Οδεύει σε αναζήτηση γενικού γραμματέα
- Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου, 2025 - 06:20
Στην καθιέρωση της συνάντησης με τους προϊσταμένους και τους διευθυντές των τμημάτων των Υπηρεσιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης προχωρά ο δήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου, προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ τους, ώστε να προχωρούν με ταχύτερο ρυθμό υποθέσεις και έργα.
Σημαντικό ρόλο σε αυτή τη στόχευση αναμένεται να παίξει και ένας γενικός γραμματέας στον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης, όπως δηλώνει στην “Κοινή Γνώμη”, ο κ. Αθανασίου, γνωστοποιώντας την πρόθεσή του, εντός του επόμενου μήνα να βγει η σχετική προκήρυξη για την αναζήτηση προσώπου.
Με φόντο την προχθεσινή συνάντησή του, με τα περίπου 25 άτομα σε θέσεις ευθύνης, παρουσία αιρετών – αντιδημάρχων, ο δήμαρχος μίλησε για το περιεχόμενο των θεμάτων που αναπτύχθηκαν στον μεταξύ τους διάλογο.
· Πραγματοποιήσατε συνάντηση με τους προϊσταμένους των Τμημάτων και των Διευθύνσεων του Δήμου; Ποιος είναι ο λόγος αυτής της κίνησης, δεδομένου πως “κλείσατε” στον Δήμο τον πρώτο χρόνο;
“Ο λόγος της συγκεκριμένης συνάντησης είναι η εύρυθμη λειτουργία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και των Υπηρεσιών του. Το πρώτο ζήτημα που αναδείξαμε με τους διευθυντές και προϊσταμένους τμημάτων και αυτοτελών τμημάτων είναι τα μέτρα για να γίνει ένας καλύτερος συντονισμός των Υπηρεσιών. Είναι βασικό για τις μεταξύ τους σχέσεις”.
· Έχουν εντοπιστεί προβλήματα και ζητήματα στη συνεννόηση; Καθυστερούν υποθέσεις του Δήμου;
“Ναι. Έχουν εντοπιστεί ζητήματα. Για να περιγράψω κάπως και να είναι σαφές, θα πω ένα παράδειγμα. Μπορεί να υπάρχει ένα έργο της Τεχνικής Υπηρεσίας, για το οποίο το τμήμα Προγραμματισμού του Δήμου και η Οικονομική Υπηρεσία να διαφωνούν για κάποιο μέρος της διαδικασίας και το θέμα να πάει πίσω. Αυτός είναι ο στόχος της συνάντησης να γίνει καλύτερος ο συντονισμός των Υπηρεσιών. Όσο υπάρχει η υποστελέχωση και περνάει από τους ίδιους ανθρώπους ένα θέμα και γίνεται αυτό συνέχεια, λογικό είναι κάποια πράγματα να μην έχουν την προσοχή που πρέπει να τα συνοδεύει και φυσικά, την προσοχή που θα θέλαμε”.
· Το πρόβλημα της υποστελέχωσης, σαν γεγονός αποτελεί παράπονο και δικαιολογία;
“Ναι, φυσικά. Και ειπώθηκε σαν γεγονός, σαν μία πραγματικότητα και στη σύσκεψη. Επί της ουσίας, σε κάποιες περιπτώσεις αποτελεί δικαιολογία, γιατί η γραφειοκρατία είναι για συν 50 υπαλλήλους από αυτούς που έχουμε - και η ψηφιακή και η κανονική γραφειοκρατία. Δηλαδή δεν μειώνονται αρμοδιότητες του Δήμου. Επομένως, όταν πηγαίνουν δέκα θέματα στο ίδιο άτομο, λογικό να συμβαίνει αυτό που λέμε, το θέμα να χάνει… νερά”.
· Ένας γενικός γραμματέας θα βοηθούσε στην καλυτέρευση της συνεργασίας των Υπηρεσιών; Προσανατολίζεστε σε αυτή την κατεύθυνση;
“Ναι υπάρχει πρόθεση για καλύτερο συντονισμό και με τη συνδρομή ενός γενικού γραμματέα. Το συζητήσαμε κι αυτό. Από τον επόμενο μήνα και αφού “ανοίξει” ο προϋπολογισμός, θα βγει η προκήρυξη”.
· Ποια άλλα θέματα θίξατε και έτυχαν συζήτησης ανάμεσα σε εσάς και τους προϊσταμένους και διευθυντές;
“Το πρόγραμμά μας και η στοχοθεσία του Δήμου. Δηλαδή τι κάνουμε μέσα στη χρονιά. Κάνουμε αυτά που ζητά η Δημοτική Αρχή και δεν κάνουμε “μπρος πίσω”, που αυτό είναι το εύλογο και λογικό. Διευκρινίστηκε πως από πλευράς αιρετών προς εκείνους, δίδεται η κατεύθυνση.
Ανέφερα ακόμη πως επειδή υπάρχει αυτή η υποστελέχωση που συζητάμε πρέπει να υπάρχει κι ένα φιλτράρισμα στο “θέλω” των αιρετών. Δηλαδή αν πρόκειται για δαπάνη, μόνο ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και ο δήμαρχος έχουμε λόγο. Σαφώς μπορούν να τοποθετηθούν και οι άλλοι συνάδελφοι, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να επηρεάζει τους υπαλλήλους. To “φιλτράρισμα” στο “θέλω” των αιρετών το κάνει ο αιρετός πολιτικός προϊστάμενος μαζί με τον δήμαρχο”.
· Έχει συμβεί κατά καιρούς και στις προηγούμενες θητείες, να ειπωθεί με τη μορφή σχολίου πως “αποφασίζουν μερικοί υπάλληλοι του Δήμου”…
“Δεν μπορεί επ΄ ουδενί να χαράζει πορεία ένας υπάλληλος. Διότι ο νομοθέτης, θα είχε βάλει μικτό το σύστημα”.
· Αυτό έχει γίνει αντιληπτό από τους υπαλλήλους που μετρούν χρόνια στην πλάτη τους;
“Προσωπικά είπα πως θα πρέπει να γίνει αντιληπτό. Την πολιτική τη χαράζει η Δημοτική Αρχή και από εκεί και μετά, την υλοποιούν βάσει νομοθεσίας. Αν δεν μπορούν να βρουν τρόπο, το εξετάζουμε και το συζητάμε ώστε να βρούμε μία κατεύθυνση προς όφελος του Δήμου”.
· Υπάρχει πρόθεση για εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδιασμού; Αν ναι, πώς θα προχωρήσετε;
“Αρχικά συζητήσαμε το θέμα και των προτεραιοτήτων και το τι ζητάμε εμείς από τους υπαλλήλους. Να είναι σαφή αυτά που λέμε.
Βέβαια, σίγουρα υπάρχει αυτή η πρόθεση. Προσπαθήσαμε να κάνουμε κάποιες κινήσεις και να αναθέσουμε τον επιχειρησιακό σχεδιασμό σε εταιρεία. Είδαμε πως οι εταιρείες ζητούν δαπάνη 30.000 ευρώ, ενώ του Ανδρέα Γιαλόγλου τον έχουμε από το 2023 και κατά μία έννοια είναι ενεργός ακόμη.
Όμως, ναι, θα προχωρήσουμε στην ανάθεση για την εκπόνησή του. Νομίζω πως θα χρειαστεί να δαπανήσουμε ένα αντίστοιχο ποσό, διότι οι εταιρείες δεν κάνουν πίσω. Επιχειρησιακό πλάνο ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης πρέπει να έχει απαραίτητα. Θα πάμε με ανάθεση για την απόκτησή του, γιατί δεν μπορούμε να το εκπονήσουμε μόνοι μας”.
· Υπήρξαν άλλα θέματα που απασχόλησαν στη συνάντηση;
“Από την πλευρά της Πολεοδομίας τέθηκαν στο τραπέζι της συζήτησης οι “σειρήνες” που ακούγονται ότι πάει προς το κεντρικό κράτος και τι θα γίνει. Συμφωνώ απόλυτα με την Υπηρεσία, πως αν αυτό προχωρήσει, θα είναι αφαίρεση μίας σοβαρής αρμοδιότητας της τοπικής αυτοδιοίκησης. Οπότε, με την ΚΕΔΕ και την ΠΕΔ θα το δούμε.
Επίσης, συζητήθηκε αρκετή ώρα, το ότι ορισμένοι εργαζόμενοι δημιουργούν προβλήματα εδώ και χρόνια. Για τέτοια θέματα, όπως πρότειναν οι διευθυντές, οι προϊστάμενοι και οι αιρετοί, θα ληφθούν μέτρα”.
· Η συνάντηση αυτή έχει χαρακτήρα που επιθυμείτε και θα επιδιώξετε να καθιερωθεί; Έχετε δεχθεί κριτική ότι είστε και ένα πρόσωπο πολύ οικείο – με τη θετική αλλά και με την αρνητική έννοια – προς τους υπαλλήλους. Τι απαντάτε;
“Έχουμε πει να γίνεται αυτή η συνάντηση ανά τρίμηνο. Επειδή θεωρούμαι πολύ οικείο πρόσωπο από το προσωπικό του Δήμου, λόγω των αρκετών ετών που υπηρετώ τον Δήμο, θεωρώ ότι για να λειτουργούμε ως Δήμος και όχι ως Τμήμα, ως Διεύθυνση και ως μονάδα, πρέπει αυτή η συνεννόηση να υπάρχει και τη θεωρώ εκ των ων ουκ άνευ και γι αυτό την προκάλεσα. Σαφώς δεν το έκανα το 2024 γιατί έπρεπε και οι συνάδελφοί μου, οι αιρετοί να προσαρμοστούν στις θέσεις ευθύνης τους”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Γενικό Γραμματέα αποκτά ο Δήμος
5 Οκτ. 2017 - 6:18 - Σύρος: Παρέμβαση Αθανασίου για τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τα Τέμπη
18 Φεβ. 2025 - 6:09 - Προσανατολισμός να διατηρηθεί ως πολιτιστικός χώρος
17 Φεβ. 2025 - 6:20 - Τα επιστημονικά δεδομένα καθησυχάζουν τους Κυκλαδίτες
10 Φεβ. 2025 - 6:20 - “Καμπανάκι” υπενθύμισης για μέτρα στα επικίνδυνα κτήρια
7 Φεβ. 2025 - 6:20