδομάδες. Έχει φύγει ο κόσμος, ωστόσο, εκτιμώ πως και ο Σεπτέμβρης θα έχει την κινητικότητά του. Είναι ένας καλός μήνας για ανθρώπους που δεν έχουν υποχρεώσεις επαγγελματικές ή οικογενειακές και επιλέγουν αυτό το διάστημα για διακοπές. Είναι ένα διάστημα που κάνουν πιο οικονομικά τις διακοπές τους και θεωρώ πως θα έχουμε κάποια κίνηση και τον Σεπτέμβριο και αν όλα πάνε καλά, ίσως έχουμε κάποιο κόσμο και μέχρι μέσα Οκτωβρίου”.
· Τι εισέπραξε η τοπική αγορά από τη φετινή επισκεψιμότητα; Ήταν καλή η καταναλωτική κίνηση στα καταστήματα;
“Αρχικά, να επισημάνω πως σε πληθυσμό και επισκεψιμότητα, ενδεχομένως να κινήθηκε το νησί λίγο χαμηλότερα συγκριτικά με πέρυσι. Αυτό που έγινε πέρυσι, φέτος δεν το είδα. Τα στοιχεία του Λιμεναρχείου μέχρι και τον Ιούλιο, μας έδειξαν ότι ο Ιούνιος πήγε ανοδικά, ενώ ο Ιούλιος πτωτικά (περίπου 2.000 άτομα).
Θεωρώ όμως, πως η επισκεψιμότητα – απολογιστικά - πρέπει να είναι μικρότερη από πέρυσι. Το ποσοστό δεν μπορώ να το προσδιορίσω. Ίσως ένα 10-15%.
Όσον αφορά στον κόσμο που ήρθε, έδωσε μία αύξηση στα σούπερ μάρκετ γύρω στο 15-20%, κάτι που σημαίνει ότι έκανε αγορές από εκεί για τα καταλύματα και τα δωμάτια. Ζορίστηκαν στα έξοδα σε βόλτες και παράλληλα, περιορίστηκαν και στις αγορές στο εμπόριο. Από συζητήσεις που είχαμε με τα μέλη μας, έχουν μία πτώση 15% μεσοσταθμικά. Άλλος 10%, άλλος 5%, άλλος 12%. Αναλόγως του μαγαζιού. Πάντως είναι δεδομένο πως υπήρξε μία μικρή πτώση”.
· Προκαλεί απογοήτευση αυτή η κατάσταση για τον εμπορικό κόσμο; Η μείωση δηλαδή στους τζίρους, “γεννά” ανησυχία;
“Κατά τη γνώμη μου δεν είναι απογοητευτική η κατάσταση, υπό το πρίσμα, πως, πέρυσι περάσαμε μία πολύ δυνατή σεζόν. Ο κόσμος, δεδομένου πως δεν έχει την οικονομική δυνατότητα και ολοένα και περισσότερο στριμώχνεται και φορολογικά και μισθολογικά και για να καλύψει τις ανάγκες του, - βλέπουμε τη γενικότερη ακρίβεια -, νομίζω πως το 15% της μείωσης, κινείται σε επιτρεπτό πλαίσιο.
Βέβαια, πρέπει να πω, πως και για το 2023, για το εμπόριο σχεδόν διπλασιάστηκαν οι φόροι, μετά από τις αλλαγές που έφερε ο κ. Χατζηδάκης. Ένας που πλήρωνε 5.000 ευρώ, σήμερα, πρέπει να πληρώνει 10.000 ευρώ. Να κάνω αναφορά και στον ΦΠΑ. Το 24% είναι φόρος. Συνεχίζουμε χωρίς μειωμένο καθεστώς, δυστυχώς. Επίσης να αναφέρω πως φέτος έγιναν και πολλοί έλεγχοι”.
· Ποια ήταν η εικόνα των ελέγχων το φετινό καλοκαίρι στα καταστήματα;
“Είχαμε πάρα πολλούς ελέγχους αυτό το καλοκαίρι. Την έστηναν έξω από τα καταστήματα και σταματούσαν κόσμο και επισκέπτες που έβγαιναν από τα μαγαζιά για να ελέγξουν. Ζητούσαν αποδείξεις και αν δεν έβρισκαν απόδειξη, έμπαιναν στο μαγαζί και γινόταν έλεγχος για να διαπιστωθούν περιστατικά φοροδιαφυγής και να πέσει παράβαση και πρόστιμο. Η παράβαση είναι κλιμακωτή, αναλόγως του πόσες φορές σε έχουν πιάσει να μην κόβεις απόδειξη.
Βεβαίως και πρέπει να είμαστε νόμιμοι, να κόβουμε αποδείξεις. Κανένας δεν λέει το αντίθετο. Όμως, αν κάποιος μία φορά δεν έκοψε απόδειξη 5 ή 10 ευρώ, δεν είναι οικονομικός εγκληματίας. Κι αυτό, διότι στη σημερινή εποχή το να είσαι επαγγελματίας, κινείται στα όρια του να κάνεις άθλο. Οι ίδιοι λένε πως τα κόμματα έχουν μαύρα χρήματα. Έλεος πια με τα μικρά εμπορικά, όταν βλέπουν τι έχει αποδώσει κάθε μαγαζί σε ΦΠΑ. Έδειξαν υπερβάλλοντα ζήλο από την πλευρά τους οι εφοριακοί. Η κατάσταση είναι συγκεκριμένη: Οι τζίροι μειώνονται και οι αυξήσεις στους φόρους είναι συνεχείς.
Τι να σχολιάσω… Ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχουμε να το δούμε μήνες; Από το 2022... Για ποια νησιωτικότητα μιλάμε; Θα έπρεπε να γίνει “επανάσταση”. Οι νησιώτες θίγονται. Η μείωση του ΦΠΑ στη νησιωτική Ελλάδα είναι επιβεβλημένη. Αν μειωθεί ο ΦΠΑ, δεν θα κοιτάζει κανένας πώς να γλιτώσει κάτι. Η κατάσταση είναι τραγική”.
· Όσον αφορά στην εκπτωτική περίοδο, διαπιστώσατε πως οι προσφορές των καταστημάτων ήταν τέτοιες που βοήθησαν πραγματικά να υπάρξει κόσμος στα μαγαζιά ή όχι; Ανταποκρίθηκαν και οι ντόπιοι;
“Υπήρξε κινητικότητα από τους ντόπιους. Είδα πως πολύς κόσμος ασχολήθηκε με τα τοπικά καταστήματα. Οι εκπτώσεις στη μεγάλη μερίδα των καταστημάτων ήταν σοβαρές. Δηλαδή η μεγάλη πλειοψηφία έκανε εκπτώσεις πάνω από 30% και στην τελευταία εβδομάδα πολλά ήταν μισή τιμή (50%). Δεν μπορώ να πω ούτε ότι δεν υπήρξαν εκπτώσεις, ούτε ότι δεν βοήθησαν οι εκπτώσεις. Στη Σύρο υπάρχουν σοβαρά μαγαζιά και με επώνυμα προϊόντα και με καλές τιμές”.
· Καταλήγοντας, πώς εκτιμάτε πως θα πορευθούν τα μαγαζιά τον προσεχή χειμώνα;
“Ο χειμώνας, δεν θέλω να μιλήσω απογοητευτικά, αλλά πιστεύω πως θα είναι περιορισμένος. Θα έχει τις δύσκολες μέρες του, στην “καρδιά” του χειμώνα, μετά τις χριστουγεννιάτικες γιορτές, δηλαδή αρχές Ιανουαρίου με Μάρτιο, που όμως, επειδή έχει σοβαρούς επαγγελματίες το νησί, θεωρώ πως θα μπορούν να ανταπεξέλθουν. Θέλω να είμαι αισιόδοξος. Βέβαια ίσως κάποια νέα καταστήματα να έχουν κάποια προβλήματα. Παλιοί έμποροι όμως, θεωρώ θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν. Θα είναι ένας χειμώνας οικονομικά περιορισμένος, με τον κόσμο να κοιτάζει τι αγορές και τι έξοδα θα κάνει, αφού όλοι προέχει να καλύψουν τις βασικές ανάγκες τους. Από τον Ιανουάριο θα έχουμε και τις εκπτώσεις ξανά, οπότε θα προκύψει ένα δέλεαρ. Εμείς θα κάνουμε και μία καμπάνια, για να ευαισθητοποιήσουμε τους συμπολίτες μας και να κάνουν τις αγορές τους από την τοπική αγορά”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σε γιορτινό κλίμα οι εμπορικοί δρόμοι της Ερμούπολης
24 Δεκ. 2024 - 6:20 - “Ο εμπορικός κόσμος θέλει ανάπτυξη και πρόοδο”
10 Ιουλ. 2023 - 6:20 - “Ο τζίρος σε αναντιστοιχία με την επισκεψιμότητα”
14 Αυγ. 2017 - 6:20 - “Αναγέννηση” της παραδοσιακής αγοράς με βελτιώσεις στα στέγαστρα
3 Δεκ. 2024 - 6:20 - Η Σύρος κινείται σε ρυθμούς “Black Friday”
29 Νοε. 2024 - 6:19