“Κραυγή αγωνίας” των επιχειρηματιών της πλατείας Ηρώων για τη χωροθέτηση των νησίδων

“Μας κλείνουν το σπίτι”

Αδαή, επιπόλαιο και ανάλγητο θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάστηκε η μελέτη για την κατασκευή νησίδων στην πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου, αφού εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι όχι μόνο αφαιρέθηκε διαθέσιμος χώρος στάσης των διερχόμενων οχημάτων, αλλά δημιουργήθηκαν και νεκρά σημεία, μη αξιοποιήσιμα.

 

Παρά το γεγονός ότι ήταν επιβεβλημένη η ρύθμιση της κυκλοφοριακής ροής στον κόμβο, εντούτοις η υλοποίηση του έργου καταδεικνύει αφενός μη επαγγελματισμό και αφετέρου άγνοια ή αδιαφορία για τις ανάγκες τόσο των πολιτών, όσο και των επιχειρήσεων οι οποίες άμεσα ή έμμεσα θίγονται, αφού ανέκαθεν στηρίζονταν στη δυνατότητα ολιγόλεπτης στάσης των οδηγών-πελατών.

Καταδικασμένοι” οι επιχειρηματίες της οδού Αγ. Γεωργίου

Εντονότερες είναι οι αντιδράσεις επιχειρηματιών, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο τέλος της οδού Αγίου Γεωργίου και επηρεάζονται από τη νησίδα της συγκεκριμένης πλευράς, καθώς και από τις διαγραμμίσεις, που δεν επιτρέπουν την ολιγόλεπτη στάση.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης”, η αστυνομική αρχή κλήθηκε χθες το πρωί, κατόπιν σχετικής καταγγελίας να απομακρύνει οχήματα, τα οποία είχαν σταθμεύσει στο δρόμο μπροστά από τα καταστήματα που βρίσκονται στο πέταλο της εξόδου, υποδεικνύοντας μάλιστα στους ιδιοκτήτες να μεταθέσουν και οι ίδιοι τα οχήματα των επιχειρήσεών τους σε άλλο σημείο.

“Αν όλο το καλοκαίρι, η αστυνομία είναι συνέχεια εδώ και βγάζει τον κόσμο, τα κλείσαμε τα μαγαζιά” δήλωσε χαρακτηριστικά επιχειρηματίας, υποστηρίζοντας ότι τόσο τα καταστήματα, όσο και οι μικροεπιχειρήσεις που λειτουργούν στο επίμαχο σημείο, είναι καταδικασμένες.

Άσκοπη σπατάλη χώρου

Εκτιμάται δε ότι η άσκοπη σπατάληση χώρου, ο οποίος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για στάση δύο-τριών λεπτών έχει ήδη προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, γεγονός που -σύμφωνα με το ρεπορτάζ- επαληθεύεται από την κατακόρυφη πτώση του τζίρου της από την ημέρα κατασκευής των νησίδων μέχρι και σήμερα.

Ωστόσο, σημειώνεται ότι διαγράμμιση υπάρχει και από την εξωτερική πλευρά της νησίδας, πράγμα που σημαίνει ότι ο ανεκμετάλλευτος αυτός χώρος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για ολιγόλεπτη στάση πελατών των γύρω επιχειρήσεων και όχι σε αυτό τον χώρο να απαγορεύεται η στάση.

Μειωμένος ο τζίρος

“Ο κόσμος δεν έρχεται να ψωνίσει” τόνισε επιχειρηματίας, που θίγεται άμεσα από την κατασκευή της νησίδας, μπροστά από την πιάτσα των ταξί, εξηγώντας πως δεν υπάρχει πρόσβαση από το λιμάνι, ενώ οι οδηγοί που διέρχονται από την οδό Αγίου Γεωργίου δεν μπορούν να κάνουν αναστροφή, αντίθετα είναι υποχρεωμένοι να κατευθυνθούν ευθεία προς το νοσοκομείο και να κατέβουν από το Σούπερ Μάρκετ Νεωρίου. “Όποιος μπει μέσα, πρέπει να πάει μόνο προς το Κίνι”, πρόσθεσε.

Η μελέτη του έργου προκαλεί έντονα ερωτηματικά για το αν υπήρχε πρόβλεψη, σχετικά με τα προβλήματα που θα αντιμετώπιζαν μοιραία οι επιχειρήσεις, οι οποίες όλα αυτά τα χρόνια επιβίωναν, χάρη στη δυνατότητα εύκολης στάσης και της άμεσης αγοράς προϊόντων, με αποτέλεσμα σήμερα να οδηγούνται στον μαρασμό.

Κίνδυνος άναρχης και επικίνδυνης στάσης

Ως εκ τούτου, κρίνεται επιτακτική η άμεση λύση των προβλημάτων τόσο για τη διατήρηση των επιχειρήσεων, όσο και για την αποφυγή της άναρχης και παράνομης στάσης, που ενδεχομένως να εντείνει το κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο της Ερμούπολης.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι πρακτικές δυσκολίες που εντοπίζονται από την πλευρά της οδού Αγίου Γεωργίου είναι πολύ μεγαλύτερες από εκείνες που παρατηρούνται στη νησίδα της δεξιάς πλευράς του κόμβου, όπου με τις κατάλληλες διαγραμμίσεις και τη σωστή οριοθέτηση θέσεων στάσης, τόσο οι πολίτες όσο και τα καταστήματα θα μπορούσαν κάλλιστα να εξυπηρετηθούν. Με δεδομένο ότι ο χώρος μέσα από τη νησίδα είναι υπεραρκετός, οι διερχόμενοι οδηγοί θα είχαν τη δυνατότητα να κάνουν ολιγόλεπτη στάση, πάντα με τα φλας του αυτοκινήτου αναμμένα.

Άγνοια του ουσιαστικού κυκλοφοριακού προβλήματος

Συνεπώς, οδηγείται κανείς στο συμπέρασμα, ότι αν και ορθή η σκέψη των οριοθετήσεων, θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στη ροή. Παρόλα αυτά δε λήφθηκε καμία μέριμνα ούτε για τα μαγαζιά, ούτε για τις μικροεπιχειρήσεις της περιοχής, πράγμα που σημαίνει ότι ο μελετητής είτε δεν είχε γνώση του κυκλοφοριακού προβλήματος, είτε δεν είχε καμία απολύτως ευαισθησία απέναντι στις επιχειρήσεις που λειτουργούν. Μάλιστα, θα μπορούσε να θεωρηθεί ακόμα και τραγική ειρωνεία το γεγονός ότι ο δήμος ήταν εκείνος που χορήγησε στους επιχειρηματίες την άδεια λειτουργίας και εγκατάστασης, χωρίς να θέσει ποτέ ως όρο την ύπαρξη θέσεων στάσης. Στην περίπτωση λοιπόν, που οι υπεύθυνοι προβούν στην απαραίτητη τακτοποίηση του χώρου, ο οποίος θα περιφρουρείται παράλληλα από τους καταστηματάρχες ώστε να μην σταθμεύει κανείς στο εν λόγω σημείο, οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ολιγόλεπτη στάση και όλοι να είναι κερδισμένοι.

Προτεινόμενες λύσεις

Μία ριζική λύση στο πρόβλημα θα ήταν η μετατόπιση της πιάτσας των ταξί είτε στην κάθοδο της Αγίου Γεωργίου, είτε απέναντι από την είσοδο του νοσοκομείου. Η λύση αυτή θα προσέφερε τη δυνατότητα για ολιγόλεπτη στάση 7-8 αυτοκινήτων, των οποίων οι οδηγοί επιθυμούν να επισκεφτούν τα μαγαζιά της εξόδου, δεδομένου ότι ο χώρος μπροστά από την είσοδο τους πρέπει να παραμένει άδειος, προκειμένου τα λεωφορεία να μπορούν να κάνουν στάση, χωρίς να κλείνουν το δρόμο. Σημειώνεται μάλιστα, πως σε πολλές περιπτώσεις, τα λεωφορεία δεν πηγαίνουν στην άκρη του δρόμου, καθώς ο οδηγός προτιμά να σταματήσει στη μέση και να κλείσει τη ροή. Για το λόγο αυτό θα ήταν προτιμότερη η μετατόπιση της στάσης των λεωφορείων λίγα μέτρα πιο κάτω, ούτως ώστε να υπάρχει αυτό το περιθώριο.

Από την άλλη, μια πιθανή μετακίνηση των ταξί είτε στη δεξιά πλευρά της οδού Αγίου Γεωργίου, όπου το πεζοδρόμιο θα μπορούσε να μικρύνει για αυτό το λόγο, είτε από την πλατεία Ηρώων και προ τα πάνω μέχρι την είσοδο του νοσοκομείου, θα εξυπηρετούσε τόσο τους επιχειρηματίες οι οποίοι σήμερα αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα, όσο και τους ίδιους τους ανθρώπους του νοσοκομείου.

Επομένως, θα πρέπει να αναζητηθούν οι κατάλληλες λύσεις, που προϋποθέτουν την ύπαρξη ενός καλύτερου και ορθότερου σχεδιασμού, που να λύνει τα προβλήματα και όχι να δημιουργεί άλλα μεγαλύτερα.

Ετικέτες: