Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κ. Γαβιώτης μιλάει για το θέμα, σε συνέχεια της απομάκρυνσης μεγάλου τμήματος των κιγκλιδωμάτων

Στρέφεται προς νέα καλαίσθητη περίφραξη στο Νησάκι

Στόχος να είναι ξανά περιφραγμένο το τμήμα, πριν την άφιξη του πρώτου κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι της Ερμούπολης το 2025
  • Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2024 - 06:19

Στην απομάκρυνση του μεγάλου τμήματος της περίφραξης της προβλήτας κρουαζιερόπλοιων και όλου του τμήματος στο Νησάκι που αυτή κάλυπτε μέχρι πρότινος, προέβη ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κώστας Γαβιώτης.

Όπως εξηγεί, μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη”, πρόκειται για μία απαραίτητη εργασία, προκειμένου αυτός ο εξοπλισμός να εξεταστεί αν μπορεί να συντηρηθεί, καθώς παρουσίασε σημαντικές φθορές και ως εκ τούτου, υποβάθμιζε αισθητικά ακόμη περισσότερο το σημείο.

Στην περίπτωση που είναι εφικτή η συντήρησή του, θα επανατοποθετηθεί, ωστόσο, όπως ο ίδιος αναφέρει, η διοίκηση διερευνά ένα ακόμη σενάριο – ίσως το επικρατέστερο – για προμήθεια νέου εξοπλισμού, περισσότερο καλαίσθητου.

Πρέπει να υπενθυμιστεί πως τα εν λόγω κιγκλιδώματα είχαν τοποθετηθεί τον Απρίλιο του 2022, στη διάρκεια της προηγούμενης θητείας και η εικόνα τους είχε πυροδοτήσει εντονότατες αντιδράσεις. Χαρακτηριστική υπήρξε εκείνη του Συλλόγου Μελετητών Μηχανικών νομού Κυκλάδων, που έκανε λόγο για “κοτετσόσυρμα” στο Νησάκι.

Τότε, η προηγούμενη πρόεδρος, Κανδιώ Μαραγκού είχε αναφέρει δημόσια σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, πως, αυτή η περίφραξη δεν ικανοποιούσε ούτε τη δική της αισθητική, ωστόσο, όπως είχε σημειώσει, κρινόταν αναγκαία για να προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Ερμούπολης και στην προβλήτα, τα οποία κάνουν διεθνείς πλόες. Τα παραπάνω μάλιστα, όπως είχε συμπληρώσει υπαγορεύονται από τον κώδικα ασφάλειας ISPS, κάτι που σήμερα, υπογραμμίζει και ο νυν πρόεδρος, Κώστας Γαβιώτης.

Κ. Γαβιώτης: Απαραίτητη η απομάκρυνση και εναλλακτικά σενάρια

Δεδομένου πως το τρέχον διάστημα είναι “νεκρό” από προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, ο κ. Γαβιώτης σημείωσε: “Τα κιγκλιδώματα, η συγκεκριμένη περίφραξη σε ένα πολύ μεγάλο μέρος της απομακρύνθηκε για να προχωρήσουμε – αν είναι εφικτό – σε συντηρήσεις. Αυτός ο εξοπλισμός έχει φθορές, έχει σκουριάσει και κάτι πρέπει να γίνει. Σαν Λιμενικό Ταμείο Σύρου ψάχνουμε λύση ώστε αν μπορούμε ακόμη, να τοποθετήσουμε και κάποιον πιο καλαίσθητο εξοπλισμό και αυξημένης αντοχής”.

Για την αναγκαιότητα ύπαρξης περίφραξης, ο πρόεδρος επεσήμανε: “Η περίφραξη στο σημείο είναι κάτι που υποχρεωνόμαστε να το έχουμε για την κρουαζιέρα και με φόντο τον κώδικα ασφαλείας ISPS”. Ωστόσο, για το θέμα μίας καλαίσθητης περίφραξης ανέφερε: “Μπορεί να είναι ένας εξοπλισμός που θα βγαίνει. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τον διατηρούμε όλο τον χρόνο, αν δεν έχουμε κρουαζιέρα. Προς το παρόν τα βγάλαμε γιατί είναι σκουριασμένα και στο συγκεκριμένο σημείο, δεν μπορούμε να έχουμε εξοπλισμό  με τόσο μεγάλη φθορά.  Τα αφαιρέσαμε και ψάχνουμε να βρούμε μία λύση”.

Αναφορικά με την επανατοποθέτηση των ίδιων κιγκλιδωμάτων, πρόσθεσε: “Αν δεν συντηρούνται, που φαίνεται δύσκολο, θα βρούμε νέο εξοπλισμό. Προσωπικά σκουριασμένο εξοπλισμό στο σημείο, δεν τοποθετώ εκεί”.

Αναφορικά με τα εναλλακτικά σενάρια, επεσήμανε πως υπάρχουν πολλές σκέψεις.

“Επί τάπητος έχουν πέσει πολλές ιδέες. Μία εξ αυτών είναι μήπως βάλουμε περίφραξη με τζάμι. Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση, θα έχουμε θέματα με τη θάλασσα. Επίσης, εναλλακτικά σκεφτόμαστε να τοποθετηθεί εξοπλισμός που θα μπορεί να αφαιρείται, σε περίοδο που δεν έχουμε κρουαζιέρα. Ή ακόμη να “σπάει” το επάνω τμήμα της περίφραξης και να τοποθετείται όταν υπάρχει κρουαζιέρα”, σχολίασε, περιγράφοντας παράλληλα πως “σήμερα, η σταθερή περίφραξη όπως είναι έχει μεγάλο ύψος. Θέλουμε να προχωρήσουμε σε μία λύση που αισθητικά θα ταιριάζει στην περιοχή και δεν θα την υποβαθμίζει”.

Ο πρόεδρος επαναλαμβάνοντας μάλιστα πως, “είναι πολλές οι σκέψεις”, μίλησε και για το κόστος.

“Αναζητούμε και το θέμα του κόστους να εξετάσουμε, για να δούμε το ύψος της δαπάνης για νέο εξοπλισμό. Θα δούμε και τι κόστος μπορούμε να περάσουμε στον νέο προϋπολογισμό”, γνωστοποίησε, εξηγώντας πως, “τον παλιό εξοπλισμό ή θα τον συντηρήσουμε αν γίνεται, ή θα πάμε σε νέα προμήθεια, τουλάχιστον στο μεγάλο τμήμα που αφαιρέσαμε. Δεν θα τον πετάξουμε. Θα δούμε αν μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε κάπου αλλού”.

Πριν την επόμενη σεζόν κρουαζιέρας

Ερωτηθείς, αν χρονικά θα προλάβει να εγκαταστήσει περίφραξη πριν την άφιξη του πρώτου κρουαζιερόπλοιου για το 2025, σημείωσε: “Αυτό το θέμα θα το εξετάσουμε διεξοδικά και θα αποφασίσουμε μόλις αλλάξει η χρονιά. Έχουμε κάποιο χρονικό διάστημα μπροστά μας μέχρι Μάρτιο – Απρίλιο που αρχίζει ξανά η σεζόν με τις προσεγγίσεις κρουαζιέρας στο λιμάνι της Ερμούπολης”.

Επεσήμανε μάλιστα, πως δεν τίθεται κίνδυνος απώλειας κρουαζιερόπλοιου.

“Παρέμεινε περιφραγμένο το πίσω τμήμα, έτσι ώστε αν έρθει εκτάκτως κάποιο κρουαζιερόπλοιο, θα πάει εκεί. Δεν χάνουμε κρουαζιέρα από αυτή την αλλαγή”, δήλωσε κατηγορηματικά.

Συνεργασία με τον Σύλλογο Μελετητών Μηχανικών νομού Κυκλάδων

Δεδομένου πως ο Σύλλογος Μελετητών Μηχανικών νομού Κυκλάδων είχε διαφωνήσει με τις ενέργειες για το περίφημο “κοτετσόσυρμα” όπως το είχε χαρακτηρίσει σε ανακοινώσεις του, ο κ. Γαβιώτης ρωτήθηκε για το αν θα επιδιώξει μαζί τους συνεργασία, για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. “Θα συζητήσουμε με τον Σύλλογο Μελετητών Μηχανικών νομού Κυκλάδων για το θέμα άμεσα. Δεν θα το αφήσουμε”, δήλωσε, καταλήγοντας στο θέμα.

Αξίζει να αναφερθούν μικρά τμήματα της κριτικής του Συλλόγου Μελετητών Μηχανικών ν. Κυκλάδων για το θέμα, η οποία είχε ασκηθεί τον Απρίλιο του 2022.

“(...)Αν σε κάτι μπορεί να φανεί “χρήσιμο” το κοτετσόσυρμα στην παραλία της Ερμούπολης είναι ότι λειτουργεί ως καθρέφτης! Αντικατοπτρίζεται σε αυτόν η νοοτροπία και η κατάσταση του νησιού τις τελευταίες δεκαετίες. Έλλειμμα οράματος, μονάδες αντί για ομάδες, έργα αποσπασματικά δίχως στρατηγικό υπόβαθρο, δεκάδες χαμένες ευκαιρίες, απαξίωση της επιστημονικής κοινότητας, αφαίμαξη της ποιότητας του δημοσίου διαλόγου, αριβίστες σε θέσεις ευθύνης με εξειδίκευση στις μουσικές καρέκλες.

(…) Δεν αξίζει να αναφερθούμε από τεχνικής άποψης στην συρματοπερίφραξη. Τα έργα μιλούν μόνα τους. Δεν χρειάζονται δικηγόρο. Περιμένουμε την αποξήλωση το συντομότερο δυνατόν.

(…) Υ.Γ. Ως Σύλλογος Μελετητών Μηχανικών Νόμου Κυκλάδων θα ζητήσουμε άμεσα την εγκεκριμένη μελέτη καθώς επίσης και τις εγκρίσεις από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Σύρου και την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι ενέκριναν τα συμβούλια, ΑΝ φυσικά υπάρχει σχετική έγκριση”.