Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Άνδρου το πρόγραμμα τουριστικής προβολής και οι ποικίλες δράσεις του για το 2025

Με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας

Διανύουμε ήδη τον Μάρτιο και λίγο πριν το Πάσχα, τα νησιά "τρέχουν" για να οργανώσουν τις δράσεις τους για τον τουριστικό τομέα, λίγο πριν την περίοδο αιχμής που πλησιάζει. Έτσι και ο Δήμος Άνδρου, στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, συζήτησε και ενέκρινε τον προγραμματισμό των δράσεων Τουριστικής προβολής του νησιού για το έτος 2025.

Για το 2025, λοιπόν, προβλέπονται πολλές και διαφορετικές δράσεις, οι οποίες θα περιλαμβάνουν συμμετοχή σε εκθέσεις και δημοσιογραφικά ταξίδια αλλά και μεγαλύτερη έμφαση στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες του Δήμου Άνδρου. Το συνολικό κόστος των δράσεων αναμένεται να αγγίξει τις 89.976 ευρώ.

"Ενίσχυση της εξωστρέφειας αλλά και ενίσχυση των ροών σε μήνες εκτός υψηλής σεζόν"

Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν κατά την εισήγηση του σχεδίου τουριστικής προβολής "ο φετινός στόχος είναι η προβολή να απευθύνεται σε εύρος ταξιδιωτικών ομάδων όπως ζευγάρια, οικογένειες, παρέες, παραθεριστές, φίλοι των activities, πεζοπόροι, φίλους του πολιτισμού, των τεχνών και της ιστορίας, περιηγητές χωριών και φυσιολάτρες. Στόχος είναι η διάχυση ενός πολύπλευρου αφηγήματος που θα περιλαμβάνει την εναλλαγή των φυσικών τοπίων από το ορεινό στοιχείο σε εξωτικές ακτές, την εξερεύνηση χωριών, την επαφή με παραδόσεις, την μύηση στην τοπική κουζίνα, την εξοικείωση με εναλλακτικές δραστηριότητες όπως το εκτεταμένο περιπατητικό δίκτυο, τις ποιοτικές τουριστικές υπηρεσίες και το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα. Αναπόσπαστο «συστατικό» του αφηγήματος θα είναι η εγγύτητα με την Αθήνα. Η υλοποίηση του προγράμματος θα αποσκοπεί στην ενίσχυση της εξωστρέφειας αλλά και στην ενίσχυση των ροών σε μήνες εκτός υψηλής σεζόν προκειμένου να επιτευχθεί μια πιο ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη".

Οι δράσεις τουριστικής προβολής για το 2025

Σε πολλά και διαφορετικά "μέτωπα" θα ρίξει το βάρος του ο Δήμος Άνδρου για το 2025, αλλά κυρίως θα επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο θα προβάλλεται το νησί τόσο μέσω του διαδικτύου, όσο και του οπτικοακουστικού υλικού που θα κυκλοφορήσει. Ξεχωριστό κομμάτι όπως κάθε χρόνο, θα αφιερωθεί και στις διεθνείς εκθέσεις. Ενδεικτικά το πρόγραμμα τουριστικής προβολής περιλαμβάνει:

Εκθέσεις

Οι εκθέσεις αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο που με την κατάλληλη καθοδήγηση από συμβούλους τουρισμού μπορεί να οδηγήσει σε αξιόλογες προγραμματισμένες επαφές με οφέλη για τον προορισμό. Θα προτιμώνται εκθέσεις που θα εντάσσονται στον προγραμματισμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των δράσεων, τη διασφάλιση μεγαλύτερης συνοχής και την εξοικονόμηση πόρων.

Έχει δημιουργηθεί μία ενδεικτική λίστα εκθέσεων που ενδέχεται να αλλάξει στην πάροδο του χρόνου, αναλόγως των συνθηκών και του τελικού προγράμματος εκθέσεων της Περιφέρειας. Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως αναμένεται η τελική επιβεβαίωση των συμμετοχών της Περιφέρειας σε τουριστικές εκθέσεις. Η μέχρι στιγμής εκτίμηση είναι πως η Περιφέρεια θα συμμετέχει στις δύο διεθνείς εκθέσεις, στο Βερολίνο και το Λονδίνο. Στο πρόγραμμα του Δήμου, προτείνεται μια ακόμη σημαντική διεθνή έκθεση τουρισμού που ενδεχομένως θα βρίσκεται ξανά στο πρόγραμμα του ΕΟΤ όπως και το 2024, η έκθεση TOP RESA στο Παρίσι.

Σε εκείνη την περίπτωση, ο Δήμος θα στείλει άμεσα σχετική εισήγηση στην ΠΝΑι για συμμετοχή και διάθεση χώρου ώστε εάν νοικιάσει stands να υπάρχει η δυνατότητα να αξιοποιηθούν από τον Δήμο με φυσική παρουσία και προγραμματισμένες επαφές. Το κόστος εκθεσιακών συμμετοχών θα περιλαμβάνει τις δαπάνες μετακίνησης, σίτισης και παραμονής των εκπροσώπων του Δήμου σε τρεις εκθέσεις ανάλογα με τις δυνατότητες που θα παρέχονται στον Δήμο για διάθεση δωρεάν χώρου. Επιπλέον, δύναται η αξιοποίηση επιτόπιου προσωπικού ή φίλων του προσωπικού σε πόλεις των εκθέσεων.

Δημοσιογραφικά ταξίδια

Οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης του προορισμού και αποστολή ενημερωτικών για τον προορισμό αλλά και γνωστοποίηση προθέσεων για τη φιλοξενία, ταξιδιωτικών πρακτόρων, bloggers, δημοσιογράφων και άλλων επαγγελματιών ή influencers από τις αγορές ενδιαφέροντος, με έμφαση στις θεματικές μορφές Τουρισμού ή/και ένα συγκεκριμένο Τουριστικό «προϊόν» του προορισμού ή/και ένα event/ καθιερωμένο φεστιβάλ που θα προγραμματιστεί στο νησί και που μπορεί να λειτουργήσει ως πόλος έλξης.

Δημόσιες σχέσεις - Πραγματοποίηση ειδικών εκδηλώσεων και παρουσιάσεων

Οργάνωση και υλοποίηση παρουσιάσεων του προορισμού με φυσική παρουσία σε επιλεγμένο κοινό από ταξιδιωτικούς πράκτορες, επαγγελματίες, εκπροσώπους ταξιδιωτικών δικτύων και Tour Operators, δημοσιογράφους, διαμορφωτές της κοινής γνώμης, influencers και άλλες ομάδες-στόχους με σκοπό την πληρέστερη τουριστική προβολή σε μια ή περισσότερες εκ των αγορών ενδιαφέροντος. Επίσης διερεύνηση για συμμετοχή ή οργάνωση ειδικής δράσης όπως workshop, roadshow, B2B meetings, συνέδριο, ημερίδα, γεύμα εργασίας ή άλλη τουριστική εκδήλωση (πχ εκδήλωση για τη νέα πιστοποίηση του περιπατητικού δικτύου).

Διαφήμιση και Πρωτότυπες Δράσεις

Προτείνεται η διερεύνηση για προβολή σε ΜΜΕ όπως έντυπα μέσα, διαδίκτυο/μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και υπαίθρια – εξωτερική διαφήμιση (όπως για παράδειγμα διαφήμιση στο Μετρό Αττικής, λεωφορεία/ άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και εξωτερικούς ή δημόσιους χώρους). Θα προηγηθεί αναλυτική αξιολόγηση και διερεύνηση για την προβολή του προορισμού μέσα από πρωτότυπους και στοχευμένους τρόπους διαφήμισης με το ελάχιστο κόστος και σύμφωνα με τη στρατηγική του Δήμου.

Δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού

Προτείνεται η δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού με την παραγωγή σειράς από video spots διάρκειας 1-2 λεπτών το καθένα για την προβολή του τουριστικού «προϊόντος» και των θεματικών μορφών του. Τα video spots θα διαθέτουν μοντέρνα αισθητική, υψηλή ποιότητα εικόνας, χρήση εναέριων και επίγειων πλάνων, μουσική πλαισίωση κλπ. Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να διερευνηθεί η συνεργασία με επαγγελματία του νησιού που διαθέτει εμπειρία και υλικό σχετικά με τον προορισμό.

Συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τουρισμού

Προκειμένου ο Δήμος να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που προκύπτουν και ειδικά στη σημερινή εποχή που οι ανατροπές σε όλα τα επίπεδα είναι στην ημερήσια διάταξη, προτείνεται η διατήρηση της συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τουριστικού μάρκετινγκ που θα στηρίξει τον Δήμο σε ένα εύρος πεδίων όπως Ανάλυση τουριστικού προορισμού, ανάλυση στρατηγικής, υποστήριξη σε δράσεις προβολής, κ.ο.κ.

Ανάπτυξη και διαχείριση μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media)

Ανάπτυξη και διαχείριση λογαριασμών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, Youtube, Twitter και Pinterest). Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί εντυπωσιακά την τελευταία πενταετία και άρα η διατήρηση της συστηματικής επικοινωνίας στα social media, αποτελεί σημαντική «πύλη» επαφής με το ταξιδιωτικό κοινό.

Εκτύπωση, ανατύπωση & ανασχεδιασμός προωθητικού υλικού – τουριστικού φυλλαδίου

Προτείνεται και θα διερευνηθεί η εκτύπωση, ή/και ανατύπωση ή/και ανασχεδιασμός προωθητικού υλικού – τουριστικού φυλλαδίου για την κάλυψη αναγκών τουριστικής προβολής. Επίσης αντίστοιχα θα προβλεφθεί η μετάφραση από πιστοποιημένο μεταφραστή σε γλώσσες των αγορών ενδιαφέροντος όπως για παράδειγμα, Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά και άλλες γλώσσες.