“Θάβει” τουριστικά τη Σύρο
- Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024 - 06:20
“Ταφόπλακα” βάζει τουριστικά στη Σύρο, η αρμόδια αντιδήμαρχος, Χρηστιάννα Πάπιτση, με την επιλογή της να χρησιμοποιήσει ένα απαράδεκτο έντυπο, κάκιστης ποιότητας από κάθε οπτική, στη διεθνή(!) τουριστική έκθεση του Λονδίνου (World Travel Market), για τη δημιουργία του οποίου μάλιστα, με περίσσιο θράσος στο Δημοτικό Συμβούλιο, δεν παρείχε καμία απολύτως απάντηση.
Επιδιδόμενη - όπως επιβεβαιώνεται από την εικόνα, την ποιότητα και το περιεχόμενο του φυλλαδίου που χρησιμοποίησε -, σε… πειράματα για την προβολή της Σύρου, η κα. Πάπιτση, παρουσιάστηκε σε μία από τις κορυφαίες εκθέσεις τουρισμού παγκοσμίως, παντελώς ανέτοιμη και με απόλυτη προχειρότητα, για την προώθηση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.
“Χαντακώνοντας” το νησί, την ιστορία και τα πλεονεκτήματά του, με τις επιλογές της για τον τρόπο προβολής του, έρχεται παράλληλα, να “θάψει”, αλλά και να αγνοήσει, τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλουν οι επιχειρηματίες του κλάδου (εστίαση και φιλοξενία κυρίως), επενδύοντας σταδιακά, προκειμένου να αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επισκέπτες.
Συνθέτοντας ένα φυλλάδιο, με μηδενική αισθητική, ασύνδετες αναφορές για τη φυσιογνωμία της Σύρου και τα δυνατά “χαρτιά” της, όπως ενδεικτικά η αρχιτεκτονική και ο πολιτισμός της, καθώς επίσης, προτάσσοντας τα “μειονεκτήματα” του νησιού – έναντι άλλων προορισμών -, όπως οι παραλίες του, σκιαγραφεί μία εικόνα απόλυτα ανεδαφική για τον τόπο, ως τουριστικό προορισμό.
Εμμένοντας προφανώς στο να θεωρεί τον εαυτό της ως “φωστήρα” περί των τουριστικών πραγμάτων και της τουριστικής προώθησης της Σύρου, χρησιμοποίησε χωρίς να ενημερώσει ούτε στοιχειωδώς το Δημοτικό Συμβούλιο, ένα έντυπο που δεν τιμά τον τόπο και την ταυτότητά του.
Πώς άλλωστε, θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει το νησί, ένα έντυπο που το πρωτοσέλιδό του είναι μία αεροφωτογραφία του πύργου της Βάρης και στο εσωτερικό του, υπάρχει μία μικρή άποψη της παραλίας του ίδιου χωριού, καθώς επίσης, αναβαθμίδες, αλλά και μία εικόνα του Δημαρχείου, η οποία επ΄ ουδενί δεν αναδεικνύει το αρχιτεκτονικό μεγαλείο του; Επιπλέον, το QR code που παραπέμπει στις διαδικτυακές πύλες του νησιού, θέτει αυτονόητα στο προσκήνιο, την εικόνα του μη επικαιροποιημένου τουριστικού portal της Σύρου.
Με κοντόφθαλμη οπτική, όπως αποδεικνύεται για την προβολή της Σύρου, επιδόθηκε προφανώς στη σύνθεση ενός χαοτικού κειμένου που συνοδεύει τις συγκεκριμένες φωτογραφίες, μεταφρασμένο στην αγγλική γλώσσα, παρομοίως με προχειρότητα, λειτουργώντας ουσιαστικά, παντελώς αποπροσανατολιστικά για τους επαγγελματίες του τουρισμού, που συμμετείχαν στην WTM του Λονδίνου.
Δυστυχώς, στα μάτια κορυφαίων επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου, η Σύρος παρουσιάστηκε ως ο πλέον "φτωχός συγγενής" των Κυκλάδων, καθώς ακόμη κι ένας απλός επισκέπτης να αντίκριζε το συγκεκριμένο φυλλάδιο, το μόνο βέβαιο είναι πως δεν θα επέλεγε το νησί για τον επόμενο προορισμό του. Κινήσεις σαν κι αυτές, έρχονται να προσβάλλουν(!) συνολικά το νησί, αλλά και να αποτελέσουν μέγιστη ικανοποίηση για “ανταγωνιστικούς” και γειτονικούς προορισμούς.
Για μία ακόμη φορά, η κα Πάπιτση, δείχνει να βαδίζει μόνη της, με τον δήμαρχο, Αλέξη Αθανασίου, μάλιστα, να φαίνεται πως, είτε αδιαφορεί παντελώς για την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου, είτε συναινεί με τους επικίνδυνους πειραματισμούς της. Πώς θα μπορούσε να μεταφραστεί άλλωστε, η σιωπή του επί του θέματος στην προχθεσινή συνεδρίαση, όταν μάλιστα, αλγεινή εντύπωση προκάλεσε και το γεγονός πως μέλη της Δημοτικής Αρχής, όταν πήραν το έντυπο στα χέρια τους, το κοίταζαν… έκπληκτα.
Συνολικά το έντυπο μπορούν να δουν οι αναγνώστες στην ιστοσελίδα της “Κοινής Γνώμης”.
Άρης Ρώτας: “Απαράδεκτο έντυπο και καθόλου αντιπροσωπευτικό”
Το θέμα έφερε στο προσκήνιο, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Άρης Ρώτας, φέρνοντας το έντυπο στο Δημοτικό Συμβούλιο, χαρακτηρίζοντάς το “απαράδεκτο” και θέτοντας μάλιστα σαφείς ερωτήσεις προς την αντιδήμαρχο Τουρισμού.
“Πραγματικά έμεινα έκπληκτος όταν έλαβα στα χέρια μου το φυλλάδιο με το οποίο ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης επέλεξε να προβάλει το νησί μας στη διεθνή έκθεση του Λονδίνου πριν λίγες ημέρες”, σχολίασε αρχικά, λέγοντας πως, “πρόκειται για ένα απαράδεκτο φυλλάδιο από άποψη αισθητικής”, ενώ ζήτησε ταυτόχρονα “να περάσει χέρι – χέρι σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους για να διαπιστώσουν όλοι με τα μάτια τους τί εννοώ”.
Ο κ. Ρώτας, καυτηριάζοντας έντονα τον αντιαισθητικό χαρακτήρα του εντύπου, ανέφερε: “Είναι απαράδεκτο όσον αφορά στην ποιότητα των γραφιστικών και της εκτύπωσης, όσον αφορά στην επιλογή των φωτογραφιών της Σύρου, καθόλου αντιπροσωπευτικών της ομορφιάς του νησιού και μάλιστα στο σημείο αυτό να πω πως επιλέχθηκαν μόνο φωτογραφίες της Βάρης – τρεις στον αριθμό – και μία της Άνω Σύρου και μία της Ερμούπολης”.
Παρακάτω, ο κ. Ρώτας έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα, που στην πλειοψηφία τους, έμειναν αναπάντητα από την κα Πάπιτση.
“Ερωτώ: τα υπόλοιπα χωριά και όμορφα μέρη γιατί δεν προβλήθηκαν στο φυλλάδιο; Ποιος επέλεξε αυτές τις φωτογραφίες; Ποιος είναι ο υπεύθυνος για αυτό το απαράδεκτο φυλλάδιο; Προς τον δήμαρχο και όλους τους υπόλοιπους δημοτικούς συμβούλους, αν γνωρίζετε το φυλλάδιο αυτό και μάλιστα θέλω να προκαλέσω τους δημοτικούς συμβούλους που ασχολούνται με τον τουρισμό, όπως ο κ. Σάγκινέρος, ο κ. Βουτσινος Γιάννης, ο κ. Γαβιώτης, - δεν ξέρω αν είναι και κάποιος άλλος συνάδελφος που ασχολείται με τον τουρισμό -, να το αξιολογήσουν αυτό το φυλλάδιο αισθητικά. Επίσης, έχουμε δει και άλλα φυλλάδια που κυκλοφορούν και είχαν το logo syros4seasons που παραλήφθηκε. Και θέλω να ρωτήσω, θα κρατήσουμε ένα συγκεκριμένο logo; Θα αλλάζουμε το logo κατά περίπτωση;”. Τέλος, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, ρώτησε: “Πόσο έχουν κοστίσει αυτά τα φυλλάδια που έχουν παραχθεί;”, ενώ ζήτησε να πληροφορηθεί αν υπάρχει απόθεμα άλλων εντύπων από την περασμένη θητεία.
Καμία απάντηση για τις συναντήσεις με επαγγελματίες τουρισμού
Συνδυαστικά με το θέμα, προηγήθηκε ερώτηση του δημοτικού συμβούλου της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννη Βρούτση προς την αντιδήμαρχο Τουρισμού, για το ποιες επαφές έκανε στην WTM του Λονδίνου, προκειμένου να προωθήσει το νησί. “Ποιες και πόσες συναντήσεις κάνατε με συγκεκριμένους tour operators και αν μπορείτε να μας προσκομίσετε τα ραντεβού που κλείσατε, με τους συγκεκριμένους ανθρώπους για το μέλλον του νησιού”, ανέφερε, επιμένοντας να μην λάβει γραπτώς τις απαντήσεις, τακτική που συνηθίζει να επιλέγει η κα Πάπιτση, όπως έπραξε και προχθές, επιλέγοντας να μην ενημερώσει το Σώμα.
“Δηλαδή όχι να μου πείτε απλά ότι είδα. Να ξέρουμε, να πείτε πήγα, συνάντησα 10 – 20 άτομα. Τώρα, γιατί προφανώς είναι “φρέσκα” και τα ξέρετε. Δεν θα ήθελα σε γραπτή ερώτηση. Αφού τα ξέρετε, να πείτε τώρα. Τα ακριβή ονόματα και τις επιχειρήσεις και ποιους operators συναντήσατε”, πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Στα παραπάνω η ίδια, θέλησε να αναφέρει “Μπορώ να σας τα δώσω (εγγράφως). Δεν θα κάτσω εδώ να πω ονομαστικά”.
Αγνόησε προκλητικά όλα τα ερωτήματα
Σχετικά με όσα έθιξε ο κ. Ρώτας, η αντιδήμαρχος δεν απάντησε, αλλά κατά προσφιλή της τρόπο, επέλεξε να μιλήσει γενικόλογα και να περιαυτολογήσει για το πόσο η ίδια κουράστηκε για να προετοιμαστεί για την έκθεση.
Ακολουθεί αυτούσια η απάντησή της, ώστε οι Συριανοί αλλά και οι επιχειρηματίες του κλάδου να βγάλουν τα συμπεράσματά τους: “Καταρχήν οι εκθέσεις συμπεριλαμβάνονται όλες στο τουριστικό πλάνο, το οποίο “πέρασε” για τη διετία 2024 – 2025. Επομένως, οι εκθέσεις στις οποίες θα συμμετέχουμε, κάλλιστα ο καθένας μπορεί να τις γνωρίζει και να τις έχει δει από τότε που πέρασε το πλάνο, από πέρυσι δηλαδή.
Για την έκθεση του Λονδίνου και για την έκθεση της Γαλλίας, δουλέψαμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ εντατικά, περίπου 20 ημέρες και όταν λέω εντατικά εννοώ 7 με 8 ώρες την ημέρα. Για όσους δεν το γνωρίζουν είναι πάρα πολύ δύσκολο σε μία έκθεση να πραγματοποιήσει κανείς εκδήλωση, ειδικά όταν η έκθεση είναι σε χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ελέγχονται τα πάντα. Και όταν λέω τα πάντα, εννοώ από την κάρτα που δώσαμε με το QR code, η μπροσούρα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, μέχρι κάθε υλικό που περιείχαν αυτά τα οποία προσφέραμε στους δημοσιογράφους που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση. Τα πολιτικά πρόσωπα, τους influencers, τους opinion leaders και όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες.
Οι εκθέσεις αυτές είναι εκθέσεις αποκλειστικά για επαγγελματίες του τουρισμού, δεν είναι εκθέσεις ανοιχτές σε επισκέπτες και κοινό. Είναι πάρα πολύ συγκεκριμένες, επομένως κ. Βρούτση οι επαφές είναι πάρα πολλές.
Είχα τη χαρά και την ευκαιρία να συνεργαστώ με τον ΕΟΤ για άλλη μία φορά, όπως και στη Γαλλία, τώρα και για το Λονδίνο, να συνεργαστώ στο κομμάτι των ραντεβού, διότι ο ΕΟΤ όπως γνωρίζετε είναι ο καθ' ύλην αρμόδιος και έχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία να μου “προτείνει” με ποιους θα μπορούσα να συνεργαστώ, να παρουσιάσω τη Σύρο και να συναντηθώ μαζί τους.
Δεν μοιράστηκε κανένα φυλλάδιο γιατί δεν υπάρχει φυλλάδιο. Μοιράστηκε μόνο το QR code της καμπάνιας, το οποίο παραπέμπει στα ψηφιακά μέσα, γιατί ζούμε στην ψηφιακή εποχή. Δεν μπορούσε να μοιραστεί το παλαιό φυλλάδιο γιατί έχει μέσα λάθη.
Επίσης, τώρα ολοκληρώνεται το υλικό, το οποίο “τραβήχτηκε” για να γίνει νέα διαφημιστική καμπάνια του Δήμου στον τουρισμό για το 2025, την οποία θα παρουσιάσουμε στις αρχές του 2025. Ό,τι φωτογραφικό υλικό και ό,τι πληροφορία υπάρχει, έχει αντληθεί από το υλικό που είχε γίνει επίσημα η φωτογράφιση για τον Δήμο και βίντεο, το 2015. Έκτοτε, δεν υπάρχει κανένα άλλο υλικό μέχρι σήμερα, παρά μόνο κάποιες λίγες φωτογραφίες, νομίζω 60 ή 80 και 10 reels της Marketing Greece που είχαν βγει πρόπερσι”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πραγματοποίηση fam trip και προβολή της Σύρου στη γαλλόφωνη κοινότητα του Καναδά
28 Ιουν. 2024 - 12:13 - “Φρένο” σε τουριστικές δαπάνες λόγω μη εξειδίκευσης
5 Δεκ. 2024 - 6:19 - Η Σύρος στη διεθνή έκθεση τουρισμού WTM του Λονδίνου
8 Νοε. 2024 - 15:42 - Στόχος να διευρυνθούν ενεργά οι φιλοξενίες δημοσιογράφων και συγγραφέων
10 Οκτ. 2024 - 16:38 - Χρηστιάνα Πάπιστη: "Δημοτική αρχή και κοινωνικοί εταίροι θα αναδείξουμε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις του τουρισμού"
27 Σεπ. 2024 - 10:50