Σε "τροχιά" λειτουργίας το Εργαστήριο Προγραμματισμού Διαδικτυακών Εφαρμογών στη Σύρο

Παίρνει "σάρκα και οστά"

Μανώλης Αργυρός: "Έρχεται ως "επιστέγασμα" μίας προσπάθειας για τη δημιουργία ενός χώρου που θα φιλοξενεί δράσεις για την εκπαίδευση των μαθητών πάνω στις νέες τεχνολογίες"

Με βασικούς συντελεστές τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Μανώλη Αργυρό και Αργυρώ Γιάνναρη, αντίστοιχα, αρχίζει επίσημα η λειτουργία του Εργαστηρίου Προγραμματισμού Διαδικτυακών Εφαρμογών, για μαθητές των γυμνασιακών τάξεων στη Σύρο.

Πρόκειται για τη λειτουργία ενός εκπαιδευτικού χώρου που θα δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να "μυηθούν" στις βασικές αρχές του προγραμματισμού και τις διαδικτυακές εφαρμογές.

Για τη λειτουργία του Εργαστηρίου, που θα στεγαστεί στο χώρο της Βιβλιοθήκης της πανεπιστημιακής μονάδας στο κτήριο "Κορνηλάκη" στην περιοχή του Αξού, αλλά και για το τεράστιο ενδιαφέρον που έχει σημειωθεί από τους ενδιαφερόμενους μαθητές, μιλάει στην "Κοινή Γνώμη" ο εμπνευστής του, Μανώλης Αργυρός.

Ο στόχος επετεύχθη

Η λειτουργία του Εργαστηρίου αποτελεί το "επιστέγασμα" των επίμονων προσπαθειών που εκπαιδευτικού Μανώλη Αργυρού, οι οποίες επιτεύχθηκαν μέσω της συνεργασίας κυρίως με τη στήριξη του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο, αλλά και με τη συμβολή του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης.

"Η λειτουργία του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι το αποτέλεσμα των συζητήσεων και των συνεργασιών που είχαν αναπτυχθεί τους περασμένους μήνες μεταξύ εμού, του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης και του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο", δήλωσε χαρακτηριστικά ο εκπαιδευτικός, Μανώλης Αργυρός, εκφράζοντας παράλληλα την απόλυτη ικανοποίησή του για αυτή τη θετική εξέλιξη.

Όπως είπε, το εργαστήριο, που θα στεγαστεί στο χώρο της Βιβλιοθήκης της πανεπιστημιακής μονάδας στο κτήριο "Κορνηλάκη" στην περιοχή του Αξού, θα αρχίσει τις δράσεις του αρχές του επόμενου μήνα, με ημερομηνία έναρξης την Κυριακή 6 Οκτωβρίου.

"Αρχίζουμε τα μαθήματα του εργαστηρίου πάνω στις βασικές αρχές προγραμματισμού, με σκοπό τα παιδιά που θα συμμετάσχουν να καταφέρουν να δημιουργήσουν τις δικές τους διαδικτυακές εφαρμογές με την γλώσσα προγραμματισμού Python/Flask και HTML/CSS/JavaScript. Στο σκεπτικό μας είναι, ανάλογα και το ενδιαφέρον που θα υπάρξει από τους μαθητές που θα παρακολουθήσουν τα μαθήματα, να συνεχίσουμε το Εργαστήριο και μετά τη λήξη του, να το συνεχίσουμε δηλαδή και την επόμενη χρονιά ανεβάζοντας το επίπεδο", σημείωσε.

Τεράστια η ανταπόκριση

Ως δεύτερο θετικό στοιχείο, πλην της λειτουργίας του Εργαστηρίου, όπως δήλωσε στην εφημερίδα ο κ. Αργυρός, είναι η πολύ μεγάλη των μαθητών του Γυμνασίου σε αυτό το εγχείρημα.

"Η ανταπόκριση είναι πολύ μεγάλη από την πρώτη ημέρα της έναρξης των εγγραφών, κάτι πολύ ενθαρρυντικό για εμάς να βλέπουμε μαθητές να θέλουν να μάθουν πράγματα προγραμματισμό, έναν τομέα καθόλου εύκολο για αυτά. Είναι πολύ αισιόδοξο που υπάρχουν παιδιά που επιθυμούν να αναπτύξουν εξωσχολικές δραστηριότητες, πλην δηλαδή την ενασχόλησή τους με τα μαθήματα του φροντιστηρίου και των ξένων γλωσσών", τόνισε, αναφέροντας στη συνέχεια στο πόσο σημαντική είναι η εξοικείωση της νέας γενιάς με τον προγραμματισμό, ο οποίος καθορίζει πολλούς παράγοντες και τομείς.

¨Για εμάς είναι πολύ ενθαρρυντικό η νέα γενιά να εξοικειωθεί από νωρίς με τον προγραμματισμό και για αυτό το λόγο είχαμε και εμείς ομάδα - στόχο το Γυμνάσιο. Τα οφέλη του προγραμματισμού είναι πολλά και είναι ένα πολύτιμο εργαλείο. Αφορά την ανάλυση της δημιουργικής σκέψης και μέσα από αυτόν οι μαθητές αναπτύσσουν και άλλες δεξιότητες, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων. Ο προγραμματισμός είναι ένα νέο προσόν που για εμάς θα πρέπει να το έχουν όσοι επιθυμούν να ανοιχθούν στην αγορά εργασίας. Είναι ένα νέο προσόν που ενισχύει τη δυνατότητα των ανθρώπων να σκέφτονται λογικά σε πολλές περιστάσεις της ζωής μας. Δεν είναι ο υπολογιστής μόνο τεχνολογία", υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ζητείται η συνδρομή εθελοντών εκπαιδευτικών

Ο κ. Αργυρός, μέσω της εφημερίδας, απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στη Σύρο πάνω στον τομέα της πληροφορικής, να πλαισιώσουν το Εργαστήριο Προγραμματισμού Διαδικτυακών Εφαρμογών, προσφέροντας εθελοντικά τις γνώσεις τους στα παιδιά.

"Το ενδιαφέρον από την πλευρά των μαθητών είναι τόσο μεγάλο που μας οδηγεί να απευθύνουμε μία ανοιχτή πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στη Σύρο πάνω στον τομέα της πληροφορικής, να μας πλαισιώσουν εθελοντικά, προσφέροντας τις γνώσεις στους συμμετέχοντες. Αν υπάρχει μία τέτοια συμβολή, δηλαδή μία μάζωξη εκπαιδευτικών, μπορούμε να φτιάξουμε ένα χώρο ένα "Κέντρο Καινοτομίας και Προγραμματισμού". Όμως αυτό όπως καταλαβαίνεται δεν μπορεί να δημιουργηθεί από ένα ή δυο άτομα", δήλωσε, υποστηρίζοντας στη συνέχεια ότι "εμείς διαθέτουμε το χρόνο μας και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτή την πολύ μεγάλη ανταπόκριση, αλλά θα ήταν πολύ καλύτερα να βρεθούν δίπλα μας και άλλοι ενδιαφερόμενοι, προκειμένου να κάνουμε κάτι πολύ μεγαλύτερο για τη Σύρο και κυρίως για τα παιδιά του νησιού".

Στην ερώτηση εάν αυτή η πρόσκληση βρει αποδέκτες, υπάρχει το σκεπτικό στο Εργαστήριο να ενσωματωθούν και άλλες δράσεις, ο κ. Αργυρός υπογράμμισε ότι "το βασικό στοιχείο είναι να μεγαλώσει η εκπαιδευτική ομάδα. Τον χώρο τον εξασφαλίσαμε. Ενδιαφέρον από τους μαθητές υπάρχει, μένει να υπάρξει και ανταπόκριση από εθελοντές ώστε να προχωρήσουμε πιο δυναμικά".

Κλείνοντας, δεν παρέλειψε να εκφράσει τις ευχαριστίες του προς το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο, το οποίο, όπως είπε, από την πρώτη στιγμή έχει σταθεί δυναμικά στη λειτουργία του συγκεκριμένου Εργαστηρίου, παρέχοντας όχι μόνο την κτηριακή εγκατάσταση, αλλά και την παιδαγωγική καθοδήγηση.

"Η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο είναι άριστη. Από την πρώτη στιγμή αγκάλιασε και ενθάρρυνε αυτή την προσπάθεια. Είναι αρωγός και υποστηρικτής και είμαστε ευγνώμων για αυτό. Φυσικά θα υπάρχει σε δεύτερη φάση και η συμβολή του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης", κατέληξε στις δηλώσεις του.