Προβληματισμένος από την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, δηλώνει ο πρόεδρος της Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου, Γιάννης Βουτσίνος

Δυσλειτουργίες και χρονοβόρες διαδικασίες

"Η κατάργησή τους όχι μόνο δεν λειτούργησε ευεργετικά ως προς τις διαδικασίες, αλλά δημιούργησε ένα τεράστιο ζήτημα γραφειοκρατικών διαδικασιών"

Συνεχίζει να ταλανίζει το θέμα της κατάργησης των Σχολικών Επιτροπών, καθώς τρεις μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι Επιτροπές που έχουν συσταθεί για την εξυπηρέτηση των αναγκών των σχολικών μονάδων, προσπαθούν να βρουν το βηματισμό τους.

Τα σοβαρότερα προβλήματα που παρατηρούνται είναι οι χρονοβόρες διαδικασίες και δυσλειτουργίες που βάζουν "φρένο" στην άμεση ανταπόκριση των αιτημάτων, δημιουργώντας παράλληλα μία επιπλέον αρμοδιότητα, στις ήδη επιβαρυμένες οικονομικές υπηρεσίες των Δήμων.

Για την πραγματικά αυτή χαοτική κατάσταση που επικρατεί, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη", ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης και πρόεδρος της Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκαπίδευσης, Γιάννης Βουτσίνος.

"Δεν πρόκειται για μία μεταβατική περίοδο, όπως συνήθως βαφτίζουμε αυτές τις αλλαγές. Μιλάμε για έναν νόμο που όχι μόνο δεν έλυσε, αλλά δημιούργησε πολλαπλά προβλήματα", δήλωσε χαρακτηριστικά.

"Υποτιμήθηκε η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών"

"Το ζητούμενο δεν είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε τη δεδομένη στιγμή, αλλά αυτά που θα δημιουργηθούν στο μέλλον, καθώς η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών έχει επιφέρει σοβαρές δυσλειτουργίες στο θέμα των προμηθειών των σχολείων, ενώ έχει επιβαρύνει στο μέγιστο βαθμό την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου", τόνισε ο πρόεδρος της Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης, Γιάννης Βουτσίνος.

Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε, η κατάργηση των συγκεκριμένων Επιτροπών, όχι μόνο δεν λειτούργησε ευεργετικά ως προς τις διαδικασίες, αλλά δημιούργησε ένα τεράστιο ζήτημα γραφειοκρατικών διαδικασιών, μεταφέροντας το "μπαλάκι" των ευθυνών στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στους εργαζόμενους του Δήμου.

"Με το νέο αυτό σχήμα που έχει δημιουργηθεί, μετά από το νόμο 5056/23 του Υπουργείου Εσωτερικών για κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών από τις 29 Ιουνίου, έχει χαθεί η ευελιξία, αλλά και η ταχύτητα των αποφάσεων που υπήρχε σχετικά με το κομμάτι, κυρίως, των προμηθειών των σχολείων. Κάτι που όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό. Είχαμε τις Σχολικές Επιτροπές οι οποίες λάμβαναν τα αιτήματα από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, συνεδρίαζαν και τα ενέκριναν άμεσα. Με το νέο καθεστώς, μιλάμε για χρονοβόρες διαδικασίες, αλλά και για έναν τεράστιο όγκο δουλειάς για τους εργαζόμενους της Οικονομικής Υπηρεσίας", υποστήριξε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

Μάλιστα, ο κ. Βουτσίνος υπογράμμισε ότι η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών είναι ένα θέμα που υποτιμήθηκε, κυρίως πριν από την ψήφιση του σχετικού νόμου, καθώς, όπως είπε, κανείς δεν κατάλαβε πόσα προβλήματα θα δημιουργηθούν στο μέλλον.

"Το θέμα της κατάργησης των συγκεκριμένων Επιτροπών πιστεύω ότι υποτιμήθηκε, καθώς κανείς δεν κατάλαβε ή δεν προνόησε για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν, προβλήματα που βιώνουμε σήμερα", δήλωσε σε απόλυτο τόνο.

Στην ερώτηση εάν υπάρχουν σήμερα που μιλάμε, έχουν καταγραφεί ανάγκες των σχολείων που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν, ο κ. Βουτσίνος σημείωσε ότι "εμείς θα καλύψουμε όλες τις ανάγκες που υπάρχουν, αλλά θα υπάρξουν καθυστερήσεις. Δεν μιλάμε πλέον για μία άμεση διαδικασία. Τα αιτήματα των σχολείων περνάνε από τη γνωμοδοτική επιτροπή που έχει συσταθεί, από την Οικονομική Υπηρεσία και σε κάποιες περιπτώσεις και από τη Δημοτική Επιτροπή του Δήμου. Καταλαβαίνουμε όλοι το σοβαρό του πράγματος και τις επιπτώσεις που δημιουργούνται", είπε, υποστηρίζοντας στη συνέχεια ότι "βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στην προσπάθεια πρόβλεψης και καταγραφής των αναγκών της επόμενης σχολικής χρονιάς και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Μιλάμε για 33 μονάδες με ότι αυτό συνεπάγεται και χωρίς να γνωρίζουμε ουσιαστικά ποιες ανάγκες τυχόν δημιουργηθούν και εάν μπορέσουμε να τις καλύψουμε".

Όπως είπε, οι ανάγκες των σχολείων μέχρι και σήμερα ήταν καλυμμένες, προσθέτοντας στη συνέχεια ότι οι διαδικασίες προχωράνε βήμα βήμα.

"Πάμε βήμα βήμα. Χάσαμε την ευελιξία που υπήρχε τα περασμένα χρόνια. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει αρρυθμία, αλλά είναι μία δύσκολη διαδικασία. Φυσικά σε όλο αυτό ρόλο παίζουν και οι διευθυντές των σχολείων οι οποίοι στην τελική δεν είναι ούτε λογιστές, αλλά και ούτε οικονομολόγοι. Δεν πρόκειται για μία μεταβατική περίοδο, όπως συνήθως βαφτίζουμε αυτές τις αλλαγές. Μιλάμε για έναν νόμο που όχι μόνο δεν έλυσε, αλλά δημιούργησε πολλαπλά προβλήματα", δήλωσε στην εφημερίδα.

Ο εντεταλμένος του Δήμου διερωτήθηκε για ποιο λόγο και σε πιο σκεπτικό βασίστηκε η απόφαση της κυβέρνησης, επισημαίνοντας ότι είναι ανεπίτρεπτο να παίρνονται οριζόντια μέτρα για όλους τους Δήμους, χωρίς να έχουν εξεταστεί οι ιδιαιτερότητες που υπάρχουν.

"Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έγινε αυτή η αλλαγή. Παίρνονται οριζόντια μέτρα για όλους και πάνω σε αυτό διατυπώνω την αντίθεσή μου. Το ίδιο προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση και με τις ΔΕΥΑ. Η κυβέρνηση δεν έχει καταλάβει ότι υπάρχουν ιδιαιτερότητες, οι οποίες πρέπει να γίνουν σεβαστές. Θα έπρεπε να έχει υπάρξει μία δυνατή αντίδραση για το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο όμως προωθήθηκε εν μέσω μίας μεταβατικής περιόδου και με ενδιάμεσες τις δημοτικές εκλογές. Εγώ δηλώνω προβληματισμένος, αλλά φυσικά και έτοιμος για να στηρίξω τα σχολεία του νησιού. Μην ξεχνάμε ότι αθλητισμός και η παιδεία, είναι προτεραιότητα της δημοτικής αρχής", υποστήριξε.

Απογοητευμένος από την κτηριακή κατάσταση των σχολικών μονάδων

Εκτός από τον προβληματισμό του για το συγκεκριμένο θέμα, ο κ. Βουτσίνος δήλωσε και απογοητευμένος από την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία του νησιού, υποστηρίζοντας ότι η Δημοτική Αρχή καλείται να βγάλει τα "κάστανα" από τη φωτιά και να αποκαταστήσει προβλήματα δεκαετιών.

"Τα σχολεία, αν κρίνουμε από τα σοβαρά κτηριακά προβλήματα και τις ελλείψεις, παρουσιάζουν μία κακή κατάσταση, κάτι το οποίο μου δημιουργεί απογοήτευση. Καλούμαστε τώρα να λύσουμε χρόνια προβλήματα και με τεράστιες δυσκολίες. Η Τεχνική Υπηρεσία κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες, αλλά φυσικά τα προβλήματα είναι πάρα πολλά. Αρχίζοντας από τους Βρεφικούς Σταθμούς και καταλήγοντας στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα προβλήματα είναι πολλά", είπε, ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του.