Περί ελεγχόμενης στάθμευσης στην περιοχή “Νησάκι” στην Ερμούπολη

Εφαρμογή προς το παρόν... θεωρητική

- Δεν λειτουργεί το μηχάνημα αυτόματης καταβολής αντιτίμου- Οι θέσεις των υποψήφιων συνδυασμών για το Δήμο Σύρου – Ερμούπολης

Στην κατεύθυνση της εφαρμογής του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στην περιοχή “Νησάκι” βαδίζει η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, αψηφώντας το ενδεχόμενο πολιτικό κόστος ενόψει και των εκλογών, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρος Γιώργος Βελισσαρίου, ο οποίος ωστόσο, γνωστοποίησε πως μέχρι σήμερα, εκκρεμεί η λειτουργία του μηχανήματος αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων, καθώς αναζητείται νέα εταιρεία που θα αποκαταστήσει τη ζημιά που αυτό έχει υποστεί.

Πρόκειται για ένα μέτρο που προβάλλεται ως επιμέρους λύση για ένα τμήμα του κυκλοφοριακού προβλήματος που παρατηρείται έντονα στο κέντρο της Ερμούπολης, για το οποίο κατά καιρούς έχει εκφράσει διαφωνίες σημαντική μερίδα πολιτών της Σύρου, καθώς το αξιολογεί ως μία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση.

Αξίζει να υπενθυμιστεί πάντως, πως δεδομένης της θέσης που έχει δημιουργηθεί ο προβλήτας των κρουαζιεροπλοίων και σύμφωνα με όσα ορίζει ο κώδικας ασφάλειας λιμένων ISPS, προκειμένου να προσεγγίζει στο νησί κάποιο κρουαζιερόπλοιο επιβάλλεται είτε η εκκένωση της περιοχής από το σύνολο των οχημάτων, είτε η εφαρμογή του μέτρου ώστε να υπάρχει έλεγχος των διερχόμενων οχημάτων.

Η “Κοινή Γνώμη” πέραν του ρεπορτάζ, παρουσιάζει και τις θέσεις των επικεφαλής των υποψήφιων συνδυασμών για το Δήμο Σύρου – Ερμούπολης.

Προς το παρόν θεωρητική η εφαρμογή

Περιγράφοντας το πρόβλημα ο κ. Βελισσαρίου τόνισε ότι “η εταιρεία μας καθυστέρησε πάρα πολύ και δεν ανταποκρίθηκε”, εξηγώντας πως την παρούσα χρονική στιγμή η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου βρίσκεται στο στάδιο της αναζήτησης νέας εταιρείας προκειμένου να αναλάβει την εφαρμογή.

Κληθείς να προσδιορίσει το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί, ο πρόεδρος, επεσήμανε ότι “Δεν μπορώ να αναφέρω σε πόσο χρονικό διάστημα θα μπορέσουμε να εφαρμόσουμε το μέτρο”, επαναλαμβάνοντας παράλληλα πως “θα κλείσει το Νησάκι, απλά δεν γνωρίζω ακριβώς πότε”.

Γνωστοποίησε δε, πως υπάρχει σε πρώτο στάδιο επικοινωνία με μία νέα εταιρεία, ωστόσο άμεσα, κατά πάσα πιθανότητα εντός της επόμενης εβδομάδας θα συζητηθεί η πορεία της εφαρμογής του μέτρου και ο χρόνος υλοποίησης όλων των απαραίτητων ενεργειών που αποτελούν προϋποθέσεις για την ομαλή λειτουργία του μέτρου.

Ο κ. Βελισσαρίου σε ανάλογη ερώτηση για τους λόγους που δεν ανταποκρίθηκε η πρώτη εταιρεία σημείωσε πως, “δεν γνωρίζει περισσότερες λεπτομέρειες”, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα ότι “ανάμεσα στο Λιμενικό Ταμείο και την εταιρεία δεν είχε υπογραφεί σύμβαση” αλλά υπήρξε μόνον “η ανάθεση”, αφού σχολίασε πως, “αν και περιμέναμε να μας προσκομίσει εγγυητική επιστολή όπως κρίνεται αναγκαίο, αυτό δεν έγινε ποτέ”. Ως εκ τούτου, τόνισε ότι η πρώτη εταιρεία “δεν πήρε χρήματα και κηρύχθηκε έκπτωτη”.

Ανέτοιμος... ο εξοπλισμός

Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφερθεί πως προαπαιτούμενο για το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι να λειτουργεί ο εξοπλισμός που θα επιτρέπει και θα απαγορεύει την είσοδο και την έξοδο οχημάτων στο Νησάκι, ο οποίος όπως έχουμε προαναφέρει σε παλαιότερα δημοσιεύματα έχει υποστεί τεράστιου μεγέθους φθορές εξαιτίας της τοποθέτησης ενός μέρους αυτού (μπάρες) αρχικά στην Ακτή Καταδρομικού Έλλη, θέση στην οποία η υγρασία προκάλεσε σημαντικές ζημιές, όπως και στο αυτόματο μηχάνημα καταβολής του αντιτίμου των χρηστών του χώρου ελεγχόμενης στάθμευσης. Πλέον και σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου τα μηχανήματα λειτουργούν, πλην εκείνου των εισιτηρίων, κάτι που προς το παρόν, καθιστά ανέφικτη την εφαρμογή του μέτρου. Μείζονος σημασίας ζήτημα, το οποίο μένει επίσης να απασχολεί τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου είναι και η υποστήριξη συνολικά που θα πρέπει να παρέχει η εταιρεία που θα αναλάβει τη λειτουργία του εξοπλισμού προσεχώς, στην περίπτωση που θα προκληθεί κάποιο πρόβλημα.

“Γκαράζ το Νησάκι”

Κάθετα υπέρ ως προς την εφαρμογή του μέτρου εμφανίστηκε εκ νέου ο Γιώργος Βελισσαρίου μέσω δηλώσεων στις οποίες προέβη στην “Κοινή Γνώμη” αναφορικά με το πολυσυζητημένο θέμα. “Θεωρώ απαραίτητο να εφαρμοσθεί η ελεγχόμενη στάθμευση” υπογράμμισε, αναφέροντας παράλληλα πως, “η κατάσταση που επικρατεί σήμερα είναι χαώδης”. Επεξηγώντας την άποψή του, ο ίδιος επεσήμανε πως, “υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα ημέρες, εβδομάδες ή και μήνες”, γεγονός που όπως τόνισε, “μετατρέπει σε γκαράζ το Νησάκι”. Πρόσθεσε δε, ότι το εν λόγω τμήμα του παραλιακού μετώπου, πρέπει “να είναι χώρος στάθμευσης λίγων ωρών για πολλούς χρήστες”.

Ολοκληρώνοντας τη δήλωσή του, υποστήριξε πως η απόφαση να κλείσει το Νησάκι, δεν συναντά εμπόδια ούτε εξαιτίας προσφυγών που είχαν κατατεθεί από πολίτες στο παρελθόν, καθώς όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, “Η προσφυγή αφορούσε στην παραχώρηση που είχε κάνει το Λιμενικό Ταμείο στο Δήμο”, συμπληρώνοντας ακόμη ότι, “Δεν υφίσταται αυτό σήμερα αφού η ελεγχόμενη στάθμευση εφαρμόζεται από το Λιμενικό Ταμείο σε χώρο αρμοδιότητάς του”.

“Σύρος, ένα βήμα μπροστά”

“Είναι ένα μέτρο το οποίο σκοπεύουμε να εφαρμόσουμε στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Υπήρξε μία εμπλοκή με την εταιρεία - δεν κατέστη συμβατικά εντάξει - και αναζητούμε νέα εταιρεία για να εφαρμόσει την ελεγχόμενη στάθμευση. Έχουμε ενημερώσει και τον εμπορικό κόσμο ότι θα εφαρμόσουμε το μέτρο στο Νησάκι παρέχοντας δωρεάν την πρώτη ώρα και 0,50 λεπτά τις επόμενες. Αυτή είναι η αρχική μας θέση. Μακροπρόθεσμα όμως, ο σχεδιασμός για την πόλη μας – και νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι σε αυτό – είναι να παραδοθεί αυτός ο χώρος προς αναψυχή και αναπλάσεις. Σταδιακά θα πρέπει να γίνει αυτό, επιλύοντας παράλληλα το κυκλοφοριακό της πόλης τμηματικά, ώστε να δώσουμε θέσεις στάθμευσης περιφερειακά και να οδηγηθούμε στην απομάκρυνση των οχημάτων από την περιοχή Νησάκι”.

“Η Σύρος που αξίζουμε”

“Η εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι είναι επιβεβλημένη σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, τη στιγμή που βάσει της συνθήκης Σένγκεν για την εφαρμογή του κώδικα ISPS για το λιμάνι ορίζει ότι πρέπει, είτε να είναι χώρος ελεγχόμενης στάθμευσης με ό,τι αυτό συνεπάγεται, είτε να μην επιτρέπεται καθόλου η ελεγχόμενη στάθμευση. Άρα λοιπόν, τα πράγματα για τον Δήμο είναι μονόδρομος. Στην περίπτωση που ο Δήμος καταργήσει εντελώς τις 140 θέσεις στο Νησάκι, θα πρέπει να εξευρεθούν χώροι στάθμευσης περιφερειακοί για να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι οδηγοί. Αυτό σήμερα δεν ισχύει. Ο Δήμος δεν έχει ωριμάσει τις συνθήκες και άρα λοιπόν, δεν έχει χώρους στάθμευσης επαρκείς. Άρα, με τα σημερινά δεδομένα η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι επιβεβλημένη δυστυχώς. Ως συνδυασμός έχουμε στο πρόγραμμά μας μεσομακροπρόθεσμα ότι πρέπει να γίνει η ανάπλαση του χώρου και η αξιοποίησή του, ώστε να λειτουργεί ως χώρος αναψυχής, περιπάτου αλλά και ως χώρος υποδοχής των επιβατών από τα κρουαζιερόπλοια. Ειδικότερα, προβλέπουμε τη δημιουργία υποδομών. Ενός στεγάστρου για τους επιβάτες αλλά και χώρους για τη μετάβαση, τον ελιγμό και την εξυπηρέτηση των τουριστικών λεωφορείων. Σε αυτή τη φάση δυστυχώς είναι επιβεβλημένη η εφαρμογή, αλλά θέση του συνδυασμού μας είναι το ταχύτερο να απαγορευθεί η στάθμευση στο Νησάκι, αφού προηγουμένως έχουν βρεθεί οι ισοδύναμοι εναλλακτικοί χώροι στάθμευσης περιφερειακά της Ερμούπολης”.

“Σύρα με λογισμό και με όνειρο”

“Ως δημοτική κίνηση πάντοτε αναφέρουμε για το επιμέρους θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι ότι είναι μέρος του γενικότερου προβλήματος του κυκλοφοριακού. Δώδεκα χρόνια υποστηρίζουμε ότι θα πρέπει να υπάρχουν δύο γραμμές λεωφορείων που ξεκινούν εκτός πόλης και να κάνουν δύο κυκλικές διαδρομές στην Ερμούπολη με τέσσερα ή πέντε λεωφορεία ανά πέντε λεπτά. Οι κάτοικοι εκτός Ερμούπολης εάν πληρώνουν δέκα ή είκοσι λεπτά του ευρώ σε περιφερειακό χώρο στάθμευσης και το mini bus είναι δωρεάν, πρώτον θα βοηθήσουν την Ερμούπολη να απεμπλακεί από τα πολλά οχήματα. Ταυτόχρονα, θα είναι ανταποδοτικό για τους ίδιους αφού θα μετακινούνται δωρεάν και δε θα δαπανούν χρήματα για καύσιμα. Οι Ερμουπολίτες μάλιστα σταδιακά δε θα χρειάζονται για την εξυπηρέτησή τους οχήματα. Έτσι θα λυθεί το πρόβλημα. Δευτερεύον ζήτημα μέσα στο ίδιο πλαίσιο είναι να “απλωθεί” αυτό και στα χωριά της Σύρου και μάλιστα το καλοκαίρι. Επίσης, για την παραλία της Ερμούπολης υποστηρίζουμε ότι έξι μήνες θα πρέπει να κλείνει και να μετατρέπεται σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης το εμπορικό κέντρο και αντίστροφα τον χειμώνα, να κλείνει το εμπορικό κέντρο και να διαμορφώνεται σαν πεζόδρομος. Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, θα πρέπει να υπάρχει ελεγχόμενη στάθμευση φθηνή στην περιοχή Νησάκι γιατί διαφορετικά γίνεται νεκροταφείο με οχήματα που είναι αφημένα στο συγκεκριμένο χώρο. Μελλοντικά το Νησάκι - όταν και με τη δρομολόγηση λεωφορείων απεμπλακεί το κέντρο από οχήματα -, δε θα χρειάζεται να σταθμεύει κανείς, καθώς υπάρχει και το ζήτημα της εξυπηρέτησης των κρουαζιεροπλοίων”.

“Λαϊκή Συσπείρωση”

“Στην πόλη υπάρχει το κυκλοφοριακό πρόβλημα όπως και σε οποιαδήποτε άλλη σύγχρονη πόλη κυρίως επειδή οι οδικοί άξονες είχαν χαραχθεί πριν πάρα πολλά χρόνια και δεν μπορούσε να προβλεφθεί ο σημερινός κυκλοφοριακός φόρτος. Το αναφέρουμε καθώς αποτελεί την επίσημη δικαιολογία για την ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι, όπως επίσης και το master plan του λιμένα της Ερμούπολης που προβλέπει την ελεγχόμενη στάθμευση λόγω του προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων. Η Λαϊκή Συσπείρωση διαφωνεί με το μέτρο και θεωρεί ότι δεν είναι τρόπος για να λυθεί το κυκλοφοριακό της Ερμούπολης. Στο όνομα αυτού μάλιστα και στο πλαίσιο της ανταποδοτικότητας, παρουσιάζεται η ελεγχόμενη στάθμευση ως εισπρακτικό μέτρο, το οποίο θα χρησιμεύσει στη συγκέντρωση εσόδων για την κάλυψη κάποιων αναγκών του Δήμου ή του Λιμενικού Ταμείου αφού δεν υπάρχει κρατική χρηματοδότηση. Πιστεύουμε πως μέτρα θα μπορούσαν να ληφθούν για να αποσυμφορηθεί ως ένα βαθμό το κέντρο και θα πρέπει να υπάρξουν χώροι στάθμευσης εκτός πόλης, να αποφασισθεί συχνότερη και δωρεάν δημοτική συγκοινωνία για να μετακινείται ο κόσμος και να γίνουν κάποιες μονοδρομήσεις στο κέντρο που θα μειώνουν την κυκλοφοριακή ροή”.

“Κίνηση Πολιτών Σύρου”

“Ως Κίνηση Πολιτών Σύρου θεωρούμε ότι πρόκειται για μία σπασμωδική ενέργεια που έρχεται να “μπαλώσει” κι όχι να λύσει καταστάσεις. Κι αυτό γιατί δεν εξετάζουν συνολικά την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Είμαστε κατά της ελεγχόμενης στάθμευσης αυτήν τη στιγμή γιατί τέτοια αποσπασματικά μέτρα τον κάτοικο και τον επισκέπτη και τον διχάζουν και τον μπερδεύουν. Είμαστε υπέρ της εξέτασης εξ αρχής του κυκλοφοριακού προβλήματος με τη συμμετοχή όλων των πολιτών. Τασσόμαστε υπέρ στο να μην υπάρχουν οχήματα στο Νησάκι αλλά δε θα το επιβάλλουμε ποτέ, χωρίς να το έχει αποφασίσει η ίδια η κοινωνία”.

Ετικέτες: