Τάχθηκε υπέρ η πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων του δήμου Σύρου – Ερμούπολης

“Πράσινο φως” για το υδατοδρόμιο

Διαφορετική θέση εξέφρασε ο επικεφαλής της “Ενωμένης Σύρας”, Κ. Απέργης

“Άνοιξαν” το δρόμο για τις ενδιαφερόμενες εταιρείες που επιθυμούν να προχωρήσουν τις ενέργειες για τη δημιουργία υδατοδρομίου στη Σύρο, οι περισσότεροι εκ των δημοτικών συμβούλων, στην πρόσφατη συνεδρίαση που πραγματοποίησαν, υπερψηφίζοντας την εισήγηση του που τέθηκε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

Ο πρόεδρος, Γιώργος Βελισσαρίου στο περιεχόμενό της, πρότεινε στους αιρετούς να στηρίξουν τη δημιουργία υδατοδρομίου, καθώς και να δώσουν την έγκρισή τους ως προς τη διαδικασία, δηλαδή να διεξαχθεί διαγωνισμός από το Λιμενικό Ταμείο. Επιχείρημα όσων ενέκριναν το θέμα, υπήρξε η σκέψη πως πρόκειται για ένα ακόμη μέσον συγκοινωνίας για το νησιώτικο χώρο που θα φέρει οφέλη στο πεδίο του Τουρισμού. Ωστόσο, στον αντίποδα κινήθηκε η τοποθέτηση του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Ενωμένη Σύρα”, Κώστα Απέργη, ο οποίος επεσήμανε πως πρακτικά τα υδροπλάνα δεν πρόκειται να προσφέρουν τίποτα προς την “επιθυμητή” κατεύθυνση, αφού θα χρησιμοποιηθούν από ελάχιστο αριθμό ατόμων.

Αξίζει να υπογραμμισθεί, πως αναλυτική παρουσίαση για το θέμα έκανε ο Παύλος Χατζηγρηγορίου από το Τμήμα Προγραμματισμού του δήμου, ο οποίος εξήγησε πως η συζήτηση για το σχετικό νόμο ξεκίνησε το 2005 και ολοκληρώθηκε το 2013.

“Ήδη κορεσμένο το λιμάνι της Ερμούπολης”

Ειδικότερα, μεγάλος αριθμός συμβούλων μιλώντας για το ζήτημα, τόνισε πως πρόκειται για μία απόφαση που πρέπει να ληφθεί απαραίτητα προκειμένου οι νησιώτες και οι επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν έναν διαφορετικό τρόπο μετακίνησης. Πολλοί μάλιστα, υπεραμύνθηκαν της θέσης πως, η λειτουργία περιφερειακού σταθμού υδατοδρομίου στη Σύρο, θα συνδράμει προς την κατεύθυνση της “τουριστικής ανάπτυξης” που στοχεύει το νησί.

Όπως γνωστοποίησε ο κ. Χατζηγρηγορίου, χρειάζεται ένας σταθμός επιβατών, ένας διάδρομος προσαθαλάσσωσης και ένα πεδίο ελιγμών. Όσον αφορά στη χωροθέτησή του, οι προτάσεις ήταν δύο. Σχετικά με το λιμάνι της Ερμούπολης, που “είναι ασφαλές και μπορεί να φιλοξενήσει επτά υδροπλάνα”, θα μπορούσε να δημιουργηθεί το υδατοδρόμιο είτε κοντά στο Νεώριο (σημειώνεται πως η επιχείρηση συμφωνεί), είτε στον προσήνεμο μόλο. Ο προβληματισμός που κυριάρχησε ωστόσο, αφορά την ήδη επιβαρυμένη λειτουργία του λιμανιού, σε σημείο που να θεωρείται κορεσμένο και να μένει “ανοικτό” το ενδεχόμενο ύπαρξης νέας λειτουργίας που θα προσθέσει “πονοκέφαλο”.

Με αφορμή τα παραπάνω, ως εναλλακτική πρόταση εξήγησε ο εισηγητής πως είναι η περίπτωση του λιμανιού του Φοίνικα. “Επίσης ο Φοίνικας είναι ένα λιμάνι καλό για να δημιουργηθεί υδατοδρόμιο”, τόνισε ο κ. Χατζηγρηγορίου, επισημαίνοντας προς τους συμβούλους, ότι η εν λόγω πρόταση θα πρέπει να εξετασθεί παράλληλα και με την επένδυση. Με θετικό “μάτι” είδαν αρκετοί εκ των συμβούλων το δεύτερο σενάριο, ενώ να σημειωθεί, πως ο δήμαρχος Γιάννης Δεκαβάλλας, υπενθύμισε προς το σώμα, ότι οι εταιρείες ενδιαφέρονται αποκλειστικά για το λιμάνι της Ερμούπολης, αφού για τις ίδιες προέχει ο παράγων της ασφάλειας.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναφέρθηκε επιπρόσθετα, πως για το σύνολο των περιπτώσεων διενεργείται “ενδελεχής έλεγχος από κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων”.

Ανεδαφικό σενάριο

Με επιφύλαξη αντιμετώπισε το θέμα ο Κώστας Απέργης, ο οποίος έκανε λόγο για “αναπτυξιολογία και μεγάλα λόγια” που χρησιμοποίησαν πολλοί υπέρμαχοι του θέματος, τη στιγμή που όπως χαρακτηριστικά τόνισε, “μιλάμε για ελάχιστα πράγματα”. Ο ίδιος, επεξηγώντας την κριτική στάση του, διευκρίνισε ότι τα υδροπλάνα δεν έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 19 επιβατών και το κόστος που απαιτείται για τη χρήση τους, ανέρχεται περίπου στα σαράντα ευρώ, γεγονός που θα σημάνει αυτόματα την επιλογή του ως μέσον μετακίνησης από λίγους ανθρώπους.

Πρόσθεσε δε, πως “δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη σε ένα λιμάνι σαν της Ερμούπολης”, ενώ κάλεσε τους συμβούλους να αναλογιστούν τί σημαίνει ιστορικός και παραδοσιακός τόπος, υπογραμμίζοντας πως “οι πλωτές εξέδρες απαγορεύονται”. Τέλος, επεσήμανε ότι για την περίπτωση της Ερμούπολης με βάση και την κορεσμένη λειτουργία του λιμένα πρόκειται για ένα ανεδαφικό σενάριο.