Στον Δήμο Πάρου έκαναν την απαραίτητη προεργασία και παρουσίασαν τις δράσεις για την τουριστική προβολή του νησιού για το 2025, οι οποίες ψηφίστηκαν ομόφωνα

Ποικίλες δράσεις ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου

Μπορεί η χρονιά να μην έχει “φύγει” ακόμη, αλλά τα νησιά “τρέχουν” από τώρα για να οργανώσουν τις δράσεις τους για το επόμενο έτος στον τουριστικό τομέα. Εγκαίρως και ο Δήμος Πάρου, στην πρόσφατη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, συζήτησε και ενέκρινε τον προγραμματισμό των δράσεων τουριστικής προβολής του νησιού για το έτος 2025.

Για την προσεχή χρονιά, προβλέπονται πολλές και διαφορετικές δράσεις, που θα περιλαμβάνουν συμμετοχή σε εκθέσεις και δημοσιογραφικά ταξίδια αλλά και μεγαλύτερη έμφαση στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες του Δήμου Πάρου. Το συνολικό κόστος των δράσεων για την τουριστική ανάπτυξη αναμένεται να “αγγίξει” τις 129.000 ευρώ. Αναλυτικότερα, οι τομείς που περιλαμβάνει ο προγραμματισμός αλλά και τα κόστη, ακολουθούν.

Συμμετοχή του Δήμου Πάρου σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού

Ο Δήμος Πάρου προγραμματίζει να συμμετάσχει σε πέντε σημαντικές εκθέσεις τουρισμού (ITB Βερολίνο 4-6 Μαρτίου 2025, Top Resa Παρίσι 23-25 Σεπτεμβρίου 2025, WTM Λονδίνο 4-6 Νοεμβρίου 2025, Philoxenia Θεσσαλονίκη 14-16 Νοεμβρίου 2025, AITE Αθήνα Δεκέμβριος 2025) είτε σε περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, είτε σε περίπτερο του ΕΟΤ, ή ακόμη και σε δικό του περίπτερο/σταντ εάν αυτό είναι εφικτό.

Θα ενημερώνεται για τυχόν αλλαγές σε ημερομηνίες, τυχόν ματαίωση των εκθέσεων και διοργάνωση νέων εκθέσεων και workshops που δεν περιλαμβάνονται στον αρχικό πίνακα (διότι δεν υπάρχει μέχρι τώρα σχετική ενημέρωση) και θα λαμβάνεται σχετική απόφαση. Τέλος, οι εκπρόσωποι του Δήμου στις εκθέσεις θα οριστούν σε μελλοντική συνεδρίαση της Επιτροπής. Η συνολική δαπάνη αναμένεται να αγγίξει τις 15.000 ευρώ.

Διεξαγωγή δημοσιογραφικών ταξιδιών και ταξιδιών εξοικείωσης

Η διεξαγωγή δημοσιογραφικών ταξιδιών και ταξιδιών εξοικείωσης θα γίνεται κατόπιν διερεύνησης και εξέτασης των προτάσεων και σε περίπτωση έγκρισης θα καλύπτονται οι αντίστοιχες δαπάνες φιλοξενίας των δημοσιογράφων, bloggers, τηλεοπτικών συνεργείων, εκπροσώπων φορέων, τουριστικών πρακτόρων και όσων μπορούν να συμβάλλουν στη στοχευµένη τουριστική προβολή του νησιού.

Πιο συγκεκριμένα, διαμονή, ξεναγήσεις, μετακινήσεις και επισιτισμό (χωρίς την κάλυψη της αεροπορικής μετακίνησης) σε εύρος ταξιδιωτικών πρακτόρων, δημοσιογράφων, εκπροσώπων φορέων και εξειδικευμένων bloggers που δραστηριοποιούνται στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που ο Δήμος επιθυμεί να αναπτύξει. Η συνολική δαπάνη αναμένεται να αγγίξει τις 4.000 ευρώ.

Καταχωρήσεις σε μέσα επικοινωνίας και ιστοσελίδες

Επίσης, θα πραγματοποιηθεί συστηματική και αναλυτική διερεύνηση για την περεταίρω προβολή και διαφήμιση από έντυπα ή ραδιόφωνα ή έγκριτους διαδικτυακούς τόπους τοπικής ή εθνικής εμβέλειας. Σε αυτό το ολοκληρωμένο media plan βασικό μήνυμα θα αποτελεί το ότι η Πάρος είναι ένας προορισμός στον οποίο αναπτύσσονται εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Η συνολική δαπάνη αναμένεται να αγγίξει τις 10.000 ευρώ.

Ψηφιακή αναβάθμιση και ανασχεδιασμός της τουριστικής ιστοσελίδας του Δήμου Πάρου

Η ψηφιακή αναβάθμιση της τουριστικής ιστοσελίδας του Δήμου περιλαμβάνει μελέτη και αξιολόγηση της τουριστικής ιστοσελίδας ανασχεδιασμό (μερικό ή ολικό) του website µε στόχο τη βελτιστοποίηση της σύμφωνα µε τις νέες τάσεις ελκυστικής σχεδίασης και UI (μεγέθη γραμματοσειρών, ξεκάθαρα sections σελίδας, εύκολη εύρεση call to actions, χρωματικοί κώδικες, πλήρη ανταπόκριση σε συσκευές κινητής τηλεφωνίας, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ταμπλέτες). Οι βελτιώσεις που θα προταθούν θα έχουν στόχο την ανάδειξη του περιεχομένου και την κατηγοριοποίηση της πληροφορίας µε επίκεντρο τον χρήστη και τον τρόπο που καταναλώνει το περιεχόμενο (βάσει ενδιαφερόντων, προτιμήσεων, προφίλ ή χρονικής περιόδου). Ο σχεδιασμός και οι ενέργειες βελτιστοποίησης θα ευθυγραμμίζονται µε τη γενικότερη στρατηγική του Δήμου και θα υπηρετούν την καλύτερη ενημέρωση των επισκεπτών του ισοτόπου. Η συνολική δαπάνη αναμένεται να αγγίξει τις 20.000 ευρώ.

Διαχείριση και ενημέρωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media)

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Δημοτικής Αρχής για την ενημέρωση και διαχείριση των social media, προβλέπονται τα εξής:

  • Η υπηρεσία αυτή περιλαμβάνει καμπάνια για ψηφιακά μέσα, ιστοσελίδα & κοινωνικά δίκτυα. Περιλαμβάνει έρευνα, μελέτη ιδέα, concept, δημιουργία εικαστικού καμπάνιας, key visual, key message, tagline, narrative καμπάνιας, μελέτη οπτικής ταυτότητας - moodboard, ορισμός τυπογραφίας, ορισμός χρωματικής παλέτας, οπτικά γλωσσικά στοιχεία, φωτογραφική πρόταση αποτύπωσης της καμπάνιας.

  • Συνεχή παροχή συμβουλευτικών και δημιουργικών υπηρεσιών για την οργανική προώθηση και ανάπτυξη της παρουσίας του Δήμου στο ψηφιακό περιβάλλον.

  • Διαχείριση των νέων και υπαρχόντων λογαριασμών σε Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, tiktok, κ.α. ως μέρος του οικοσυστήματος του website www.paros.gr µε διεθνές reach (posts και σε αγγλικά).

  • Δημιουργία λογαριασμών σε Facebook, Youtube, Instagram κ.α. εάν δεν υπάρχουν ήδη.

  • Ανάρτηση του περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παρακολούθησης του. Ο Δήμος θα λαμβάνει μηνιαίες αναφορές μέσα στο 2025.

Η συνολική δαπάνη αναμένεται να αγγίξει τις 15.000 ευρώ.

Υπηρεσίες ανάπτυξης ποδηλατικού τουρισμού στην Πάρο

Το αντικείμενο των προς ανάθεση υπηρεσιών του συγκεκριμένου έργου, αφορά στην εκπόνηση ενός οργανωμένου πλάνου ενεργειών και δράσεων που στοχεύουν στην ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου στο νησί της Πάρου, τόσο από τους κατοίκους του νησιού όσο και από τους επισκέπτες αλλά και στον σχεδιασμό φιλικών στον χρήστη ποδηλατικών διαδρομών. Η συνολική δαπάνη αναμένεται να αγγίξει τις 10.000 ευρώ.

Ειδικότερα, αφορά στην ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού στην Πάρο, κατά τρόπο πλήρη, σύγχρονο και εναρμονισμένο με τα διεθνή πρότυπα. Οι υπηρεσίες που προτείνει η Δημοτική Αρχή, σύμφωνα με την αναλυτική τεχνική έκθεση που θα υποβληθεί, αφορούν σε:

Α. Καταγραφή - ευαισθητοποίηση - ενημέρωση: αξιολόγηση υπάρχουσας κατάστασης, ευαισθητοποίηση των ενδιαφερομένων και δημιουργία ολοκληρωμένου πλάνου ανάπτυξης

Β. Πρόταση σχεδιασμού ποδηλατικών διαδρομών με καταγραφή σήμανσης και δημιουργία ψηφιακού χάρτη

Γ. Καταγραφή πλάνου επικοινωνίας με στόχο την ανάδειξη της Πάρου ως ποδηλατικού προορισμού

Τέλος θα υπάρξει παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών-έρευνα σχετικά με το τουριστικό προϊόν της Πάρου και ανανέωση οπτικής ταυτότητας τουριστικής καμπάνιας, σχεδιασμός και έκδοση ενός ανανεωμένου τουριστικού φυλλαδίου.